Emne: Tape Connection i TV-2 nyhederne ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Bastian Forum Bruger


Bruger siden: 02 Maj 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 270
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Helt enig med mange andre her. Jeg har selv været ret lykkelig ejer af Vienna og de kan kan spille stodder-højt med fornuftigt udstyr!
Det var så ikke min grund til at købe dem i sin tid. Min pointe er:
Alt, man vil ødelægge, kan man ødelægge!
Den klovn må bare betale sine lærepenge og ellers klappe i.
Gud Fader en nation af klynkere, vi er ved at blive!
|
Til top |
|
|
Clinton Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 136
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tævehøjt. En svær størrelse. Det næste bliver vel, at kunden kræver erstatning for ødelagt hørrelse. Hvis vi kigger lidt på kravene til live musik på spillesteder i Danmark. Ja så må tævehøjt jo være over 90 dB. Eller arbejdstilsynet 89 dB eller derover=høreværn
I øvrigt mener jeg ikke han har krav på pengene tilbage, andet end hvis der er returret. Men ja indfør en masse forbehold i købsbeviset, for så kan kunder, der opfører sig dumt ikke, ikke få ret i en klagesag.(amerikanske tilstande)
TC har selvfølgelig en moralsk pligt til at følge en afgørelse, eller indklage den for højere domstol. Men kør den civilretsligt. Den har store konsekvenser for alle, også for kunderne. Prisen kan jo stige voldsomt på produkterne, hvis der er for mange kunder der laver det nummer. __________________ Arcam AVR 300
Denon 1730
Sharp LC-37 skærm
Audiovector M1
Audiovector AV3C
System Audio 1070
|
Til top |
|
|
Kim G Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også være med i koret...
1) Det er da for åndssvagt at angive at højttalere kan spille tævehøjt. Plat markedsføring i mine øjne, og uden nogen værdi for kunden i det markedssegment. Jeg tror dog der er lagt væsentligt mindre vægt på det ved sagens afgørelse end det fremgår af sagen. "Tævehøjt" kan jo betyde mange ting, og problemet er jo ikke at højttalerne ikke kan spille højt, det er jo dokumenteret masser af gange at de kan.
2) At tage ansvar for egne gerninger er helt klart en disciplin som er på retur her i landet. Alle skriger om forbrugerrettigheder og klynker om de onde erhvervsdrivende. Det er da behageligt når nogen en sjælden gang kalder en spade for en spade og bærer konsekvenserne af dumheder eller uheld på deres egne skuldre. Der er jo ingen her, hverken i eller uden for branchen som er i tvivl om at de højttalere er brændt af, og at det næppe er defekte enheder eller filter der er skyld i det. Tør øjnene og tag imod de tilbudte nye enheder til en god pris.
3) På samme måde som kunden ikke altid har ret, så har FKN heller ikke altid ret. De har hamrende travlt med alt for mange sager, og i dagens marked er det ikke let at få kvalificeret personale. Der er altså en væsentlig mængde sager som behandles af yngste fuldmægtig. Det er under et halvt år siden jeg sidst faldt over en FKN afgørelse som var helt indiskutabelt forkert, og i øvrigt i direkte medstrid med en afgørelse de havde offentliggjort året før. Det er sørgeligt at det skal give mening at nægte at efterkomme deres afgørelser - men hvis grundlaget ikke er i orden, kan det jo være nødvendigt.
4) Som jeg husker sagen beskrevet i en tidligere post, så afgav TC ikke et svar på klagen til nævnets behandling. Hvis det er en korrekt erindring, så er det nok en væsentlig baggrund for afgørelsen, da klagers påstand og klage så står uimodsagt. I så fald er TC nogle kæmpe klovne og burde nærmest betale af ren dumhed. Hvis man får muligheden for at forklare sig, skal man gøre det første gang man får chancen, ikke efter sagen er afgjort.
5) Jeg synes dog i sidste ende at det er rigtig stærkt at TC tager tyren ved hornene og står fast, når nu situationen er som den er. Der er ingen tvivl om at det økonomisk bedst kunne betaler sig for dem at betale ved kasse A. Der er ikke mange kunder som skal afholde sig fra at købe i TC efter at have set TV2, før de har tabt mere end [25K - demoværdi af højttalerne]. At Søren alligevel holder fast i sin overbevisning om hvad der er rigtigt, synes jeg faktisk er rigtig cool. Hvis det blev helt almindelig praksis at afbrændte højttalere altid var dækket af garanti ville det bare betyde højere forbrugerpriser for os andre som kan holde volumenknappen nogenlunde i ro.
Normalt ville jeg klart afholde mig fra at købe fra firmaer som ikke efterlever FKNs afgørelser, men det gælder ingenlunde TC i dette tilfælde.
Venligst
Kim, Cand. Jur.
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der står skrevet at indslaget kan ses på TV2's hjemmeside - men jeg ka' sgu'itte finde det!
Nogen der gider smide et link?
|
Til top |
|
|
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 307
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
yes yes jeg kan godt smide et lille link 
http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/?r=7 også hedder "filmen" Ignorerer klagenævn men jeg synes lige at i skal lægge mærke til noget i indslaget, når kundens navn altså vedkommende som klager over disse højttaler - Henrik Hansen, så læg mærke til at manden er sku Tekniker.
Skidt at være tekniker og så brænde sine højttaler af og især når man ved hvor følsom som sådan nogle højttaler kan være. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
så spørgsmålet jo bare hvilken slags tekiniker han er  vi vil sikkert alle sammen helst undgå at betale hvis vi ødelægger noget, men man burde da kunne sige sig selv at alting har sin begrænsning som i dette tilfælde højttalerne har en begrænsning for hvor meget de kan tåle uanset hvad producenter og forhandlere siger...alt skal tages med et gran salt...
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har nu efterhåmden handlet med tc hele 2 gange uden problemer.
Jeg vil dog mene at købers erfaring i denne sag spiller en meget vigtig principiel rolle. Er det en førstegangskøber eller er det en rutineret hifinørd. Er det en rutineret bør personen kende til problemet med forvrængning, er det en førstegangskøber spekulerer jeg stadig på hvorfor man giver 25k for højttalere __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim G skrev:
3) På samme måde som kunden ikke altid har ret, så har FKN heller ikke altid ret. De har hamrende travlt med alt for mange sager, og i dagens marked er det ikke let at få kvalificeret personale. Der er altså en væsentlig mængde sager som behandles af yngste fuldmægtig. Det er under et halvt år siden jeg sidst faldt over en FKN afgørelse som var helt indiskutabelt forkert, og i øvrigt i direkte medstrid med en afgørelse de havde offentliggjort året før. Det er sørgeligt at det skal give mening at nægte at efterkomme deres afgørelser - men hvis grundlaget ikke er i orden, kan det jo være nødvendigt. |
|
|
Nu er det altså ikke den fuldmægtige, der sidder og træffer afgørelsen, Til hver enkelt sag er der sammensat et nævn, der består af 5 personer. Her i blandt en dommer, samt repræsentanter fra erhvervsorganisationer og forbrugerorgansationer. Derudover får de udtalelser fra uafhængige sagkyndige. Afgørelsen bliver altså ikke bare truffet ud i den blå luft. __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
Tact&Tone Branchemedlem

HiFi Klubben
Bruger siden: 18 December 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 19
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Helt ærligt. Det svarer lidt til at gå ned og købe en farrari, og så komme efter et stykke tid, og vil have skiftet gearkassen på garranti, fordi man har kørt 280 km i timen i 3 gear! Det er klart den ikke kan holde til, ligesom en stor højttaler ikke kan holde til at spille tæve højt på en lille forstærker.
Det eneste der bekymrer mig lidt, er at han nu har købt et par B&W 804s, som BESTEMT heller ikke er nemme at drive...Gad vide hvor længe de overlever. __________________ Aaberg
|
Til top |
|
|
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 307
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg håber for gud skyld ikke at han vinder. Når det er han store hoppy så må han jo også vide hvilke konsekvenser det må have at spille højt musik. selv jeg som ingen gang har nogle højttaler i samme pris klasse, ved da godt hvad konsekvenserne er ved det.
__________________ Mvh.
Vilstrup
|
Til top |
|
|
Kim G Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Kim G skrev:
3) På samme måde som kunden ikke altid har ret, så har FKN heller ikke altid ret. De har hamrende travlt med alt for mange sager, og i dagens marked er det ikke let at få kvalificeret personale. Der er altså en væsentlig mængde sager som behandles af yngste fuldmægtig. Det er under et halvt år siden jeg sidst faldt over en FKN afgørelse som var helt indiskutabelt forkert, og i øvrigt i direkte medstrid med en afgørelse de havde offentliggjort året før. Det er sørgeligt at det skal give mening at nægte at efterkomme deres afgørelser - men hvis grundlaget ikke er i orden, kan det jo være nødvendigt.
|
|
|
Nu er det altså ikke den fuldmægtige, der sidder og træffer afgørelsen, Til hver enkelt sag er der sammensat et nævn, der består af 5 personer. Her i blandt en dommer, samt repræsentanter fra erhvervsorganisationer og forbrugerorgansationer.
Derudover får de udtalelser fra uafhængige sagkyndige.
Afgørelsen bliver altså ikke bare truffet ud i den blå luft.
|
|
|
Det lyder som om de har strammet op. Sidste afgørelse jeg så var fra en dommerfuldmægtig og to menige medlemmer, repræsenterende erhvervs- og forbrugerinteresser. Det er muligt at det er den stigende kritik som har gjort at de nu altid har 5 medlemmer med, som er det maksimale efter bekendtgørelsen. Det vil være et positivt træk.
Venligst
Kim
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger


Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tact&Tone skrev:
Helt ærligt. Det svarer lidt til at gå ned og købe en farrari, og så komme efter et stykke tid, og vil have skiftet gearkassen på garranti, fordi man har kørt 280 km i timen i 3 gear!Det er klart den ikke kan holde til, ligesom en stor højttaler ikke kan holde til at spille tæve højt på en lille forstærker.
Det eneste der bekymrer mig lidt, er at han nu har købt et par B&W 804s, som BESTEMT heller ikke er nemme at drive...Gad vide hvor længe de overlever.
|
|
|
Det ender nok desværre med amerikanske tilstande
- Mikrobølgeovenen må ikke benyttes til at tørre kæledyr i
- Bilen er vandskyende IKKE vandtæt
- osv. osv. osv.
__________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
Winkel Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 77
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er jeg den eneste der godt kunne taenke sig at vide hvad han smed foran de hoejttalere??? __________________ Hjemmelavede kabler spiller max!
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum


Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Winkel skrev:
Er jeg den eneste der godt kunne taenke sig at vide hvad han smed foran de hoejttalere??? |
|
|
Jeg har hørt lidt rygter om, at det var en Pioneer.... Men blot fordi TC har skrevet, at højttalerne kan spillet tævehøjt, så betyder det jo ikke noget i denne sag synes jeg. Det er et velkendt fænomen, at forhandlere smører tykt på.... Blot ærgeligt, at dette kan risikere så meget for TC, som tilsyneladende er en super god butik - jeg ville ikke tøve et sekund med at handle der!
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren P. S. TC. skrev:
1.Sagen handler om, at en kunde købte nogle Vienna Acoustics højttalere til 25.000 kr. hos os og i vores produktbeskrivelse på vores hjemmeside stod der at højttalerne kunne spille ”tævehøjt”. Kunden brænder så sine enheder af og han kræver at vi skal tage højttalerne retur og tilbagebetale ham købesummen. Det vil vi ikke, fordi vi mener at kunden har spillet for højt og at hans forstærker derfor har sendt et forvrænget signal til højttalerne, der har fået dem til at brænde af.
2. Derudover har kunden forladt sin lytteposition, så det har været nærmest umuligt for ham at reagere da hans højttalere begynder at forvrænge. |
|
|
Hej, jeg har lige set programmet på tv2, og kan forresten anbefalde andre der kommer med udtaleser at gøre det samme. Der til har jeg et par spørgsmål til dig:
1. I henhold til din tekst, Det lader nu til kunden har en Musical fidelity forstærker er det korrekt?, er det denne der skulle have forvrænget? Påstår du seriøst den skulle knække før enhederne i et par små vienna højttalere går i kredsløb om jorden?
Er i så fald er jeres Musical fidelity forstærkere så ringe at de forvrænger ved langt under de belastninger de er opgivet til og kunne klare da?
2. Skal det forståes sådan at brænder det skrammel af man har købt ved jer af så gælder garantien kun hvis man ser på det imens eller er max en meter væk fra det eller hvad?
Så lige et sidste spørgsmål til dig, hvorfor opretter du det her indlæg er det for og overbevise de sidste måske potentielle tilbageværende kunde der måske er om at i ikke er så slemme alligevel påtrods af i skider på forbruger klagenævnets afgørelse?
Til alle jer som støtter TC i denne her sag så håber jeg i får en grim smag i munden den dag i måske får brug for at henvende jer til forbrugerklagenævnet, det er der faktisk for en grund, og deres afgørelser bør respekteres. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Søren P. S. TC. skrev:
1.Sagen handler om, at en kunde købte nogle Vienna Acoustics højttalere til 25.000 kr. hos os og i vores produktbeskrivelse på vores hjemmeside stod der at højttalerne kunne spille ”tævehøjt”. Kunden brænder så sine enheder af og han kræver at vi skal tage højttalerne retur og tilbagebetale ham købesummen. Det vil vi ikke, fordi vi mener at kunden har spillet for højt og at hans forstærker derfor har sendt et forvrænget signal til højttalerne, der har fået dem til at brænde af.
2. Derudover har kunden forladt sin lytteposition, så det har været nærmest umuligt for ham at reagere da hans højttalere begynder at forvrænge. |
|
|
Hej, jeg har lige set programmet på tv2, og kan forresten anbefalde andre der kommer med udtaleser at gøre det samme. Der til har jeg et par spørgsmål til dig:
1. I henhold til din tekst, Det lader nu til kunden har en Musical fidelity forstærker er det korrekt?, er det denne der skulle have forvrænget? Påstår du seriøst den skulle knække før enhederne i et par små vienna højttalere går i kredsløb om jorden?
Er i så fald er jeres Musical fidelity forstærkere så ringe at de forvrænger ved langt under de belastninger de er opgivet til og kunne klare da?
2. Skal det forståes sådan at brænder det skrammel af man har købt ved jer af så gælder garantien kun hvis man ser på det imens eller er max en meter væk fra det eller hvad?
Så lige et sidste spørgsmål til dig, hvorfor opretter du det her indlæg er det for og overbevise de sidste måske potentielle tilbageværende kunde der måske er om at i ikke er så slemme alligevel påtrods af i skider på forbruger klagenævnets afgørelse?
Til alle jer som støtter TC i denne her sag så håber jeg i får en grim smag i munden den dag i måske får brug for at henvende jer til forbrugerklagenævnet, det er der faktisk for en grund, og deres afgørelser bør respekteres. |
|
|
Hvis det er sand at han har en MF, er det her noget af det mest absurte jeg længe har hørt om.
|
Til top |
|
|
Naiera Forum Bruger


Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1071
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
(...) Til alle jer som støtter TC i denne her sag så håber jeg i får en grim smag i munden den dag i måske får brug for at henvende jer til forbrugerklagenævnet, det er der faktisk for en grund, og deres afgørelser bør respekteres. |
|
|
Altid rart med et objektivt syn på sagen
Med hensyn til enten at støtte TC i denne sag, eller for fremtiden at lægge sine Hi-Fi penge der, så kan jeg da berette, at jeg personligt endnu har til gode at blive behandlet dårligt der. Hvorfor skulle jeg så stoppe med at handle der? Hvis man dropper en butik blot fordi der er en sag i FKN, så kan man hurtigt løbe tør for butikker at handle i. Ligeledes kan man dælme også hurtigt løbe tør for mærker, indenfor f.eks. computer, hi-fi eller fjernsyn, hvis man dropper et mærke blot fordi man har ejet et produkt der udviklede en defekt over tid.
|
Til top |
|
|
spped six Forum Bruger


Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
Søren P. S. TC. skrev:
1.Sagen handler om, at en kunde købte nogle Vienna Acoustics højttalere til 25.000 kr. hos os og i vores produktbeskrivelse på vores hjemmeside stod der at højttalerne kunne spille ”tævehøjt”. Kunden brænder så sine enheder af og han kræver at vi skal tage højttalerne retur og tilbagebetale ham købesummen. Det vil vi ikke, fordi vi mener at kunden har spillet for højt og at hans forstærker derfor har sendt et forvrænget signal til højttalerne, der har fået dem til at brænde af.
2. Derudover har kunden forladt sin lytteposition, så det har været nærmest umuligt for ham at reagere da hans højttalere begynder at forvrænge. |
|
|
Hej, jeg har lige set programmet på tv2, og kan forresten anbefalde andre der kommer med udtaleser at gøre det samme. Der til har jeg et par spørgsmål til dig:
1. I henhold til din tekst, Det lader nu til kunden har en Musical fidelity forstærker er det korrekt?, er det denne der skulle have forvrænget? Påstår du seriøst den skulle knække før enhederne i et par små vienna højttalere går i kredsløb om jorden?
Er i så fald er jeres Musical fidelity forstærkere så ringe at de forvrænger ved langt under de belastninger de er opgivet til og kunne klare da?
2. Skal det forståes sådan at brænder det skrammel af man har købt ved jer af så gælder garantien kun hvis man ser på det imens eller er max en meter væk fra det eller hvad?
Så lige et sidste spørgsmål til dig, hvorfor opretter du det her indlæg er det for og overbevise de sidste måske potentielle tilbageværende kunde der måske er om at i ikke er så slemme alligevel påtrods af i skider på forbruger klagenævnets afgørelse?
Til alle jer som støtter TC i denne her sag så håber jeg i får en grim smag i munden den dag i måske får brug for at henvende jer til forbrugerklagenævnet, det er der faktisk for en grund, og deres afgørelser bør respekteres.
|
|
|
Jeg ved ikke, hvem der har tisset på din sukkermad, siden du vil give mig dårlig samvittighed over, at jeg ikke straks vender ryggen til Tape Connection.
Som hyppig bruger af det danske retssystem kan det altså ikke få mit pis i kog (undskyld mit franske), at en butik nægter at efterleve en afgørelse fra Forbrugerklagenævnet, hvorefter kunden er nødt til at fortsætte sagen via et civilt søgsmål.
Der kan efter min mening drages en parrallel til domme afsagt af byretten. De kan til tider være forkerte, hvorfor den tabende part ønsker at anke til Landsretten. Dette er der intet odiøst i.
Det samme gør sig gældende i denne sag. Tape Connection har tabt i første omgang, men mener, at afgørelsen er forkert. Dette forhold er efter min mening ikke anderledes end forholdet, hvor den tabende part i byretten anker dommen, fordi han mener, at dommen er forkert.
Det kan herefter diskuteres, hvorvidt det skal være Tape Connection eller kunden, der skal anlægge det civile søgsmål, nu hvor kunden har fået medhold af Forbrugerklagenævnet. Da Forbrugerklagenævnets afgørelser ikke er eksigible, er forholdet nu engang det, at kunden må anlægge sagen, hvis han ønsker at få fuldbyrdet Forbrugerklagenævnets afgørelse.
Dette indlæg skal dog ikke tages som udtryk for, at jeg har valgt parti i denne sag. Dette kender jeg simpelt hen ikke sagens faktum grundigt nok til.
/Henrik
|
Til top |
|
|
SMNLRSN Branchemedlem

Tape Connection
Bruger siden: 25 Maj 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
Per N skrev:
Søren P. S. TC. skrev:
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;"><o:p><font face="Times New Roman" size="3"> </o:p>
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;"><font face="Times New Roman" size="3">1.Sagen handler om, at en kunde
købte nogle Vienna Acoustics højttalere til 25.000 kr. hos os og i vores produktbeskrivelse på vores hjemmeside stod der at højttalerne kunne
spille ”tævehøjt”. Kunden brænder så sine enheder af og han kræver at vi skal tage højttalerne retur og tilbagebetale ham købesummen. Det vil
vi ikke, fordi vi mener at kunden har spillet <i style="">for højt og at hans forstærker derfor har sendt et forvrænget signal til højttalerne, der
har fået dem til at brænde af.
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;"><font face="Times New Roman" size="3">
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;"><font face="Times New Roman" size="3">2. Derudover har kunden forladt sin
lytteposition, så det har været nærmest umuligt for ham at reagere da hans højttalere begynder at forvrænge. |
|
|
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;">
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;">
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;">Hej, jeg har lige set programmet på tv2, og kan forresten anbefalde andre der kommer
med udtaleser at gøre det samme. Der til har jeg et par spørgsmål til dig:
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;">
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;">1. I henhold til din tekst, Det lader nu til kunden har en Musical fidelity forstærker er det
korrekt?, er det denne der skulle have forvrænget? Påstår du seriøst den skulle knække før enhederne i et par små vienna højttalere går i
kredsløb om jorden?
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;">
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;">Er i så fald er jeres Musical fidelity forstærkere så ringe at de forvrænger ved langt under
de belastninger de er opgivet til og kunne klare da?
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;">
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;">2. Skal det forståes sådan at brænder det skrammel af man har købt ved jer af så gælder
garantien kun hvis man ser på det imens eller er max en meter væk fra det eller hvad?
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;">
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;">Så lige et sidste spørgsmål til dig, hvorfor opretter du det her indlæg er det for og
overbevise de sidste måske potentielle tilbageværende kunde der måske er om at i ikke er så slemme alligevel påtrods af i skider på forbruger
klagenævnets afgørelse?
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;">
<p style="margin: 0cm 0cm 0pt;">Til alle jer som støtter TC i denne her sag så håber jeg i får en grim smag i munden den dag i måske får brug
for at henvende jer til forbrugerklagenævnet, det er der faktisk for en grund, og deres afgørelser bør respekteres. |
|
|
Hvis det er sand
at han har en MF, er det her noget af det mest absurte jeg længe har hørt om. |
|
|
Skal vi ikke få lagt den i seng med det samme?... Det eneste du ser af kundens anlæg i det indslag er en Rega planet og hans B&W højttalere.
Resten er filmet i vores forretning på Europaplads og det er der du korrekt ser en Musical Fidelity A5.5 CD og en række Atoll produkter. Kundens
forstærker var på tidspunktet hverken Pioneer eller Musical Fidelity.
Imponerende nok, valgte "journalisterne" at bruge en halv time der og klippede det ned til 2 x 7 sekunder. Så ja, TV 2 har vist opnået den vinkel
de ønskede i det indslag.
|
Til top |
|
|
Per N Forum Bruger


Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 23:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Naiera skrev:
Per N skrev:
(...) Til alle jer som støtter TC i denne her sag så håber jeg i får en grim smag i munden den dag i måske får brug for at henvende jer til forbrugerklagenævnet, det er der faktisk for en grund, og deres afgørelser bør respekteres. |
|
|
Altid rart med et objektivt syn på sagen
Med hensyn til enten at støtte TC i denne sag, eller for fremtiden at lægge sine Hi-Fi penge der, så kan jeg da berette, at jeg personligt endnu har til gode at blive behandlet dårligt der. Hvorfor skulle jeg så stoppe med at handle der? Hvis man dropper en butik blot fordi der er en sag i FKN, så kan man hurtigt løbe tør for butikker at handle i. Ligeledes kan man dælme også hurtigt løbe tør for mærker, indenfor f.eks. computer, hi-fi eller fjernsyn, hvis man dropper et mærke blot fordi man har ejet et produkt der udviklede en defekt over tid. |
|
|
Jeg kan ikke se hvor jeg skriver man skal holde op med at handle der, med støtte menes der dem der synes det er okay ikke og efterleve forbrugerklagenævnetsafgørelse. Der er ikke bare en sag i fkn, der er en afgjort sag! Hvor de nægter at gøre som de siger, hvis ikke du er klar over det.
Jeg har selv handlet meget i tape connection, intet og klage over, det kunne jeg dog af ikke af princip drømme om igen efter en ny medarbejders tilkomst efter hans skriverier på diverse fora'er. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|