Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 17:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Hifi & Surround 2007? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 13
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 08 November 2007 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:

Jeg vil ikke gisne om årsagen til det ene eller det andet i denne sag, men jeg synes, som udstiller og hifi entusiast, at så mange hifi interesserede skulle komme forbi alligevel og nyde denne messe. Det er jo hverken udstillernes eller gæsternes skyld at der noget mellem H4A og DHES.

Så mød op til kaffe her og der, en Pågens kanelgifler i værelse 308, bolscher et tredje sted og lyt til noget god lyd og oplev nogle anlæg, du med garanti ikke oplever hver dag.

PÅGENS!!!! Du går hårdt til den med de store lokkemidler

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 08 November 2007 kl. 17:23 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:
Hurtig skrev:

Jeg er egentlig lidt forbavset.... Der bliver dæleme hugget på Sillesen!! Om det er med rette, vil jeg slet ikke kommentere. Hvis Thomas ikke ønsker at se H4A redaktionen, er det vel i bund og grund hans valg. Og noget siger mig at der er mere end 1 side af denne sag.... Ellers havde udmeldingen fra H4A nok været lidt mere detaljeret.... Gad vide hvad de tilfældigvis lige har glemt at fortælle os??

Hvis ikke jeg tager helt fejl, ville redaktionen på H4A være meget hurtige ude med advarsler og lukning af tråde, hvis man begynde at kritisere en af dem på samme måde.
Gad vide om det skal forståes sådan, at det er OK fordi H4A redaktionen har set sig sure på Sillesen?? Her ville jeg så nok mene, at man som redaktion skule holde sig lidt mere neutral, hvis man ville vise at man var sin opgave voksen som "smagsdommer".

Jeg må indrømme at jeg også har redaktionen mistænkt for at starte denne tråd for at vi brugere skal svine Sillesen til i en uendelighed. Gad vide om de selv stopper den eller vi bare skal fortsætte med at svine manden til

Uden at ane en bjælde om hvad der er foregået "i kulissen" i denne historie, så kunne H4A have gjort en af 4 ting, som jeg ser det:

1. Ignorere Sillesen og dække messen alligevel

2. Følge Sillesens opfordring og blive hjemme uden at gøre opmærksom på det i nogen form

3. Give en lang og detaljeret forklaring om hvad der er foregået, og hvorfor Sillesen har bedt H4A blive hjemme (og derefter enten følge opfordringen eller ej)

4. Give en kort og (for mig at se) neutral meddelelse om at de blevet bedt om at blive hjemme, og at de vil følge opfordringen

Er jeg den eneste der kan se at alt andet end nr. 4 ville have givet langt mere fnidder og tilsvining end tilfældet er..?

Uanset at det er en temmelig besynderlig situation, sådan udefra set, så må det for mig at se være Sillesen der bør give "historien" bag først - hvis han vil - og så lade H4A give deres version derefter, ikke omvendt.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 November 2007 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Hvor er dette fjendskab mellem de to sider dog sørgeligt og forfærdeligt umodent
Alle de her latterlige beskyldninger der flyver rundt mellem ellers vældigt intelligente og erfarne mennesker.
Jeg fatter ikke, man ikke kan lægge låg på det og evt. begynde at arbejde sammen siderne imellem om forskellige projekter.
ikke at siderne skal slås sammen, men jeg er simpelthen ved at blive vanvittig over hvor smålige og nedværdigende folk kan være over for hinanden.

ØV!

P.S. Jeg har endnu til gode at forstå helle virakken med sillesen (stavning?) fuldt ud, men jeg undrer mig godt nok over denne udmelding, og kunne godt tænke mig at vide grundlaget, sådan bare af almindelig undren og nysgerrighed.

EDIT: Helt enig, RougeAgent!

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 November 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hej RogueAgent

"Er jeg den eneste der kan se at alt andet end nr. 4 ville have givet langt mere fnidder og tilsvining end tilfældet er..?"

Nummer 2 får min stemme på det der ville have afstedkommet mindst fnidder.

Venligst

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Sendt: 08 November 2007 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Faktisk ville jeg foretrække mulighed 3, da jeg tror, det ville give en langt bredere forståelse for problemet bag og dermed langt færre spekulationer.

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2007 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej RogueAgent

"Er jeg den eneste der kan se at alt andet end nr. 4 ville have givet langt mere fnidder og tilsvining end tilfældet er..?"

Det er muligt du har ret - men jeg tror det ikke.

Fnidderet ville så naturligvis ikke komme nu, før messen, men som et langt og beskidt efterspil med endnu flere udokumenterede spekulationer om hvorfor H4a blev hjemme, end der nu er om hvorfor de er blevet bedt om det...

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2007 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Faktisk ville jeg foretrække mulighed 3, da jeg tror, det ville give en langt bredere forståelse for problemet bag og dermed langt færre spekulationer.

Det ville selvfølgelig have givet nogen svar - set fra h4a's side - men ville som nævnt tidligere i denne tråd sansynligvis også komme på kant med h4a's egen regel om ikke at tale ondt om konkurenter (i denne sammenhæng i en forholdsvis løs betydning).

Da det er Sillesen der er kommet med anmodningen, mener jeg også det er ham der bør give forklaringen, så kan h4a efter min mening med noget større ret tage til genmæle.

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 November 2007 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

Man kan da kun sige at man mister alt respekt for den såkaldte hifi-producent, eller hvad han nu er.  Jeg har intet til overs for den måde den mand han handler, og reagerer på. Man kan da kun håbe at hans salg er røget nedad, efter hans lidt kontrovers med KvK. Nå nok om det. Jeg dukker sgu nok ikke op alligevel. Jeg skal ind i parken og trampe hele aftenen. :-)

Sprogbrug rettet af Moderator-stab. Den slags lægger vi ikke spalteplads til.

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Bruger siden: 13 December 2005
Sendt: 08 November 2007 kl. 18:22 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Venligst

Bent

Meget enig Bent.

Og netop det faktum, at H4A tillader så meget fnidder og personangreb i denne tråd uden henstillinger af nogen art tyder da klart på, at ytringerne i tråden er præcist som H4A forventede de ville blive ved at de lancerede deres nyhed som de gjorde, og på det tidspunkt de gjorde det.

Indlæg som ''Nobody's'' lige herover er jo et klart eksempel på personangreb... Spændende om H4A reagerer. Gør de ikke det synes jeg efterhånden vi har fået svar.

Hvis denne nyhed vitterligt er plantet af H4A for at piske en stemning op mod DHES / Sillesen, så håber jeg da personligt, at messen i år får flere besøgende end nogensinde og bliver en succes af rang. Og at det dermed bliver en selvhenter for H4A...

Hilsen,
Morten

Til top Vis MortenB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenB

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 November 2007 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
Medlyd skrev:

Venligst

Bent

Meget enig Bent.

Og netop det faktum, at H4A tillader så meget fnidder og personangreb i denne tråd uden henstillinger af nogen art tyder da klart på, at ytringerne i tråden er præcist som H4A forventede de ville blive ved at de lancerede deres nyhed som de gjorde, og på det tidspunkt de gjorde det.

Indlæg som ''Nobody's'' lige herover er jo et klart eksempel på personangreb... Spændende om H4A reagerer. Gør de ikke det synes jeg efterhånden vi har fået svar.

Hvis denne nyhed vitterligt er plantet af H4A for at piske en stemning op mod DHES / Sillesen, så håber jeg da personligt, at messen i år får flere besøgende end nogensinde og bliver en succes af rang. Og at det dermed bliver en selvhenter for H4A...

Hilsen,
Morten

Sillesen straffer sitets ejere, men i virkeligheden er det sitets brugere, samt forhandlerne på messen, der ender med sorteper.

Om der bliver en ændring i hvor mange besøgende der kommer, er nok tvivlsomt.
De fleste havde nok bestemt sig, før denne historie.

Men den merinteresse for produkterne, som en reportage kunne give, går tabt.
Det er nok mest synd for forhandlerne, i sidste ende.

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 08 November 2007 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
TRX850 skrev:
Medlyd skrev:

Venligst

Bent

Meget enig Bent.

Hilsen,
Morten

Sillesen straffer sitets ejere, men i virkeligheden er det sitets brugere, samt forhandlerne på messen, der ender med sorteper.

Nu har du jo så valgt at betragte det sådan, at Sillesen ''straffer'' nogen. Jeg ved ikke, hvad du har af belæg for at vide, om det forholder sig sådan. Min pointe er blot, at som denne nyhed er skruet sammen, og dens timing, så tyder det da lige så meget på, at det er H4A, der er ude i en straffeekspedition...

Reportager fra messen skal der da nok komme, så jeg tror da helt sikkert at forhandlerne nok skal få deres eksponering. Alene denne tråd er da super eksponering for de forhandlere, som udstiller, for nu ved ALLE jo, at der er messe i denne weekend...

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 November 2007 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
Spencer skrev:
TRX850 skrev:
Medlyd skrev:

Venligst

Bent

Meget enig Bent.

Hilsen,
Morten

Nu har du jo så valgt at betragte det sådan, at Sillesen ''straffer'' nogen. Jeg ved ikke, hvad du har af belæg for at vide, om det forholder sig sådan. Min pointe er blot, at som denne nyhed er skruet sammen, og dens timing, så tyder det da lige så meget på, at det er H4A, der er ude i en straffeekspedition...

Reportager fra messen skal der da nok komme, så jeg tror da helt sikkert at forhandlerne nok skal få deres eksponering. Alene denne tråd er da super eksponering for de forhandlere, som udstiller, for nu ved ALLE jo, at der er messe i denne weekend...

Jeg tror at du overvurderer denne tråds synlighed på forsiden, i forhold til det store banner.
Banneret kan Sillesen godt bruge, men det går ikke den modsatte vej.
Det er nok fordi banneret giver flere penge i kassen hos Sillesen, men reportagen gør ikke umiddelbart.

Det virker en smule grådigt på mig, hvorfor jeg hellere bruger mine kr. 80,- på julebryg eller vejsalt, end at give dem til messens ejermand.

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 08 November 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
TRX850 skrev:
Spencer skrev:
TRX850 skrev:
Medlyd skrev:

Venligst

Bent

Meget enig Bent.

Hilsen,
Morten

Jeg tror at du overvurderer denne tråds synlighed på forsiden, i forhold til det store banner.
Det er nok fordi banneret giver flere penge i kassen hos Sillesen, men reportagen gør ikke umiddelbart.

Det virker en smule grådigt på mig, hvorfor jeg hellere bruger mine kr. 80,- på julebryg eller vejsalt, end at give dem til messens ejermand.

Og jeg tror så at du overvurderer dine konspirationsteorier. Helt ærligt, den med grådighed tror du vel ikke engang selv på?

Men OK, om du bliver væk i sympati for H4A, eller som protest mod DHES må du jo selv om...

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 08 November 2007 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Til alle brugerne af HIFI4ALL.DK, og hvem der ellers må være interesserede.

Tirsdag d. 6. november modtog undertegnede en mail fra Thomas Sillesen. Denne mail havde det overraskende budskab, at HIFI4ALL.DK’s stab er velkomne på årets Hifi & Surround-messe som almindelige betalende gæster, man at vi ikke er velkomne medbringende kamera og notesblok. Med andre ord ønsker Thomas Sillesen ikke, at HIFI4ALL.DK skal dække årets messe med en messerapport, hvilket ellers har været tilfældet i flere år.

Thomas Sillesesen forklarede dette således, at han ønskede at tilgodese egen organisator-rolle i forbindelse med udformningen af bedst mulige udstilling – det var, med hans ord, et ”business-valg” – og at HiFi & Musik har ekslusiv rettighederne til at lave en dækning af messen.

Udgangspunktet for HIFI4ALL.DK’s virke er, at vi arbejder under ytrings- og pressefriheden. HiFi & Sourround-messen er en offentligt tilgængelig messe, som oven i købet ligger indenfor HIFI4ALL.DK’s ressortområde. Det ville være relevant for redaktionen og brugerne, hvis vi dækkede messen, og Thomas Sillesen har således ingen mulighed for at censurere vores virke. Det ændrer dog ikke på vores beslutning om at blive væk fra årets HiFi & Sourround-messe. Når vi tager på messe, så gør vi det for at dække den, dvs. skrive en messerapport. Vi ville mildt sagt føle os til grin, hvis vi skulle komme uden mulighed for at kunne udføre det arbejde, som vi har påtaget os i forbindelse med vores virke for HIFI4ALL.DK. Derfor burde det være klart for alle, hvorfor vi ikke ønsker at være på messen i weekenden som ”almindelige” betalende gæster, og følger dermed Thomas Sillesens opfordring om ikke at bringe en reportage fra messen.

I forumtråden viser brugerne med al tydelighed, at hver eneste gang, der sker noget i hifi-branchen, så spreder konspirationsteorierne og sladderen sig hurtigere end en brand i højsommerens Californien. Vi må i denne sag blot konstatere, at Thomas Sillesens mail af 6. november 2007 havde et budskab om, at vi ikke er velkomne med kamera og notesblok, og det må vi jo så nødvendigvis redegøre for overfor brugerne. Der er intet ”taktisk” eller lignende i dette. Hvis ikke vi havde foretaget en konkret udmelding, så ville brugerne jo blot undre sig over, hvorfor der ikke, som de foregående år, kom en messerapport på forsiden. De ville spørge ind til dette, og så kunne vi blive nødt til at redegør for vores beslutning. Derfor sker det nu. Analogierne til valgkamp, Se & Hør og lignende er således skudt totalt over mål.

Angående polemikken omkring vores egen messe i 2008, så handler det ret beset om, at HIFI4ALL.DK havde en ambition om at lave en ny messe i København. Det skulle være et alternativ til den nuværende. HIFI4ALL.DK arbejder ulønnet og ville ikke selv have kommercielle interesser i en sådan messe, bortset fra, at projektet naturligvis skulle kunne løbe rundt. Det ville give en messe, som var billigere for udstillerne, og som derfor ville have mulighed for at blive større og mere attraktiv for også de mange små forhandlere og importører. En HIFI4ALL.DK-messe 2008 bliver dog, som de fleste nok allerede er bekendt med, ikke til noget, idet en samarbejdspartner valgte at trække sig, i forbindelse med de mod-reaktioner tilbuddet skabte.

Man kan mene, at vores tiltænkte messe er et plagiat af Thomas Sillesens messe. Det stiller vi os uforstående overfor, allerede af den grund, at Thomas Sillesen ikke har eneret på at arrangere en hifi-messe. Hifi & Surround-messen kører jo efter samme koncept, som hundredevis af andre messer gør, hvad enten emnet så er landbrugsmaskiner, gourmetmad eller noget helt tredje.

Man kan eksemplificere det på følgende måde: Se på Hifi & Musik, der jo til dels er grunden til, at vi ikke er velkomne på messen. HiFi & Musik har, fuldstændig som HIFI4ALL.DK, et forum, en køb-salg-bytte sektion, en redaktion bestående af anmeldere, moderatorer osv. Set i det lys har HiFi & Musik jo også ”kopieret” HIFI4ALL.DK’s ”koncept”.

Pointen med denne sammenligning er, at HiFi & Musik uden problemer kunne gøre dette. Der var nogle kræfter i hifi-branchen, som havde lyst til at begive sig i kast med et projekt, som lignede HIFI4ALL.DK til forveksling. Det kunne vi af indlysende grunde ikke opponere mod, ganske enkelt fordi, at HIFI4ALL.DK jo ikke har taget patent på det at lave en hjemmeside omhandlende hifi, på samme måde som, at Thomas Sillesen ikke har taget patent på at arrangere en hifi-messe i København.

Det skal være krystalklart for alle, at denne sammenligning med HiFi & Musik er foretaget uden den mindste bitterhed: Vi er utrolig glade for at få konkurrence, idet det alt i alt gør vores side bedre, men frem for alt, giver brugerne flere vinkler på tingene og flere muligheder for at udforske den fælles hobby på nettet. Konkurrence er jo en del af gamet, og vi kender efterhånden – om nogen – gamet i hifi-branchen.

Tilbage er blot endnu engang at ønske brugerne og udstillerne en rigtig god messe, med håb om nogle fornøjelige og udbytterige timer i selskab med vellyd og pragtfulde billedgengivelser.

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 08 November 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:
Spencer skrev:
TRX850 skrev:
Spencer skrev:
TRX850 skrev:
Medlyd skrev:

Venligst

Bent

Meget enig Bent.

Hilsen,
Morten

Og jeg tror så at du overvurderer dine konspirationsteorier. Helt ærligt, den med grådighed tror du vel ikke engang selv på?

Men OK, om du bliver væk i sympati for H4A, eller som protest mod DHES må du jo selv om...

Havde Sillesen sagt at han ikke ville have noget med hifi4all at gøre, var det noget andet.
Så havde han valgt at fjerne banneret også.
Det har han dog ikke gjort, da det vil koste penge.

Der er meget lidt konspirationsteori i at gætte på at det vil koste penge, med færre besøgende på messen. Det er simpel skoleregning, som man ikke behøver være økonom for at kunne udtale sig om.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 November 2007 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

TRX850 skrev:

Rart at se, at du ikke kun nøjes med at beskylde andre for at komme med konspirationsteorier, men da også er leveringsdygtig i dem selv

PS. Skriver du nogensinde i tråde, der omhandler hifi?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 08 November 2007 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

der er noget jeg ikke kan forstår og der er:

1. H4A har en stand på messen ?

2. På H4A sider er der en stor bander for messen ?

At H4A ønske at lave en anden messe i samme tidsrum som denne messe (til næste år), er vel kun godt, eller kan Thomas Sillesen ikke tåle
konkurrance (hans hjemme side går hvis så godt, som H4A), så er det bare at få smidt de andere på porten, så at Thomas Sillesen kan værre den
enste der står for messe i Danmark og derved tjene flest pengen.

Sprogbrug rettet af Moderator-stab. Den slags lægger vi ikke spalteplads til.

Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

MortenB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. TRX850

Sendt: 08 November 2007 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

TRX850 skrev:

Rart at se, at du ikke kun nøjes med at beskylde andre for at komme med konspirationsteorier, men da også er leveringsdygtig i dem selv

Ja, det hænder da, at deltager i tråde om grej. Men netop fordi alt og alle skal svines til herinde har jeg ikke den store trang til at debattere eget grej og egne projekter her på siden...

Mht min (konspirations)teori, så er den netop blevet bekræftet af H4A administrator, som jo skriver, at H4A har, eller havde, til hensigt at gå i konkurrence med DHES messen. Så er det vel logisk nok, at der ikke er et samarbejde om DHES messen mere, da intet jo er filantropisk...

zerocoool
Lukket konto
Lukket konto

dobbeltprofil!

Bruger siden: 16 Oktober 2007
Sendt: 08 November 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Administrator skrev:
Til alle brugerne af HIFI4ALL.DK, og hvem der ellers må være interesserede.

Torsdag d. 6. november modtog undertegnede en mail fra Thomas Sillesen. Denne mail havde det overraskende budskab, at HIFI4ALL.DK’s stab er velkomne på årets Hifi & Surround-messe som almindelige betalende gæster, man at vi ikke er velkomne medbringende kamera og notesblok. Med andre ord ønsker Thomas Sillesen ikke, at HIFI4ALL.DK skal dække årets messe med en messerapport, hvilket ellers har været tilfældet i flere år.

Thomas Sillesesen forklarede dette således, at han ønskede at tilgodese egen organisator-rolle i forbindelse med udformningen af bedst mulige udstilling – det var, med hans ord, et ”business-valg” – og at HiFi & Musik har ekslusiv rettighederne til at lave en dækning af messen.

Udgangspunktet for HIFI4ALL.DK’s virke er, at vi arbejder under ytrings- og pressefriheden. HiFi & Sourround-messen er en offentligt tilgængelig messe, som oven i købet ligger indenfor HIFI4ALL.DK’s ressortområde. Det ville være relevant for redaktionen og brugerne, hvis vi dækkede messen, og Thomas Sillesen har således ingen mulighed for at censurere vores virke. Det ændrer dog ikke på vores beslutning om at blive væk fra årets HiFi & Sourround-messe. Når vi tager på messe, så gør vi det for at dække den, dvs. skrive en messerapport. Vi ville mildt sagt føle os til grin, hvis vi skulle komme uden mulighed for at kunne udføre det arbejde, som vi har påtaget os i forbindelse med vores virke for HIFI4ALL.DK. Derfor burde det være klart for alle, hvorfor vi ikke ønsker at være på messen i weekenden som ”almindelige” betalende gæster, og følger dermed Thomas Sillesens opfordring om ikke at bringe en reportage fra messen.

I forumtråden viser brugerne med al tydelighed, at hver eneste gang, der sker noget i hifi-branchen, så spreder konspirationsteorierne og sladderen sig hurtigere end en brand i højsommerens Californien. Vi må i denne sag blot konstatere, at Thomas Sillesens mail af 6. november 2007 havde et budskab om, at vi ikke er velkomne med kamera og notesblok, og det må vi jo så nødvendigvis redegøre for overfor brugerne. Der er intet ”taktisk” eller lignende i dette. Hvis ikke vi havde foretaget en konkret udmelding, så ville brugerne jo blot undre sig over, hvorfor der ikke, som de foregående år, kom en messerapport på forsiden. De ville spørge ind til dette, og så kunne vi blive nødt til at redegør for vores beslutning. Derfor sker det nu. Analogierne til valgkamp, Se & Hør og lignende er således skudt totalt over mål.

Angående polemikken omkring vores egen messe i 2008, så handler det ret beset om, at HIFI4ALL.DK havde en ambition om at lave en ny messe i København. Det skulle være et altermativ til den nuværende. HIFI4ALL.DK arbejder ulønnet og ville ikke selv have kommercielle interesser i en sådan messe, bortset fra, at projektet naturligvis skulle kunne løbe rundt. Det ville give en messe, som var billigere for udstillerne, og som derfor ville have mulighed for at blive større og mere attraktiv for også de mange små forhandlere og importører. En HIFI4ALL.DK-messe 2008 bliver dog, som de fleste nok allerede er bekendt med, ikke til noget, idet en samarbejdspartner valgte at trække sig, i forbindelse med de mod-reaktioner tilbuddet skabte.

Man kan mene, at vores tiltænkte messe er et plagiat af Thomas Sillesens messe. Det stiller vi os uforstående overfor, allerede af den grund, at Thomas Sillesen ikke har eneret på at arrangere en hifi-messe. Hifi & Surround-messen kører jo efter samme koncept, som hundredevis af andre messer gør, hvad enten emnet så er landbrugsmaskiner, gourmetmad eller noget helt tredje.

Man kan eksemplificere det på følgende måde: Se på Hifi & Musik, der jo til dels er grunden til, at vi ikke er velkomne på messen. HiFi & Musik har, fuldstændig som HIFI4ALL.DK, et forum, en køb-salg-bytte sektion, en redaktion bestående af anmeldere, moderatorer osv. Set i det lys har HiFi & Musik jo også ”kopieret” HIFI4ALL.DK’s ”koncept”.

Pointen med denne sammenligning er, at HiFi & Musik uden problemer kunne gøre dette. Der var nogle kræfter i hifi-branchen, som havde lyst til at begive sig i kast med et projekt, som lignede HIFI4ALL.DK til forveksling. Det kunne vi af indlysende grunde ikke opponere mod, ganske enkelt fordi, at HIFI4ALL.DK jo ikke har taget patent på det at lave en hjemmeside omhandlende hifi, på samme måde som, at Thomas Sillesen ikke har taget patent på at arrangere en hifi-messe i København.

Det skal være krystalklart for alle, at denne sammenligning med HiFi & Musik er foretaget uden den mindste bitterhed: Vi er utrolig glade for at få konkurrence, idet det alt i alt gør vores side bedre, men frem for alt, giver brugerne flere vinkler på tingene og flere muligheder for at udforske den fælles hobby på nettet. Konkurrence er jo en del af gamet, og vi kender efterhånden – om nogen – gamet i hifi-branchen.

Tilbage er blot endnu engang at ønske brugerne og udstillerne en rigtig god messe, med håb om nogle fornøjelige og udbytterige timer i selskab med vellyd og pragtfulde billedgengivelser.

Særdeles velskrevet og informativt.

Til top Vis zerocoool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocoool

zerocoool
Lukket konto
Lukket konto

dobbeltprofil!

Bruger siden: 16 Oktober 2007
Sendt: 08 November 2007 kl. 19:56 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

TRX850 skrev:

Bulls eye

Til top Vis zerocoool's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zerocoool

<< Forrige Side af 13 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum