Emne: Tape Connection i TV-2 nyhederne ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Taget fra www.forbrug.dk
"Indklagede tilbød samtidig at få højtalerne undersøgt på et uafhængigt værksted, for at bevise påstanden. Klageren følte sig utryg ved at overlade sine højtalere til indklagede og valgte i stedet at indbringe sagen for Forbrugerklagenævnet."
Hvis det er et uafhængigt værksted, er der så noget at være utryg ved?
"Indklagede, Tape Connection v/Søren P. Sørensen, skal vederlagsfrit afhjælpe det konstaterede funktionssvigt ved klagerens højtalere. Såfremt der ikke sker vederlagsfri afhjælpning inden 30 dage, skal indklagede betale i alt 25.309 kr. til klageren mod udlevering af de i sagen omhandlede højtalere."
Siger afgørelsen ikke bare at TC skal udbedre fejlen? Hvis kunden ikke har interesse i det, hvad skal TC så gøre ved det?
For mig lugter det af fejlkøb, da kunden ikke vil have fejlen udbedret og ikke har haft interesse i at få højttaleren undersøgt!! |
|
|
Enig.
Kunden vil ikke udlevere højttalerne til TC - om det så er fordi han frygter at de ikke vil reparere dem uden regning, eller fordi at de er et fejlkøb og han vil af med dem igen, det kan vi kun gisne om.
Dommen siger dog at han skal udlevere dem til TC så de kan reparere dem. Det skal dog gøres uden regning, da FKN har afgjort at der ikke er tale om skyldig overlast, og at det skal dækkes af garantien. Det synes jeg da TC skal gøre, for så har de og importøren (VassagoHifi) mulighed for at vurdere om kunden har været betjeningsdum eller ej. Det er jo rent faktisk også det Jensen har forsøgt - han har tilbudt at bytte til nye uden regning, blot for at kunne undersøge dem.
I sidste ende kan begge parter få noget ud af det - med undtagelse af kunden hvis han har smadret dem for at få pengene retur, så den tese synes jeg da TC skal afprøve ved enten at reparere (nye enheder og eventuelt delefilter) eller at ombytte, og så kan de poste resultatet af deres undersøgelse her - det kunne da være interessant! Det resultat kan man så stole på om man vil, men hvis Jensen siger god for det, så tror jeg nok at vi kan stole på det.
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum


Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 11:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
blackstef skrev:
Du skriver: Derfor ville vi i første omgang ikke reparere kundens højttaler på vores 3 års garanti.
Essencen i det er jo netop at I ikke vil give kunden den garanti, som I har lovet ham! |
|
|
Dvs. at hvis man køber en ny bil med 3 års garanti, så behøver man ikke tegne en forsikring (jo det er et lovkrav med ansvarsforsikring), for bilens garanti må jo dække alt, selv selvforskyldte skader i forbindelse med færdselsuheld, dog undtaget sliddele som det fremgår af de fleste garantiordninger
Denne sag er jo ikke sjov for nogen, men det er en som er af principiel karakter, så derfor har TP (formoder jeg stærkt) valgt at føre denne. Hvis sagen falder ud til kundens fordel, så har jeg min tiltro til at TP følger dommens afgørelse. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg læser og forstår, har TC (forhandler), VassagoHiFi (importør) samt Vienna (producent) tilbudt både nye enheder og/eller nye højttalere. Så
vidt jeg er orienteret, uden beregning, dette har kunden, som jeg forstår det, nægtet at modtage. Kunden har ligeledes nægtet at indlevere til
inspektion/reperation. Det må være rimeligt at forhandler/importør/fabrikant, som man må formode, i mindst eet af leddene, ved noget om
elektronik og de parametre, der gør sig gældende mht af afbrænding af diskant enheder, får en mulighed for at undersøge hvad der er gået galt.
Det kan jo sagtens være at de finder en fabrikationsfejl på enhederne.
Jeg kan dog ikke se hvorfor man ønsker at ophæve købet, med mindre man har fortrudt eller har fået kolde fødder over at have brugt for mange
penge.
Der er i købeloven klart defineret hvad, en forhandler skal tilbyde i tilfælde af fejl i et produkt. Og penge retur er ikke det første valg.
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Anda8000 skrev:
Taget fra www.forbrug.dk
"Indklagede tilbød samtidig at få højtalerne undersøgt på et uafhængigt værksted, for at bevise påstanden.
Klageren følte sig utryg ved at overlade sine højtalere til indklagede
og valgte i stedet at indbringe sagen for Forbrugerklagenævnet."
Hvis det er et uafhængigt værksted, er der så noget at være utryg ved?
"Indklagede, Tape Connection v/Søren P. Sørensen, skal vederlagsfrit
afhjælpe det konstaterede funktionssvigt ved klagerens højtalere.
Såfremt der ikke sker vederlagsfri afhjælpning inden 30 dage, skal
indklagede betale i alt 25.309 kr. til klageren mod udlevering af de i
sagen omhandlede højtalere."
Siger afgørelsen ikke bare at TC skal udbedre fejlen? Hvis kunden ikke har interesse i det, hvad skal TC så gøre ved det?
For mig lugter det af fejlkøb, da kunden ikke vil have fejlen udbedret og ikke har haft interesse i at få højttaleren undersøgt!!
|
|
|
Jeg er enig i de pointer du fremfører. Men når TC ikke svarer på FKN's henvendelse kan FKN ikke gøre ret meget andet end at gå TC imod.
|
|
|
Er også usandsynligt dumt af Tapeconnection - Vil man bevare sin troværdighed er det vel nødvendigt at deltage aktivt i sådanne klagesager...
|
Til top |
|
|
Anda8000 Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1416
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 12:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Som jeg læser og forstår, har TC (forhandler), VassagoHiFi (importør) samt Vienna (producent) tilbudt både nye enheder og/eller nye højttalere. Så
vidt jeg er orienteret, uden beregning, dette har kunden, som jeg forstår det, nægtet at modtage. Kunden har ligeledes nægtet at indlevere til
inspektion/reperation. Det må være rimeligt at forhandler/importør/fabrikant, som man må formode, i mindst eet af leddene, ved noget om
elektronik og de parametre, der gør sig gældende mht af afbrænding af diskant enheder, får en mulighed for at undersøge hvad der er gået galt.
Det kan jo sagtens være at de finder en fabrikationsfejl på enhederne.
Jeg kan dog ikke se hvorfor man ønsker at ophæve købet, med mindre man har fortrudt eller har fået kolde fødder over at have brugt for mange
penge.
Der er i købeloven klart defineret hvad, en forhandler skal tilbyde i tilfælde af fejl i et produkt. Og penge retur er ikke det første valg. |
|
|
HØRT!
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Som jeg læser og forstår, har TC (forhandler), VassagoHiFi (importør) samt Vienna (producent) tilbudt både nye enheder og/eller nye højttalere. Så vidt jeg er orienteret, uden beregning, dette har kunden, som jeg forstår det, nægtet at modtage. Kunden har ligeledes nægtet at indlevere til inspektion/reperation. Det må være rimeligt at forhandler/importør/fabrikant, som man må formode, i mindst eet af leddene, ved noget om elektronik og de parametre, der gør sig gældende mht af afbrænding af diskant enheder, får en mulighed for at undersøge hvad der er gået galt. Det kan jo sagtens være at de finder en fabrikationsfejl på enhederne.
Jeg kan dog ikke se hvorfor man ønsker at ophæve købet, med mindre man har fortrudt eller har fået kolde fødder over at have brugt for mange penge.
Der er i købeloven klart defineret hvad, en forhandler skal tilbyde i tilfælde af fejl i et produkt. Og penge retur er ikke det første valg. |
|
|
jeg er helt enig. Der står ingen steder i købeloven at kunden har ret til at få pengene tilbage med det samme. Forhandleren har lov at forsøge at udbedre fejlen. Ombytning sker så også tit, men står ingen steder at kunden skal have pengene tilbage lige med det første.
__________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger


Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Jeg kan dog ikke se hvorfor man ønsker at ophæve købet, med mindre man har fortrudt eller har fået kolde fødder over at have brugt for mange penge.
|
|
|
Måske fordi højttaleren ikke kunne spille "tæve højt" alligevel. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Anda8000 skrev:
Gerdes skrev:
Anda8000 skrev:
Taget fra www.forbrug.dk
"Indklagede tilbød samtidig at få højtalerne undersøgt på et uafhængigt værksted, for at bevise påstanden.
Klageren følte sig utryg ved at overlade sine højtalere til indklagede
og valgte i stedet at indbringe sagen for Forbrugerklagenævnet."
Hvis det er et uafhængigt værksted, er der så noget at være utryg ved?
"Indklagede, Tape Connection v/Søren P. Sørensen, skal vederlagsfrit
afhjælpe det konstaterede funktionssvigt ved klagerens højtalere.
Såfremt der ikke sker vederlagsfri afhjælpning inden 30 dage, skal
indklagede betale i alt 25.309 kr. til klageren mod udlevering af de i
sagen omhandlede højtalere."
Siger afgørelsen ikke bare at TC skal udbedre fejlen? Hvis kunden ikke har interesse i det, hvad skal TC så gøre ved det?
For mig lugter det af fejlkøb, da kunden ikke vil have fejlen udbedret og ikke har haft interesse i at få højttaleren undersøgt!!
|
|
|
Jeg er enig i de pointer du fremfører. Men når TC ikke svarer på FKN's henvendelse kan FKN ikke gøre ret meget andet end at gå TC imod.
|
|
|
Er også usandsynligt dumt af Tapeconnection - Vil man bevare sin troværdighed er det vel nødvendigt at deltage aktivt i sådanne klagesager...
|
|
|
Hvis kunden i første omgang har misligholdt sin del af handlen, ved at nægte at indlevere højttalerne, så forstår jeg godt, til dels (men med forbehold, rent taktisk), at TC vælger at makulere de breve der kommer fra FKN. Sagens udfald ser jeg faktisk ikke som om at TC er taberne. Kunden er nemlig dømt til at udlevere højttalerne; noget han før nægtede. TC er dømt til at udbedre skaden vederlagsfrit; noget der ville have været udfaldet alligevel, med importørens hjælp, hvis kunden ikke havde misligholdt sin del af handlen, fra starten. Kunden har spildt en masse af TC og FKN's tid, og jeg håber, for TC's skyld, at de fremover slipper for at lave nye handler med ham. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Anda8000 skrev:
Gerdes skrev:
Anda8000 skrev:
Taget fra www.forbrug.dk
"Indklagede tilbød samtidig at få højtalerne undersøgt på et uafhængigt værksted, for at bevise påstanden.
Klageren følte sig utryg ved at overlade sine højtalere til indklagede
og valgte i stedet at indbringe sagen for Forbrugerklagenævnet."
Hvis det er et uafhængigt værksted, er der så noget at være utryg ved?
"Indklagede, Tape Connection v/Søren P. Sørensen, skal vederlagsfrit
afhjælpe det konstaterede funktionssvigt ved klagerens højtalere.
Såfremt der ikke sker vederlagsfri afhjælpning inden 30 dage, skal
indklagede betale i alt 25.309 kr. til klageren mod udlevering af de i
sagen omhandlede højtalere."
Siger afgørelsen ikke bare at TC skal udbedre fejlen? Hvis kunden ikke har interesse i det, hvad skal TC så gøre ved det?
For mig lugter det af fejlkøb, da kunden ikke vil have fejlen udbedret og ikke har haft interesse i at få højttaleren undersøgt!!
|
|
|
Jeg er enig i de pointer du fremfører. Men når TC ikke svarer på FKN's henvendelse kan FKN ikke gøre ret meget andet end at gå TC imod.
|
|
|
Er også usandsynligt dumt af Tapeconnection - Vil man bevare sin troværdighed er det vel nødvendigt at deltage aktivt i sådanne klagesager...
|
|
|
Hvis kunden i første omgang har misligholdt sin del af handlen, ved at nægte at indlevere højttalerne, så forstår jeg godt, til dels (men med forbehold, rent taktisk), at TC vælger at makulere de breve der kommer fra FKN.
Sagens udfald ser jeg faktisk ikke som om at TC er taberne.
Kunden er nemlig dømt til at udlevere højttalerne; noget han før nægtede.
TC er dømt til at udbedre skaden vederlagsfrit; noget der ville have været udfaldet alligevel, med importørens hjælp, hvis kunden ikke havde misligholdt sin del af handlen, fra starten.
Kunden har spildt en masse af TC og FKN's tid, og jeg håber, for TC's skyld, at de fremover slipper for at lave nye handler med ham.
|
|
|
Bliver spændende at se hvis side fejlen ligger på , vienna's eller købers..
|
Til top |
|
|
2ben.dk Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder som om at kunden blot gerne vil have sine penge retur. Syntes TC prøver at løse problemet.
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal vi lige huske på at Forbruger Klage Nævnet (FKN) ikke er en dømmende instans - så der er _ikke_ faldet dom i noget som helst her. FKN har
truffet en afgørelse, der ikke nødvendigvis skal efterleves af nogen. En dom ved en domstol skal efterleves af den dømte.
|
Til top |
|
|
MathiasLarsen Forum Bruger


Bruger siden: 17 Maj 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 586
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Nu skal vi lige huske på at Forbruger Klage Nævnet (FKN) ikke er en dømmende instans - så der er _ikke_ faldet dom i noget som helst her. FKN har
truffet en afgørelse, der ikke nødvendigvis skal efterleves af nogen. En dom ved en domstol skal efterleves af den dømte. |
|
|
Men hvis kunden stadig nægter at indlevere sine højttalere så står han jo bare der med et sæt ødelægte højttalere han ikke kan bruge til noget, så regner da med at han indleverer dem?
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
plafitracer skrev:
Nu skal vi lige huske på at Forbruger Klage Nævnet (FKN) ikke er en dømmende instans - så der er _ikke_ faldet dom i noget som helst her. FKN har
truffet en afgørelse, der ikke nødvendigvis skal efterleves af nogen. En dom ved en domstol skal efterleves af den dømte. |
|
|
Såfremt FKN skulle blive en dømmende instans, rent retsmæssigt, kommer de næppe udenom at indkalde ekstra (og dyr) ekspertviden, i de sager hvor de ikke selv har den tekniske kompetence. Det kan let blive en dyr historie... EDIT: Udover den ekstra pris for eksperthjælpen, kan sagsbehandlingstiden også blive forlænget af at denne ekstra hjælp skal arrangeres. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
plafitracer skrev:
Nu skal vi lige huske på at Forbruger Klage Nævnet (FKN) ikke er en dømmende instans - så der er _ikke_ faldet dom i noget som helst her. FKN har
truffet en afgørelse, der ikke nødvendigvis skal efterleves af nogen. En dom ved en domstol skal efterleves af den dømte. |
|
|
Såfremt FKN skulle blive en dømmende instans, rent retsmæssigt, kommer de næppe udenom at indkalde ekstra (og dyr) ekspertviden, i de sager hvor de ikke selv har den tekniske kompetence.
Det kan let blive en dyr historie...
|
|
|
Og hvad sku vi så lige bruge denne nytteløse information til? Det er synd som denne tråd ryger helt ud af tangenterne. Jeg synes TC skulle have valgt at skrive en pressemeddelelse og ikke have indladt sig på denne "forum-debat". Det er nu så mudret og uigennemskueligt hvad der er op og ned i denne sag at det er helt grotesk. Og at TC har valgt at køre eftermælet på FKN sagen i fuld offentlighed med mulighed for "debat" har nok kostet dem sådan cirka 50 x 25.000,- kr i tabt goodwill... __________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Spencer skrev:
plafitracer skrev:
Nu skal vi lige huske på at Forbruger Klage Nævnet (FKN) ikke er en dømmende instans - så der er _ikke_ faldet dom i noget som helst her. FKN har
truffet en afgørelse, der ikke nødvendigvis skal efterleves af nogen. En dom ved en domstol skal efterleves af den dømte. |
|
|
Såfremt FKN skulle blive en dømmende instans, rent retsmæssigt, kommer de næppe udenom at indkalde ekstra (og dyr) ekspertviden, i de sager hvor de ikke selv har den tekniske kompetence.
Det kan let blive en dyr historie...
|
|
|
Og hvad sku vi så lige bruge denne nytteløse information til?
Det er synd som denne tråd ryger helt ud af tangenterne. Jeg synes TC skulle have valgt at skrive en pressemeddelelse og ikke have indladt sig på denne "forum-debat". Det er nu så mudret og uigennemskueligt hvad der er op og ned i denne sag at det er helt grotesk. Og at TC har valgt at køre eftermælet på FKN sagen i fuld offentlighed med mulighed for "debat" har nok kostet dem sådan cirka 50 x 25.000,- kr i tabt goodwill...
|
|
|
Det er muligt, at det for dig, er nyttesløst at vide hvad dine skattekroner går til, men jeg er ikke sikker på at alle har det på den måde. At TC har tabt goodwill hos nogle, er der næppe tvivl om. Jeg har dog aldrig haft problemer med at handle hos TC, og er ikke blevet skræmt af denne sag. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
alrmad Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acorn skrev:
Kjeldsen skrev:
Når man skriver en højttaler kan spille "tævehøjt", skal man som seriøs forhandler også sikre sig at kunden har det rette udstyr at spille tævehøjt med.
Jeg har selv tidligere arbejdet en del år i branchen og kunne dengang aldrig finde på at sælge en højttaler med det formål at den blot skal kunne spille højt, uden at spørge til kundens øvrige anlæg og rummet den skulle spille i.
Hvis ikke I har gjort dette i dette tilfælde, er det jeres egen skyld
|
|
|
Det var da noget forfærdeligt vrøvl. Skal en Porsche-forhandler der sælger en "svinehurtig" bil så også sikre sig, at kunden kun fyrer den af på en øde motorvej? |
|
|
|
Til top |
|
|
nemligja Forum Bruger


Bruger siden: 18 August 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 893
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
2ben.dk skrev:
Lyder som om at kunden blot gerne vil have sine penge retur. Syntes TC prøver at løse problemet. |
|
|
Helt enig. Det virker på mig som om at han enten har fortrudt sit køb eller han har brændt dem af og så prøver at dække sit (måske ved det af gode grunde ikke) nye køb af B&W højttalerne ind ved at forlange pengene tilbage på de andre højttalere. Kan naturligvis altid være bag klog at TC kunne have håndteret sagen bedre evt taget den i opløbet, men spørgsmålet om det ville være blevet anderledes hvis kunden virkelig "bare" prøver at få pengene tilbage fordi han hellere ville have noget andet eller har brændt dem af. Synes ihvertfald det er flot af importøren at have tilbudt at ombytte højttalerne til nogen magen til mod at få de andre over. Som jeg så har forstået det har kunden enten ikke villet det eller ikke svaret tilbage, ja lidt det samme, og så er det alarm klokkerne lidt ringer hos mig at det virker lidt mistænkeligt fra kundens side. FKN har pålagt TC at skulle udbedre fejlen, men har kunden taget mod det tilbud eller står han fast og BARE vil have sine penge igen??? Det synes jeg ikke lige har har set svar på. __________________ Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
|
Til top |
|
|
plafitracer Udelukket fra forum


Bruger siden: 19 Januar 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 976
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Og hvad sku vi så lige bruge denne nytteløse information til?Det er synd som denne tråd ryger helt ud af tangenterne. Jeg synes TC skulle have
valgt at skrive en pressemeddelelse og ikke have indladt sig på denne "forum-debat". Det er nu så mudret og uigennemskueligt hvad der er op
og ned i denne sag at det er helt grotesk. Og at TC har valgt at køre eftermælet på FKN sagen i fuld offentlighed med mulighed for "debat" har
nok kostet dem sådan cirka 50 x 25.000,- kr i tabt goodwill... |
|
|
I og med at der er flere, der åbenbart fejlagtigt 'tror', at FNK kan dømme i sager - det kan de ikke - i og med at de har skrevet at TC er _dømt_
til reparation. Så helt nytteløs er informationen vel heller ikke
Så vidt jeg kan se det har TC tilbudt kunden hvad enhver anden forhandler ville gøre, nemlig at tage varen ind og undersøge fejlen på sit
værksted af en, forhåbentlig, kompetent person. De har tilbudt at udbedre fejlen, vha nye enheder og sågar nye højttalere. Hvad mere, som
forbruger, forlanger du? Denne kunde forlanger sine penge tilbage, _uden_ at TC har mulighed for at undersøge problemet. Den køber du heller
ikke, Jakob - jeg gør ihvertfald ikke.
|
Til top |
|
|
2ben.dk Forum Bruger


Bruger siden: 27 September 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 347
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig haft problemer med at handle hos TC - har altid fået super service. Jeg er bestemt ikke blevet skræmt af denne sag.
__________________ Mvh. Torben
Denon PMA1500 - Denon DCD1500 - Denon TU1800 - DLS R66 - SONOS - MF DAC v3 - MF X-PSU v3 - MF X10 v3 - AudioQuest - TaraLabs - Supra - QNAP 409 PRO TURBO - TViX HD 6500A - Panasonic PX80.
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger


Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 02 April 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Spencer skrev:
plafitracer skrev:
Nu skal vi lige huske på at Forbruger Klage Nævnet (FKN) ikke er en dømmende instans - så der er _ikke_ faldet dom i noget som helst her. FKN har
truffet en afgørelse, der ikke nødvendigvis skal efterleves af nogen. En dom ved en domstol skal efterleves af den dømte. |
|
|
Såfremt FKN skulle blive en dømmende instans, rent retsmæssigt, kommer de næppe udenom at indkalde ekstra (og dyr) ekspertviden, i de sager hvor de ikke selv har den tekniske kompetence.
Det kan let blive en dyr historie...
|
|
|
Og hvad sku vi så lige bruge denne nytteløse information til?
Det er synd som denne tråd ryger helt ud af tangenterne. Jeg synes TC skulle have valgt at skrive en pressemeddelelse og ikke have indladt sig på denne "forum-debat". Det er nu så mudret og uigennemskueligt hvad der er op og ned i denne sag at det er helt grotesk. Og at TC har valgt at køre eftermælet på FKN sagen i fuld offentlighed med mulighed for "debat" har nok kostet dem sådan cirka 50 x 25.000,- kr i tabt goodwill...
|
|
|
Jamen det understreger da bare at det netop ikke er de 25000 kroner det hele handler om, men princippet i sagen. Søren har valgt at stå fast i stedet for at vende den anden kind til. Det kan jeg sgu godt forstå. Jeg har selv været i service brachen og ved hvor ofte man vender den anden kind til og giver en kunde medhold i et eller andet latterligt, for at han kan gå tilfreds fra butikken. Når det så bliver for meget, så bliver der sagt stop! Sagen bliver blæst op til det her, men man har det sgu bedre med sig selv og sover bedre om natten. (Ok, måske ikke lige nu...) For at komme uden om hvad TC burde have sagt til kunden i butikken angående forvrængelse, forstærker osv. (antaget at højttalerne er brændt af pga "dårlig" forstærker), kan man så ikke bare henvise til højttalernes manual? Ikke for at skyde skylden væk, men rent retsligt... __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|