Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Hifi & Surround 2007? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 November 2007 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Når alt kommer til alt, og alle mysterierne ikke er mysterier længere - vil det med al sandsynlighed vise sig at det hele havde noget med penge at gøre...

Sikke en historie!

Tænk, at sætte dette underlige stunt i værk... Som jeg ser det (i øjeblikket) er der kun tabere i 'spillet': Sillesen som skyder sig i begge fødder i fuld offentlighed (næsten!); hifi4all der på forunderlig vis accepterer et forbud fra førnævnte revolvermand*; udstillerne, som måske, måske ikke var klar over at dette scenarium ville forekomme (?) og som helt sikkert vil få mange spørgsmål i den kommende weekend som intet har med hifi at gøre, og endelig os almindelige (forum)brugere som er en brik i et hemmeligt spil som foregår bag kulisserne... Ikke nogen rar fornemmelse.  

* Tiden vil vise, om der er mere end én revolvermand i dette spil. Og der kan muligvis være tale om løst krudt i mindst ét tilfælde. Fortsættelse følger. 

og lidt 

NL

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 November 2007 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Hvad med at H4A i en fart fik trykt nogle T-shirts, hvor der med store bogstaver står: "WWW.HFI4ALL.DK VERDENS BESTE TIDSKRIFT PÅ NETTE" og
fik det ud til alle bruge af H4A som ønsker at gå med den til denne messe
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 November 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

1. H4A har en stand på messen ?

Ikke ifølge min udstiller-oversigt. Jeg gætter på du har fået fat i en gammel, eller ikke opdateret, liste over udstillere.

Indlæg rettet af Moderator-stab grundet "quotet-rettelse".

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:

Angående polemikken omkring vores egen messe i 2008, så handler det ret beset om, at HIFI4ALL.DK havde en ambition om at lave en ny messe i København. Det skulle være et altermativ til den nuværende. HIFI4ALL.DK arbejder ulønnet og ville ikke selv have kommercielle interesser i en sådan messe, bortset fra, at projektet naturligvis skulle kunne løbe rundt. Det ville give en messe, som var billigere for udstillerne, og som derfor ville have mulighed for at blive større og mere attraktiv for også de mange små forhandlere og importører. En HIFI4ALL.DK-messe 2008 bliver dog, som de fleste nok allerede er bekendt med, ikke til noget, idet en samarbejdspartner valgte at trække sig, i forbindelse med de mod-reaktioner tilbuddet skabte.

...En samarbejdspartner trak sig, i forbindelse med de mod-reaktioner tilbuddet skabte..!

Kunne det evt. uddybes? Har nogen været udsat for direkte trusler? Hvem stod for "mod-reaktionen"?

Hilsen

NL

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 November 2007 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Dét at man i et land med pressefrihed, kan true et medie til ikke at dække en begivenhed, er meget usandsynligt, hvis ikke der ligger mere bag.

At det kan give grobund for diverse konspirationsteorier, er bestemt ikke mærkeligt.
For hvad er konsekvensen, hvis hifi4all alligevel vælger at dække begivenheden ?
Det er jo ikke ulovligt, men hører under pressefriheden.

Hvordan kan det være muligt at true hifi4all til ikke at dække messen ?
Hvad truer man med ?
Onde tanker ?

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 November 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
Hvad med at H4A i en fart fik trykt nogle T-shirts, hvor der med store bogstaver står: "WWW.HFI4ALL.DK VERDENS BESTE TIDSKRIFT PÅ NETTE" og

Hvad med at brugerne tog på udstilling og koncentrerede sig om udstillerne og deres udstyr, og ikke om Thomas Sillesen og Hifi4all.

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 08 November 2007 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Dét at man i et land med pressefrihed, kan true et medie til ikke at dække en begivenhed, er meget usandsynligt, hvis ikke der ligger mere bag.

At det kan give grobund for diverse konspirationsteorier, er bestemt ikke mærkeligt.
For hvad er konsekvensen, hvis hifi4all alligevel vælger at dække begivenheden ?

Hvad truer man med ?
Onde tanker ?

Det handler kort og godt om, at vi (hifi4all) gør dette arbejde for fornøjelsens skyld og vi synes ikke, at det er særligt "sjovt" at dække en messe, hvor det officielt er meldt ud, at vi ikke er velkomne.

Længere er den ikke.

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 November 2007 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Spencer skrev:

Hvad truer man med ?
Onde tanker ?

Det handler kort og godt om, at vi (hifi4all) gør dette arbejde for fornøjelsens skyld og vi synes ikke, at det er særligt "sjovt" at dække en messe, hvor det officielt er meldt ud, at vi ikke er velkomne.

Længere er den ikke.

OK - så er det onde tanker der trues med.
De er jo heller ikke rare.

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

AV Precision skrev:

StarTrek skrev:

Hvad med at brugerne tog på udstilling og koncentrerede sig om udstillerne og deres udstyr, og ikke om Thomas Sillesen og Hifi4all.

Ja, og skal vi ikke også efterspørge nogle hifi-varer som er produceret af børn under fangelejrlignende forhold i Kina? Bare varen er billig, er det vel i orden...?

NL

zerocoool
Lukket konto
Lukket konto

dobbeltprofil!

Bruger siden: 16 Oktober 2007
Sendt: 08 November 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Administrator skrev:

Angående polemikken omkring vores egen messe i 2008, så handler det ret beset om, at HIFI4ALL.DK havde en ambition om at lave en ny messe i København. Det skulle være et altermativ til den nuværende. HIFI4ALL.DK arbejder ulønnet og ville ikke selv have kommercielle interesser i en sådan messe, bortset fra, at projektet naturligvis skulle kunne løbe rundt. Det ville give en messe, som var billigere for udstillerne, og som derfor ville have mulighed for at blive større og mere attraktiv for også de mange små forhandlere og importører. En HIFI4ALL.DK-messe 2008 bliver dog, som de fleste nok allerede er bekendt med, ikke til noget, idet en samarbejdspartner valgte at trække sig, i forbindelse med de mod-reaktioner tilbuddet skabte.

...En samarbejdspartner trak sig, i forbindelse med de mod-reaktioner tilbuddet skabte..!

Kunne det evt. uddybes? Har nogen været udsat for direkte trusler? Hvem stod for "mod-reaktionen"?

Hilsen

NL

Der går rygter om, at Hotel Scandic valgte at trække sig ud af et samarbejde med H4A, og i følge samme rygte, skulle dette være som følge af trusler fra anden side om, at afbryde samarbejdet mellem Hotel Scandic og en anden spiller (gæt hvem).

Dette er et rygte der gennem længere tid har kørt rundt, om det er korrekt vides ikke, men det lyder meget sandsynligt.  

Til top Vis zerocoool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocoool

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 08 November 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Kunne god tænke mig at få svar på dette "idet en samarbejdspartner valgte at trække sig, i forbindelse med de mod-reaktioner tilbuddet skabte.",
er det ikke et frit land vi lever i ?

Og der komme diverse konspirationsteorier, i denne sag er vel ikke mærklig, fordig den sag bliver mere og mere mærklig og nu når denne sage er
komme er komme frem i lyse, så krever vi som bruger et klart svar.

Og i pressefriheden navn burte H4A, dække messe og komme med stor udtalser fra messe på H4A, om der så komme en ret sag bagefter bliver
spænde at se.

Bare fordi at H4A har ønske at lave en anden messe som konkurrnt til denne messe, som de er bliver troet til at ikke at gøre, gad vide om det også
er Sillesen der også stå bag i denne sag ?

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2007 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

jdg1 skrev:

Spencer skrev:

Hvad truer man med ?
Onde tanker ?

Længere er den ikke.

Ikke? Dette er Danmark - ikke Sicilien.

Længere er den ikke.

NL

FMJ
Branchemedlem
Branchemedlem
FMJ

Bruger siden: 27 Juni 2006
Sendt: 08 November 2007 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Jeg mangler stadig svar på hvorfor Thomas vil straffe alle sine kunder (udstillerne) ved at påføre dem sine egen problemer med H4A, og dermed sikre en ringere men til gengæld mere ensidig (og helt sikkert mere upartisk) dækning af udstillingen.

Jeg tror umiddelbart at langt de fleste deltagene virksomheder har et ret godt forhold til H4A og sikkert også gerne ønsker noget omtale her på sitet.

Måske han lige skulle huske at nævne næste års presse indskrænkning for udstillerne inden de bestiller stand. Det kunne jo være han nåede at blive uvenner med nogle flere, som skal forbydes at lave rapportager?

www.gato-audio.com

Til top Vis FMJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FMJ Besøg FMJ's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 08 November 2007 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Mon "Messerapport fra Hi-Fi High-End 2007-08" bliver H4A sidste Messerapport ?

Noget kunne type på at Thomas ved at trues alle der komme i vej for ham og hans planer ?

Vi krever et klart svar fra Thomas, det er det minste vi kan forlange, ikke ?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 November 2007 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

FMJ skrev:

Jeg mangler stadig svar på hvorfor Thomas vil straffe alle sine kunder (udstillerne) ved at påføre dem sine egen problemer med H4A, og dermed sikre en ringere men til gengæld mere ensidig (og helt sikkert mere upartisk) dækning af udstillingen.

Jeg tror umiddelbart at langt de fleste virksomheder har et ret godt forhold til H4A og sikkert gerne ville have noget omtale her. Måske han lige skulle huske at nævne næste års presse indskrænkning for udstillerne inden de bestiller stand. Måske han er blevet uvenner med nogle flere, som skal forbydes at lave rapportager?

Gad vide hvor mange af forhandlerne der ville have meldt fra, hvis de havde en anelse om at den efterfølgende dækning, kun var fra hifi-musik...

En skamrosning af produkterne kan jo virke meget utroværdig, da det kan mistænkes, at den har relation til promovering af næste års messe at gøre. Altså upartisk.

Kinnaps
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 November 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Vil da mene, at messen stadig er et besøg værd - ikke mindst for virksomhedernes/forhandlernes skyld.

Til top Vis Kinnaps's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kinnaps

FreQuence
Branchemedlem
Branchemedlem
FreQuence

Bruger siden: 08 November 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 08 November 2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Pressefrihed og friheden til at ytre sig har været berørt. Da messen dertil er offentlig uden særlige adgangskrav, kan man, med mindre andet klart er oplyst, frit tage billeder og dele dem med hvem man vil. Jeg kan heller ikke forestille mig at udstillere vil have det mindste imod at blive vist i et seriøst forum og sammenholdt med andre produkter - præcist som det sker når man bevæger sig rundt på selve messen. Så hvis man vil dele oplevelser i billeder og ord fra udstillingen her i et forum, så er det bare at en eller flere skyder et par billeder til konstruktiv debat på dette - eller andre forums for den sags skyld. Opret herefter en tråd der f.eks. hedder "Mine oplevelser på Scandic" (HiFi relaterede - de andre ting behøver vi nødvendigvis ikke se:). I den tråd kan man så samle alle jeres oplevelser og lavet med omtanke og i sammenhæng, kan det faktisk blive en ganske fin rapport. Desværre når jeg ikke selv udstillingen, men håber da at kunne deltage næste år.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 November 2007 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Kinnaps skrev:

Vil da mene, at messen stadig er et besøg værd - ikke mindst for virksomhedernes/forhandlernes skyld.

Bestemt !

Jeg ærgrer mig da også meget, over at jeg har besluttet at blive hjemme.
Det er lidt af et koldt brusebad at få, at messen skal gøres til et eksklusivt foretagende, for hifi-musik's læsere, når det kommer til opfølgningen. Særlig troværdig mener jeg ikke denne dækning kan blive.

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 08 November 2007 kl. 20:46 | IP-adresse registreret  

Milu skrev:
TRX850 skrev:
JoeConsultant skrev:

hifihuset.dk skrev:
AM-E skrev:
Hvad er problemet? Der er jo adgang for alle. Og hvad rager det folk herinde, at producenterne mister markedsføring. Har I aktier i de fremmødte selskaber? Nej, jeg tror bare folk skal brokke sig for at brokke sig.

Men nu hvor dét behov er dækket, så tag jeres varme tøj og kom ud at se noget messe.

Nemlig, AM-E, det er lige sådan det er! Hverken mere eller mindre!

Vil jeg gerne tilslutte mig. Vi kan sq da være ligeglade med ALT muligt udenoms-pis i forbindelse med messen -  det forhindrer os da ikke i at tage til den! Kæft en gang tuderi.

Derudover er det da ikke så mærkeligt at manden vil beskytte sine kommercielle interesser som udstiller; hvorfor skulle han lade et konkurrende firma (da h4a antageligvis vil arrangere udstilling i 2008??) kapitalisere på hans forretning. Hvis i forestiller jer, at sådan en udstilling arrangeres ud fra rent filantropiske principper kan jeg godt forstå i bliver skuffede; der skal tjenes penge på det.

I går vel heller ikke på arbejde uden at få løn?

Nu kender jeg selvfølgelig ikke DHES vedtægter, men medmindre det er en non-profit organisation kan jeg ikke se noget hverken underligt eller forkasteligt i det her.

Jeg tror du har fat i noget JoeConsultant...

DHES har jo arrangeret denne messe i en del år, hvilket givetvis også er en betydelig økonomisk investering for DHES. Pludselig var Hifi4All på banen med deres egen udstilling som i koncept mindede ualmindelig meget om DHES messen, skulle afholdes nøjagtig samme sted som DHES messen osv osv. ja, det er vist at sige det meget pænt, at Hifi4All messen ''mindede meget'' om DHES messen.

Hifi4Alls motiver for at ville lave deres egen messe, der ''minder meget'' om DHES messen kan vi jo kun gisne om. Men jeg mindes da nogle indlæg her på siden, hvor flere var forvirrede over, om Hifi4All havde overtaget DHES messen, eller hvad det var, der skete. Pludselig trak Hifi4All deres messe tilbage, tror jeg da, for al reklame for Hifi4All messen ser ud til at være væk igen..!!??

Mit gæt er, at DHES har ladet Hifi4All forstå, at DHES ikke finder det ret og rimeligt at Hifi4All eller nogen anden planker det messe koncept de har brugt år på at opbygge..?

Hvis jeg havde opbygget et forretningskoncept, og nogen forsøgte at planke det ville jeg da reagere sådan, ville I ikke det? Det er da logik lige til højrebenet...

Så måske er svaret uendelig meget enklere, end alle de konspirationsteorier, som i vanlig unuanceret stil er nævnt her i tråden.  ''Kæft en gang tuderi''   som JoeConsultant siger...

Jeg synes nu ikke der er meget tuderi - jeg personligt, undrer mig bare.
Er der nu noget galt i lidt konkurrence på udstillingssiden også? Jeg mener da det kan komme den hifi interesserede til gode - måske endda udstilleren, da prisen for at udstille evt. kunne falde.
DHES hvad er det lige for en størrelse? Ja jeg ved godt hvad det står for - men er det ikke bare Sillesen i forklædning?

Mvh.

Ha!

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Sendt: 08 November 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Gad vide om DHES har patent på at holde Hi-Fi messe i Danmark og andere skal holds sig lange væk fra at laven ny messe, unden det sker under
DHES og mon ikke at Thomas Sillesen også stå bag DHES og hvis han kan få lukke H4A ville han hel sikke gørre det, men på samme tid har han
en
reklme på H4A´s side om denne messe ?????

Mon også High Fidelity har fået et forbud ????

Prøv at læse dette:

DHES ApS
Randersvej 32
6700 Esbjerg

Tlf: 75 18 12 14
Fax: 75 45 39 38
mail@densen.dk

Er der ikke et stor påfald mellem DHES, Densen, Hifi-Musik og Thomas Sillesen ?

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes