Forfatter |
|
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 00:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMNLRSN skrev:
Skal vi ikke få lagt den i seng med det samme?... Det eneste du ser af kundens anlæg i det indslag er en Rega planet og hans B&W højttalere. Resten er filmet i vores forretning på Europaplads og det er der du korrekt ser en Musical Fidelity A5.5 CD og en række Atoll produkter. Kundens forstærker var på tidspunktet hverken Pioneer eller Musical Fidelity. Imponerende nok, valgte "journalisterne" at bruge en halv time der og klippede det ned til 2 x 7 sekunder. Så ja, TV 2 har vist opnået den vinkel de ønskede i det indslag.
|
|
|
Nå, men så fortæl os dog hva han har,hvorfor er det hemmeligt?
Hvis i er så mangel fulde med oplysninger, er der jo nok en grund til tingene ses fra en bestemt vinkel. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmmmmmm.... - En grimme, grimme sag...
Rent teknisk set, er det selvfølgelig kunden der er et fjols - han har brændt sine nyindkøbte højttalere af ved at spille for højt, og sikkert osse forvrænget. I lige precis denne sag er der så dog mere imellem himmel og jord end det tekniske, idet..:
Tape Connection lover at produktet kan spille tævehøjt, og giver 3 års garanti. Hvis der ikke er taget forbehold mod at spille tævehøjt og gå fra anlægget i, må man vel dermed tage som udgangspunkt, at de ( højttalerne ) kan tåle og spille tævehøjt - i tre år, som garanti'en jo lyder på.
Kunden er "dum" - problemet er bare i den aktuelle sag er TC ( eller deres reklamemand / bureau ) "dummere" - og _derfor_ er det TC's skyld - ikke af andre årsager.
Det eneste umiddelbart jeg vil sige om det personligt, er puehaaaaaa' hvor er jeg glad for det ikke er mig der er blandet ind i en sådan sag - den ender grimt, uanset hvad.
Sjovt nok ku' jeg dog aldrig finde på at reklamere på den brugte måde / tekst, der er sgudda at invitere til problemer, når det sker sammen med 3 års garanti. Hvis der blot havde været købeloven' på banen havde sagen været klokkelar, kunden har mishandlet varen - end of story - men nu er der så tre års garanti uden forbehold ( eller hva? )
Lars / Sound2Vision A/S, Viborg - "kollega / konkurrent" til TC, eller hvad i nu vil kalde det...
|
Til top |
|
|
Kim G Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
SMNLRSN skrev:
Skal vi ikke få lagt den i seng med det samme?... Det eneste du ser af kundens anlæg i det indslag er en Rega planet og hans B&W højttalere. Resten er filmet i vores forretning på Europaplads og det er der du korrekt ser en Musical Fidelity A5.5 CD og en række Atoll produkter. Kundens forstærker var på tidspunktet hverken Pioneer eller Musical Fidelity. Imponerende nok, valgte "journalisterne" at bruge en halv time der og klippede det ned til 2 x 7 sekunder. Så ja, TV 2 har vist opnået den vinkel de ønskede i det indslag.
|
|
|
Har klageren ikke fået en manual med til højttalerne?
Som jeg kan se det fremgår følgende af de fleste af Viennas manualer:
"Though rated amplifier wattage bears little correlation to either sound quality or drive capability the user is cautioned that amplifiers of low wattage ratings, when stressed beyond their limits will produce audible amounts of distortion. This distortion can and will damage loudspeakercomponents and will not be covered by warranty."
Hvis det også gælder for de pågældende højttalere, så er det da et tungtvejende argument for at annonceteksten alene kan ses som en sædvanlig anprisning som ikke kan være baggrund for en udvidende fortolkning af garantien.
Venligst
Kim
|
Til top |
|
|
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 00:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ NillerViborg,
jeg kan kun bifalde din beskrivelse af forholdet omkring brugen af "tævehøjt" - begrebet er vel anvendt som en anprisning af produktet, med henblik på at tiltrække kunder der værdsætter denne specifikke egenskab ?! det må bunde i dårlig medierådgivning !! 
ikke at følge FKNs afgørelse er formodentlig TCs gode ret og kan danne baggrund for et senere søgsmål, hvis resultat måtte falde ud til TCS fordel til sin tid. til gengæld høster TC allerede nu en mængde dårlig PR ... men man er vel rådgivet juridisk / mediemæssigt ? 
mht. div. insinuationer om klagerens og FKNs inkompetence skulle man måske have lejlighed til at læse afgørelsen + præmisserne ? hvor finder man dem ? 
__________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
Til top |
|
|
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
I fik medhold fra FKN om at kunden var skyld i at højttalerne var brændt af ik ? og i skal betale fordi i reklamere med udvidet garanti der stiller jeres kunder bedre end købeloven ik ?
|
Til top |
|
|
Bastian Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 06:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja for mig at se er sagsbehandlingstiden den største skandale i denne sag!
Men godt at se at teknikeren har fundet sin sande smag. Skal en Vienna lyde som en B&W, skal der sgu forvrængning til! 
|
Til top |
|
|
kites4ever Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gad vide hvad han havde af udstyr til at ødelægge disse højtallere ?
Man kan sku da hvis man bare har lidt forstand, høre om der er noget på vej til at gå galt.
Mener også at T.C. har retten og etikken på deres side.
Gad vide om jeg kunne få en ny motor til min BMW M3 ved for handlere...... Der stod jo at den kunne kører tæskestærk (bare fordi jeg kørte 7 km i omdr. begrænseren i 1st. gear) 
|
Til top |
|
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor går i så meget op i hvilken forstærker kunden har brugt. Det er da fuldstændig lige meget. Hvis en hørtaler forvrænger hørbart, så forvrænger den, og så skruer man ned! Så er det da lige meget hvad der er spændt foran.
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
Til top |
|
|
KBAndersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1100
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 08:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan selvfølgelig godt sige, at TC's reklame om at spille "tæve højt" ikke er særlig interessant i hifi sammenhæng. Det virker nok ikke så seriøst og skrive det i en annoncetekst. Det kunne Fona måske have skrevet. Det er ikke et ord man bruger i den sammenhæng, som pro. i hifi branchen. Men kunden er stadig et fjols og han var tekniker? måske nok tandtekniker, håber jeg, for er han elektronikmand, så er jeg sgu flov på hans vegne, for han har da ikke forstand på elektronik. Han er et fjols. Det virker som om han skulle afprøve om han kunne vride knappen i bund og se om højttalerne kunne klare det. tsk tsk.... Han har da ikke kunnet høre at signalet klippede. Så uld i ørerne har han også.  __________________ Mvh
Kenneth
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 08:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Jesper Juul skrev:
tarup 13 skrev:
Stanley skrev:
tarup 13 skrev:
Kjeldsen skrev:
Nej, men lad være med at skrive en højttaler kan spille tævehøjt, og da slet ikke når det er en Vienna højttaler.
|
|
|
Har du hørt et par Vienna, eller er du en af de mange, der udtaler sig om Vienna, ud fra hvad de har læst. 
|
|
|
Jeg tænkte faktisk det samme sidste gang sagen blev debatteret. Hvorfor bruger man det salgsargument om en dyr Viennahøjttaler ? Det skyldes ikke at jeg mener at den ikke kan spille højt, men jeg ville nok have solgt den på andre kvaliteter. Udtrykket ville måske mere være noget man kunne bruge hvis man sælger Cerwin Vega eller lign. selvom det nok var bedst helt at undgå det. På det punkt er jeg altså enig med Kjeldsen, han mener måske ikke noget negativt med det.
|
|
|
Hej Stanley
Mit dilemma er faktisk, at de der VA til 25 K, de ka satme' spille højt. Men de kræver en forstærker i den gode klasse.
vh. T
|
|
|
Og det er jo så nok det han har, og den er sikkert oveninkøbet købt hos Tapeconnection selv.
|
|
|
Ved du han har en forstærker i den gode klasse, eller gætter du bare???
|
|
|
Nope, det billedet er jo så åbenbart fra TC butik. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 307
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
denne sag ændre ikke min personlig mening om TC, og vil aldrig komme til det. men jeg kan ikke på nogen måde se at det skulle eller kan være TC skyld om at kundens højttaler brænder af, det er kun kunden selv som skruer op for forlader rummet, så det gør det umuligt at høre om højttalerne forvrænger, så det er kunden som har ALT skylden i denne sag, fatter ikke at han kan få med hold i sagen.
at en højttaler kan spille "tævehøjt" er jo bare et utrolig for at den kan spille højt, HVIS den bliver behandlet rigtigt og at man tager hensyn til hvilken type musik som man sætter på ved en bestemt volume styrke, hvilket kunden ikke har gjort i denne sag.
Jeg får eller har dårlig samvittighed over at jeg støtter TC i denne sag. Hvis kunden skulle gå hen og vinde denne sag, så giver det en dør til mange andre unge mennesker som spiller højt i weekenden og som måske brænder deres højttaler af rimelig tit, en god chance for at få det lavet på garantien - for så kan de jo bruge denne sag som en truelse imod firmaet, hvilket vi skal søger for at dette ikke sker. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bundlinjen er vel, kunden har købt en højtaler som i siger kan spille "tævehøjt", det kunne den åbenbart ikke. Så i tilbyder ham nye endheder, men hvad gør det godt for? Kunden ville have en højtaler der kunne spille tævehøjt, det kommer den da ikke til fordi i giver manden nye enheder? Betal ham pengene tilbage, det ville jeg mene er rigtigt. Men samtidig kan jeg godt se at det må være surt når resten af danmark har brændt deres højtalere af, og vil have nogle nye. Ellers må i bare lade være med at skrive noget der åbenbart ikke passer? __________________ Mvh. Louis
All Vintage
Billedeupload guide
|
Til top |
|
|
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 307
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 09:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
man skal nok lige diffenere hvad "tævehøjt" er...
"tævehøjt" skal nok diffeneres efter hvilken volumen anlægget er sat på, men der skal også tages hensyn til hvilken type musik som bliver sat på. højttalerne kan nok godt spille "tævehøjt" efter en bestem musik type.
Du får da heller ikke tilbage betalt dine penge, hvis du går ud og brænder din motor af i din bil, bare fordi at du har glemt at tage hensyn at der også skal olie på. Manden er tekniker og bør vide hvad konsekvenserne er og kan være ved at spille højt... __________________ Mvh.
Vilstrup
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan har højttalere det, når der bliver spillet musik, med meget digital klipning ? Dette emne bliver jo, sørgeligt nok, mere og mere aktuelt.
|
Til top |
|
|
Kasper, TC Branchemedlem

Tapeconnection
Bruger siden: 27 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 264
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 10:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Bundlinjen er vel, kunden har købt en højtaler som i siger kan spille "tævehøjt", det kunne den åbenbart ikke. Så i tilbyder ham nye endheder, men hvad gør det godt for? Kunden ville have en højtaler der kunne spille tævehøjt, det kommer den da ikke til fordi i giver manden nye enheder? Betal ham pengene tilbage, det ville jeg mene er rigtigt. Men samtidig kan jeg godt se at det må være surt når resten af danmark har brændt deres højtalere af, og vil have nogle nye. Ellers må i bare lade være med at skrive noget der åbenbart ikke passer? |
|
|
Og igen, de KAN spille "tævehøjt". Men selvfølgelig ikke hvis forstærkeren sender et meget forvrænget signal.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 10:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kasper, TC skrev:
LouBP skrev:
Bundlinjen er vel, kunden har købt en højtaler som i siger kan spille "tævehøjt", det kunne den åbenbart ikke. Så i tilbyder ham nye endheder, men hvad gør det godt for? Kunden ville have en højtaler der kunne spille tævehøjt, det kommer den da ikke til fordi i giver manden nye enheder? Betal ham pengene tilbage, det ville jeg mene er rigtigt. Men samtidig kan jeg godt se at det må være surt når resten af danmark har brændt deres højtalere af, og vil have nogle nye. Ellers må i bare lade være med at skrive noget der åbenbart ikke passer? |
|
|
Og igen, de KAN spille "tævehøjt". Men selvfølgelig ikke hvis forstærkeren sender et meget forvrænget signal. |
|
|
Er det ikke korrekt, at den moderne måde at lave masterings på, med hårdere komprimering end tidligere, giver et højere indhold af mellemtone og diskant i musikken ? Således vil et sæt højttalere hvor diskanten er designet til at klare 10% af højttalerens ratede effekt, få problemer når der spilles musik med 20% indhold af diskant, i dens arbejdsområde. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det muligt, at der er en venlig sjæl, der vil give et link til klippet?  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 10:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa, vil også give mit besyv med.
Tapeconnection har tilbudt "f,eks. nye enheder og vi tilbød
kunden at tilsende os hans højttalere for at undersøge om det var en
konstruktionsfejl eller en overbelastning, men kunden har afslået dem
alle."
Tapeconncetion tilbyder forskellige løsningsmodeller til kunden, hvilket jo er konstruktivt og fremadrettet.
Dog mener jeg også at Tapeconection har gjort i nælderne ved at hævde at de nævnte speakers kan spille "tævehøjt" udedn at tilføje at der skal en solid amp på.
Vienna kan spille tævehøjt med den rette forstærker, men tilsyneladende har køber været foruden den viden.
Forbruger anke klagenævnet, er det en retslig instans?
mvh
__________________ mvh
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 114
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 11:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Som sagen er udlagt står jeg bag TC v/Søren.
At en højtaler spiller "tævehøjt" er jo et ordbrug, som er helt almindeligt i dagens Danmark. Jeg har et sæt Klipsch RF7, som kan spille så højt "så der kommer blod ud af ørene". En hver lytter med respekt for sig selv og sin hørelse, går ikke og spiller "tævehøjt" eller spiller så højt så "der kommer blod ud af ørene".
Et spørgsmål, Hvornår spiller en højtaler "tævehøjt"?
Indrømmet, vi leverendører kan af og til bruge nogle superlativer som er hyperbler (overdrivelser) men som i folkemunde ikke er afgørende, og som man blot griner ad.
Tag et andet eksempel. Tjek en gang hvormange annoncer fra private der bruger udtrykket om en forstærker "trækker alt". Skal dette opfattes bogstaveligt?
Eks 1 EAR 1001 Har været anvendt som reference i utallige testsammenhænge og trækker alt.
Eks 2 Parasound HALO Der er tale om nogle virkelige stærke eff. de trækker alt.
Eks 3 KORA COSMOS Trækker alt!
Eks 4 HOLFI INTEGRA Super lækker integreret forstærker, med virkelig mange kræfter. Trækker alt!
Kan disse forstærkere virkeligt trække alt? Nej, det er et ordbrug vi i "Hi-Fi kontekst" bruger, som andre ude fra ikke vil forstå en pløk af. Det samme når vi skriver "tævehøjt" og meget andet.
PS! Undskyld til jer jeg har klippet tekst fra, håber ikke det gør noget.
Både forbrugere og vi leverandører, kan åbenbart af og til tages i at bruge positive hyperbler som superlativer.
Som jeg kan forstå det, så har TC tilbudt at reparere de fine højtalere, så kan det da ikke gøres bedre.
de beste hifihilsner MJ
|
Til top |
|
|
Milu Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4128
|
Sendt: 01 April 2008 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mark Johansen skrev:
Hej,
Som sagen er udlagt står jeg bag TC v/Søren.
At en højtaler spiller "tævehøjt" er jo et ordbrug, som er helt almindeligt i dagens Danmark. Jeg har et sæt Klipsch RF7, som kan spille så højt "så der kommer blod ud af ørene". En hver lytter med respekt for sig selv og sin hørelse, går ikke og spiller "tævehøjt" eller spiller så højt så "der kommer blod ud af ørene".
Et spørgsmål, Hvornår spiller en højtaler "tævehøjt"?
Indrømmet, vi leverendører kan af og til bruge nogle superlativer som er hyperbler (overdrivelser) men som i folkemunde ikke er afgørende, og som man blot griner ad.
Tag et andet eksempel. Tjek en gang hvormange annoncer fra private der bruger udtrykket om en forstærker "trækker alt". Skal dette opfattes bogstaveligt?
Eks 1 EAR 1001 Har været anvendt som reference i utallige testsammenhænge og trækker alt.
Eks 2 Parasound HALO Der er tale om nogle virkelige stærke eff. de trækker alt.
Eks 3 KORA COSMOS Trækker alt!
Eks 4 HOLFI INTEGRA Super lækker integreret forstærker, med virkelig mange kræfter. Trækker alt!
Kan disse forstærkere virkeligt trække alt? Nej, det er et ordbrug vi i "Hi-Fi kontekst" bruger, som andre ude fra ikke vil forstå en pløk af. Det samme når vi skriver "tævehøjt" og meget andet.
PS! Undskyld til jer jeg har klippet tekst fra, håber ikke det gør noget.
Både forbrugere og vi leverandører, kan åbenbart af og til tages i at bruge positive hyperbler som superlativer.
Som jeg kan forstå det, så har TC tilbudt at reparere de fine højtalere, så kan det da ikke gøres bedre.
de beste hifihilsner MJ
|
|
|
Ja I kan tages i det meste:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63099&P N=0&TPN=1
Mvh.
|
Til top |
|
|