Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 14:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Tape Connection i TV-2 nyhederne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
thor-thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2008
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 01 April 2008 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

Link til afgørelsen, så ved vi allesammen bare en smule mere om, hvad vi taler om!

http://66.102.9.104/search?q=cache:saQCpgUouiQJ:www.forbrug. dk/klage/klagesager/firmatjek/afgor/afgoerelse-40117-259/+40 117-259&hl=da&ct=clnk&cd=2&gl=dk

Er der nogen af de (mange) personer der ubetinget støtter TC der, bare et splitsekund, har overvejet at kunden måske kunne have ret??

Ingen her på forum har så vidt jeg ved set de højttalere det drejer sig om, alligevel har mange meget sikre meninger om hvad der er sket/hvis skyld det er!!

Som jeg ser det er sagen rimelig klar:

Køber har fået 3 års "ægte garanti", HT gør i stykker efter 5 måneder. Der opstår forviklinger som gør at sagen ender i FKN (vil jeg kommentere senere). FKN får en sagkyndig til at undersøge HT

"Den sagkyndige har ikke konstateret materiale- eller fabrikationsfejl, ligesom der ifølge den sagkyndige ikke er omstændigheder, som tyder på uhensigtsmæssig brugspåvirkning fra klagerens side."

TC kan/gider iøvrigt ikke at besvare henvendelser fra FKN.

Garanti vil jo sige at fejl skal afhjælpes af sælger medmindre sælger kan bevise at køber selv var skyld i fejlen. Da den sagkyndige ikke kunne finde hverken fabrikationsfejl eller brugsfejl er det derfor klart at dommen må falde ud til købers fordel!!!

Næste argument fra TC-fans er så at den sagkyndige ikke vidste hvad han har med at gøre, men man må trods alt formode at han ved mere om de specifikke HT end alle de "fjern-teknikere" der sidder ved tastaturet og skriver "konklusioner"

Søren P. S. TC. skrev:

Har klippet lidt i det tidligere indlæg.......... 

2) Vil godt pointere, at kunden ikke ønskede at højttaleren hverken blev sendt til os eller til Vienna til undersøgelse og at vi var i kontakt med distributøren fra Vienna for at rådføre os og han sagde fra starten at det var en overbelastningsskade og kunden skulle betale og kunden nægtede som nævnt at få den undersøgt.

............

Søren P. Sørensen, Direktør Tape Connection.

Er distributøren synsk? Imponerende at to personer gennem telefonen/pr. mail kan stille diagnosen uden at nogen af dem har set højttaleren!

Kan udmærket forstå at kunden ikke har lyst til at indlevere sine HT til en sælger som allerede har bestemt resultatet inden han har set HT. Jeg ville også foretrække en uvildig instans!

Virker iøvrigt ikke særligt tillidsvækkende at TC ikke kan/gider at svare på henvendelser fra FKN. Men de har rigeligt overskud til at komme med mange forklaringer på et forum som dette (og andre har set indlægget på recordere også)

Som det ses i afgørelsen handler det ikke om at køber vil have pengene tilbage, men idet TC ikke vil respektere FKN afgørelse og reparere HT skal de så betale pengene tilbage.

Til top Vis thor-thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af thor-thor

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 15:29 | IP-adresse registreret  

Hey

Ja kundens udsagn kunne vi sku godt bruge i den her sag, kom frit frem?

Jeg handler ikk i TC mere, men har købt lidt kabler ved dem før i tiden, men deres service i århus som er uhyggelig ringe, og da jeg ville købe et 5,0 surround ht sæt til 12K fik de mig på andre tanker, magen til dårlig kommunikation skal man lede længe efter mellem medarbejderne, da jeg havde ventet over en måned på at få et fyldestgørende svar hvornår alle ht'erne kom hjem, gjorde jeg så det onde at annulere handlen, men når de er så langsomme og ikk giver mig de rigtige oplysninger, kan jeg sku købe mit grej et andet sted, selvom tilbuddet var rigtig godt det skal de da have..

Jeg kender en gut med Mahler og 2 store Vincent 991 blokke, han kunne dog ikk spille så højt som han ville til at starte med da hans forrige forforstærker ikk kunne følge med, så den røg ud til en bedre, og det setup KAN spille tæve/svine/møgbydeligt højt, en revne i hans ene væg er en af beviserne, og jeg er enig i at skal der spilles højt så skal der en kraftfuld forstærker til, og man skal dælme os være i rummet og lytte efter begrænsninger den er jeg også enig i, forvrængning kan være svært at spotte for alle, men så må man vide at der er konsekvenser...

Jeg har hørt om et par Concert Grand hos en bekendt som brændte flere enheder af, jensen byttede dem uden problemer og jensen fik også de de rigtige oplysninger ud af kunden om resten af anlægget og derfor nye enheder uden beregning, og er os enig i at TC gør det rigtige at tilbyde en form for rep og få den tjekket om der nu er fejl i højttaleren, og give kunden den bedste betjening der nu kan lade sig gøre..

Afgørelsen synes jeg stadig bør følges, det tror jeg TC i fremtiden vil få mere kredit for, selvom kunden havde sit hovedet stukket godt op i rumpetten da han holdt weinerfest..

Til top Vis Imbalance's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Imbalance

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Jeg har handlet i TC et par gange og altid været glad for både service og produkter! Men hvad betyder det? Dette er DK... kan der hakkes, skal der hakkes!

og Imbalance...... jeg er bange for din efterskrift efterlader mig småt med valgmuligheder...... *G*

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Bornholm
Sendt: 01 April 2008 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Thor-Thor >

Hvordan kan man med rimelighed svine en forhandler uden at denne har haft muligheden for at se de nævnte højttalere? jeg har svært ved at se hvordan at kunden kan have ret i det at han ikke har honoreret forhandlerens krav til at påse / udbedre skaden.

At der i en telefonsamtale nævnes at de nok er brændt af er ikke smart, men det var også min første tanke ved sagens gennemlæsning.

Ligeledes siger nævnets sagkyndige at der ikke er synlige materialefejl, ikke er fabrikationsfejl og ikke er brugsfejl - Jeg har svært ved at tage dette alvorligt, hvis der er tale om en sagkyndig må han kunne konstatere hvor i fejlen består.

Hvis den nævnte sag er udslagsgivende for FKN afgørelser vil det blive end og meget dyrere at handle længerevarende forbrugsgoder.

MVH
M

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Bastian skrev:

Jeg har handlet i TC et par gange og altid været glad for både service og produkter! Men hvad betyder det? Dette er DK... kan der hakkes, skal der hakkes!

og Imbalance...... jeg er bange for din efterskrift efterlader mig småt med valgmuligheder...... *G*

Kill Them helt klart, Mahler kan vi dog godt li, tildels også Strauss hvis man får styr på den usammenhængene bas jeg har hørt dem med, men da jeg tænker lidt over det så kunne det måske tyde på det nok ikk er sidste gang vi ser brændte enheder fra BCG, nu da kunden i TC har brændt diskant og mellemtoner af ligesom min bekendt, mener det var både et par diskanter og mellemtoner der røg over flere omgange...

thor-thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

Thor-Thor >

Hvordan kan man med rimelighed svine en forhandler uden at denne har haft muligheden for at se de nævnte højttalere? jeg har svært ved at se hvordan at kunden kan have ret i det at han ikke har honoreret forhandlerens krav til at påse / udbedre skaden.

At der i en telefonsamtale nævnes at de nok er brændt af er ikke smart, men det var også min første tanke ved sagens gennemlæsning.

Ligeledes siger nævnets sagkyndige at der ikke er synlige materialefejl, ikke er fabrikationsfejl og ikke er brugsfejl - Jeg har svært ved at tage dette alvorligt, hvis der er tale om en sagkyndig må han kunne konstatere hvor i fejlen består.

MVH
M

Jeg er enig i at reklamation/reparation som udgangspunkt bør foregå i samarbejde mellem køber og sælger og sælger skal derfor selvfølgelig have lov til selv at se de ting der er problemer med.

Når det så er sagt, så ville jeg også gå til en uvildig instans og klage, hvis jeg (inden sælger overhovedet havde set/hørt den stump der var problemer med) fik at vide at defekten var min skyld og at indtrykket var at sælgers formål med at undersøge tingen, var at bevise sin påstand.

Ansvaret for at denne sag er kørt af sporet ligger formentlig ved begge parter.

Det kan derfor undre at så mange (uden at ane noget nærmere om sagen) bare erklærer at det er helt sikkert købers skyld, for de har jo personligt altid fået god service hos TC! 

Det jeg efterlyser er bare lidt objektiv/balanceret stillingtagen hos diverse skribenter i tråden, istedet for at mange bare konstaterer at køber er en klovn og TC har 100% ret

thor-thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Bastian skrev:

Ja for TC kan umuligt lave fejl eller?

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

Bastian skrev:
Jeg synes ærligt talt sagen her minder mere og mere om McDonald kunden, der skoldede sig på kaffen.
En anelse off-topic (sorry Søren), men jeg synes i McD sagen at det er vigtigt at fortælle HELE historien, det eneste folk normalt kender til den er at en kunde fik en usansynligt stor erstatning for at have brændt sig på en kop kaffe, og det ryster man så på hovedet af.

Med til historien hører at der var tale om en fejldesignet kop der ikke kunne TÅLE at indeholde varm væske og derfor hurtigt blev blød og spildte indholdet ud over kunden. Med til historien hører også at dette var sket flere gange før, og at McD havde fået påbud om at ændre designet, hvilket ikke blev fulgt.

Da den aktuelle kunde så rent faktisk lagde sag an, mente dommeren at McD skulle have et vink med en vognstang de kunne mærke, og blev såvidt jeg husker dømt til at betale en erstatning svarende til een dags omsætning. Der var altså ikke tale om at "belønne" den uheldige kunde, men om at straffe McD med andet og mere end et "fy-skamme".

At en enkelt "heldig" kunde så gik hjem med den store gevinst er selvfølgelig synd for andre der brændte sig på kaffen men ikke lagde sag an, men det er en anden historie...

Nåh - Back on Topic.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 April 2008 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Imbalance skrev:
Hey

Jeg har hørt om et par Concert Grand hos en bekendt som brændte flere enheder af, jensen byttede dem uden problemer og jensen fik også de de rigtige oplysninger ud af kunden om resten af anlægget og derfor nye enheder uden beregning, og er os enig i at TC gør det rigtige at tilbyde en form for rep og få den tjekket om der nu er fejl i højttaleren, og give kunden den bedste betjening der nu kan lade sig

Det er ikke slemt.

Udaf ca solgte 157 par der der blevet skiftet enheder i ca 6 par, nogle af dem to gange.

Det er værre med Hayden alt for mange tro det er en stor fest højttaler med 15" basser, men for det meste griner jeg bare af det, og tager gerne lidt pis på de kunder der laver det nummer.

Og hvis alle sager kunne løses på den måde var alle glade.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 April 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Ud fra afgørelsen at dømme, virker det som om Forbrugerklagenævnet har ønsket at straffe TC for ikke at svare på deres henvendelser?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Bastian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 April 2008 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Jensen da.....

Ikke ødelægge noget så smukt som en smædekampagne med facts *G*

Thor thor thor thor????

Jo da.... det kan vel alle. Nogle indrømmer dog nødigt!

Til top Vis Bastian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bastian

Benjamin Bo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2008
Sendt: 01 April 2008 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Personligt ville jeg ALDRIG overveje at købe for 3-6 mdrs hårdt slid i en butik som ikke retter sig efter en objektiv instans som FKN. Jeg kender ikke til de specifikke sag, men jeg står overfor at skulle købe højtalere og TC er da lige blevet taget af listen over steder jeg skal tjekke ud. Det kan godt være jeg er naiv hvis jeg tror butikker i almindelighed retter sig efter FKN hvem ved...
Til top Vis Benjamin Bo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Benjamin Bo

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 18:54 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Imbalance skrev:
Hey

Jeg har hørt om et par Concert Grand hos en bekendt som brændte flere enheder af, jensen byttede dem uden problemer og jensen fik også de de rigtige oplysninger ud af kunden om resten af anlægget og derfor nye enheder uden beregning, og er os enig i at TC gør det rigtige at tilbyde en form for rep og få den tjekket om der nu er fejl i højttaleren, og give kunden den bedste betjening der nu kan lade sig

Det er ikke slemt.

Udaf ca solgte 157 par der der blevet skiftet enheder i ca 6 par, nogle af dem to gange.

Det er værre med Hayden alt for mange tro det er en stor fest højttaler med 15" basser, men for det meste griner jeg bare af det, og tager gerne lidt pis på de kunder der laver det nummer.

Og hvis alle sager kunne løses på den måde var alle glade.

Kundepleje er vigtig og ja højttalere kan sagtens ødelægges jeg har selv smeltet en 6,5 polyprop enhed ved gentagende gange at overhøre en flof flof lyd fra den ene højttaler, spolen gik i bund og der gik ild i skidtet og en del sort røg blev udviklet, det er overbelastning der er til at få øje på men hva det var nytår og bonnie tyler sang for mig :)

Men tror nu nok hvis du havde selv havde du selv solgt disse højttalere så var enhederne blevet skiftet uden beregning eller med en vis kulance, men det må være TC's hovedpine det her om det så er en fejl der er hyppigere eller ej med afbrændte enheder på BCG...

thor-thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Bastian skrev:

Thor thor thor thor????

Jo da.... det kan vel alle. Nogle indrømmer dog nødigt!

Præcis!

Men du har åbenbart så meget indsigt i denne sag, så du kan fastslå at TC har retten på deres side!

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 19:05 | IP-adresse registreret  

Det er lidt underligt som danskere er nogen hyklere.

1 - Benjamin Bro - Hvorfor siger du at FKN er en objektiv instans? Læs deres afgørelse - hvis du har leget lidt med elektronik vil du vide at det er ikke objetivitet der præger afgørelsen. FKN har til opgave at yde forbruger beskyttelse og vil deraf naturligt vælge for forbrugeren. Alternativt skal der meget til.

2 - Hvorfor skulle TC være så forhippede på at afvise kunden -- de har en importør der støtter op om produktet, der er nævnt flere gange at hvis der er fejl så byttes der uden støj. Man skal da være godt dum som forhandler hvis man ikke giver det en chance.

3 - Hvis vi (forbrugerne) skal beskyttes i hoved og r.. så kommer det til at koste. Jeg synes at man har et ansvar når man kaster 25k efter et sæt højttalere. At stille sig op og sige at "der blev sagt at de kunne spille tævehøjt" vidner for mig at se kun om 2 ting enten er manden alternativt begavet eller er dette alene en sag om at han har brugt for mange penge og skal have dem retur.

Hvis det skulle ske at TC taber en sag ved en domstol vedrørende dette så sker der alene det at vi andre skal betale for en person der enten er fuld af løgn eller har dummet sig og vil smøre den. Og hvorfor skal vi det? Og fremadrettet - hver 5. månede steger man sin elektronik fordi man jo kan få pengene tilbage? Det holder ikke.

Jeg håber for branchen (som jeg ikke er en del af) at dette fuser ud af sig selv og at det ikke påvirker fremtidige handler for os andre. Jeg er 100% på at dette kunne have været løst i al midelighed, men det er nok ikke det at køber ønsker.

MVH

M

Til top Vis morkaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morkaj Besøg morkaj's Websted

blackstef
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 April 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Kære Søren fra TC!

Først vil jeg sige at det er glædeligt at I vil lave nogle tiltag fremover.

Men, lige nu vil I holde fast i at nægte at følge afgørelsen fra FKN.

Moral og etik!

Hvis du og TC skal være indbegrebet af troværdighed med god moral / etik, kundeservice og være medspiller med og overfor kunderne, så er I nødt til at leve op til de 3 års garanti (uden forbehold), som TC selv lover!

Det er dybt utroværdigt at fralægge sig ansvaret for de 3 års garanti, fordi der måske er en kunde som benytter sig af det!

Det kan jo ikke nytte noget at I reklamerer flot med 3 års garanti, får kunder på det, og så når det gør ondt, nægter at stå ved det!

Jeg synes at I bruger en masse tid og energi på at fralægge jer ansvaret for det som I selv lover!

3 års garanti er 3 års garanti, medmindre andet står skrevet!

Det tror jeg trods alt at du er enig i?

Hvis I er bange for at der skal dannes præcedens, så lad vær med at give 3 års garanti, for der er jo ingen som tvinger jer til de 3 år.

Brug hellere tiden på at få defineret garanti og hvad korrekt brug af højttalere er.

Det er vigtigt som kunde/forbruger og sælger, at man ved hvad garantien dækker, uanset om man har studenterhue på, murerske i hånden eller sidder i kørestol.

Højttalere og hifi er for alle, uanset intelligens, men din sunde fornuft er nødvendigvis ikke min, og kan derfor ikke bruges som argument!

Kære Søren!

Jeg er sikker på at du som menneske gerne vil fremstå som troværdig, med god moral og etik, og med hjertet det rigtige sted.

Det er menneskeligt at fejle, det der gør os til bedre mennesker er, når vi vedkender os vores fejltagelser og har viljen til at rette op på dem.

Sov på det og træf så den rigtige beslutning i morgen.

Venligst og med håb om en god aften

Blackstef

Til top Vis blackstef's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackstef

Imbalance
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

1 - Benjamin Bro - Hvorfor siger du at FKN er en objektiv instans? Læs deres afgørelse - hvis du har leget lidt med elektronik vil du vide at det er ikke objetivitet der præger afgørelsen. FKN har til opgave at yde forbruger beskyttelse og vil deraf naturligt vælge for forbrugeren. Alternativt skal der meget til.

2 - Hvorfor skulle TC være så forhippede på at afvise kunden -- de har en importør der støtter op om produktet, der er nævnt flere gange at hvis der er fejl så byttes der uden støj. Man skal da være godt dum som forhandler hvis man ikke giver det en chance.

3 - Hvis vi (forbrugerne) skal beskyttes i hoved og r.. så kommer det til at koste. Jeg synes at man har et ansvar når man kaster 25k efter et sæt højttalere. At stille sig op og sige at "der blev sagt at de kunne spille tævehøjt" vidner for mig at se kun om 2 ting enten er manden alternativt begavet eller er dette alene en sag om at han har brugt for mange penge og skal have dem retur.

Hvis det skulle ske at TC taber en sag ved en domstol vedrørende dette så sker der alene det at vi andre skal betale for en person der enten er fuld af løgn eller har dummet sig og vil smøre den. Og hvorfor skal vi det? Og fremadrettet - hver 5. månede steger man sin elektronik fordi man jo kan få pengene tilbage? Det holder ikke.

Jeg håber for branchen (som jeg ikke er en del af) at dette fuser ud af sig selv og at det ikke påvirker fremtidige handler for os andre. Jeg er 100% på at dette kunne have været løst i al midelighed, men det er nok ikke det at køber ønsker.

MVH

M

Jeg er faktisk helt enig, men tror altså TC har dummet sig og hjulpet kunden forkert, læg sagen på bordet sige at man vil tjekke den med en vis garanti for at man ikke taber alle sine penge, men den med at kunden måske vil tørre 2 års slid af disse højtallere af på TC er jo os gætværk fra din side, selvom det sagtens kunne være rigtig, nogen har ingen skrubler ved at tørre en dumhed af på en forhandler via en klage, mens nogen butikker og firmaer os snyder med skat, lodret bedrageri og snyder deres kunder ved salg af lyssky produkter, og kan kører næsten uhindret videre med alle deres fornødenheder som store huse og hurtige biler i et nyt fortagende hver gang efter en konkurs..

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 01 April 2008 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

morkaj skrev:

MVH

M

Bedre kunne jeg nok ikke selv skrive det ;O)

100% enig i punkt 3 ;O)

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

morkaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret  

Imbalance > forstår dit point, er dog ikke enig.

Handlen er indgået, derfor har kunden på dette tidspunkt allerede anvendt sine penge at der kan blive tale om ombytning eller udbedring evt. for egen regning evt. med kuance er jeg med på , men tilbagebetaling - Nope!

Som jeg anførte tidligere var den indledende telefonsamtale ikke hensigtsmæssig, men hvordan den har været vides ikke, kunden blev utryg og det er ikke videre proff.

Herefter går det galt. I det at sælger ikke har haft muligheden for at udbedre eller end da besigtige skaden mener jeg slet ikke at der skal laves en sag på dette. Køber skulle have dokumenteret sit produkt i form af billeder og udtalelser, herefter overdraget produktet til sælger - de kunne eventuelt sammen have gennemgået skaden.

Det er første gang jeg har hørt om en RMA sag hvor sælger ikke har haft adgang til produktet og jeg har haft og behandlet mange i min tid.

Der er fejl på begge sider i denne sag, det er klart, men FKN har totalt elimineret fornuftsbegrebet og hermed undermineret sin egen integritet.

Det bliver spændende at se en retslig afgørelse af sagen, TC har op ad bakke grundet FKN's afgørelse, men der er for mange løse ender til at lade det hænge.

God Vind

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 01 April 2008 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

thor-thor skrev:

Link til afgørelsen, så ved vi allesammen bare en smule mere om, hvad vi taler om!

http://66.102.9.104/search?q=cache:saQCpgUouiQJ:www.forbrug. dk/klage/klagesager/firmatjek/afgor/afgoerelse-40117-259/+40 117-259&hl=da&ct=clnk&cd=2&gl=dk

Er der nogen af de (mange) personer der ubetinget støtter TC der, bare et splitsekund, har overvejet at kunden måske kunne have ret??

Ingen her på forum har så vidt jeg ved set de højttalere det drejer sig om, alligevel har mange meget sikre meninger om hvad der er sket/hvis skyld det er!!

Som jeg ser det er sagen rimelig klar:

Køber har fået 3 års "ægte garanti", HT gør i stykker efter 5 måneder. Der opstår forviklinger som gør at sagen ender i FKN (vil jeg kommentere senere). FKN får en sagkyndig til at undersøge HT

"Den sagkyndige har ikke konstateret materiale- eller fabrikationsfejl, ligesom der ifølge den sagkyndige ikke er omstændigheder, som tyder på uhensigtsmæssig brugspåvirkning fra klagerens side."

TC kan/gider iøvrigt ikke at besvare henvendelser fra FKN.

Garanti vil jo sige at fejl skal afhjælpes af sælger medmindre sælger kan bevise at køber selv var skyld i fejlen. Da den sagkyndige ikke kunne finde hverken fabrikationsfejl eller brugsfejl er det derfor klart at dommen må falde ud til købers fordel!!!

Næste argument fra TC-fans er så at den sagkyndige ikke vidste hvad han har med at gøre, men man må trods alt formode at han ved mere om de specifikke HT end alle de "fjern-teknikere" der sidder ved tastaturet og skriver "konklusioner"

Søren P. S. TC. skrev:

Har klippet lidt i det tidligere indlæg.......... 

2) Vil godt pointere, at kunden ikke ønskede at højttaleren hverken blev sendt til os eller til Vienna til undersøgelse og at vi var i kontakt med distributøren fra Vienna for at rådføre os og han sagde fra starten at det var en overbelastningsskade og kunden skulle betale og kunden nægtede som nævnt at få den undersøgt.

............

Søren P. Sørensen, Direktør Tape Connection.

Er distributøren synsk? Imponerende at to personer gennem telefonen/pr. mail kan stille diagnosen uden at nogen af dem har set højttaleren!

Kan udmærket forstå at kunden ikke har lyst til at indlevere sine HT til en sælger som allerede har bestemt resultatet inden han har set HT. Jeg ville også foretrække en uvildig instans!

Nej er man ikke.

Men når jeg har tilbudt at sende højttaler tilbage til vienna, og hvor den kunde takker nej, og udfra hvad jeg har fået af info fra TC, kan jeg kun komme til det.(han havde spiller for højt)

Jeg har enda en gang på mail tilbudt den kunde et par nye højttaler, forbi jeg vil gerne have finger i dem.

Og hvordan TC behandler deres kunder er ikke mit problem.

Men det er ikke først gang jeg oplever at en kunde ikke vil sende noget retur men de vil godt have en ny vare eller lidt penge tilbage og det kan jeg på ingen måde tage seriøst.

Og har ikke hørt mere om den sag før jeg så den herinde.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes