Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 13:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Hjælp til opgave om Parallelimport (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 04 April 2008 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

(ved ikke om tråden er placeret rigtig, bare flyt den)

Jeg er i gang med en videregående uddannelse inden for handel. Vi har fået hele næste uge til en opgave hvor vi skal oprette en virksomhed og skrive omkring økonomi, markedsanalyse og alt muligt.

Sådan som jeg har forstået det går parallelimport ud på at man går nogle mennesker sammen og køber direkte fra producenten? Altså man spare nogle penge denne vej.

Jeg har valgt at oprette et lille enkeltmands parallelimport firma. I starten bliver det bare noget med folk kan tilmelde sig nogle produkter på en hjemmeside som så bliver bestilt hjem når nok folk har tilmeldt sig. Altså total discount version set i forhold til butikker som FONA og Hifi-klubben.

Det der er vigtigt er at alle de vare jeg sælger yder direkte support så jeg ikke skal stå for den. Ikke fordi jeg er doven, men fordi jeg ikke har tid til den slags plus det sparer en masse tid for kunderne når der er direkte support.

Jeg vil så hører om nogen har gode råd og vink når man skal stå for sådan et firma? Regler og den slags

Håber nogen har lidt tid til at hjælpe tak

Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 04 April 2008 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Parallelimport kan også være at du køber produktet i udlandet, uden om eks den danske producent eller importør. Der er mange variationer på det samme tema, dog må der sammenlagt siges at være en generel tendens til at man går uden om de officielle kanaler for at undgå en standardpris eller fordi man ikke kan forhandle produkter på anden vis via de officielle kanaler.

Fnulder
Branchemedlem
Branchemedlem

Sælger Fona

Bruger siden: 02 April 2004
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 April 2008 kl. 20:57 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg lige undersøgt det lidt. Jeg kom frem til der ikke er garanti fra producenten hvis det er købt undenfor en godkendt levenrandør. Så hvis man nu køber parallelt ind fra Sony Danmark, så er der vel garanti fra producenten? Men er der så nogen pris at spare?

Til top Vis Fnulder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fnulder

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 April 2008 kl. 21:13 | IP-adresse registreret  

Du kan ikke købe parallelt fra Sony i Danmark i og med de er officiel importør af Sonys produkter.
Men finder du en broker eller lign i udlandet, der kan give dig nogle varer fra fx Sony til fornuftige priser er der tale om parallelimport.
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes