| Forfatter |
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
| Jeg går ud fra, at der vil komme masser af kommentarer fra udstillere angående denne mystiske sag..?? Det kan næppe være i deres interesse.... |
|
|
Tja... Jeg kan jo dybest set kun tale for mig selv, men jeg tror flertallet af udstillerne har integritet nok til at bede de implicerede parter udtale sig, hvis der er noget de er i tvivl om (hvilket jo også er hvad Bent gør ovenfor), frem for at udbasunere sine lommeteorier her.
Jeg har betalt for en plads på en udstilling, og den møder jeg så op til. Så må jeg vurdere bagefter om jeg fik det ud af det jeg forventede, om det i givet fald er min eller andres fortjeneste, og i hvilken grad jeg deltager næste gang. Kald det bare kynisk, men for mig er det mere væsentligt at min deltagelse har en effekt, end hvem arrangørerne er gode venner med. For mig er det de besøgende der betyder noget, så kan andre få lov at skændes i kulissen. Det gider jeg ikke blande mig i. Jeg kan alligevel ikke tillade mig at være enig med den ene eller den anden lejr, når jeg ikke kender til baggrunden for de beslutninger der er foretaget. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
| Til top |
|
| |
Medlyd Branchemedlem

Medlyd
Bruger siden: 26 August 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 683
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen
"så Bent husk lige og have en kold klar" Iskaffe ?
Venligst
Bent
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
God at se at jensen også komme (håber det også bliver med kaffe, ikke pulver)
Bliver spænde at se hvilken svare i for i denne sag og vi har ikke hørt et pip fra Sillesen
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
God at se at jensen også komme (håbe rdet også bliver med kaffe, ikke pulver)
Bliver spænde at se hvilken svare i for i denne sag og vi har ikke hørt et pip fra Sillesen  |
|
|
Ja...mystisk og foruroligende. Jeg gad nok vide hvordan det kan være, at hifi4all uden videre accepterer et sådant, i mine øjne, absurd forbud.
Hvis Politiken sender en mand ud for at dække hifimessen, så der kan skrives en artikel om 'hifilivet' i Danmark - er det så også "forbudt"?? Selvfølgelig er det ikke det! Hvem mon har en klemme på hvem i denne spegede sag...? (Nu må vi se om Ombudsmanden evt. læser med hér..!).
Det er jo en messe med offentlig adgang, og ikke en privat fest.
Jo-jo...det hele er foreløbig spekulationer, og vi har endnu til gode at høre nogle sindssygt gode forklaringer...
I øvrigt er der ikke et ord om sagen ovre på "den anden side". Brugerne går måske tidligt i seng derovre? 
Hilsen
Niels L.
|
| Til top |
|
| |
niklasthedolphi Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 217
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 01:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
StarTrek skrev:
God at se at jensen også komme (håbe rdet også bliver med kaffe, ikke pulver)
Bliver spænde at se hvilken svare i for i denne sag og vi har ikke hørt et pip fra Sillesen  |
|
|
Ja...mystisk og foruroligende. Jeg gad nok vide hvordan det kan være, at hifi4all uden videre accepterer et sådant, i mine øjne, absurd forbud.
Hvis Politiken sender en mand ud for at dække hifimessen, så der kan skrives en artikel om 'hifilivet' i Danmark - er det så også "forbudt"?? Selvfølgelig er det ikke det! Hvem mon har en klemme på hvem i denne spegede sag...? (Nu må vi se om Ombudsmanden evt. læser med hér..!).
Det er jo en messe med offentlig adgang, og ikke en privat fest.
Jo-jo...det hele er foreløbig spekulationer, og vi har endnu til gode at høre nogle sindssygt gode forklaringer...
I øvrigt er der ikke et ord om sagen ovre på "den anden side". Brugerne går måske tidligt i seng derovre? 
Hilsen
Niels L.
|
|
|
http://www.hifi-musik.dk/?page=viewtopic&p=50424#50424 "dolph"
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Denne sag kræver en rigtig god forklaring, for den stille flere spørsmål end svar bl.a. hvordan man skal forhold sig, hvis man ønske at bringe noget
for messe
Og ja Niels, de går meget tidlig i seng på "den anden side"
|
| Til top |
|
| |
notional Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 561
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 03:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må man også lige passe på med at konkludere noget, når man kun har én side af sagen. Men underligt lyder det og det ville nok være i de flestes interesse at få en udtalelse af Sillesen.
Når det er sagt, så glæder jeg mig rigtig meget til messen. Jeg skal se noget lækkert hd og høre fantastisk Audioudstyr min SU løn ikke tillader mig at eje 
Og så er der pulverkaffe til ISF kalibreringen 
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 05:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godmorgen,
I er alle velkomne på udstillingen. Jeg er personligt ked af det er kommet til denne beslutning, og jeg er ked af det går ud over brugerne på hifi4all, men jeg følte i den givne situation at det var det korrekte. Det er især ærgeligt, da der i år er rekord i antal udstillere, så der var virkeligt noget at skrive hjem om.
Jeg vil ikke skrive offentligt om bevæggrundene, idet jeg ikke føler der vil komme noget godt ud af at drøfte dette offentligt. Ligesom I heller ikke skal forvente, jeg får tid til at kommentere yderligere spørgsmål, da grunden til at jeg skriver så tidligt er at jeg om lidt tager til København, for at ordne det praktiske til udstillingen.
Under alle omstændigheder, har dette -udover at I brugere mister en messerapport- intet med jer at gøre, og jeg håber derfor I vil møde talstærkt frem, for det vil den samlede branche sætte pris på, for der er ingen tvivl om de i år har gjort alt for at gøre messen til den største og bedste nogensinde.
I er selvfølgelig også velkomne til at tage billeder, og drøfte udstillingen som I har lyst.
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
king Udelukket fra forum

Montør i Fona - 3/3 advarsler
Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 3082
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 06:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
zerocoool skrev:
Alex E Nielsen skrev:
|
Det er da også totalt ligegyldigt med den messe, hifimesser siger mig ikke en skid, sidst jeg på messe var i 1994 
Jeg vil sgu heller besøge René i en kælder i Odense og drikke noget af hans kaffe 
|
|
|
Det lyder unægteligt også hyggeligere, og så koster kaffen vel også gratis hos Rene , og ikke 20-30- ? kroner koppen som på sådan en messe.
EDIT: jeg var sku for langsom 
|
|
|
Hehe
En kunde jeg har , han er dømt til at tage kage med hver gang han kommer, og må sige jeg har taget en del kg på efter han fik den dom.
|
|
|
Hvem fann er det ??
Min læge siger jeg ikke må kommer over til dig mere 
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 06:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan kan du føle at det er det korrekte?? Der er tale om en messe-rapport og en promovering af netop din messe - hvori ligger logikken?? Det er jo ikke just industri-hemmeligheder (eftersom ingen hverken har patent eller enerettigheder på den kunst det er, at afholde en messe), og det er vist ligeså meget i udstillernes interesse at der kommer så megen opmærksomhed som muligt ud omkring dem og deres produkter!! Reklame = forretning = penge???
Og logikken ophører da helt når brugerne godt må bringe billeder og tekst, men redaktionen ikke må? Men brugerne kan selvfølgelig indsende billederne, som vi tidligere har gjort fra blandt andet CES - så kan det efterfølgende lægges på forsiden som en billed-serie, eller det er der måske forbud imod??
Og det er da meget "fair" når man tænker på at Hifi4all har en reklame-banner for netop din messe, klistret op på forsiden! Noget-for-noget?? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
woammo Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 06:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne være et forkølet forsøg på at tvinge H4A's brugere over på hifi-musik.dk.
Censur forekommer som regel når der ikke er helt rent mel i skuffen.
Desuden en fallit erklæring ikke at kunne forhandle sig til en aftale omkring dækningen fra H4A.
Under alle omstændigheder et fantastisk flot selvmål. __________________
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 07:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Medlyd skrev:
|
Hej Jensen
"så Bent husk lige og have en kold klar" Iskaffe ?
Venligst
Bent
|
|
|
Den tager vi lige når jeg kommer
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
jensen skrev:
Nilau skrev:
Medlyd skrev:
|
Hej
I lyset af den, iflg. flere tråddeltagere, fantastiske og gratis reklame, som Thomas ville få ved, at lade HiFi4all fotografere og kommentere fra messen, ja så lyder det mere dumt end ondt, at forbyde dem adgang, men da Thomas hverken er dum eller, for den sags skyld, ond, ja så er der formentlig en årsag til, at HiFi4all formenes adgang.
Nu er det nok ikke sandsynligt, at Thomas gider kommentere på fordomsfulde gætterier, men måske man kunne spørge HiFi4all, hvad den angivne grund er. Jeg går ud fra, at de, i samme øjeblik de fik forbudet, spurgte "hvorfor" ? og som det høflige menneske Thomas er, så går jeg ud fra, at han har svaret. Det er måske ikke i HiFi4all`s interesse, at blotlægge den angivne grund for hurtigt eller også har de ganske simpelt slået sig til tåls med forbudet uden at spørge ind til det. Skulle dette ikke være tilfældet, så ville jeg da gerne høre, hvilken begrundelse Thomas gav for dette forbud.
venligst
Bent
|
|
|
Lige netop, Bent!
Også hifi4all har (allerede) et forklaringsproblem. I selve orienteringen vedrørende "forbudet" står der intet om en eventuel begrundelse fra T.S.
Det hele virker ret tåbeligt. Skal der være "fotografering forbudt" på messen, og hvad siger udstillerne i givet fald til dét?
Jeg går ud fra, at der vil komme masser af kommentarer fra udstillere angående denne mystiske sag..?? Det kan næppe være i deres interesse....
Kan man i det hele taget forbyde nogen at rapportere fra en messe?
Er der en jurist til stede?
Mvh.
Niels L.
|
|
|
Hej
Jeg har stillet thomas det ? og har også fået svar.
Jeg vil da tage alle de fotos jeg kan og går også rundt, så Bent husk lige og have en kold klar.
Det er lidt svært for mig at forstå det, da jeg er udstiller , jeg vil altid have mest for mine penge, synes efterhånde der er alt for meget spas indefor dette hifi.
Men hvad ved jeg, jeg er jo bare dum.
Men vi ses på messen alt er pakket og klar.
|
|
|
Dav "jensen"...
Nå, du har fået svar fra Thomas Sxxxxxxx?? (Det er nok for risikabelt at skrive efternavnet direkte!).
Nu er det vel ikke sådan, at du har fået mundkurv på?? (Det har jeg dog svært ved at forestille mig!).
Hilsen
Niels L.
|
|
|
Nej nej.
Jeg gik også lige i kødet på ham.
Der er flere sider i denne sag og ved ikke hvad der er rigtig eller ikke.
Men ved et at jeg betaler for at udstille på en messe og jeg vil have alt det udaf det jeg kan få.
Men nu har jeg også været efter Thomas flere gange, det med at få messen mere synlig.
PS.
Giver ikkke kaffe på min stand, har jeg ikke penge til.
|
| Til top |
|
| |
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Hvordan kan du føle at det er det korrekte?? Der er tale om en messe-rapport og en promovering af netop din messe - hvori ligger logikken?? Det er jo ikke just industri-hemmeligheder (eftersom ingen hverken har patent eller enerettigheder på den kunst det er, at afholde en messe), og det er vist ligeså meget i udstillernes interesse at der kommer så megen opmærksomhed som muligt ud omkring dem og deres produkter!! Reklame = forretning = penge???
|
|
|
Det har da skabt en del debat om messen, som ikke har været set før, så helt dumt træk har det da ikke været. Du ved, PR = forretning = penge.
Ronin skrev:
|
Og det er da meget "fair" når man tænker på at Hifi4all har en reklame-banner for netop din messe, klistret op på forsiden! Noget-for-noget??
|
|
|
Og du tror ikke de som alle andre har betalt for det banner?
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er ikkke forbavset over HFA ikke kan komme ind og rapportere fra mssen, men jeg er forbavset over al det postyr meddelelsen vækker  Altså HFA og HFM er konkurrenter, som aviser (der osse er i nyhedsbrancen) er. Og nu har den ene sides ejer sat en del dollarser på højkant (igen igen) for at stable en mægtig messe på benene, så er det da klart at han vil have solorettigheder på at rapportere fra den. Det er da temmelig logisk. Og der er ikke noget nyt i solorettigheder. Der er ingen som lider nød, da man jo bare kan se messerapporterne på Sillesens site HFM. Det med synlighed og om at få noget for sine penge går jo begge veje ; jo flere og bedre udstillere som gider gøre noget ved det, jo flere kommer der. Iår skulle der være rekord på antal udstillere; har hørt tallet 51!!!
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
zerocoool Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 16 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 07:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
|
Godmorgen,
I er alle velkomne på udstillingen. Jeg er personligt ked af det er kommet til denne beslutning, og jeg er ked af det går ud over brugerne på hifi4all, men jeg følte i den givne situation at det var det korrekte. Det er især ærgeligt, da der i år er rekord i antal udstillere, så der var virkeligt noget at skrive hjem om.
Jeg vil ikke skrive offentligt om bevæggrundene, idet jeg ikke føler der vil komme noget godt ud af at drøfte dette offentligt. Ligesom I heller ikke skal forvente, jeg får tid til at kommentere yderligere spørgsmål, da grunden til at jeg skriver så tidligt er at jeg om lidt tager til København, for at ordne det praktiske til udstillingen.
Under alle omstændigheder, har dette -udover at I brugere mister en messerapport- intet med jer at gøre, og jeg håber derfor I vil møde talstærkt frem, for det vil den samlede branche sætte pris på, for der er ingen tvivl om de i år har gjort alt for at gøre messen til den største og bedste nogensinde.
I er selvfølgelig også velkomne til at tage billeder, og drøfte udstillingen som I har lyst.
|
|
|
Det er lige til at brække sig over, du er da vist af den opfattelse, at dårlig omtale er bedre end slet ingen omtale.
Ulækkert PR stunt 
|
| Til top |
|
| |
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Jeg er ikkke forbavset over HFA ikke kan komme ind og rapportere fra mssen, men jeg er forbavset over al det postyr meddelelsen vækker Altså HFA og HFM er konkurrenter, som aviser (der osse er i nyhedsbrancen) er. Og nu har den ene sides ejer sat en del dollarser på højkant (igen igen) for at stable en mægtig messe på benene, så er det da klart at han vil have solorettigheder på at rapportere fra den. Det er da temmelig logisk. Og der er ikke noget nyt i solorettigheder.Der er ingen som lider nød, da man jo bare kan se messerapporterne på Sillesens site HFM. Det med synlighed og om at få noget for sine penge går jo begge veje ; jo flere og bedre udstillere som gider gøre noget ved det, jo flere kommer der. Iår skulle der være rekord på antal udstillere; har hørt tallet 51!!!
|
|
|
Meget logisk...!
Og især godt når man vil sikker sig at alt "offenligt" fra messen, er farvet til at give Sillesen maks. udbytte i kroner og øre.
Ville være rart også at kunne "høre" fra nogle mindre partiske personer. __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
| Til top |
|
| |
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 08:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahr, Torkild, det er vist lige at strække den for vidt:-)
Nu er det jo ikke en politisk kongres vi skal til så det med at farve reportagen sker ikke. Der er tale om en uhyre ophobning af hifigrej der skal spilles på og tages billeder af. Om det er det ene eller andet hold af reportere der gør det er nok lige meget - i forhold til din påstand om at være farvet.
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
| Til top |
|
| |
Claus_DK Forum Bruger

Bruger siden: 29 April 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 610
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 08:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det hele virker noget suspekt!
Jeg vil imidlertid ikke holde mig væk og glæder mig til messen.
Ønsker alle en rigtig god messe kommende weekend. __________________
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 08 November 2007 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
sikke en masse ballade 
juridisk er der vel ikke noget der forbyder en bruger at tage en masse bil. og lave et indlæg her inde... eller ?
men Thomas er jo ellers en fornuftig mand, så der er sgu nok en fornuftigt forklaring (selv om den ikke skal begrundes her) __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |