Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 18:33   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Tape Connection i TV-2 nyhederne (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 04 April 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

At kunden bliver kritiseret for at følge alle henvisninger og TC tilbedt selv om de sk.... på forbrugerklagenævnet og købeloven og ikke overholder deres egen garanti, der ikke er givet med forbehold, er for mig stadig en gåde.

Det er fordi vi lever i hver sin verden. I din verden handler det om at udnytte ethvert lille smuthul i lovgivningen til at få andre til at betale. I min verden betaler man for det man selv ødelægger. Du taler hele tiden om tolkning af regler, jeg taler om alm. sund fornuft.

Der er ingen der tilbeder TC, vi er bare mange der mener at det er mere rimeligt at kunden selv betaler fremfor at regningen sendes videre til andre kunder som behandler deres ting ordentligt.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 April 2008 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
edtwodth skrev:
Kasper, TC skrev:
Jesper Juul skrev:
Kasper, TC skrev:

edtwodth skrev:
Men jeg kan da godt forstå folk bliver forvirret, med alle de sager TC har i øjeblikket ;-)

Eller alle de sager du har kørende mod dem du handler med

Så må du da hurtig lige kunne bevise hvad alle de sager som Edtworth har kørende mod forhandlere er for nogle?

Så vidt jeg er orienteret har han et problem med yousee som han ønsker at bringe for FKN. Jeg bruger overdrivelsen på en lignende måde som hr. Edwoth gør når han skriver "med alle de sager TC har i øjeblikket". Det er jo mindst ligeså korrekt som denne ytring. Jeg synes ikke det er i orden at skrive sådan noget hvorfor jeg reagerer på det.

Jeg havde lovet at holde kæft, men ovenstående er simpelthen grotesk.

Jeg har ikke nogen sag mod Yousee i nævnet. men jeg har truet dem med det, fordi det har taget dem samlet 8 måneder at refundere for en defekt hd boks og sende en ny. Men iht. jeres kundeopfattelse, er det vel ganske ok, og bare noget kunden skal acceptere? Og igen: hvorfor skal jeg ikke benytte mig af forbrugerklagenævnet i sådanne sager, når det er det de er der for...

Men jeres opfattelse af forbrugerklagenævnet er jo heldigvis ret kendt efterhånden.

Og lad os lige slå en ting fast: I har flere sager i forbrugerklagenævnet (hvilket nævnet har bekræftet), så det var ikke noget med overdrivelse.

Endnu engang: det er jer, der har dummet jer, så lad være med at køre den af på jeres kunder, både forhenværende og nuværende.

Så er der også den helt nye tråd der er oprettet i forbindelse med køb af nyt TV. Og ikke at forglemme, en hjemmeside hvis grundlag netop er dine erfaringer/råd/debat med forbrugerkøb.

Helt ærligt - smid nu de rigtige fakta på bordet:

Den nye tråd om tv: jeg skulle have afklaring om betaling med kort, men det er måske også forbudt efter din mening! Så kan vi sgu da lige så godt nedlægge forums. Desuden har den sag ikke en skid at gøre med forbrugerklagenævnet!

Hvad har min hjemmeside at gøre med antal sager i forbrugerklagenævnet? IKKE EN SKID!

JEG HAR KUN HAFT EN SAG OG DEN ER VUNDET OG AFSLUTTET!

Men forsæt da endelig med at forsvare forhandlere, der ikke overholde lovgivningen. Det skal more mig at se hvad I så siger den dag I selv har problemer....

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2008 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:

edtwodth skrev:
Jeg havde lovet at holde kæft, men ovenstående er simpelthen grotesk.

Jeg har ikke nogen sag mod Yousee i nævnet. men jeg har truet dem med det, fordi det har taget dem samlet 8 måneder at refundere for en defekt hd boks og sende en ny. Men iht. jeres kundeopfattelse, er det vel ganske ok, og bare noget kunden skal acceptere? Og igen: hvorfor skal jeg ikke benytte mig af forbrugerklagenævnet i sådanne sager, når det er det de er der for...

Men jeres opfattelse af forbrugerklagenævnet er jo heldigvis ret kendt efterhånden.

Og lad os lige slå en ting fast: I har flere sager i forbrugerklagenævnet (hvilket nævnet har bekræftet), så det var ikke noget med overdrivelse.

Endnu engang: det er jer, der har dummet jer, så lad være med at køre den af på jeres kunder, både forhenværende og nuværende.

Hvis din retorik og generelle fremtoning overfor Yousee har mindet bare en smule om den vi har oplevet kan jeg godt forstå at sagen ikke er løst da dette sandsynligvis ikke gavner dit problem hos dem.

Jeg synes vi skal stoppe den her. Der er vist ikke tvivl om at ingen af os er glade for sagen her. Jeg reagerede fordi jeg synes du skriver noget usagligt og du mener sandsynligvis det samme om mig.

Tillykke med din sejr i klagenævnet. Du har opnået det du ville og nu synes jeg vi skal lade det ligge.

Nej vil ikke lade det ligge, når du åbenlyst skriver usandheder om mig.

Jeg har ført en sober og seriøs tone overfor jer, indtil nu. Én gang smed jeg telefonen på, men det var netop for at undgå at situationen, skulle udvikle sig. Og det har jeg efterfølgende undskyldt for.

Men har jeg fået en eneste undskyldning fra jeres side, både for den lange tid jeg har skulle undvære mit fjernsyn eller for den måde i har skrevet om mig på diverse forums? NEJ!

Jeg kunne egentig godt tænke mig at få Søren's (direktør TC) holdning til at hans medarbejdere fortæller usandheder og taler yderst negativt om deres kunder i åbne forums? Det har jeg bedt om før, men han har aldrig givet svar.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 April 2008 kl. 15:42 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

edtwodth skrev:

At kunden bliver kritiseret for at følge alle henvisninger og TC tilbedt selv om de sk.... på forbrugerklagenævnet og købeloven og ikke overholder deres egen garanti, der ikke er givet med forbehold, er for mig stadig en gåde.

Det er fordi vi lever i hver sin verden. I din verden handler det om at udnytte ethvert lille smuthul i lovgivningen til at få andre til at betale. I min verden betaler man for det man selv ødelægger. Du taler hele tiden om tolkning af regler, jeg taler om alm. sund fornuft.

Der er ingen der tilbeder TC, vi er bare mange der mener at det er mere rimeligt at kunden selv betaler fremfor at regningen sendes videre til andre kunder som behandler deres ting ordentligt.

Jamen du har så selv konkluderet ud fra hvad der er læst på nettet, kunden har brændt l**tet af!!!

Godt så, fred være med det.

Det de er blevet "dømt" på i FKN er de har givet en uindskrænket garanti på 2 år, ja jura er hård og ubønhørlig på det område. TC "gad" ikke besvare FKN. Derfor er TC blevet pålagt at reparere kundens højttalere samt betale div. omkostninger.

Hvis du har købt en vare med garanti og du ved du kan få den dækket hvis du kommer til at tabe den, vil du så ikke vælge at udnytte garantien ?
Selvom din fornuft siger dig det er din egen skyld du tabte varen.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2008 kl. 15:43 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

edtwodth skrev:

Jeg har ikke ødelagt en skid, så stop med de løgnagtige fakta. Hverken jeg, TC eller forbrugerklagenævnet har nogen sinde sagt, at det har været mig, der har ødelagt det hdmi stik på det omtalte fjernsyn.

Hvorfor s... skal jeg bare finde mig i at Tc åbenlyst ikke overholder lovgivningen?

Skal jeg også bare finde mig i, at f.eks. en indbrudstyv stjæler mit indbo, og så lade være med at få forsikringen til at betale, fordi det kan komme til at koste andre kunder?

Søren M
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 April 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Ærlig talt gutter.

En hel masse udtalelser fra en hel masse folk som mener at deres version af ret og lov bør være.
En hel masse folk som tror at FKNs version af selvsamme, lukker og slukker festen.

Mine erfaringer som serviceansvarlig for en større elektronikvirksomhed, har vist mig at man kommer længst med at tale ordentligt, og det gælder både kunde og forhandler/producent.
Henvender en kunde sig og beder om hjælp på en sober måde, så tror jeg simpelthen ikke på at nogen kunne finde på at sidde og gnidde sig i hænderne og tænke "kom gutter, her er en vi kan snørre". Henvender man sig derimod med ordene "Hvad er det for noget l**t, giv mig mine penge tilbage", ja så er det helt naturligt at modparten også lægger armene over kors, og ikke uden videre tager til takke med kundens version, ej heller en "voksen" som FKN. Så giver man sig sgu først når man er overbevist om at man har taget fejl eller at ansvaret trods synspunkter, indiskutabelt skal placeres hvor det så end må være.

At TC har valgt at betragte sagen omkring Vienna speakers som en principsag, vil jeg ikke kritisere men derimod tage hatten af for. Der er ikke mange nu om stunder der har nosser til at tro på hvad de mener, og slet ikke med et tv-hold, FKN og et forum fuld af potentielle tudefjæs imod sig.

I der læser dette forum, er herinde fordi i sætter pris på specialforretningerne og fordi i har tiltro til at i får den korrekte og bedste behandling af disse. Når noget en dag modstrider denne opfattelse, håber jeg da på at man er voksen nok til at stikke hovedet forbi sin lokale hifi-pusher og tale ordentligt og fornuftigt om tingene. Husk på at bag kassen står der altså en nørd som dig selv, det er faktisk årsagen til at du har valgt netop denne type forretning.

Til top Vis Søren M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren M Besøg Søren M's Websted

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2008 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

Søren M skrev:

Ærlig talt gutter.

En hel masse udtalelser fra en hel masse folk som mener at deres version af ret og lov bør være.
En hel masse folk som tror at FKNs version af selvsamme, lukker og slukker festen.

Mine erfaringer som serviceansvarlig for en større elektronikvirksomhed, har vist mig at man kommer længst med at tale ordentligt, og det gælder både kunde og forhandler/producent.
Henvender en kunde sig og beder om hjælp på en sober måde, så tror jeg simpelthen ikke på at nogen kunne finde på at sidde og gnidde sig i hænderne og tænke "kom gutter, her er en vi kan snørre". Henvender man sig derimod med ordene "Hvad er det for noget l**t, giv mig mine penge tilbage", ja så er det helt naturligt at modparten også lægger armene over kors, og ikke uden videre tager til takke med kundens version, ej heller en "voksen" som FKN. Så giver man sig sgu først når man er overbevist om at man har taget fejl eller at ansvaret trods synspunkter, indiskutabelt skal placeres hvor det så end må være.

At TC har valgt at betragte sagen omkring Vienna speakers som en principsag, vil jeg ikke kritisere men derimod tage hatten af for. Der er ikke mange nu om stunder der har nosser til at tro på hvad de mener, og slet ikke med et tv-hold, FKN og et forum fuld af potentielle tudefjæs imod sig.

I der læser dette forum, er herinde fordi i sætter pris på specialforretningerne og fordi i har tiltro til at i får den korrekte og bedste behandling af disse. Når noget en dag modstrider denne opfattelse, håber jeg da på at man er voksen nok til at stikke hovedet forbi sin lokale hifi-pusher og tale ordentligt og fornuftigt om tingene. Husk på at bag kassen står der altså en nørd som dig selv, det er faktisk årsagen til at du har valgt netop denne type forretning.

Fair nok.

Men hvad så når man efter normal samtale og venten ikke kommer nogen vejen? skal man så bare blive ved med at høre på undskyldninger efter undskyldninger? Eller skal man ikke gøre som lovgivningen ligger op til: bruge forbrugerklagenævnet til at afgøre en tvist mellem 2 parter?

Og med hensyn til sagen med højttalerne:

Sagen er er afgjort i forbrugerklagenævnet på den garanti (uden forbehold) som TC har givet kunden, ikke på om det er kunden selv der har brændt den af eller ej (hvilket en sagkyndig åbenbart ikke kunne konkludere) Højttalerne gik i stykker inden for de første 6 måneder, hvor det er BUTIKKEN, der skal godtgøre det er kundens egen fejl.

Tc har desuden ikke valgt at besvare en eneste af FKN's henvendelser i sagen. Er det også i orden?

Lovgivningen er nu engang til for at blive fulgt.

plafitracer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Januar 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 April 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
---snip--- Højttalerne gik i stykker inden for de første 6 måneder, hvor det er BUTIKKEN, der skal godtgøre det er kundens
egen fejl.Tc har desuden ikke valgt at besvare en eneste af FKN's henvendelser i sagen. Er det også i orden?Lovgivningen er nu engang til for at
blive fulgt.

Er det også iorden at butikken ikke får en mulighed for at undersøge højttalerne. Er man uenig med butikken efter deres undersøgelse af varen, kan
man så gå videre med sagen.

Hvis man har noget, man mener skal reppes under en eller anden form for garanti/reklamationsret, er det, i mine øjne, ganske naturligt at indlevere
det defekte til den forhandler man har købt det hos - eller tager jeg helt fejl???
Til top Vis plafitracer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af plafitracer

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

plafitracer skrev:
edtwodth skrev:
---snip--- Højttalerne gik i stykker inden for de første 6 måneder, hvor det er BUTIKKEN, der skal godtgøre det er kundens
egen fejl.Tc har desuden ikke valgt at besvare en eneste af FKN's henvendelser i sagen. Er det også i orden?Lovgivningen er nu engang til for at
blive fulgt.

Er det også iorden at butikken ikke får en mulighed for at undersøge højttalerne. Er man uening med butikken efter deres undersøgelse af varen
utilfreds, kan man så gå videre med sagen.

Hvis man har noget, man mener skal reppes under en eller anden form for garanti/reklamationsret, er det, i mine øjne, ganske naturligt at indlevere
det defekte til den forhandler man har købt det hos - eller tager jeg helt fejl???

Ja det er helt i orden iht. forbrugerstyrelsen. Hvis køberen ikke føler sig tryk ved butikken (TC sagde det var hans egen skyld, allerede før de havde set højttalerne), så er forbrugerklagenævnet til for at kunne afgøre fakta i sagen.

Så køberen har gjort hvad han skulle efter forbrugerstyrelsens opfattelse.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2008 kl. 16:29 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
Stanley skrev:

edtwodth skrev:

Jeg har ikke ødelagt en skid, så stop med de løgnagtige fakta. Hverken jeg, TC eller forbrugerklagenævnet har nogen sinde sagt, at det har været mig, der har ødelagt det hdmi stik på det omtalte fjernsyn.

Tag det nu lige roligt og tænk dig om inden du beskylder nogen for at lyve. Den kunde du selv taler om i ovennævnte citat, er kunden med højttalerne. Det er altså den sag jeg kommenterer i mit svar.

edtwodth skrev:

Skal jeg også bare finde mig i, at f.eks. en indbrudstyv stjæler mit indbo, og så lade være med at få forsikringen til at betale, fordi det kan komme til at koste andre kunder?

Nej, for meningen med en indboforsikring er jo netop at du er forsikret hvis du kommer ud for en hændelse som du ikke selv er skyld i. Meningen med en garanti er at dække fabrikationsfejl og lignende som man ikke selv er skyld i. Det kan aldrig være meningen at en garanti skal dække fejl man selv påfører sine ting.

Søren M
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 April 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Ehm...

Nu er det jo tilladt at have et andet synspunkt end forbrugerstyrelsen, som pudsigt nok er til for forbrugeren. Er det tilfældet må man jo gøre brug af , og afvente, en endelig afgørelse af en instans som er mere end en vejledende.

At tc udtaler sig om at det er kundens egen skyld, beror vel på erfaring. Føler kunden sig ikke tryg ved forretningen står distributør som oftest behjælpelig i den type sager.

Til top Vis Søren M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren M Besøg Søren M's Websted

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2008 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
edtwodth skrev:
Stanley skrev:

edtwodth skrev:

Tag det nu lige roligt og tænk dig om inden du beskylder nogen for at lyve. Den kunde du selv taler om i ovennævnte citat, er kunden med højttalerne. Det er altså den sag jeg kommenterer i mit svar.

edtwodth skrev:

Nej, for meningen med en indboforsikring er jo netop at du er forsikret hvis du kommer ud for en hændelse som du ikke selv er skyld i. Meningen med en garanti er at dække fabrikationsfejl og lignende som man ikke selv er skyld i. Det kan aldrig være meningen at en garanti skal dække fejl man selv påfører sine ting.

Du skriver "i din verden" så jeg opfattede det var ment på mig. Men hvis det ikke var tilfældet så undskylder jeg.

Meningen med en garanti er at dække et produkt, der går i stykker. Når garantien er uden forbehold, skal produktet dækkes uden forbehold! Det er også det afgørelsen siger. Desuden er det ikke bevist, at kunden selv er skyld i sagen. Og når det er inden for de 6 måneder efter købet, skal det kunne bevises, at det var kundens egen fejl. Det står klart og tydeligt i købeloven, som hvis nogen skulle glemme det, ikke bare er et forslag, men en del af den danske lovgivning, der vel skal overholdes.

Når der sidder 5 mand høj i nævnet, der bl.a. tæller en dommer, forbrugerorganisationer og erhvervsorganisationer, og der har været en uafhængig sagkyndig til at kigge på produktet, så er jeg nu ganske sikker på at sagen er blevet behandlet seriøst

Det er TC der har givet den garanti uden forbehold, og så må de også overholde det. Ganske enkelt.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2008 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Søren M skrev:

Ehm...

Nu er det jo tilladt at have et andet synspunkt end forbrugerstyrelsen, som pudsigt nok er til for forbrugeren. Er det tilfældet må man jo gøre brug af , og afvente, en endelig afgørelse af en instans som er mere end en vejledende.

At tc udtaler sig om at det er kundens egen skyld, beror vel på erfaring. Føler kunden sig ikke tryg ved forretningen står distributør som oftest behjælpelig i den type sager.

helt sikkert, det er tilladt at have et andet synspunkt, men når nævnet kommer med en afgørelse bør man følge det. Hvis man hver gang skulle lade være med at følge en afgørelse fordi man var enig ville der jo aldrig nogen sinde blive fulgt nogen afgørelser.....

En distributør er ikke uafhængig. Der er forbrugerklagenævnet. Og der sidder nu engang både en dommer og personer fra erhvervsorganisationer samt forbrugerorganisationer i nævnet.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

Jamen du har så selv konkluderet ud fra hvad der er læst på nettet, kunden har brændt l**tet af!!!

Har du en bedre forklaring på at flere højttalere brænder af samtidigt ?

Hans J skrev:

Hvis du har købt en vare med garanti og du ved du kan få den dækket hvis du kommer til at tabe den, vil du så ikke vælge at udnytte garantien ?
Selvom din fornuft siger dig det er din egen skyld du tabte varen.

Jeg ved at en garanti ikke dækker ting man taber, så jeg ville slet ikke overveje at få den repareret på garantien. Heller ikke selvom jeg måske kunne fange sælgeren på at han har glemt at tage forbehold for at garantien ikke dækker tab.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

Du skriver "i din verden" så jeg opfattede det var ment på mig. Men hvis det ikke var tilfældet så undskylder jeg.

Det var ment på dig, men i forhold til dit forsvar af kunden med højttalersagen i det citat jeg bringer.

edtwodth skrev:

Meningen med en garanti er at dække et produkt, der går i stykker. Når garantien er uden forbehold, skal produktet dækkes uden forbehold! Det er også det afgørelsen siger. Desuden er det ikke bevist, at kunden selv er skyld i sagen. Og når det er inden for de 6 måneder efter købet, skal det kunne bevises, at det var kundens egen fejl. Det står klart og tydeligt i købeloven, som hvis nogen skulle glemme det, ikke bare er et forslag, men en del af den danske lovgivning, der vel skal overholdes.

Når der sidder 5 mand høj i nævnet, der bl.a. tæller en dommer, forbrugerorganisationer og erhvervsorganisationer, og der har været en uafhængig sagkyndig til at kigge på produktet, så er jeg nu ganske sikker på at sagen er blevet behandlet seriøst

Det er TC der har givet den garanti uden forbehold, og så må de også overholde det. Ganske enkelt.

Og du fortsætter så med at skrive om love og regler, og undgår helt at forholde dig til alm. sund fornuft.

Mener du virkelig at en garanti skal dække alt der ikke er taget forbehold for ?

Overbelastning af højttalere ?
En tabt forstærker ?
En forstærker man har tabt en øl ned i ?
En forstærker man selv har forsøgt at "modificere" ?

Ovennævnte eksempler er almindeligt forekomne fejlårsager som det for mig er helt logisk at en garanti ikke dækker. Mener du at de alle skal dækkes hvis sælgeren ikke har skrevet i garantibeviset at de ikke dækkes ?
Prøv, hvis det er muligt, at besvare spørgsmålet udfra hvad du finder fornuftigt og glem paragrafferne et øjeblik.

Det lyder til at du har en blind tillid til forbrugerklagenævnet, og finder det helt utænkeligt at de kan tage fejl. Har du aldrig været uenig i nogle af deres afgørelser ?

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

edtwodth skrev:

Det var ment på dig, men i forhold til dit forsvar af kunden med højttalersagen i det citat jeg bringer.

edtwodth skrev:

Og du fortsætter så med at skrive om love og regler, og undgår helt at forholde dig til alm. sund fornuft.

Mener du virkelig at en garanti skal dække alt der ikke er taget forbehold for ?

En tabt forstærker ?

Ovennævnte eksempler er almindeligt forekomne fejlårsager som det for mig er helt logisk at en garanti ikke dækker. Mener du at de alle skal dækkes hvis sælgeren ikke har skrevet i garantibeviset at de ikke dækkes ?
Prøv, hvis det er muligt, at besvare spørgsmålet udfra hvad du finder fornuftigt og glem paragrafferne et øjeblik.

Det lyder til at du har en blind tillid til forbrugerklagenævnet, og finder det helt utænkeligt at de kan tage fejl. Har du aldrig været uenig i nogle af deres afgørelser ?

Hvem siger at sund fornuft og lovgivning hører sammen?

Men når nu lovgivningen er som den er, så er det vel ganske fornuftigt at følge den...

Jeg har ikke blind tro til forbrugerklagenævnet, tro mig. Men når sammensætningen i nævnet ser ud som den gør, og der kommer udtalelser fra uafhængige sagkyndige, ja så skal der virkelig ske meget før jeg mene at en dom er helt hen i vejret. Det viser sig desuden at stort set alle afgørelser bliver fulgt af retten.

Men det er nu sådan set TC ,der har dummet sig med den garanti. Så må de også leve op til den. Uanset om man mener det strider mod sund fornuft eller ej.

Men min største modstand mod TC, er den måde de bare har ignoreret forbrugerklagenævnets henvendelser på.

De har opført sig som en forkælet 10-årig knægt der ikke har fået sin vilje og stiller sig til at tudbrøle midt på gaden.

Sikke et anarkistisk samfund, vi ville have, hvis alle lod være med at følge lovgivningen, bare fordi man var uenig i den. de kære beboer i ungdomshuset ville måske syntes det var alletiders, men ikke undertegnede

Hvis man er uenig i en lov, må man kæmpe for at få den ændret politisk, ikke via gadens parlament (hold da op han smider om sig med udtalelser )

Og igen: Det er ikke bevist det var kundens egen fejl. Derfor må de acceptere købelovens regel om de første 6 måneder.

Mikke
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 04 April 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret  

Mon ikke vi skulle bede Administrator om at lukke tråden?
Der er vist ikke mere kød på den nu.

Mvh

Til top Vis Mikke's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikke

callesoroe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 04 April 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Søren P. S. TC. skrev:

Tape Connection har været i TV-2 Nyhederne fordi vi er uenige i en sag med en kunde som endte i Forbrugerklagenævnet (FKN). I og med vi er uenige og fordi det er en ren principiel sag for os og fordi afgørelsen er urimeligt og usaglig, har vi valgt i dette tilfælde ikke at følge FKN´s afgørelse. Og det piner os på vores faglige stolthed at blive fremstillet som om vi er ligeglade med FKN´s afgørelse og vi så samtidig kun får ca. 2 x 7,5 sekund til at forklare sagen fra vores side.

Sagen handler om, at en kunde købte nogle Vienna Acoustics højttalere til 25.000 kr. hos os og i vores produktbeskrivelse på vores hjemmeside stod der at højttalerne kunne spille ”tævehøjt”. Kunden brænder så sine enheder af og han kræver at vi skal tage højttalerne retur og tilbagebetale ham købesummen. Det vil vi ikke, fordi vi mener at kunden har spillet for højt og at hans forstærker derfor har sendt et forvrænget signal til højttalerne, der har fået dem til at brænde af. Derudover har kunden forladt sin lytteposition, så det har været nærmest umuligt for ham at reagere da hans højttalere begynder at forvrænge.

Det skal nævnes, at vi selvfølgelig i sagens forløb har tilbudt kunden forskellige løsningsforslag, f,eks. nye enheder og vi tilbød kunden at tilsende os hans højttalere for at undersøge om det var en konstruktionsfejl eller en overbelastning, men kunden har afslået dem alle.

Det er vigtigt for os at slå fast, at vi synes det er godt, at der er et Forbrugerklagenævn og det som udgangspunkt altid bør være sådan, at alle afgørelser bliver efterlevet.

Tape Connection har været på markedet i 16 år og vi har i den tid handlet med mere end 20.000 kunder. Det er uundgåeligt, at der ikke er utilfredse kunder engang imellem med det meget store kundeflow og i de tilfælde har vi brugt vores sunde fornuft og fundet en løsning med kunderne. Så det er utroligt vigtigt for os at cementere, at vi er løsningsknusere i dagligdagen. Det er naturligt for os at yde en høj service og tage kunden seriøst. Vi arbejder på et fagligt højt niveau, ved hvad vi snakker om og er interesseret i at sælge markedets bedste lyd og billede til prisen. Vi er i alle tilfælde interesseret i at finde løsninger med vores kunder og undgå sager som disse. Vi mener at det er rimeligt at forvente, at man bruger sin sunde fornuft og det er almen viden at man ikke forlader sine højttalere når man spiller ”tævehøjt”.

Hertil kommer, at vi ikke er ligeglade med FKN´s afgørelse som det uheldigvis blev fremstillet på TV. I dette tilfælde er vi bare lodret uenige.

Mange vil med rimelighed kunne tænke: ”Hvorfor har Tape Connection ikke bare betalt den kunde de penge?”. Det er et rimeligt spørgsmål og svaret er, at denne afgørelse vil kunne danne præcedens fremover for hele branchen. Sagt på godt dansk, så må man ikke spille højere end det lyder godt og, hvis vi betalte forbrugeren pengene tilbage, ville der kunne blive usandsynligt travlt i Danmarks mange HiFi butikker hver mandag morgen efter diverse fester i hjemmene hvor der bliver spillet for højt.  

Vi kommer op imod store organer som TV-2 og Forbrugerklagenævnet. Vi vil nu forsøge at få brancheforeningen med i sagen, for at få dem til at presse på overfor Forbrugerklagenævnet. Det handler om viden om Ohms lov og samspillet mellem forstærkere og højttalere i det hele taget og det kunne tyde på at FKN ikke har den nødvendige ekspertise på dette felt.

Vi er interesseret i saglighed og faglighed og vil altid bestræbe os på at være medspillere overfor vores kunder på et seriøst grundlæg.

Søren P. Sørensen, direktør Tape Connection. 

Ak og ve. Er I nu røget i TV2's revolver journalistik. Jeg synes I har været meget fair overfor kunden, ved at tilbyde ham nye enheder, selvom han har misligholdt dem på det groveste. Almindelig sund fornuft kan da godt forlanges af en kunde...!!

Desværre er det ret typisk for TV2 at blæse sager op, og selvom de ikke holder vand hører man aldrig et dementi fra dem.

Håber sagens rette sammenhæng kommer frem i lyset, og at i for lov til at forklare jer på TV. Og hvis tingene er som du skriver burde I have en undskyldning fra TV2. Faktisk erstatning for uberettiget dårlig omtale.

Til top Vis callesoroe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af callesoroe

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2008 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
Stanley skrev:

En tabt forstærker ?

Hvem siger at sund fornuft og lovgivning hører sammen?

Det mener jeg heller ikke, især ikke når det gælder købeloven, så det er da godt at vi er enige på det punkt. Uenigheden går så på at jeg mener at man også godt må bruge fornuften, mens du kun fokuserer på lovgivningen. Jeg kunne f.eks. aldrig drømme om at køre en sag mod nogen, hvis min fornuft siger mig at vedkommende har handlet korrekt. Du derimod fokuserer kun på om man kan ramme ham alligevel p.g.a. et glemt forbehold el. lign.

Det bekræftes jo også af at du undlader at svare på den største del af mit spørgsmål, som jeg hermed gentager. Det var den del hvor jeg (forgæves) appellerede til din fornuft.

bphhm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 04 April 2008 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Det er da fantastisk at denne tråd stadig er aktiv....... og så med det indhold......

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes