| Forfatter |
|
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lidt nysgerrig, om hvordan du AN ting ser ud, UDEN tøj på
Har du ikke lyst til at skrue låget af dem, og tage et par gode billeder og lægge ud??
AN laver nogle superlækre ting!! __________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
|
Har du ikke lyst til at skrue låget af dem, og tage et par gode billeder og lægge ud??
AN laver nogle superlækre ting!!
|
|
|
Det kunne da godt arrangeres Jeg får nyt møbel imorgen, så skal jeg prøve at få tid til at hive kassen af dem.
Ja det må jeg give dig ret i. Det er stor lyd fra så små "kasser". __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mathias  Når du skal "lytte forskel" er det vigtigt at du selvfølgelig har begge afspillere til på samme tidspunkt. Find noget musik du kender godt. Det behøver ikke være indspillet vanvittigt godt - Så kan du også finde ud af hvordan de tackler sådanne plader. Prøv med noget musik der har dyb bas - ikke nødvendigs meget, men dyb bas - Lav A/B test. Prøv med noget der er har lidt spids diskant A/B. Prøv med noget komplekst musik A/B. osv. Den mest optimale A/B er selvfølgelig blindtest - Men har du en til at skifte for dig er det også nok. Det er også klart en fordel at tage et stykke af et nummer (A/B) hør' det en masse gange, fokuser, og så skifte over. Husk at den Denon 1500AE spiller bedst hvis den får lov at stå tændt altid  Og sidst men ikke mindst- Husk kablerne også har en LILLE indflydelse Og til aller aller sidst - Hav friske ører når du lytter. mvh.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Roky 
Tak for rådene. Det vil jeg prøve!
Jeg nænner næsten ikke at have dem stående tændt altid.
__________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det burde det ikke - Den læser jo ikke så den er ikke i funktion.
Det slider klart mere på den hvis man tænder og slukker for den flere gange om dagen- Det er opvarmingen og nedkølingen der er synderen.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Så prøver jeg bare at lade den være tændt  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps- Det er ikke mileskridt i lyden du vil opleve - Men når den først at varm er det ligesom om at det hele falder mere på plads... Dit andet grej burde også spille bedst hvis det altid står tændt - Men det slider lidt mere på sådan et par klasse A blokke end en CDspiller
|
| Til top |
|
| |
octo Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 336
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt sjovt med cdafspillere, jeg kan også huske jeg var ved at smide den ud til fordel for min gamle dvd på et tidspunkt. Men jeg blev klogere.....
Umiddelbart hvis man løber rundt og skifter musik, chatter og skimmer reklamer imens man lytter lægger man ikke mærke til forskellene.
For mig var den en større tilstedeværelse, dynamik og indlevelse jeg fik med en cdafspiller. Som en sidegevinst begynder man langsomt at høre flere detaljer i musikken, men oftest er det detaljer, det er ikke et kæmpe skift.
Nu afhænger det selvfølgelig også af den enkelte cdafspillers kvaliteter overfor den enkelte dvd, men jeg har endnu aldrig hørt en cdafspiller til over 1500-2000 der ikke kunne tæske stort set alle dvder.
De dvd-maskiner jeg har haft, har sløret lyden så de umiddelbart er mere lyttevenlige, men det giver et tab af detaljer. De du beskriver med af cdafspilleren er lidt mere "lys", kan også bare skyldes at der er en masse formudrende effekter fra dvd-afspilleren der nu er forvundet.
Men gi det lidt tid, oftest er det skiftet tilbage til dvd'en efter at par uger, hvor man virkelig hører hvor stor forskellen var  __________________
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 11 August 2008 kl. 19:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
octo skrev:
|
Det er lidt sjovt med cdafspillere, jeg kan også huske jeg var ved at smide den ud til fordel for min gamle dvd på et tidspunkt. Men jeg blev klogere.....
Umiddelbart hvis man løber rundt og skifter musik, chatter og skimmer reklamer imens man lytter lægger man ikke mærke til forskellene.
For mig var den en større tilstedeværelse, dynamik og indlevelse jeg fik med en cdafspiller. Som en sidegevinst begynder man langsomt at høre flere detaljer i musikken, men oftest er det detaljer, det er ikke et kæmpe skift.
Nu afhænger det selvfølgelig også af den enkelte cdafspillers kvaliteter overfor den enkelte dvd, men jeg har endnu aldrig hørt en cdafspiller til over 1500-2000 der ikke kunne tæske stort set alle dvder.
De dvd-maskiner jeg har haft, har sløret lyden så de umiddelbart er mere lyttevenlige, men det giver et tab af detaljer. De du beskriver med af cdafspilleren er lidt mere "lys", kan også bare skyldes at der er en masse formudrende effekter fra dvd-afspilleren der nu er forvundet.
Men gi det lidt tid, oftest er det skiftet tilbage til dvd'en efter at par uger, hvor man virkelig hører hvor stor forskellen var 
|
|
|
Det er faktisk rigtigt, at DVD-afspilleren mudrer, sammenlignet med Denon CD-afspilleren.
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du fået dit nye rack  - Billeder billeder
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 12 August 2008 kl. 12:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej jeg venter stadig på, at fragtmanden kommer  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev det tid til endnu en update. Jeg har fået mit en nyt fint bord/rack. Der er tale om et Empire GA-03. Mht. til en ny CD-afspiller, står dette på standby, da jeg er godt tilfreds med min Yamaha et stykke tid endnu.
Taget fra min sofa/seng hvor altid sidder og hører musik 
Her kan man bedre "studere" det nye rack/bord 
Jeg kan stadig ikke uploade, så flere billeder er på vej
|
| Til top |
|
| |
Roky Forum Bruger

|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
- Yeeeeeeeeeeehaaaa   Stort tillykke med det  - Det pynter gevaldigt  Glæder mig til at se det en dag
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Roky skrev:
- Yeeeeeeeeeeehaaaa 
Stort tillykke med det - Det pynter gevaldigt
Glæder mig til at se det en dag
|
|
|
Haha 
Mange tak Det hjalp lidt må man sige, og det er også nemmere at komme til grejet nu 
Du må altid komme forbi og kigge. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sq flot ud, Audio Note og Focal? Sikkert en fed kombi. 
Men hvad er det for en sort box under venstre monoblok?
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 23:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Det er faktisk en rigtig god kombination. Rør lyder passer vist rigtig godt til Focal højttalerne.
Den sorte boks er en Tandberg 3031 A FM-tuner, som jeg har lånt af Roky herinde fra. Det er muligvis med henblik på salg, hvis ham og hans far vil af med den  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
| Sendt: 13 August 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Two Chanel skrev:
|
|
|
|
Det blev ikke til nogle nøgenfotos i denne omgang 
Det viste sig at være lidt mere kompliceret at hive tøjet af AN'et end jeg havde regnet med, så det venter jeg med, til en anden god lejlighed. __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 01:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
| Så blev det tid til endnu en update. Jeg har fået mit en nyt fint bord/rack. Der er tale om et Empire GA-03.
|
|
|
Jamen det ser jo rigtigt fint ud. Og et rack ala mit. Ligeså højttalere. og rør foran.
Æhh, fornemmer man en "copycat" her?
Racket er jo ikke dyrt, men det virker efter hensigten. Ang. cd. Kan se at du har haft Denon på prøve. Mit råd: alt andet end Denon cd afspillere. De er lyse, hysteriske og lyttetrætheden er ekstrem udpræget på dem. Har haft 2 gennem tiden. og de blev skrottet ret hurtigt (og det var ikke de billige modeller). Men kan se du har sat det på standby pt. AN sættet er bare guf. Dejligt at se rør sammen med Focalerne. (ligesom mig) høhø __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Two Chanel Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 388
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Two Chanel skrev:
|
|
|
|
Det blev ikke til nogle nøgenfotos i denne omgang 
Det viste sig at være lidt mere kompliceret at hive tøjet af AN'et end jeg havde regnet med.
|
|
|

__________________ Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
| Sendt: 14 August 2008 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Scatcat skrev:
MathiasFB skrev:
| Så blev det tid til endnu en update. Jeg har fået mit en nyt fint bord/rack. Der er tale om et Empire GA-03.
|
|
|
Jamen det ser jo rigtigt fint ud. Og et rack ala mit. Ligeså højttalere. og rør foran.
Æhh, fornemmer man en "copycat" her?
Racket er jo ikke dyrt, men det virker efter hensigten. Ang. cd. Kan se at du har haft Denon på prøve. Mit råd: alt andet end Denon cd afspillere. De er lyse, hysteriske og lyttetrætheden er ekstrem udpræget på dem. Har haft 2 gennem tiden. og de blev skrottet ret hurtigt (og det var ikke de billige modeller). Men kan se du har sat det på standby pt. AN sættet er bare guf. Dejligt at se rør sammen med Focalerne. (ligesom mig) høhø
|
|
|
Må give dig ret, aldrig aldrig om jeg vil have en denon cd herind igen.
Flot anlæg Mathias. __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
| Til top |
|
| |