Emne: Hifi & Surround 2007? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
C.Bukowski Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 402
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke og gider ikke læse tråden. Men i Danmark er der pressefrihed og derfor er ikke forbudt at skrive en reportage omkring den messe. Et er at ham Thomas åbenbart ikke ønsker at der skives noget, noget andet er at det kan han ikke bestemme en fis om. Så skriv dog hvad det passer jer og tag billeder i massevis og giv en sønderlammende kritik......... Han lægger ikke sag an, det kan nemlig ikke vindes. Eller lad Se og Hør tage på messe
|
| Til top |
|
| |
Bassøe Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1567
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Nu har jeg ikke og gider ikke læse tråden.
Men i Danmark er der pressefrihed og derfor er ikke forbudt at skrive en reportage omkring den messe.
Et er at ham Thomas åbenbart ikke ønsker at der skives noget, noget andet er at det kan han ikke bestemme en fis om.
Så skriv dog hvad det passer jer og tag billeder i massevis og giv en sønderlammende kritik.........
Han lægger ikke sag an, det kan nemlig ikke vindes.
Eller lad Se og Hør tage på messe 
|
|
|
Nemlig, hifi4all kan trygt lave en rapportage om messen hvis de vil uden Sillesen kan gøre en skid ved det. 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
lorx skrev:
Ronin skrev:
|
Hvordan kan du føle at det er det korrekte?? Der er tale om en messe-rapport og en promovering af netop din messe - hvori ligger logikken?? Det er jo ikke just industri-hemmeligheder (eftersom ingen hverken har patent eller enerettigheder på den kunst det er, at afholde en messe), og det er vist ligeså meget i udstillernes interesse at der kommer så megen opmærksomhed som muligt ud omkring dem og deres produkter!! Reklame = forretning = penge???
|
|
|
Det har da skabt en del debat om messen, som ikke har været set før, så helt dumt træk har det da ikke været. Du ved, PR = forretning = penge.
Ja, det er jo så lige et spørgsmål om det giver så meget guld - jeg tvivler på at dette er fremgangsmåden for en mere sprudlende forretning!
Snakken går som bekendt stadig omkring messen, og ikke om de udstillede produkter.
Ronin skrev:
|
Og det er da meget "fair" når man tænker på at Hifi4all har en reklame-banner for netop din messe, klistret op på forsiden! Noget-for-noget??
|
|
|
Og du tror ikke de som alle andre har betalt for det banner?
|
|
|
Det er sådan set fløjtende ligegyldigt, devicen er stadig "noget for noget" på en fornuftig måde, og der er i mine øjne intet fornuftigt i dette. Det gør alligevel ikke Hifi&Musik til et større site, og det ændrer ligeledes intet på den balance der er. Og det er nu engang ikke industri-hemmeligheder, vi snakker om, men noget der istedet er i alles interesse på den gode måde!
I tidernes morgen, da jeg kom til Hifi4all, var det hele mere rosenrødt - flere husker sikkert Master Classes osv. på netop denne messe. Rønnebærene er bare blevet en hel del mere sure siden den gang, og det er det, jeg finder så sørgeligt! Evig og altid skal der være kurer på tråden mellem forskellige dele i denne branche, og det er altså de færreste af de hifi-interesserede der synes at det er p***efedt - tværtimod er jeg sikker på at de gerne så at der var ro og mere samarbejde, som ligeledes ville generere mere opmærksomhed og interesse.
Og ved at begrænse nyhedsdækningen af en messe, der netop er disponent for opmærksomhed og interesse, kvæler det automatisk lidt af løjerne. Og spørger man udstillerne tvivler jeg på at ret mange vil sige at de mener, at det er bedre at begrænse dækningen af messen og netop deres produkter! Faktisk er jeg overbevist om at de hellere så så megen dækning som muligt, da det jo som bekendt drejer sig om penge for alle parter.
Uagtet hvilken type fnidder der ligger til grund for dette, burde man kunne holde de to ting adskilt, og tænke på netop folkene der er mulige købere af produkterne. Det handler om at komme ud - ikke lukke sig inde!
Nu gider jeg så ikke at bruge så meget krudt på dette - jeg ville såmænd bare ytre min mening på lige fod med alle andre. Det er hermed gjort! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Jeg er ikkke forbavset over HFA ikke kan komme ind og rapportere fra mssen, men jeg er forbavset over al det postyr meddelelsen vækker Altså HFA og HFM er konkurrenter, som aviser (der osse er i nyhedsbrancen) er. Og nu har den ene sides ejer sat en del dollarser på højkant (igen igen) for at stable en mægtig messe på benene, så er det da klart at han vil have solorettigheder på at rapportere fra den. Det er da temmelig logisk. Og der er ikke noget nyt i solorettigheder.
Der er ingen som lider nød, da man jo bare kan se messerapporterne på Sillesens site HFM. Det med synlighed og om at få noget for sine penge går jo begge veje ; jo flere og bedre udstillere som gider gøre noget ved det, jo flere kommer der. Iår skulle der være rekord på antal udstillere; har hørt tallet 51!!!
|
|
|
Du er forbavset over det postyr Sillesens meddelelse vækker? Hmm...det siger mere om "hifihuset.dk" end du måske bryder dig om. Selvmål.
Vi vil naturligvis alle gerne læse en 'messerapport' efter (og under) messen. Jeg mener (og det er en holdning jeg måske står helt alene med) at læserne får en bedre, og mere alsidig dækning hvis begivenheden bliver dækket fra flere kanter. Og ikke kun af arrangøren selv!
Er "hifihuset.dk" irriteret over, at vi har mere end én avis i Danmark? Man kan jo også sige, at hvis vi kun havde én avis i dette land, så ville den have rigtig gode ressourcer, og kunne derved skabe en endnu bedre avis for os alle sammen.
Vi kunne også nøjes med ét politisk parti, med en rigtig stærk og kompetent leder. Vælgerne bliver bare forvirrede, når der er så mange partier at vælge imellem. Og når et parti virkelig gør sig umage for at gøre det bedste for borgerne, er det da bestemt irriterende, hvis der skulle være andre partier der på en utidig måde skulle kunne ødelægge dét.
"Hifihuset.dk" skriver: "Der er ingen som lider nød, da man jo bare kan se messerapporterne på Sillesens site HFM".
Der var engang en kendt tysker der sagde: "Når jeg hører ordet 'kultur' - spænder jeg hanen på min revolver".
Men man kan jo nøjes med at skyde sig selv i foden... 
Hilen
Niels
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 09:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
C.Bukowski skrev:
Så skriv dog hvad det passer jer og tag billeder i massevis og giv en sønderlammende kritik.........
|
|
|
Ja lad os da endelig gøre det til en endnu større børnehave end det er i forvejen. Det er ikke Ekstra Bladet det her. Enhver kritik der måtte komme fra Hifi4all's side er jo ikke meget værd nu, fordi det er alt for nemt at skyde dem i skoene at de bare er pigesure over at de blev bedt om at blive væk. Så længe de to lejre opfattes som konkurrenter, så vil enhver kritik være utroværdig. Der er regler her på forummet om at man ikke må udtale sig negativt om konkurrerende produkter. Det kommer til at lyde lidt tomt, hvis man godt må udtale sig negativt om en konkurrerende udstilling. Uanset hvem der har "ret", så kan jeg ikke se hvad det skulle gavne at vi skal være vidne til tilsvininger mellem to konkurrenter (Så, nu blandede jeg mig alligevel...) __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
David Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 968
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er valgkampen skudt i gang! ...."vi hos hifi-musik.dk mener...bla, bla....
Ja, den eneste måde, hvorpå man, som bruger på H4A, kan gøre noget ved det her, er at "hit 'em where it hurts", eller sagt på en anden måde, lade være med at tage til messe.
Er man den type, der stadig bakker op om vores statsminister, selvom han har sendt os i krig to steder i verden, selv om han gør alt for at undgå en afstemning om EU-traktaten, og selvom han har sparet ind igennem benet, så de gamle ligger og rådner i deres egen l**t, underforstået, at man tager til messe alligevel, så synes jeg man skal lade være med at tage billeder.
Var jeg udstiller, ville jeg blive en lille smule hidsig...
Edit: ja, det kunne være lidt fedt, hvis H4A troppede op alligevel med kamera og det hele, for har de betalt entre, kan Sillesen jo ikke rigtig gøre noget ved det, da vi jo, som nævnt tidligere i tråden, har pressefrihed her i landet.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
David skrev:
|
Ja, den eneste måde, hvorpå man, som bruger på H4A, kan gøre noget ved det her, er at "hit 'em where it hurts", eller sagt på en anden måde, lade være med at tage til messe.
Er man den type, der stadig bakker op om vores statsminister, selvom han har sendt os i krig to steder i verden, selv om han gør alt for at undgå en afstemning om EU-traktaten, og selvom han har sparet ind igennem benet, så de gamle ligger og rådner i deres egen l**t, underforstået, at man tager til messe alligevel, så synes jeg man skal lade være med at tage billeder.
Var jeg udstiller, ville jeg blive en lille smule hidsig...
|
|
|
Godt sagt, David! 
Ja, udstillerne kan da ikke være glade for dette 'postyr'. Du få udstillere der har været på banen, har nærmest forsvaret de mærkværdige dispositioner. Måske er branchen mere 'indeklemt' end jeg forestillede mig?
Mvh.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den messe eller for den sags skyld andre messer, er bare en stor købmandshandel, det kunne ligeså have været hårde hvidevare i form af vaskemaskiner de viser frem - og iøvrigt er der ikke sket en fis i en hornlygt på hifimarked i mange år, så alt andet lige er det ret intetsigende med den messe.
og slutteligt, herre gud det handler om hifi for os brugere på hifi4all men cool mønt for sillemand & co -det er ikke verdens undergang at sillemand reagere som han gør, han vil bare være stor i slaget når han nu har muligheden for det.
PS. Jeg snupper lige en kop kaffe hos René.
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 10:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
| Ja, udstillerne kan da ikke være glade for dette 'postyr'. Du få udstillere der har været på banen, har nærmest forsvaret de mærkværdige dispositioner. Måske er branchen mere 'indeklemt' end jeg forestillede mig? |
|
|
Jeg er på _ingen_ måde tilfreds. Det har jo blandt andet betydet at jeg har fået bortcensureret en nyhed jeg har sendt ud til diverse sites mht. min præsentation af nye produkter på udstillingen. Jeg siger jo netop at børnehaven skal stoppe! Men eftersom jeg ikke kender sagens kerne, kan jeg ikke stille mig op og forsvare den ene eller den anden, for jeg ved ikke hvad der er gået forud for disse beslutninger.
Nu er dette heldigvis IKKE et folketingsvalg. Derfor behøver jeg heller ikke vælge side - det betyder ikke at jeg er tilfreds. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv lige at spænde hjelmen og se det hedder en messe. En messe er en man tager på for at se hvad der er. Komme lidt ud, se og mærke pulsen. Ikke noget man primært læser om på afstand på sin PC-skærm.
La nu vær med alt det her diskuteren om ingenting og analogier til politik og berømte tyskere og hvad ved jeg. Det er slet ikke så slemt som nogle vil gøre det til - faktisk er der ikke nogen der går glip af noget! Messen bliver jo afholdt og der er rapporter til dem som ikke gider køre derhen, hvad mere kan man forlange??
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 10:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Jeg er ikkke forbavset over HFA ikke kan komme ind og rapportere fra mssen, men jeg er forbavset over al det postyr meddelelsen vækker Altså HFA og HFM er konkurrenter, som aviser (der osse er i nyhedsbrancen) er. Og nu har den ene sides ejer sat en del dollarser på højkant (igen igen) for at stable en mægtig messe på benene, så er det da klart at han vil have solorettigheder på at rapportere fra den. Det er da temmelig logisk. Og der er ikke noget nyt i solorettigheder.Der er ingen som lider nød, da man jo bare kan se messerapporterne på Sillesens site HFM. Det med synlighed og om at få noget for sine penge går jo begge veje ; jo flere og bedre udstillere som gider gøre noget ved det, jo flere kommer der. Iår skulle der være rekord på antal udstillere; har hørt tallet 51!!!
|
|
|
Det lyder da ret underligt da Thomas Sillesen ellers mange gange har skrevet at han ikke har noget med den daglige drift af HFM at gøre overhovedet og at han ikke vil blande sig i redaktionens arbejde derovre, det stemmer da meget dårligt overens med ovenstående, og at hans vage argumenter med at faktisk ikke vil forklare hvorfor han ikke vil have at H4A sender fra messen klinger da også en smule hult.
Men kan faktisk ikke se det store problem for H4A kan bare rapportere alt det de vil fra messen af. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Juul skrev:
Det lyder da ret underligt da Thomas Sillesen ellers mange gange har skrevet at han ikke har noget med den daglige drift af HFM at gøre overhovedet og at han ikke vil blande sig i redaktionens arbejde derovre, det stemmer da meget dårligt overens med ovenstående, og at hans vage argumenter med at faktisk ikke vil forklare hvorfor han ikke vil have at H4A sender fra messen klinger da også en smule hult. Men kan faktisk ikke se det store problem for H4A kan bare rapportere alt det de vil fra messen af. |
|
|
Hifi4all er konkurrent _som udstiller_, og dermed ikke særlig troværdig som kilde til kritik, lige så lidt som Hifi & Musik ville være troværdig som kilde til kritik af Hifi4all tiltag. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 10:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå men ifølge Thomas Sillesen selv ser det ud til at der slet ikke er noget problem alligevel, så er det vist helt op til Hifi4all selv om de producerer en messerapport eller ej: http://hifi-musik.dk/?page=viewtopic&mode=reply&t=3312
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg citerer lige mig selv fra "den anden side", og så skal jeg gøre hvad jeg kan for at holde snitterne fra tastaturet:
Uden at jeg kender noget som helst til sagen (og slet ikke burde udtale mig i det hele taget), så er der jo forskel på at nedlægge forbud mod at møde op, og at bede folk om at respektere at man ikke ønsker at se dem. Det ønske kan man godt respektere i protest, selv om man i princippet har ret til at gøre som det passer én. Man behøver ikke være et dumt svin, bare fordi man kan. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sillemand er både her og der ( de udstemtes Ø ) jeg forstår ikke at man forsat undre sig ? - hans erhvervs taktiske overvejelser rager mig en papand dem kan han holde for sig selv.
Jeg synes at vi skal debattere hifi og ikke købmandsskab, det kan vi fint lade sillemand og andre branchemedlemmer om.
|
| Til top |
|
| |
Knud98 Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Status: Offline Indlæg: 194
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Prøv lige at spænde hjelmen og se det hedder en messe. En messe er en man tager på for at se hvad der er. Komme lidt ud, se og mærke pulsen. Ikke noget man primært læser om på afstand på sin PC-skærm.
La nu vær med alt det her diskuteren om ingenting og analogier til politik og berømte tyskere og hvad ved jeg. Det er slet ikke så slemt som nogle vil gøre det til - faktisk er der ikke nogen der går glip af noget! Messen bliver jo afholdt og der er rapporter til dem som ikke gider køre derhen, hvad mere kan man forlange??
|
|
|
Hvis du så selv spænder hjelmen, vil du kunne se, at de forskellige deltagere på "messen" mister særdeles vigtig markedsføring, når nu den absolut største Hi-Fi portal ikke kan følge arrengementet til dørs med reportage fra "messen". "Messe"-deltagerne er formentlig fuldstændig pisbedøvende ligeglade med situation på de forskellige stuer i børnehaven - de vil formentlig bare have så meget markedsføring som muligt. Derfor vil det være naturligt om flere af deltagerne ikke ser voldsomt positivt på situationen - dig undtaget tilsyneladende.
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
|
|
|
Jeg synes det er værre end nogen gør det til...
Og jeg synes nu heller ikke at det er, som du skriver: "en diskuteren om ingenting". Hvis det "ingenting" var, gad du vel heller ikke agere bydreng? Jeg har skam tænkt mig at dukke op til messen, og er egentlig ret spændt på, at se Sillesens skulderlange hår. Man mente engang, at det var hér kraften sad.
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
woammo Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne måske være en ide at Hifi4All istedet brugte tiden og spaltepladsen til at præsentere og anmelde de Hifi butikker som ikke er repræsenteret på (ikke)omtalte messe.
For eksempel ved jeg at Anders holder¨åbent hus med kaffe både lørdag og søndag - og der sidder gerne en del interessante mennesker og deler ud af mange års samlet viden.
Lav dog en alternativ sektion med de butikker vi ellers ikke hører om. __________________
|
| Til top |
|
| |
woammo Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sakset fra Audio Consults hjemmeside:
Vi holder som sædvanligt, ÅBENT HUS begge dage på vores adresse og byder på kaffe og kage og hyggeligt samvær. Selvfølgelig har vi også nogle nyheder vi vil præsentere, som feks;
Den nye SUGDEN A 21 og tilhørende CD, begge arbejdende i Ren Klasse A drift. Så må vi se om den kan holde 20 år ligesom forgængeren, teknisk uforandret.
Der vil være mulighed for aflytning af smukke rørforstærkere fra PRIMA LUNA og japanske ALMORRA i det kønne kirsebær kabinet.
Fra Tyskland har vi AUDIO VALVE rørforstærkere, der netop er testet i High Fidelity i forrige nummer. Vi viser de større forstærkere 115. Disse vil blive benyttet på magnestat højttalerne MAGNEPAN 1.6 eller 1.2, begge med SE delefiltre til de kræsne skandinaviske brugere.
Andre spændende højttalere er TERESONIC fra USA, der benytter de engelske LOWTHER DX 55 som driver og et kabinet skabt af instrumentbyggere, lidt som engelske AUDIO NOTE´s højttalere.
AUDIO NOTE vil vi håbe, at de sender den nyeste DAC 3 balanceret, så den kan blive demonsteret sammen med den nye TT.2 pladespiller med ARM THREE i AUDIO NOTE Vx sølv internt. Pickup IO GOLD. Disse bliver styret ligeledes fra den nye M8 Phono, med det omdesignede linetrin over et sæt opgraderede KASSAI monoblokke. Forhåbentlig kan vi vise dem i en LINESOURCE opstilling, med de nye AUDIO NOTE AN-E/HE-LX, med de blå hemp membraner og en følsomhed på over 96dB.. __________________
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er vist mange følelser invoveret i dette. 
Jeg har ikke mulighed for at komme, men ser frem til at se en reportage fra messen. Om det er på det ene forum eller det andet er egentlig ligegyldigt for mig. Jeg synes dog godt om hifi4all's reportager, da de generelt dækker indholdet godt både i billeder og omtale, og derfor synes jeg det er ærgeligt at de ikke er inviteret med i år. Det medfører alt andet lige, at færre mennesker får kendskab til messen, og man kan derfor forvente et færre antal besøgende næste år. Det er en forkert prioritering, set ud fra et rent forretningsmæssigt synspunkt + at det skader reklameværdien for de forhandlere der udstiller på messen.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|