Forfatter |
|
Red King Forum Bruger


Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 552
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Red King skrev:
Jeg ville godt nok også hellere havde mine penge igen, end at modtage et fjernsyn der er blever reperaret.
En fejl kommer sjældent alene, eller gør de!
|
|
|
Ja, selvfølgelig er der da mange apparater der fungerer perfekt i mange år efter en reparation. Det er da ærgerligt når ens apparater går i stykker og man skal undvære dem i en periode, men nu skal man jo heller ikke overreagere af den grund. Du får jo heller ikke en ny bil hvis der går en pære i den ene forlygte.
|
|
|
Hvilket ikke kan sammenlignes med et tv der ikke kan vise billede vel?
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Red King skrev:
Hvilket ikke kan sammenlignes med et tv der ikke kan vise billede vel?
|
|
|
Udskiftning af et stik er en simpel ting. Resten af tv´et behøver ikke at fejle noget fordi HDMI-stikket har været defekt. Derfor mener jeg nu at min sammenligning er god nok.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Red King skrev:
Hvilket ikke kan sammenlignes med et tv der ikke kan vise billede vel?
|
|
|
Udskiftning af et stik er en simpel ting. Resten af tv´et behøver ikke at fejle noget fordi HDMI-stikket har været defekt. Derfor mener jeg nu at min sammenligning er god nok.
|
|
|
hvis du mener at udskiftning af et stik er simpel, må du da også være enig at 6 uger er for lang tid? __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
hvis du mener at udskiftning af et stik er simpel, må du da også være enig at 6 uger er for lang tid?
|
|
|
Det har jeg ikke taget stilling til da jeg ikke kender årsagen. Jeg tror dog ikke at det skyldes at teknikeren har brugt 6 uger på at skifte stikket. Jeg har dog oplevet at reservedele kan gå i restordre og hvis det er forklaringen hjælper det jo ikke at selve reparationen kan udføres på en time. 
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum


Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
Spencer skrev:
Red King skrev:
Jeg ved ikke om i har set det, eller hved det.
Men her til aften var TC i nyhederne på tv2.
Ang. forbrugerklagenævnet, og alt det ballade der har været ang. det her på det sidste?
syntes bare jeg ville sige det!

|
|
|
Ja, det er bare lidt synd for B&W, at det var et sæt af deres højttalere man så i indslaget, og nu forbinder med noget skøbeligt skidt. Det var jo ikke et sæt B&W der futtede af, eller?... 
|
|
|
Hold da op. Spencer, du ved da godt, at alle højttalere kan ødelægges, hvis de får et højt forvrænget signal. Så kan det da være ligemeget, at den utilfredse kunde bliver filmet foran sine nye B&W højttalere.
vh. T |
|
|
Det er naturligvis også kun de kunder, der har mindre forstand på højttalere, som vil tro at B&W er noget hø. Vi andre ved jo bedre.  TapeConnections skilt var nu også det mest synlige i tv-indslaget. Selv hvis TC skulle tage sagen videre og vinde, har det skilt jo været vist på tv. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
NillerViborg Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!
Bruger siden: 17 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 320
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alle...:
- Hvad fejlede HDMI-stikket??? - I min verden kan der være to ting galt..: Mekanisk ødelagt ( Sker tit, HDMI er noget billigt l**t ), eller indgangskredsløb brændt pga. forkert behandling, såsom kobling af f.x. en computer mens den ene eller begge enheder er tændt ( NOTE - Stand By er osse tændt....!! )
Jeg vil ikke med ovestående "dømme" den aktuelle forbruger eller sag, men det er da absolut værd at vide hvad fejlen precist er!!?
Hvad var der galt første gang?? - Osse HDMI, eller noed andet???
I skal være glad for at det ikke er Philips' produkter i handler med eller køber, der er reklamationsbehandlingen HELT UDE I HAMPEN...
Lars / Sound2Vision A/S, Viborg
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger


Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
NillerViborg skrev:
Hej Alle...:
- Hvad fejlede HDMI-stikket??? - I min verden kan der være to ting galt..: Mekanisk ødelagt ( Sker tit, HDMI er noget billigt l**t ), eller indgangskredsløb brændt pga. forkert behandling, såsom kobling af f.x. en computer mens den ene eller begge enheder er tændt ( NOTE - Stand By er osse tændt....!! )
Jeg vil ikke med ovestående "dømme" den aktuelle forbruger eller sag, men det er da absolut værd at vide hvad fejlen precist er!!?
|
|
|
Ja, det har jeg også tænkt på. Et stik går sjældent istykker mens man sidder og ser tv. Den præcise fejl er nok interressant for os, men næppe for Forbrugerklagenævnet. De ser åbenbart ikke så meget på hvorfor tingene går istykker hvis man ser på sagen med højttalerne, som også har været omtalt herinde.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden de vilde konspirationsteorier kommer frem, så var der det galt med stikket, at en aften jeg sad og så dvd via min Denon dvd-1730 pludselig ikke kunne vise billedet. Det kunne det godt på den anden HDMI indgang Første gang, brummede tv'et så højt at man ikke kunne holde ud at se tv på det.
__________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
brasch skrev:
det er heller ikke det jeg siger. Jeg synes måske bare at sager omkring rep. tid og lignende ikke burde behandles, men primært sager hvor sælger prøver at tage røven på køber. Jeg mener sådan en sag får sikkert også lov at vente 7 måneder |
|
|
Ok, men mange vil nu mene, at en forhandler tager røven på dem, hvis en rep. tager meget lang tid ;-)
|
|
|
Mange vil mene at forhandleren tager røven på dem, hvis han siger nej til at give dem rabat, eller ikke har givet dem et venligt smil inden de går....
Sådan er der så meget!!!
Jeg har dog endnu ikke hørt nogle klandre os for at vi forsøger at tage røven på dem, hvis en reparation tager længere tid end de 3 uger, vi typisk siger at de skal regne med. De fleste folk ved godt, at man af og til kan komme ud for at der mangler en reservedel, og så vil der uundgåeligt forekomme lidt ekstra ventetid - det kapitel er svært at gøre sig til herre over. Der vil være nogle der bliver sure, men man kan ikke vinde hver gang.
Det er møgærgerligt når ens legesager går i stykker, men desværre er der ingen der kan garantere at lige nøjagtigt deres apparat aldrig vil gå i stykker - sådan er livet.
Jeg vil dog som sagt ikke kommentere din sag, da det ikke er mig vedkommende - så længe du har fået afklaring, er jeg bare glad på dine vegne!
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
edtwodth skrev:
hvis du mener at udskiftning af et stik er simpel, må du da også være enig at 6 uger er for lang tid?
|
|
|
Det har jeg ikke taget stilling til da jeg ikke kender årsagen. Jeg tror dog ikke at det skyldes at teknikeren har brugt 6 uger på at skifte stikket. Jeg har dog oplevet at reservedele kan gå i restordre og hvis det er forklaringen hjælper det jo ikke at selve reparationen kan udføres på en time. 
|
|
|
Det er heller ikke kun selve stikket man skifter - man skifter printet hvorpå indgangene sidder monteret, og sådan et print kan sagtens være i restordre da det er sjældent at de ryger.
HDMI-indgangen kan f.eks. stryge sig en tur hvis man mangler signal på HDMI og prøver at skifte til det andet stik MENS tv´et er tændt. Flytter man stikket mens tv´et er tændt, risikerer man at brænde enten HDMI´en eller hele printet af - det har vi set en del eksempler på. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Inden de vilde konspirationsteorier kommer frem, så var der det galt med stikket, at en aften jeg sad og så dvd via min Denon dvd-1730 pludselig ikke kunne vise billedet. Det kunne det godt på den anden HDMI indgang
Første gang, brummede tv'et så højt at man ikke kunne holde ud at se tv på det.
|
|
|
Af ren nysgerrighed - hvad var det for et tv?? __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
edtwodth skrev:
Inden de vilde konspirationsteorier kommer frem, så var der det galt med stikket, at en aften jeg sad og så dvd via min Denon dvd-1730 pludselig ikke kunne vise billedet. Det kunne det godt på den anden HDMI indgang
Første gang, brummede tv'et så højt at man ikke kunne holde ud at se tv på det.
|
|
|
Af ren nysgerrighed - hvad var det for et tv?? |
|
|
Bare i orden - det var et Toshiba 37wl66z, som jeg sådan set var rigtig glad for. Et godt tv til fornuftige penge på det tidspunkt. __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Stanley skrev:
edtwodth skrev:
hvis du mener at udskiftning af et stik er simpel, må du da også være enig at 6 uger er for lang tid?
|
|
|
Det har jeg ikke taget stilling til da jeg ikke kender årsagen. Jeg tror dog ikke at det skyldes at teknikeren har brugt 6 uger på at skifte stikket. Jeg har dog oplevet at reservedele kan gå i restordre og hvis det er forklaringen hjælper det jo ikke at selve reparationen kan udføres på en time. 
|
|
|
Det er heller ikke kun selve stikket man skifter - man skifter printet hvorpå indgangene sidder monteret, og sådan et print kan sagtens være i restordre da det er sjældent at de ryger.
HDMI-indgangen kan f.eks. stryge sig en tur hvis man mangler signal på HDMI og prøver at skifte til det andet stik MENS tv´et er tændt. Flytter man stikket mens tv´et er tændt, risikerer man at brænde enten HDMI´en eller hele printet af - det har vi set en del eksempler på. |
|
|
Fin forklaring - den kunne man godt have brugt da sagen stod på. Men det skal lige indskydes at de eksempler du fortæller om, overhovedet ikke har været tilfældet her. __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
Stanley skrev:
edtwodth skrev:
hvis du mener at udskiftning af et stik er simpel, må du da også være enig at 6 uger er for lang tid?
|
|
|
Det har jeg ikke taget stilling til da jeg ikke kender årsagen. Jeg tror dog ikke at det skyldes at teknikeren har brugt 6 uger på at skifte stikket. Jeg har dog oplevet at reservedele kan gå i restordre og hvis det er forklaringen hjælper det jo ikke at selve reparationen kan udføres på en time. 
|
|
|
Det er heller ikke kun selve stikket man skifter - man skifter printet hvorpå indgangene sidder monteret, og sådan et print kan sagtens være i restordre da det er sjældent at de ryger.
HDMI-indgangen kan f.eks. stryge sig en tur hvis man mangler signal på HDMI og prøver at skifte til det andet stik MENS tv´et er tændt. Flytter man stikket mens tv´et er tændt, risikerer man at brænde enten HDMI´en eller hele printet af - det har vi set en del eksempler på.
|
|
|
ja som når folk skifter kabler mens deres anlæg er tænd, eller skifter rør mens det køre.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
#Ronin: Nu kan jeg se at du har noget med hifiklubben at gøre. Jeg har også været ude for en rep. sag i forbindelse med et køb (pladeafspiller) hos hifiklubben i Esbjerg. Der gik der også ged i den, på grund af posten mv. så rep. trak ud. Men Henrik fra HifiKlubben i Esbjerg svarede venligt på mine spørgsmål og sørgede for at følge sagen til dørs. Og jeg har desuden altid oplevet god service hos ham. Så med en ordentlig og venlig betjening, kan jeg altså godt acceptere, at der kan opstå problemer ;-)
__________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
perejvind Forum Bruger


Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Men jeg må indrømme, at hvis et firma står på firmatjek, og der har været sager oppe på f.eks. et forum, hvor firmaet har tabt i forbrugerklagenævnet, så holder jeg mig langt væk fra dem.
|
|
|
Ja, jeg holder mig også fra den slags firmaer.
Set ud fra et forretningsmæssigt synspunkt, mener jeg at Tape Connections håndtering af kundeklager, er et selvmål af format. Al den negative omtale på både Internettet og i TV kan ikke være sundt for et firma.  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger


Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
edtwodth skrev:
Men jeg må indrømme, at hvis et firma står på firmatjek, og der har været sager oppe på f.eks. et forum, hvor firmaet har tabt i forbrugerklagenævnet, så holder jeg mig langt væk fra dem.
|
|
|
Ja, jeg holder mig også fra den slags firmaer.
Set ud fra et forretningsmæssigt synspunkt, mener jeg at Tape Connections håndtering af kundeklager, er et selvmål af format. Al den negative omtale på både Internettet og i TV kan ikke være sundt for et firma.  |
|
|
Ja, for deres egen skyld må man da håbe de har lært lidt om deres egen efterservice. __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Ronin skrev:
Stanley skrev:
edtwodth skrev:
hvis du mener at udskiftning af et stik er simpel, må du da også være enig at 6 uger er for lang tid?
|
|
|
Det har jeg ikke taget stilling til da jeg ikke kender årsagen. Jeg tror dog ikke at det skyldes at teknikeren har brugt 6 uger på at skifte stikket. Jeg har dog oplevet at reservedele kan gå i restordre og hvis det er forklaringen hjælper det jo ikke at selve reparationen kan udføres på en time. 
|
|
|
Det er heller ikke kun selve stikket man skifter - man skifter printet hvorpå indgangene sidder monteret, og sådan et print kan sagtens være i restordre da det er sjældent at de ryger.
HDMI-indgangen kan f.eks. stryge sig en tur hvis man mangler signal på HDMI og prøver at skifte til det andet stik MENS tv´et er tændt. Flytter man stikket mens tv´et er tændt, risikerer man at brænde enten HDMI´en eller hele printet af - det har vi set en del eksempler på.
|
|
|
Fin forklaring - den kunne man godt have brugt da sagen stod på. Men det skal lige indskydes at de eksempler du fortæller om, overhovedet ikke har været tilfældet her.
|
|
|
Jeg nævner dem kun, som vi af og til oplever dem! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
#Ronin:
Nu kan jeg se at du har noget med hifiklubben at gøre.
Jeg har også været ude for en rep. sag i forbindelse med et køb (pladeafspiller) hos hifiklubben i Esbjerg. Der gik der også ged i den, på grund af posten mv. så rep. trak ud.
Men Henrik fra HifiKlubben i Esbjerg svarede venligt på mine spørgsmål og sørgede for at følge sagen til dørs. Og jeg har desuden altid oplevet god service hos ham.
Så med en ordentlig og venlig betjening, kan jeg altså godt acceptere, at der kan opstå problemer ;-)
|
|
|

__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger


Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 00:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror generelt grunden til at sådanne sager som denne kommer så langt ud som til retsalen er fordi folk ikke bliver informeret godt nok omkring hvad der sker med deres produkt. Lad os sige et produkt bliver sendt til reparation... 1 dag kunden indleverer produktet hos forhandleren eller sender det. 2-3 dag Forhandleren for sendt produktet til reparation 4 dag Doktormanden finder ud af han skal bruge en reservedel som er i restordre og stiller derfor produktet hen på hylden og hiver en ny ting frem .. 5-10dag Forhandleren for ikke noget at vide og de tjekker ikke selv op på situationen for det kan deres system ikke håndtere. 11 dag Kunden begynder at blive utålmodig og ringer til forhandleren og for fat i en som kun kan slå op i systemet at produktet er til reparation og skal derfor først ringe til doktormanden og høre hvad der sker, og det går der yderligere dage på. Igen når kunden at blive utålmodig fordi forhandleren ikke har vendt tilbage og forhandleren har ikke vendt tilbage fordi han ikke har hørt noget fra doktormanden. Doktormanden har travlt med alle mulig andre ting og har derfor glemt alt om at ringe til forhandleren .. måske når forhandleren selv at følge op på produktet men der er det allerede for sent for så har kunden allerede mistet tålmodigheden fordi forhandleren ikke har vendt tilbage .. hvis han ikke har glemt kunden og selv når at ringe til kunden inden kunden ringer til forhandleren så er kunden sur over ikke at være blevet kontaktet noget før .. alt-i-alt kunne det hele være undgået hvis forhandleren (som er mellemmanden med ansvaret) har et system der følger op på deres reklamations sager og kontakter kunden enten pr mail eller telefon senest hver anden tredje dag .. også selvom der ikke er nyt... det gør kunden tryk og bliver bekræftet i ikke at være glemt. Kunden vil samtidig have meget mere forståelse for at det tager lang tid at reparere sit produkt. Men dette er alt sammen noget kunden bliver nødt til at acceptere fordi der ikke er råd til at hyre folk til at følge op på den slags sager .. for forhandleren bliver nødt til at sælge til ublu tysker priser for ellers for de ikke deres kunder til at handle hos dem ..  Alle disse problemer kan ordnes med kundeservice men kunderne vil ikke betale for den ..
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|