Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 06:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Sag mod Tapeconnection vundet! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Alle disse problemer kan ordnes med kundeservice men kunderne vil ikke betale for den ..

Hvis de ikke økonomisk kan klare at overholde dansk lovgivning må de enten flytte biksen til udlandet eller lukke butikken.

Økonomi kan og må ikke være en undskyldning for ikke at overholde lovgivningen.

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 02:11 | IP-adresse registreret  

Hmmmmm

Når folk mangler penge gør de ting de normalt ikke ville gøre samme gælder for virksomhedder det er min erfaring. Bliver spændende at se hvad TC er for en størrelse om 1 år.

Personligt mener jeg at TC's konceptet er løbet bagud af tiden. For mange år siden da de var billig og med postordre kunne jeg se fidusen. Men i da hvor alle kan finde priser i hele landet eller udlandet på under 1 minut er konkurencen meget skarbere. Derfor er det i mine øjne helt forkert af TC at sælge så billige skærme hvor de måske max tjæner 500-1000kr per skærm. Det typiske kundeskement (dette er min holdning) i dette prislag køber alligevel over nettet og pointen er at hvis de alligevel køber i en butik kræver de service uder over det sædvanlige for sølle 1000kr som butikken har tjænt. Det vil sige at i en sag som denne her har butikken tabt fortjæneste for 9 handler og tilmed tabt masser af goowill.

Butikker SKAL overholde loven og dette betyder i mine øjne at butikkerne skal holde sig fra disse billige skementer og overlade dem til netbutikkerne.

Hvis TC alligevel vælger dette billige skement så skal der helt andre boller på suppen efter min mening og der skal effektivificeres. DVS der aldrig må være spild timer med de ansatte de skal skæres ned til et minium. Butikken skal ikke have lager og kunderne kommer blot og vælger varen og den bliver enten sendt til dem eller også skal de selv hente den på et fjernlager lidt ala Ikea løsningen. De kunne lave en TC-netbutik for de billige vare og i butikken sælges kun de vare der kan bære det.

Blot lige mine tanker og husk sålænge vi har butikkerne så kan vi kunder se, røre og høre varen.

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

Hvis nu en person køber en bil, kører ud fra forhandlerens parkeringsplads, sætter bilen i frigear og træder klampen i bund og holder den der indtil en plejlstang flyver ud gennem siden af motorblokken, skal forhandleren så også dække det under en garanti?

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

niklasthedolphi skrev:
Hvis nu en person køber en bil, kører ud fra forhandlerens parkeringsplads, sætter bilen i frigear og træder klampen i bund og holder den der indtil en plejlstang flyver ud gennem siden af motorblokken, skal forhandleren så også dække det under en garanti?

"dolph"

Klart - hvis forhandleren i salgsbrochuren skriver 'tåler alt!'.

Så skal garantien faktisk dække alt, fra håndgranater til rygende salpetersyre.

Sagen med TC og de famøse højttalere, faldt jo på TC's store armbevægelser i reklameteksten, hvor der stod at de kunne spille 'tæskehøjt' (eller var det tævehøjt?).

Havde de ikke skrevet det, var der nok ikke blevet nogen sag.

dvan5
Branchemedlem
Branchemedlem

TopSound Hi-fi

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok sjovt at læse om alle disse indlæg.

Da jeg købte mine første rigtige højtalere i Hifiklubben havde jeg sammen problem. Jeg købte nogle pardigm monitor 7 til ca.4 k for et sæt fik advide de kunne spille sygt højt og tror mig det gjorde de også. Men næste dag da festen var slut ja så spillede kun den ene højtaler. Så jeg tog ned med højtaleren til min lokale hifiklubben. Den flinke sælger fandt hurtigt en skruetrækker frem og fik diskanten ud. Ja der var den, så helt sort som kul inden i. Jeg gik helt kold over at jeg skulle betale 700 kr for en ny enhed. men sådan er livet han det er selv forskyldt. Han spurgte om jeg havde spillet højt og ja det havde de godt nok. Fik skiftet 6 diskanter inden jeg skiftede model. Hvergang fik jeg god service, de skiftede enheder gratis og fik diskanter til 450 kr stk til skift af enhed.  Det skal lige siges til mit forsvar at det var de vilde dage i mit liv.

Ja sjovt nok efter 6 måneder kaldte de mig Diskant dræbberen he he   En dejlig ond titel at have i sin lokale hifiklub.  Problemmet blev løst da jeg skiftede til en B&W dm 604s3 og en Denon avr-3801 der fik festen et nyt løft op. men nåede at opleve to døde diskanter tis ossss med dette sæt højtalere  

Selv anælg til 500 k har sin grænse. alle højtalere kan dø hvis du ikke tror det kan jeg godt bestilles til en nedslagtning he he kunne være sjovt.  Tror bare at roskilde festivalens orange scene er vildt kedeligt at spille i sænk. Håber min øre læge kan hjælpe.

Det jeg vil frem til er at man godt må tænke lidt selv. Jeg er ikke typen der køre 2 gear på motorvejen med 110 i timen. Ville ikke klage i fitness centret hvis jeg fik en fiber af at træne på deres maskiner. 

Så lad os alle   være  over at man har oplevet nogle gode og dårlige ting i livet. Er sikker på han havde en god fest ham fra tv2 nyhederne inden der gik noget i stykker. Og ja det er kedeligt at vågnede op med ondt i hoved og høre ens anælg ikke spille godt.

Til top Vis dvan5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dvan5

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 13:10 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:

Sagen med TC og de famøse højttalere, faldt jo på TC's store armbevægelser i reklameteksten, hvor der stod at de kunne spille 'tæskehøjt' (eller var det tævehøjt?).

De højttalere KAN spille "tævehøjt". Men de kan IKKE spille "tævehøjt" hvis ikke den forstærker man sætter til IKKE kan.

En Ferrari kan køre MEGET hurtigt og KAN holde til det. Den kan IKKE køre meget hurtigt og holde til det hvis denne kørsel foregår på off-road terræn.

Man kommer langt med sund fornuft

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 13:16 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:

Spencer skrev:

De højttalere KAN spille "tævehøjt". Men de kan IKKE spille "tævehøjt" hvis ikke den forstærker man sætter til IKKE kan.

En Ferrari kan køre MEGET hurtigt og KAN holde til det. Den kan IKKE køre meget hurtigt og holde til det hvis denne kørsel foregår på off-road terræn.

Man kommer langt med sund fornuft

I så fald har forbrugerklagenævnet jo ikke indkaldt tilstrækkelig ekspertrådgivning, og dermed dømt på inkompetent vis.

Der skal argumenteres overfor forbrugerklagenævnet, med præcis begrundelse for hvorfor kunden har fejlbetjent produktet. Denne argumentation skal forbrugerklagenævnet så modargumentere.

Hvis ens argumenteren er for dårlig, så taber man sagen, uanset om man har ret.

niklasthedolphi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 Oktober 2007
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Et kvaj bag en volumen knap kan dræbe enhver højttaler.

Den viden bør vel tilkomme forbrugerklagenævnet fra eksperthold.
TC har uheldige formuleringer i deres salgsmateriale og det bør man ændre på og tage til efterretning.
Om det uheldigt formulerede salgsmateriale skal være den faktor der beskytter forbrugeren i dette tilfælde vil jeg ikke dømme om.

Der er ingen løsning på at alle højttalere kan destrueres af et kvaj bag volumenknappen, med mindre man kan forprogrammere forstærker til en max forstærkning og den programmering udføres af en som kan bruge sine øren.

Det vil være dyrt at eksemplificere men måske er det hvad forbrugerklagenævnet har brug for.
Hvem skal betale for en sådan empirisk vidensdannelse?

"dolph"
Til top Vis niklasthedolphi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af niklasthedolphi

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har vist givet min mening til kende tidligere, vedr. sagen med højttalerne, men her er den igen:

Jeg syntes at det er sørgeligt, hvis én enkelt tåbelig kunde brænder sine højttalere af i fuldskab, og dermed pålægger alle nye kunder en merpris, som forhandlerne nu må tage, for at dække eventuelle tab.

Meget trist...
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Jeg tror generelt grunden til at sådanne sager som denne kommer så langt ud som til retsalen er fordi folk ikke bliver informeret godt nok omkring hvad der sker med deres produkt.

Lad os sige et produkt bliver sendt til reparation...

1 dag kunden indleverer produktet hos forhandleren eller sender det.
2-3 dag Forhandleren for sendt produktet til reparation
4 dag Doktormanden finder ud af han skal bruge en reservedel som er i restordre og stiller derfor produktet hen på hylden og hiver en ny ting frem ..
5-10dag Forhandleren for ikke noget at vide og de tjekker ikke selv op på situationen for det kan deres system ikke håndtere.
11 dag Kunden begynder at blive utålmodig og ringer til forhandleren og for fat i en som kun kan slå op i systemet at produktet er til reparation og skal derfor først ringe til doktormanden og høre hvad der sker, og det går der yderligere dage på. Igen når kunden at blive utålmodig fordi forhandleren ikke har vendt tilbage og forhandleren har ikke vendt tilbage fordi han ikke har hørt noget fra doktormanden. Doktormanden har travlt med alle mulig andre ting og har derfor glemt alt om at ringe til forhandleren .. måske når forhandleren selv at følge op på produktet men der er det allerede for sent for så har kunden allerede mistet tålmodigheden fordi forhandleren ikke har vendt tilbage .. hvis han ikke har glemt kunden og selv når at ringe til kunden inden kunden ringer til forhandleren så er kunden sur over ikke at være blevet kontaktet noget før .. alt-i-alt kunne det hele være undgået hvis forhandleren (som er mellemmanden med ansvaret) har et system der følger op på deres reklamations sager og kontakter kunden enten pr mail eller telefon senest hver anden tredje dag .. også selvom der ikke er nyt... det gør kunden tryk og bliver bekræftet i ikke at være glemt.
Kunden vil samtidig have meget mere forståelse for at det tager lang tid at reparere sit produkt.

Men dette er alt sammen noget kunden bliver nødt til at acceptere fordi der ikke er råd til at hyre folk til at følge op på den slags sager .. for forhandleren bliver nødt til at sælge til ublu tysker priser for ellers for de ikke deres kunder til at handle hos dem ..

Alle disse problemer kan ordnes med kundeservice men kunderne vil ikke betale for den ..

Ja det er både godt og skidt det du skriver. Jeg ville personligt synes det ville være MEGET irreterende hvis jeg fik et opkald/mail eller sms hver anden eller tredje dag om at der ikke var sket noget i sagen. Men det ville sikkert være en ide over for nogle kunder

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Nu har sage jo værre over FKN (også i TV2), så må se at sage er bedømt til kundes fordel, derfor burte alle FKN afgørlser værre binde og der er
her at der gå politik i det, en kund kan ende i RKI, men en forhandler kan gør lige hvad han vil, og hvem er taber der er kundene.

Så dette skal se som et opråb til alle politiker, SE AT FÅ EN NY FORBRUGER LOV PÅ PLADS; SÅ HURTIG SIM MULIG; SÅ VI IKKE I FREMTIDE
VILLE FÅ SÅDAN SAGER; NÅR FKN HAR TAL ER DET LOV.

Håber at der er en eller flere journalist, der følger debate i div. forum og dette emne, så sager kan komme frem i lyset, tro ikke at der bliver
meget det blive lavet om, før at hele den dansk press har haft sage oppe.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Søren P. S. TC.
Branchemedlem
Branchemedlem

Direktør, TapeConnection

Bruger siden: 28 Februar 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Der kommenteres i dette forum og vores deltagelse på TV-2 nyhederne igår og på sagen omkring de famøse Vienna højttalere som en kunde brændte af og der har jeg lavet et nyt indlæg under jura som omhandler det emne hvor jeg vil opfordre til at kommentarer til den sag bliver lagt ind under Jura og Tape Connection i TV-2 Nyhederne. I forhold til HA 9953´s sag mod os, så har vi modtaget brev fra Forbrugerklagenævnet og de har vurderet, at han har vundet sagen og den afgørelse efterlever vi og tilbagebetaler købsprisen plus renter.

Jeg vil ikke kommentere mere på dette indlæg som vi betragter som afsluttet og henviser til det nye indlæg jeg har lavet http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=63714, hvor jeg vil svare hvis der skulle være yderligere spørgsmål og kommentarer.

Søren Pfeil Sørensen, Direktør Tape Connection.

Til top Vis Søren P. S. TC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren P. S. TC.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Søren P. S. TC. skrev:
...så har vi modtaget brev fra Forbrugerklagenævnet og de har vurderet, at han har vundet sagen og den afgørelse efterlever vi og tilbagebetaler købsprisen plus renter...

Rart at læse

Håber at det bliver det sidste vi høre til denne sag, bortset fra et tak når pengene er nået frem

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:
Søren P. S. TC. skrev:
...så har vi modtaget brev fra Forbrugerklagenævnet og de har vurderet, at han har vundet sagen og den afgørelse efterlever vi og tilbagebetaler købsprisen plus renter...

Rart at læse

Håber at det bliver det sidste vi høre til denne sag, bortset fra et tak når pengene er nået frem

Skal han nu takke dem for at overholde loven og nævnets afgørelse samt lade manden vente 7 mdr på an afgørelse ?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

bphhm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret  

Det var lige så sjovt med den her HDMI tråd så lad være med at snakke om den anden TC sag.

Mere HDMI, mere, mere, mere

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:
Chr. R. skrev:
Søren P. S. TC. skrev:

Rart at læse

Skal han nu takke dem for at overholde loven og nævnets afgørelse samt lade manden vente 7 mdr på an afgørelse ?

Det fortjener TP da næsten, nu da der har været rejst så meget tvivl om både det ene og det andet   

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

Hej

Som Søren fra TC skriver, så er denne sag nu afsluttet. Derfor vil jeg bede admin om at lukke tråden.

Der er ingen grund til at træde mere i det fra nogen sider af.

Tak for debatten :-)

En meget lettet forbruger.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
MonoTovarisj skrev:

Hvis de ikke økonomisk kan klare at overholde dansk lovgivning må de enten flytte biksen til udlandet eller lukke butikken.

Økonomi kan og må ikke være en undskyldning for ikke at overholde lovgivningen.

Jeg sagde ikke noget om at der ikke er råd til at overholde lovgivningen jeg sagde kort sagt at når man køber et billigt fjernsyn så kan man ikke forvente at få en masse kundeservice med i hatten...

EDIT: og lad os da bare få lukket tråden .. så slipper du også for at svare mig på hvilke de mange bedre alternativer der er ..

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 31 Marts 2008 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Ja, kan vi så få lukket den tråd!
Der er jo bare damer overalt.

Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Red King skrev:

Hvilket ikke kan sammenlignes med et tv der ikke kan vise billede vel?

Udskiftning af et stik er en simpel ting. Resten af tv´et behøver ikke at fejle noget fordi HDMI-stikket har været defekt. Derfor mener jeg nu at min sammenligning er god nok.

Ok det skal vi da så ikke diskuterer her.

Men jeg kan altså selv skifte pære på min bil, men ikke lave et defekt hdmi stik på min fjerner.

Eller kunne jeg, hen og skille mit tv ad!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes