Forfatter |
|
spped six Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 781
|
Sendt: 06 April 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Svend P skrev:
Ud fra afgørelsen at dømme, virker det som om Forbrugerklagenævnet har ønsket at straffe TC for ikke at svare på deres henvendelser?
|
|
|
TC's manglende reaktion svarer til at udeblive fra et retsmøde hvilket kun kan tolkes som en "tilståelse" og sagens udfald bliver derefter
|
|
|
Det er ikke korrekt. Det kan være et udtryk for, at parten ikke har yderligere at tilføje, hvorfor der træffes aførelse på baggrund af det, der allerede er frembragt i sagen.
/Henrik
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 07 April 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 07 April 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
det kunne godt se sådan ud. men en god reaktion !
|
Til top |
|
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 07 April 2008 kl. 17:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
MSG1979 skrev:
Hold kæft hvor er denne her tråd pinlig for TC og for andre personer herinde
At man i et forum smidder med mudder og hænger folk ud. At man taler udenom spørgsmål til en FKN afgørelse.... Ja at en Butik i det hele taget deltager på denne her måde. Hvor er det til grin. Kan slet ikke forstå TC vil ligge navn til sådan noget her.. Mit indtryk var klart at TC var en seriøs hifi/elektronik bbutik, men det syn har da ændret sig drastisk ved at læse denne tråd her. FØJ siger jeg bare. Uanset hvad der ligger bag, så er nok noget af det mest uprofessionellen jeg længe har set.
|
|
|
Ja, det er godtnok også noget af det mest absurte jeg længe har set fra en forhandler. Jeg kunne godtnok heller aldrig finde på at købe noget hos TC efter jeg har læst i den tråd her. Det er ikke så meget sagen jeg er skræmt over, det er TC måde at gribe alt det her an på.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 07 April 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
det kunne godt se sådan ud. men en god reaktion !
|
|
|
Den artikel har været der i flere år, de har bare modificeret den lidt ved at stille den op i spøgsmålsform. 
|
Til top |
|
|
Søren P. S. TC. Branchemedlem

Direktør, TapeConnection
Bruger siden: 28 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 09 April 2008 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har i Tape Connections ledelse diskuteret sagen om kunden der brændte enhederne af i en Vienna højttaler og fundet frem til, at vi følger Forbrugerklagenævnets afgørelse. Som en konsekvens heraf erstatter vi den omtalte kundes enheder.
Vi er stadigvæk uenige i FKN´s afgørelse og mener, at den er ufaglig og usaglig og at kunden har spillet for højt og selv er skyld i at enhederne er brændt af. Det er ikke bare en principiel sag for os, men for hele branchen. Det er vigtigt at slå fast, at den sunde fornuft også skal bruges når man bruger sit anlæg. Og alle højttalere uanset pris og kvalitet kan ødelægges hvis der spilles for højt. Derfor køres sagen til ende i retten.
Tape Connection betjener flere tusinde kunder hvert år og at der er opstået en sag imod os, skal ses i dette lys. Det er selvfølgelig beklageligt med en sag som denne - for alle parter - specielt fordi vi normalt finder løsninger sammen med vores kunder.
Årsagen til ledelsens beslutning ligger altså alene i, at vi fortsat ønsker at fremstå som en seriøs forhandler der tager sine kunder alvorligt, og vi vil ikke lade denne ene sag præge kommende kunders opfattelse af os. Vores fokus er fortsat seriøs rådgivning og mest kvalitet for pengene indenfor billede og lyd.
Sagen vil ikke blive kommentaret yderligere fra min side før der foreligger en afgørelse i retten.
Søren P. Sørensen, direktør Tape Connection.
|
Til top |
|
|
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 01:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Søren P. S. TC.
Det er nu sytten sider siden, du bastant beskrev, at I ikke ville følge FKNs afgørelse og, at I ville stille op som prøveklud for et retslig afgørelse af det principielle i sagen - danne præcedens så at sige.
Så meget større er derfor min undren over dit sidste indlæg; fint for klageren, skidt for princippet, og helt og aldeles katastrofalt for jeres troværdighed og renommé ! 
I har ikke gavnet jeres ry med jeres vægelsindede håndtering af sagen, og I gavner fortsat ikke jeres omdømme ved nu at "falde til patten" efter Jeres indledende tirader.
Så meget mere spændende er udfaldet af retssagen, der vel burde være blevet overflødlig, eftersom klager har fået "hvad han kom efter" jvf. FKNs afgørelse, eller ?
__________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt gået TC.
det virker til at klageren ikke havde helt rent mel i posen, men det er rarat at se at en seriøs forhandler som TC ikke medvirker til at underminere fkn. Fkn er en god ting for alle os forbrugere når der skal fægtes med alle mulige bilhandlertyper:-)
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 09:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
winding skrev:
@ Søren P. S. TC.
Det er nu sytten sider siden, du bastant beskrev, at I ikke ville følge FKNs afgørelse og, at I ville stille op som prøveklud for et retslig afgørelse af det principielle i sagen - danne præcedens så at sige.
Så meget større er derfor min undren over dit sidste indlæg; fint for klageren, skidt for princippet, og helt og aldeles katastrofalt for jeres troværdighed og renommé !  |
|
|
Det er da bedre end at de havde lovet kunden at følge FKN's afgørelse uden at gøre det...
Du som privatperson ændrer vel også af og til opfattelse af et problem, og det har TC så gjort i denne sag. De mente først at de gerne ville kæmpe for princippet, men nu kan de se at denne kamp vil føre for mange omkostninger (ja, også kroner/øre) og problemer med sig, og så er det vel tilladt at ændre opfattelse og tage et nyt standpunkt - jeg kan ikke se noget forkert i det.
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 10 April 2008 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søren P. :
Som jeg læser TC's svar vil man dels tilse, at kundens døde enheder skiftes, dels føre retssagen til ende?
Idet FKN ikke i juridisk henseende er part i sagen, vil sagen altså anlægges imod kunden, teknikeren med de døde enheder?
Så, på den ene side erstattes kundens afbrændte enheder ( hvilket iflg. FKN's "civile" påbud skulle være sket inden for 30 dage efter FKN's "afgørelse"), og på den anden side anlægger TC sag mod kunden?
Er det sådan status er pt?
Hvis TC vælger at følge Nævnets anbefaling, underminerer det vel i sig selv den rent principielle modstand TC måtte have, og dermed grundlaget for et evt. retlige opgør?
Noget andet er, at netop bemeldte afbrændte enheder må være i en sørgelig forfatning, idet man må formode at FKN's sagkyndige netop har sprættet dem op for at se, hvorvidt svingspole og sager bærer præg af misbrug eller ej.
Hvad mon den gode tekniker skal have for de højttalere? Måske der er basis for noget diy
Hygge,
Brok __________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
winding Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 11 April 2008 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Kim Petersen
Nu udtaler jeg mig netop - som du selv bemærker - som privatperson, og IKKE som erhvervsdrivende, der på godt og ondt er afhængig af et labilt publikum, bl.a. på et site som dette.
TC må - når man går så bastant til værks som til selv at starte en tråd, hvor man mistænkeliggør en (ganske vist anonym) kunde offentligt, og desuden sætter spørgsmålstegn ved de tilgrundliggende principper bag en institution som FKN - have tænkt sig grundigt om mht. evt. konsekvenser af denne adfærd, med mindre TC da er blevet rådgivet dårligt. Dette var min pointe lige fra starten.
TC må være klar over / ønske, at deres (parts-)indlæg ikke blot bliver tilstillet en lukket kreds af menighedsmedlemmer, men spredes over bl.a. nettet - ellers ville man vel ikke fare offentligt frem som gjort ?! At man så efter 17 siders debat kommer med en lam kommentar til tilbagetoget, men samtidig lader "retssagen" hænge i luften (hvem klager mod hvem osv. ?) bidrager i min optik ikke til at skærpe TCs troværdighed i deres kommunikation.
__________________ Overdrivelsens kunst er den sværeste !
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 11 April 2008 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Noget andet er, at netop bemeldte afbrændte enheder må være i en sørgelig forfatning, idet man må formode at FKN's sagkyndige netop har sprættet dem op for at se, hvorvidt svingspole og sager bærer præg af misbrug eller ej.
Hygge,
Brok
|
|
|
Efter hvad jeg kan forstå har de kun kikket på dem.
Ja det har nok forgået sådan.
Kan du se noget ??? , nej kan jeg ikke, men der kommer ikke lyd ud ??? har du sat de mærklige kabler på ?? ja har jeg , nå men de virker ikke, det skriver vi.
Der tjente vi 4500kr hurtigt ? ja, hvor skal vi hen og spise i dag.

|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
Sendt: 11 April 2008 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
god humor jensen
|
Til top |
|
|
André Jensen Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2153
|
Sendt: 11 April 2008 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
brok skrev:
Hygge,
Brok
|
|
|
Kan du se noget ??? , nej kan jeg ikke, men der kommer ikke lyd ud ??? har du sat de mærklige kabler på ?? ja har jeg , nå men de virker ikke, det skriver vi.

|
|
|
Desværre er det eneste, der adskiller en amatør fra en professionel pengene. Da jeg i sin tid arbejdede som smed, var der noget der hed faglig stolthed. Når selv vagthundene sløser, er man på herrens mark.
MVH
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 12 April 2008 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
winding skrev:
@ Kim Petersen
Nu udtaler jeg mig netop - som du selv bemærker - som privatperson, og IKKE som erhvervsdrivende, der på godt og ondt er afhængig af et labilt publikum, bl.a. på et site som dette.
TC må - når man går så bastant til værks som til selv at starte en tråd, hvor man mistænkeliggør en (ganske vist anonym) kunde offentligt, og desuden sætter spørgsmålstegn ved de tilgrundliggende principper bag en institution som FKN - have tænkt sig grundigt om mht. evt. konsekvenser af denne adfærd, med mindre TC da er blevet rådgivet dårligt. Dette var min pointe lige fra starten. |
|
|
Jamen det har de jo ikke så - altså tænkt sig om fra starten, hvilke konsekvenser det kunne have. Det er sgu heller ikke altid - faktisk sjældent - at jeg kan overskue alle konsekvenser af mine beslutninger, principper og hensigtserklæringer. Den der kan det er verdensmester i skak lige på stedet 
Jeg vil såmænd godt give dig ret i at sagen ikke indeholder særligt mange roser for TC's håndtering af sagen, men jeg kan også godt forstå deres initiale udmelding hvor de kræver højttalerne til undersøgelse for at kunne se sagen an - de havde så nok ikke regnet med at kunden ville være paranoid, og så valgte de - at forsøge - at lave en principiel sag ud af det. Det har backfired, sikkert uden at det var bad-will fra deres side, og nu har de så draget konsekvensen - sikkert fordi de har indset at de vil tabe en eventuel retssag.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 12 April 2008 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
André Jensen skrev:
jensen skrev:
brok skrev:
Hygge,
Brok
|
|
|

|
|
|
Desværre er det eneste, der adskiller en amatør fra en professionel pengene. Da jeg i sin tid arbejdede som smed, var der noget der hed faglig stolthed. Når selv vagthundene sløser, er man på herrens mark.
MVH
|
|
|
Haha ja sådan kan det også skrives.
Men måske har de vagthunde en fordel udaf det som så mange andre, penge de rigtige stedrer hjælper meget.
|
Til top |
|
|
butkus Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 16 April 2008 kl. 14:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at ha læst heeeeeletråden igennem bliver jeg mere og mere glad for at mine højttalere selv skruer ned eller slukker hvis der bliver spillet for højt.. Det burde være standard i alle højttalere...
Surt som forbruger at skulle igennem sådan en lang og tidskrævende sag, og også surt for TC.. Men synes nu det er fornuftigt at de alligevel valgte at følge FKN's afgørelse..
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 16 April 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
butkus skrev:
Efter at ha læst heeeeeletråden igennem bliver jeg mere og mere glad for at mine højttalere selv skruer ned eller slukker hvis der bliver spillet for højt.. Det burde være standard i alle højttalere...
|
|
|
Højttalere der selv skruer ned ? Hvilke højttalere gør det ?
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 16 April 2008 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så sidder der nok en temperaturfølsom modstand i serie med signalet, hvor modstanden stiger når den bliver for varm.
Særligt hifivenligt er den slags nu ikke, hvis det er lyden der tales om...
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 16 April 2008 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Så sidder der nok en temperaturfølsom modstand i serie med signalet, hvor modstanden stiger når den bliver for varm.
Særligt hifivenligt er den slags nu ikke, hvis det er lyden der tales om...
|
|
|
Den løsning har jeg også set brugt af bl. a. Dantax, PTC-modstanden sad dog kun i serie med diskantenheden. Det må så betyde at frekvensgangen ændrer sig når den bliver varm, men det hører man vel ikke hvis man ikke kan høre når forstærkeren forvrænger. Jeg vil nu foretrække at styre volumen selv, det er da aldrig gået galt endnu.
|
Til top |
|
|