Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 06:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Pouls Audiobutik - Anbefales (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dan R. Hansen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 22 April 2008 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

bhp12 skrev:
kenneth ztas1 skrev:

Poul giver en ganske god service, jeg har købt et par ATC scm 40 af ham, men han har en klassisk sælgerfejl, man skal ALDRIG taler negativt om andres produkter, men i stedet for finde noget der fungerer sammen med det.

Og så er han meget forudindtaget, jeg spurgte om en effektforstærker i ATC, det er nok ikke så godt sagde han, hvorfor svarede jeg, jo de er ret dyre! hvad er priser da? lidt over 30.000 kilo.

Nå men det endte med at jeg købte en Exposure ivdr regulated til 30.000 kr, går nok lige nå man har over 70.000 kilo i løn, vær aldrig forudintaget over for kunderne!!!

70.000 kilo = 70.000.000,-

Ja, så er 30.000 ikke meget.........

Hvad er du ansat som?

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 April 2008 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:

Jeg er sikker på at hvis Poul ikke havde haft hans hjemmeside, så havde der været meget færre negative holdninger imod ham. Så var det blot de få der skulle ryste på hovedet, og tænke "Sure gamle mand"

Helt sikkert - men nu har han jo den hjemmeside, og markedsfører sig med den. Så må man jo gå ud fra, at det han giver udtryk for via den, er i tråd med hans forretningsfilosofi - det er jo ikke hans private hjemmeside - og på den grundlag vælger jeg så, at fravælge ham som en seriøs leverandør af noget som helst. Det være sig både produkter eller viden om produkter.

Alt hvad han udgyder er for mig at se aldeles useriøst, og giver mig på ingen måde lyst til at møde manden personligt. Og hvis jeg nogensinde skulle få brug for noget han fiorhandler, vil jeg gøre alt hvad jeg kan for at købe det fra en anden forhandler, om så jeg skal betale import-told for at få det fra udlandet.

Den mand er helt og aldeles 100% utroværdig - det lyser langt væk af hans hjemmeside, hvis man bare ved lidt om det han han skriver, "fra den anden side". (Husk, der er altid to sider af en sag, også af dem Poul vælger at udstille som eksempler på folk der inter fatter).

Men okay - hvis man vælger at tro på hans propaganda-løgne, så lyder det jo tiltalende.. og hvis man ikke er til pianolak, så kan man jo let blive forført, for det lyder jo umiddelbart plausibelt, det vrøvl han skriver 

/erla

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 April 2008 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Poul er vel manden man enten elsker eller hadder.

Jeg holder mig til det sidste.

Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

kab60
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005
Sendt: 22 April 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

erla skrev:

Men det er jo bare min holdning... du ser helt klart anderledes på det, og fred være med det.

/erla

Tjah, måske en smule anderledes. Og så alligevel ikke. Flere af tingene har jeg nok bare lidt svært ved helt at forholde mig til. Den episode omkring delefilteret kan jeg af naturlige årsager ikke udtale mig om. Jeg aner intet om delefiltre, men kender heller ikke noget til sagen. Jeg skrev tidligere, jeg ikke var vild med, man går efter klassens tykke dreng (aner ikke noget om dit BMI iøvrigt så intet der) så det er vi ikke uenige i. Din sammenligning med Goebbels er sjov, men jeg føler mig altså ikke specielt forført. At være kildekritisk synes jeg fint jeg formår. Hvor gik du iøvrigt på skole? Det lyder sjovt genkendeligt.

Egentlig var det jo bare ros til en forhandler. Der er så andre, der har uheldige oplevelser med hans optræden på nettet. Det vil helst ikke blande mig i, for det skal jo ikke ses som en forsvarstale. Jeg vil, måske ikke overraskende, ikke tage ansvar for hans skriverier, men blot sige, han yder en rigtig fin service og klart kan anbefales.  Jeg synes hans skriverier for størstedelen er underholdende og sågar informative, men det er altså ikke meningen med min tråd, og mange er da tydeligvis også uenige. Det er bare helt fint.
Til top Vis kab60's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kab60

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 22 April 2008 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

kab60 skrev:
...Jeg synes hans skriverier for størstedelen er underholdende og sågar informative, men det er altså ikke meningen med min tråd, og mange er da tydeligvis også uenige. Det er bare helt fint.

Selvfølgelig, det var desværre offtopic at begynde at blande hans generelle optræden på nettet ind i din tråd omhandlende en fortælling om positivt køb. Det er desværre bare den slags der kribler, hver gang manden bliver nævnt.
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

kab60
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2005
Sendt: 22 April 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

erla skrev:
Men okay - hvis man vælger at tro på hans propaganda-løgne, så lyder det jo tiltalende.. og hvis man ikke er til pianolak, så kan man jo let blive forført, for det lyder jo umiddelbart plausibelt, det vrøvl han skriver 

/erla

Det her synes jeg er interessant. Og det er faktisk ikke ironisk ment. Hvis vi nu holder os til hifi og blander alt der følelsesmæssige udenfor, hvor er det så, du klart mener han tager fejl--og bevidst forsøger at forføre folk? Jeg vil gerne have eksempler der handler om hifi og ikke alt muligt andet. Nu kan du kalde mig forført, men jeg synes hans beskrivelser af forskellige firmaer og produkter virker troværdig langt hen ad vejen. Der er rigtig mange angreb på hans person, men det er underordnet for mig; hvor er det, han går helt galt i byen angående hifi? Det er der nemlig ikke meget snak om. Med fare for at lyde forført, så kunne det ofte virke som om, det også er nemmere at gå efter Poul (så kan han smage sin egen medicin, vil mange så sige, fred være med det), men jeg vil egentlig hellere høre hvor det er hans hifi viden er helt hullet.

Håber det giver mening. Jeg får intet ud af at diskutere hans person, men hvis du kan lære mig lidt om hifi, så kunne det være, det er værd at bruge tid her.
Til top Vis kab60's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kab60

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 22 April 2008 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

At Poul bruger sine skriverier af egoistiske årsager står også klart for mig. Han har ad mange omgange forsøgt at overbevise sin læskerskare om at Århus Hifiklub var død og begravet selvom det langt fra var tilfældet, hvilket han også fik at vide.

Men var klubben ikke gået til grunde, så var det i hvert fald sikkert at det ville ske i løbet af meget kort tid efter hans mening. Det ville ikke være muligt bare at samles om en hobby og starte en Hifiklub, næh nej det skulle bestemt være 2-3 venner der startede ud i det små og groede sig større efter hans teori...

Det udviklede sig mere og mere åbenlyst til en decideret hetz med Århus Hifiklub af gud ved hvilken gund... Vi har af flere omgange forsøgt at invitere ham med til klubbens arrangementer på trods af hans udfald mod os, men det vil han bestemt ikke, måske er det under hans lavmål at mænge sig med hifi-pøblen.

Det er kommet helt bag på mig at han har udvist denne her modvilje mod et godt og positivt initiativ som der er lagt mange timers frivilligt arbejde i fra mange menneskers side. Men det er åbenbart ikke liiige ham at støtte op om sådan noget, det er måske også nemmere bare at spille klog og opdigte usande historier om klubben i bedste ugeblads stil.

At nogen kan anse det for troværdigt, kan jeg altså ikke forstå. Og at en forhandler går ud og sår mistro til en nystartet hifiklub kan jo være direkte fatalt for dens overlevelse og sige må jeg sige at det ligger over min fatteevne hvorfor han gør det. Jeg kan nemlig ikke se hvordan det på nogen måde skulle gavne Poul, med mindre han gør det for bevidst at få os til at ligne et cirkus fuld af klovne der ikke aner hvad de laver for at hans læsere kan få sig at let grin mens de pløjer sig igennem dagens sandheder set fra Poul.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 April 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Hej

Har kun mødt ham engang og han virket som en ok mand.

At han er måske alt for personlig i mange af hans indlæg på hans egen side er ikke lige min kop te.

Jensen,

Du er en helt - yeah yeah yeah...

Jeg kan huske da du var forbi og lyttede på mig daværende anlæg... du havde svært ved at svinge dig op over, at det ikke for alvor lød ringe - hvilket du havde ret i

Siden fik jeg et par Rouge Audio M150 på prøve - jeg sendte dem tilbage men no hart feelings! Jeg havde det faktisk dårligt over at kassere dem, men det var helt naturligt for dig, at jeg havde fundet noget andet der passede mig bedre.

Og det er der forskellen ligger!

I den personlige stillingtagen til kunden! Hvor er kunden henne ? Hvad er kunden til økonomisk ? Hvad er kundens lydmæssige reference ?

Jeg er, efter at have læst meget på Pouls hjemmeside, overbevidst om, at mit og Poul's lydideal ligger meget tæt - men alligevel skal han udstille mig som en idiot på hans hjemmeside, og opfinde ting at binde hans opfattelse af mig op på, som intet hat med virkeligheden at gøre.

Han prøver ikke at møde mig hvor jeg er - som du gjorde - men trækker mig frem som et eksempel på hans hjemmeside, på en idot der intet har fattet!

Han har totalt misforstået sin egen rolle som formidler af udstyr/ekspertise, og skubber mig fra ham. istedet for at trække mig til ham, og som dig indikere "godt begyndt, meeen..."

Han burde jo ha' set jeg er fanatisk Tannoy-fan. Som du har set jeg er rør-fan. P.T: hat jeg problemer med mine rør, og hvem henvender jeg mig til ? Dig!

Jeg har haft et problem med mine Tannoy - hvem henvendte jeg mig ikke til? Poul!

Dette ikke for at fremhæve dig, eller nedgøre Poul - men for at anskueliggøre, at for mig er det en helt grotesk måde Poul markedsfører sig selv. Det er tilsyneladende lykkedes Poul at overbevise folk - via hans hjemmeside - om, at der er folk der er så tåbelige at de fortjener udstilling i hans offentlige gabestok (og jeg er så en af dem), og deraf følgende, at Poul ved så meget bedre, at man bør lytte til ham... det er fandme en sørgelig måde at markedsføre sig på, efter min mening.

Er han så et mandfolk der kalder en spade for en spade, i forhold til de marketingsafdelinger der lovpriser pianolak som det eneste saliggørende ?

Ikke efter min mening... for argumentet holder ikke når man går det efter i sømmene.

Men der er - som tråden her åbenlyst bevidner - folk som falder for den form for retorik...

Jeg er også sikker på, at Göbels var ekstremt charmerende når man mødte ham personligt, men det gjorde altså ikke hans budskab mere rigtigt!

/erla

Til top Vis erla's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af erla Besøg erla's Websted

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 April 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

kab60 skrev:
erla skrev:

Men det er jo bare min holdning... du ser helt klart anderledes på det, og fred være med det.

/erla

Tjah, måske en smule anderledes. Og så alligevel ikke. Flere af tingene har jeg nok bare lidt svært ved helt at forholde mig til. Den episode omkring delefilteret kan jeg af naturlige årsager ikke udtale mig om. Jeg aner intet om delefiltre, men kender heller ikke noget til sagen. Jeg skrev tidligere, jeg ikke var vild med, man går efter klassens tykke dreng (aner ikke noget om dit BMI iøvrigt så intet der) så det er vi ikke uenige i. Din sammenligning med Goebbels er sjov, men jeg føler mig altså ikke specielt forført. At være kildekritisk synes jeg fint jeg formår. Hvor gik du iøvrigt på skole? Det lyder sjovt genkendeligt.

Islev Skole 1-7 klasse, Staten Pædagioske Forsøgscenter 8-10 aklasse.

På Sidstnævnte gjorde man meget ud af at afprøve pædagoiske metoder som senere blev implemeteret i landets almindelige folkeskoler. Præcis kildekritik var et hit i de år (83-86).

kab60 skrev:

Egentlig var det jo bare ros til en forhandler. Der er så andre, der har uheldige oplevelser med hans optræden på nettet. Det vil helst ikke blande mig i, for det skal jo ikke ses som en forsvarstale. Jeg vil, måske ikke overraskende, ikke tage ansvar for hans skriverier, men blot sige, han yder en rigtig fin service og klart kan anbefales.  Jeg synes hans skriverier for størstedelen er underholdende og sågar informative, men det er altså ikke meningen med min tråd, og mange er da tydeligvis også uenige. Det er bare helt fint.

jamen, han er jo ikke sen til at rose sine kunder, og bruger gerne lige så meget plads på at rose en gymnasielærer, der har bestilt en mikrofon hos ham, for virkelig at ha' valgt rigtigt, som han bruger på at tilsvine en tilfældig hifi-elsker der ikke har søgt hans råd og rettet sig efter det. Det er derfor ikke overraskende, at du føler han har giver dig som kunde en god behandling. Men igen - kildekritik! Hvad er hans formål med at rose de kunder og underbygge dem i, at de har valgt rigtigt, i forhold til hans motiver for at nedgøre alle alle andre ?

Du kan finde op til flere referencer til, og gengivelser af Pouls udfald imod mig, i min tråd.

Mvh,

erla

erla
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 April 2008 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

kab60 skrev:
erla skrev:

/erla

Det her synes jeg er interessant. Og det er faktisk ikke ironisk ment. Hvis vi nu holder os til hifi og blander alt der følelsesmæssige udenfor, hvor er det så, du klart mener han tager fejl--og bevidst forsøger at forføre folk?

Jeg mener ikke han tager fejl - jeg er faktisk overbevidst om, at han besidder en stor viden indenfor hifi!

Han er bare - som han udtrykker sig på sin hjemmeside  - en helt igennem ubehagelig person der ikke bruger sin viden konstruktivt til at vejlede evt. potentielle kunder, men derimod sætter en ære i at bruge sin viden til at nedgøre enkeltpersoner og foreninger han ikke er en del af!

Og det er så utiltalende, at jeg personligt ikke kan skelne hvornår han siger noget for at rådgive mig (eller andre potentielle kunder i hans butik), og hvornår han siger noget for at få afløb for en indestængt vrede som han åbenlyst har et stort behov for at få afløb for!

/erla

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 24 April 2008 kl. 00:38 | IP-adresse registreret  

kenneth ztas1 skrev:
Jeg fortalte ikke hvad mit budget var, for han havde jo bedømt om jeg havde råd eller ej....meget dumt...det er sælgeren der skal spørger ind til hvad en kunde har brug for og så spørger ind til budget, så ønsker og budget passer sammen, det er helt elementær grundviden for en sælger.

Du mødte vel ikke op i campinghabit? 

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Jesperthomsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 24 April 2008 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

erla skrev:

(...)Jeg er også sikker på, at Göbels var ekstremt charmerende når man mødte ham personligt, men det gjorde altså ikke hans budskab mere rigtigt!

/erla

Det er muligt du har gode pointer, men at prøve at udføre et nogenlunde sobert angreb på en anden og så derefter sammenligne ham med Goebbels, det er eddermame usympatisk på den helt store skala. At slå folk i hartkorn med en af lederne af det nazistiske regime fordi man selv føler sig trådt over tæerne er selvovervurderende, selvsmagende og direkte ulækkert.

Jeg hygger mig gevaldigt med at læse Pouls klummer men finder dem også tit meget negative. For lidt passion og for meget harceleren, men de er dybt underholdende og så er det altså rart at se nogen tage bladet fra munden og give hug til navngivne idiotiske voodoo-produkter.

Til top Vis Jesperthomsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesperthomsen

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 April 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

Damn kære venner, det er bare hifi .

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 24 April 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:

MVH

Nix. hifi = religion

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 April 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

bjørn skrev:
bhp12 skrev:
kenneth ztas1 skrev:

Poul giver en ganske god service, jeg har købt et par ATC scm 40 af ham, men han har en klassisk sælgerfejl, man skal ALDRIG taler negativt om andres produkter, men i stedet for finde noget der fungerer sammen med det.

Og så er han meget forudindtaget, jeg spurgte om en effektforstærker i ATC, det er nok ikke så godt sagde han, hvorfor svarede jeg, jo de er ret dyre! hvad er priser da? lidt over 30.000 kilo.

Nå men det endte med at jeg købte en Exposure ivdr regulated til 30.000 kr, går nok lige nå man har over 70.000 kilo i løn, vær aldrig forudintaget over for kunderne!!!

70.000 kilo = 70.000.000,-

Ja, så er 30.000 ikke meget.........

Gad vide hvad lønnen så er hvis man også kan den store tabel ?

Kenneth .... mangler du en gulvvasker

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

Mastervol
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005
Sendt: 24 April 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:

MVH

Var det bare det ville jeg være ligeglad, men han er jo konsekvent personlig i sine kommentarer.

Til top Vis Mastervol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mastervol

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 April 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret  

Mastervol tja jeg er lige blevet hængt for vildt ud, da jeg kom til at udtrykke min glæde over mine nye hter, så fordi jeg har mit nickname der er opkaldt efter en by i X jugoslavien så kaldt han mig semi jugo, men har enlig taget dettte nickname efter min favorit kunstner.  Men manden må jeg sige er godt nok kørt ud på et sidespor hvordan kan man som forhandler tillade sig at hænge folk u på denne måde. Han må godt nok være en bitter mand, han laver intet andet at sætte folk i gabestokken og kritisere folk herinde fra.

Men alligevel er han herinde og læse folks tråd damn det er det jeg kalder dobbelt morale.
tja sådan kan det gå når man tager fejl af dem  der er elitære og dem der ikke er!!

mvh

p.s sh*t nu hænger han mig sikkert ud igen. pas på folks !!!!!!
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Sendt: 27 April 2008 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
André Jensen skrev:

MVH

Nix. hifi = religion

Og livstil.

Og har kære poul overhovedet en bruger herinde?
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes