Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 06:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Tape Connection i TV-2 nyhederne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 17:29 | IP-adresse registreret  

NriK skrev:

Jeg har da aldrig hørt noget så dumt:

"Denne højttaler kan spille tævehøjt!"
"...er din højttaler brændt af? Så har du nok spillet for højt."

Selvfølgelig er kunden en klovn at han ikke tænker sig om, men man kan da ikke forvente at alle borgere i dette samfund har 100% tjek på, hvornår ens forstærker forvrænger. (...og da slet ikke i denne MP3 tid).
I har garanteret alle sammen bekendte der ikke har en hat forstand på elektronik, og sådan en gut valgte åbenbart at købe hifi hos en rigtig hifi-butik, istedet for i Bilka, for en gangs skyld.
Og halløjsa hvad ser han: et sæt højttalere der er lavet til at spille højt - tævehøjt endda. "Og de kostede endda 25.000 så må de edderma'me kunne give den gas!" tænkte han sikkert
You get the picture..?

Jeg er nødt til at sige at TC har gjort i nælderne:
De har lovet kunden noget som produktet ikke kunne indfri.
Nu må de tage regningen.

At TC så ser sig selv som branchens frelsere ved at tage denne såkaldte 'princip sag' op, er da helt hen i vejret.
Selvfølgelig skal man følge forbrugerklagenævnets ord.
Hvor havner vi da så ellers henne?

Søren: Få det ud af verden, og så undgå i fremtiden at skrive sådan noget fjolleri om jeres produkter.

I følge min mening må man ligesom tage og få lidt viden inden man bare smasker op for volumen... Man køber ikke for 25.000 kr. højtalere også ikke sætter sig ind i det, menmindre man har nok penge til at købe noget andet, hvis der sker noget. Jeg vidste da heller ikke til at starte med hvor højt man kunne spille og hvordan ting skulle tilsluttes, men jeg spurgte ad i modsætning til bare at skrue op og krydse fingre mens jeg er et andet sted.

Til top Vis Svan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svan

kappen
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Rabu Acoustics

Bruger siden: 29 Juli 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Svan skrev:
NriK skrev:

Jeg har da aldrig hørt noget så dumt:

"Denne højttaler kan spille tævehøjt!"
"...er din højttaler brændt af? Så har du nok spillet for højt."

Selvfølgelig er kunden en klovn at han ikke tænker sig om, men man kan da ikke forvente at alle borgere i dette samfund har 100% tjek på, hvornår ens forstærker forvrænger. (...og da slet ikke i denne MP3 tid).
I har garanteret alle sammen bekendte der ikke har en hat forstand på elektronik, og sådan en gut valgte åbenbart at købe hifi hos en rigtig hifi-butik, istedet for i Bilka, for en gangs skyld.
Og halløjsa hvad ser han: et sæt højttalere der er lavet til at spille højt - tævehøjt endda. "Og de kostede endda 25.000 så må de edderma'me kunne give den gas!" tænkte han sikkert
You get the picture..?

Jeg er nødt til at sige at TC har gjort i nælderne:
De har lovet kunden noget som produktet ikke kunne indfri.
Nu må de tage regningen.

At TC så ser sig selv som branchens frelsere ved at tage denne såkaldte 'princip sag' op, er da helt hen i vejret.
Selvfølgelig skal man følge forbrugerklagenævnets ord.
Hvor havner vi da så ellers henne?

Søren: Få det ud af verden, og så undgå i fremtiden at skrive sådan noget fjolleri om jeres produkter.

I følge min mening må man ligesom tage og få lidt viden inden man bare smasker op for volumen... Man køber ikke for 25.000 kr. højtalere også ikke sætter sig ind i det, menmindre man har nok penge til at købe noget andet, hvis der sker noget. Jeg vidste da heller ikke til at starte med hvor højt man kunne spille og hvordan ting skulle tilsluttes, men jeg spurgte ad i modsætning til bare at skrue op og krydse fingre mens jeg er et andet sted.

Kunden havde jo ingen grund til at krydse fingre for hvad der ville ske når han skruede op, eftersom han havde fået af vide de kunne spille tævehøjt.
Til top Vis kappen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kappen

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

kappen skrev:

Kunden havde jo ingen grund til at krydse fingre for hvad der ville ske når han skruede op, eftersom han havde fået af vide de kunne spille tævehøjt.

Og lad mig lige pointere det endnu en gang. De højttalere KAN spille "tævehøjt"! At kunden bruger en forstærker der IKKE kan er overordentligt svært for os som forhandler at tage højde for. Og at kunden bruger en forstærker der ikke er dimensioneret til at spille på det niveau han ønsker og derefter forlader rummet mens dette står på er ligeledes ikke nemt for os at påvirke. Alt kan ødelægges og det er nødvendigt at tænke sig om.

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Der er jo altid to sider af sagen nu kender vi jo kun TC`s side, jeg er da sikker på at kunden ikke har brændt dem af med vilje, og derfor vil han selvfølgelig have dem byttet.

Uanset hvad burde alle firmaer følge FKN`s beslutning, nu ved folk jo at TC IKKE nødvendigvis følger deres beslutning.

Mange af os som sidder på dette forum er jo "hifi nørder" og vi ved jo alle sammen man ikke bare skal fyre højttalerne af med en skod forstærker, men der er altså hr. og fru Danmark som ikke ved noget om hifi, men de forstår da hvad "Tævehøjt" betyder, det betyder man kan fyre dem af på hr. og fru Danmark sprog.

At TC skriver "Tævehøjt" er jo ikke et "hifi entusiast udtryk" men må henvende sig til folk som ikke er entusiaster, så jeg mener ikke TC er helt uden ansvar, de kunne have ladet være at bruge sådan et udtryk.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Der er jo altid to sider af sagen nu kender vi jo kun TC`s side, jeg er da sikker på at kunden ikke har brændt dem af med vilje, og derfor vil han selvfølgelig have dem byttet.

Uanset hvad burde alle firmaer følge FKN`s beslutning, nu ved folk jo at TC IKKE nødvendigvis følger deres beslutning.

Mange af os som sidder på dette forum er jo "hifi nørder" og vi ved jo alle sammen man ikke bare skal fyre højttalerne af med en skod forstærker, men der er altså hr. og fru Danmark som ikke ved noget om hifi, men de forstår da hvad "Tævehøjt" betyder, det betyder man kan fyre dem af på hr. og fru Danmark sprog.

At TC skriver "Tævehøjt" er jo ikke et "hifi entusiast udtryk" men må henvende sig til folk som ikke er entusiaster, så jeg mener ikke TC er helt uden ansvar, de kunne have ladet være at bruge sådan et udtryk.

Tommy

Tjaa, men kunden ville ikke indsende sine højttaler til undersøgelse for konstruktionsfejl og ville heller ikke gå med til at der blev isat nye enheder, dvs. en reparation.
Det virker til at kundens fokus udelukkende har været at få sine penge retur, og ikke genoprette vienna lysen i sin stue!!!
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 18:27 | IP-adresse registreret  

Ja det bliver sjovt at følge den sag.

Jeg har aldrig oplevet når en kunde der har brændt en enhed af ikke har talt sandt, og i de fleste tilfælde har de bare fået en ny enhed.

Men nu er der flere ting der spiller ind, kan den forstærker han har spille på køre i 4 ohm.

Jeg husker tydligt i mine unge dag hvor mange Kef 104,2 jeg futtet af, med noget dyrt luxmann, og vi fandt ud af til sidst af det var det luxmann der var skyld i det.

Men I det tilfælde betalte Ole fra Kt altid.

Havde også en Proton der futtes af på et par Inf Kappe 9, også forbi jeg spillet for højt det betalte de også.

Men jeg var også ærlig om det, nok det der gjore at han betalte det.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Tommy21 skrev:

Tommy

Tjaa, men kunden ville ikke indsende sine højttaler til undersøgelse for konstruktionsfejl og ville heller ikke gå med til at der blev isat nye enheder, dvs. en reparation.
Det virker til at kundens fokus udelukkende har været at få sine penge retur, og ikke genoprette vienna lysen i sin stue!!!

Ja hvis sagen er den at kunden KUN vil have pengene retur, det mener jeg ikke han kan forlange, men at nyt sæt synes jeg godt han kan forlange, eller en rep.

Men igen, vi kender kun TC`s version af sagen.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Tommy21 skrev:

Tommy

ja det forstå jeg heller ikke.

Kan huske jeg havde en snak med vienna om dem og de ville have dem ned.

Men hørte ikke mere i den sag fra TC.

Men oplevet noget af den samme den anden dag.

En ting jeg havde solgt der max kan bruge 300w i timer blev beskyldt for at sluge 1000w i timer og den kunde havde fået et stort strømforbrug og mente jeg skulle betale det, men jeg sagde send den vare over og jeg kikker på den eller om bytter den, men det ville han ikke.

Oki hvad kan man så gøre.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Kasper, TC skrev:
Kjeldsen skrev:

Når man skriver en højttaler kan spille "tævehøjt", skal man som seriøs forhandler også sikre sig at kunden har det rette udstyr at spille tævehøjt med.

Jeg har selv tidligere arbejdet en del år i branchen og kunne dengang aldrig finde på at sælge en højttaler med det formål at den blot skal kunne spille højt, uden at spørge til kundens øvrige anlæg og rummet den skulle spille i.

Hvis ikke I har gjort dette i dette tilfælde, er det jeres egen skyld

Betyder det så at kunden ikke efter vi har solgt ham højttalere må skifte forstærker? Skal vi sætte en blokering i hans forstærker så den ikke kan spille højere end til den forvrænger? Men så vil noget musik være meget lavt uden mulighed for at skrue op.

Nej, men lad være med at skrive en højttaler kan spille tævehøjt, og da slet ikke når det er en Vienna højttaler. Drop de oversmarte salgsannoncer, det sælger alligevel ikke en dyt.

Har du hørt et par Vienna, eller er du en af de mange, der udtaler sig om Vienna, ud fra hvad de har læst.

vh. T

Ascari
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår godt gutten der har brokket sig. Det giver sig selv at hvis man køber et anlæg der skratter, så er der noget der ikke fungerer. Enhver vil tage anlægget fra og klage til sælger. Hvis et anlæg pludselig begynder at skratte imens man spiller, så må man derfor kunne konkludere at der nok er noget der ikke fungerer som det skal. Man kører jo heller ikke videre med et flat dæk på sin cykel, og brokker sig til cykelhandleren over at fælget pludseligt er ødelagt. Hvem ved sine fulde fem ville køre videre i en rygende bil, skaderne bliver jo kun større?

Der jeg vil hen er at det nok ikke er første gang kunden har ødelagt en dyr ting. Og nu prøver han bare at tørre den af  på forhandleren. Det er selv samme gut som ville springe ud fra en gran med bungy jump reb om benene og nogle store vægte bundet til rebet for at se om det nu også kan holde til max belastningen.

Jeg kan se at folk hænger sig i ordet "tævehøjt". Hvor højt er tævehøjt? Hvis det er det ord man hænger sig i, så er det vel op til TC at definere hvad tævehøjt er, og kunden der burde have spurgt inden han begyndte at brænde sine VA'er af.

Jeg ved at Michelin pt. reklamere med at de laver dæk der kan klare en tur rundt om jorden. Mon ikke at det bliver kotume at "Brian" kommer og klager hver mandag når han har været ude og race og brænde dæk af?

Det her er jo ikke et spørgsmål om at TC har skrevet at højttaleren kan spille "tævehøjt" (defineres udfra at en tæve er en hund, og dermed kan de spille så høj som en hund kan hyle?), men at kunden for en stund har presset sit grej over grænsen og dermed ødelagt det. Det er han sur over og vil derfor gøre det til en stor sag.

Jeg sidder selv i en kundesupport, og det ene øjeblik er man en svindler og alverdens fy-ord og så kan man 3 gange indenfor 30 min. få ros for en kanon service. En episode som denne bør ikke være udslagsgivende. For hvis vi skal stoppe med at handle de steder hvor folk har brokket sig, kan enhver butik med et bare nogenlunde kundeflow godt pakke sammen, vi snakker BILKA, Netto, Fona, Merlin Aldi, you name it. Dog er alle de butikker der endnu, fordi at servicen og prisen er noget vi kan lide. Altså byder de butikker på noget vi kan bruge, på trods af at de har fået klager.

Jeg skal sige at jeg aldrig har handlet med TC, og ikke har noget forhold til dem. Men jeg kender efterhånden diverse kunder, og jeg ved hvordan folk mange gange fortæller halve sandheder, fordrejede historier eller direkte lyver for at få deres vilje. Samtidig er der utroligt mange danskere derude med alt for lidt at give sig til, og forhandlere/ sælgere er utroligt lette ofre da de jo ikke kan gå deres vej fra disse mennesker, ligesom alle andre har gjort.

Til slut vil jeg gerne prædike at vi (kunderne) gider at brokke os på en rolig og fornuftig måde. Og samtidig bruge vores sunde fornuft, det behøver ikke altid at være møg irreterende at få repareret/ byttet en ting. Det gør det hele meget nemmere når man snakker ordenligt til hinanden, gider se en sag fra to sider, og benytte sig af de muligheder der nu er for at få sagen løst.
Til top Vis Ascari's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ascari

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Ascari skrev:

Til slut vil jeg gerne prædike at vi (kunderne) gider at brokke os på en rolig og fornuftig måde. Og samtidig bruge vores sunde fornuft, det behøver ikke altid at være møg irreterende at få repareret/ byttet en ting. Det gør det hele meget nemmere når man snakker ordenligt til hinanden, gider se en sag fra to sider, og benytte sig af de muligheder der nu er for at få sagen løst.

Lige meget hvem det er så skal man tale pænt. 

Jeg tro mange af disse sager der køre, er begyndt forbi man ikke taler pænt til hiananden.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Kjeldsen skrev:

Nej, men lad være med at skrive en højttaler kan spille tævehøjt, og da slet ikke når det er en Vienna højttaler.

Har du hørt et par Vienna, eller er du en af de mange, der udtaler sig om Vienna, ud fra hvad de har læst.

Jeg tænkte faktisk det samme sidste gang sagen blev debatteret. Hvorfor bruger man det salgsargument om en dyr Viennahøjttaler ? Det skyldes ikke at jeg mener at den ikke kan spille højt, men jeg ville nok have solgt den på andre kvaliteter. Udtrykket ville måske mere være noget man kunne bruge hvis man sælger Cerwin Vega eller lign. selvom det nok var bedst helt at undgå det. På det punkt er jeg altså enig med Kjeldsen, han mener måske ikke noget negativt med det.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg kunne se i indslaget i går, havde han et fuldt udbygget Musical Fidelity anlæg, og det lignede den der 2*500 watt forstærker kombo han havde stående, så det var næppe fordi effektdelen ikke kunne drive Viennaerne.

pauseklovn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

hej

Mest mht TV2 lokal udsendelse kl 1935.....

Æ gider altså ikke kikke på det program .......TV2 prøver bare at være lokalt, så for at udfylde program fladen kan alt bruges og bliver brugt.

rent pausegymnastik uden indhold

MVH JAN

(måske sidder nogen klistret for at genkende lokal-steder/mennesker  gab men jeg syntes liver er for kort til sådan et program)

Til top Vis pauseklovn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pauseklovn

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
tarup 13 skrev:
Kjeldsen skrev:

Nej, men lad være med at skrive en højttaler kan spille tævehøjt, og da slet ikke når det er en Vienna højttaler.

Jeg tænkte faktisk det samme sidste gang sagen blev debatteret. Hvorfor bruger man det salgsargument om en dyr Viennahøjttaler ? Det skyldes ikke at jeg mener at den ikke kan spille højt, men jeg ville nok have solgt den på andre kvaliteter. Udtrykket ville måske mere være noget man kunne bruge hvis man sælger Cerwin Vega eller lign. selvom det nok var bedst helt at undgå det. På det punkt er jeg altså enig med Kjeldsen, han mener måske ikke noget negativt med det.

Hej Stanley

Mit dilemma er faktisk, at de der VA til 25 K, de ka satme' spille højt. Men de kræver en forstærker i den gode klasse.

vh. T

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 19:55 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Stanley skrev:
tarup 13 skrev:
Kjeldsen skrev:

Hej Stanley

Mit dilemma er faktisk, at de der VA til 25 K, de ka satme' spille højt. Men de kræver en forstærker i den gode klasse.

vh. T

Og det er jo så nok det han har, og den er sikkert oveninkøbet købt hos Tapeconnection selv.

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
tarup 13 skrev:
Stanley skrev:
tarup 13 skrev:
Kjeldsen skrev:

Hej Stanley

vh. T

Og det er jo så nok det han har, og den er sikkert oveninkøbet købt hos Tapeconnection selv.

Ved du han har en forstærker i den gode klasse, eller gætter du bare???

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Jeg er ret enig med TC at det ikke er deres skyld. Man får heller ikke skiftet motoren i en bil, hvis man kører med 10000 omdrejninger hele tiden. Hvis man have skrevet om en aktiv højttaler at den kunne spille tævehøjt (mærkeligt udtryk egentligt), kunne jeg bedre forstå klagen, for så var det hele købt som én enhed, men i den her sag har TC jo ikke rigtig nogen mulighed for at se hvad kunden har foran grejet.
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:

Ok, så er Accuphase vel ikke det værste man kan sætte dem sammen med.  

Dermed bliver det dog også et ret dyrt anlæg og en målgruppe som jeg ville tro fokuserer på andre ting end hvor højt det kan spille. Hvis man presser ørerne alt for meget bliver det jo svært at nyde detaljer og det jeg opfatter som god lyd, men det er måske bare mig der ved at blive for gammel. Det var ihvertfald ikke et salgsargument der kunne have lokket mig til at vælge dem, jeg ville nærmest have opfattet det lidt negativt.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
tarup 13 skrev:

Ok, så er Accuphase vel ikke det værste man kan sætte dem sammen med.  

Dermed bliver det dog også et ret dyrt anlæg og en målgruppe som jeg ville tro fokuserer på andre ting end hvor højt det kan spille. Hvis man presser ørerne alt for meget bliver det jo svært at nyde detaljer og det jeg opfatter som god lyd, men det er måske bare mig der ved at blive for gammel. Det var ihvertfald ikke et salgsargument der kunne have lokket mig til at vælge dem, jeg ville nærmest have opfattet det lidt negativt.

Du er da lidt fynbo, jeg kunne ikke have sagt det bedre  

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes