Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 10:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Sag mod Tapeconnection vundet! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Red King
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Red King skrev:

Jeg ville godt nok også hellere havde mine penge igen, end at modtage et fjernsyn der er blever reperaret.

En fejl kommer sjældent alene, eller gør de!

Ja, selvfølgelig er der da mange apparater der fungerer perfekt i mange år efter en reparation. Det er da ærgerligt når ens apparater går i stykker og man skal undvære dem i en periode, men nu skal man jo heller ikke overreagere af den grund. Du får jo heller ikke en ny bil hvis der går en pære i den ene forlygte.

Hvilket ikke kan sammenlignes med et tv der ikke kan vise billede vel?

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:

Udskiftning af et stik er en simpel ting. Resten af tv´et behøver ikke at fejle noget fordi HDMI-stikket har været defekt. Derfor mener jeg nu at min sammenligning er god nok.

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 22:01 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
Red King skrev:

Udskiftning af et stik er en simpel ting. Resten af tv´et behøver ikke at fejle noget fordi HDMI-stikket har været defekt. Derfor mener jeg nu at min sammenligning er god nok.

hvis du mener at udskiftning af et stik er simpel, må du da også være enig at 6 uger er for lang tid?

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

hvis du mener at udskiftning af et stik er simpel, må du da også være enig at 6 uger er for lang tid?

Det har jeg ikke taget stilling til da jeg ikke kender årsagen. Jeg tror dog ikke at det skyldes at teknikeren har brugt 6 uger på at skifte stikket. Jeg har dog oplevet at reservedele kan gå i restordre og hvis det er forklaringen hjælper det jo ikke at selve reparationen kan udføres på en time.

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

tarup 13 skrev:
Spencer skrev:
Red King skrev:

Jeg ved ikke om i har set det, eller hved det.

Men her til aften var TC i nyhederne på tv2.

Ang. forbrugerklagenævnet, og alt det ballade der har været ang. det her på det sidste?

syntes bare jeg ville sige det!

Ja, det er bare lidt synd for B&W, at det var et sæt af deres højttalere man så i indslaget, og nu forbinder med noget skøbeligt skidt. Det var jo ikke et sæt B&W der futtede af, eller?...

Hold da op. Spencer, du ved da godt, at alle højttalere kan ødelægges, hvis de får et højt forvrænget signal. Så kan det da være ligemeget, at den utilfredse kunde bliver filmet foran sine nye B&W højttalere.

vh. T

Det er naturligvis også kun de kunder, der har mindre forstand på højttalere, som vil tro at B&W er noget hø. Vi andre ved jo bedre.

TapeConnections skilt var nu også det mest synlige i tv-indslaget.
Selv hvis TC skulle tage sagen videre og vinde, har det skilt jo været vist på tv.

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 22:17 | IP-adresse registreret  

Hej Alle...:

- Hvad fejlede HDMI-stikket??? - I min verden kan der være to ting galt..:  Mekanisk ødelagt ( Sker tit, HDMI er noget billigt l**t ), eller indgangskredsløb brændt pga. forkert behandling, såsom kobling af f.x. en computer mens den ene eller begge enheder er tændt ( NOTE - Stand By er osse tændt....!! )

Jeg vil ikke med ovestående "dømme" den aktuelle forbruger eller sag, men det er da absolut værd at vide hvad fejlen precist er!!?

Hvad var der galt første gang?? - Osse HDMI, eller noed andet???

I skal være glad for at det ikke er Philips' produkter i handler med eller køber, der er reklamationsbehandlingen HELT UDE I HAMPEN...

Lars / Sound2Vision A/S, Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

NillerViborg skrev:

Hej Alle...:

- Hvad fejlede HDMI-stikket??? - I min verden kan der være to ting galt..:  Mekanisk ødelagt ( Sker tit, HDMI er noget billigt l**t ), eller indgangskredsløb brændt pga. forkert behandling, såsom kobling af f.x. en computer mens den ene eller begge enheder er tændt ( NOTE - Stand By er osse tændt....!! )

Jeg vil ikke med ovestående "dømme" den aktuelle forbruger eller sag, men det er da absolut værd at vide hvad fejlen precist er!!?

Ja, det har jeg også tænkt på. Et stik går sjældent istykker mens man sidder og ser tv. Den præcise fejl er nok interressant for os, men næppe for Forbrugerklagenævnet. De ser åbenbart ikke så meget på hvorfor tingene går istykker hvis man ser på sagen med højttalerne, som også har været omtalt herinde.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

Inden de vilde konspirationsteorier kommer frem, så var der det galt med stikket, at en aften jeg sad og så dvd via min Denon dvd-1730 pludselig ikke kunne vise billedet. Det kunne det godt på den anden HDMI indgang

Første gang, brummede tv'et så højt at man ikke kunne holde ud at se tv på det.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
brasch skrev:
det er heller ikke det jeg siger. Jeg synes måske bare at sager omkring rep. tid og lignende ikke burde behandles, men primært sager hvor sælger prøver at tage røven på køber. Jeg mener sådan en sag får sikkert også lov at vente 7 måneder

Ok, men mange vil nu mene, at en forhandler tager røven på dem, hvis en rep. tager meget lang tid ;-)

Mange vil mene at forhandleren tager røven på dem, hvis han siger nej til at give dem rabat, eller ikke har givet dem et venligt smil inden de går....

Sådan er der så meget!!!

Jeg har dog endnu ikke hørt nogle klandre os for at vi forsøger at tage røven på dem, hvis en reparation tager længere tid end de 3 uger, vi typisk siger at de skal regne med. De fleste folk ved godt, at man af og til kan komme ud for at der mangler en reservedel, og så vil der uundgåeligt forekomme lidt ekstra ventetid - det kapitel er svært at gøre sig til herre over. Der vil være nogle der bliver sure, men man kan ikke vinde hver gang.

Det er møgærgerligt når ens legesager går i stykker, men desværre er der ingen der kan garantere at lige nøjagtigt deres apparat aldrig vil gå i stykker - sådan er livet.

Jeg vil dog som sagt ikke kommentere din sag, da det ikke er mig vedkommende - så længe du har fået afklaring, er jeg bare glad på dine vegne!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

edtwodth skrev:

Det har jeg ikke taget stilling til da jeg ikke kender årsagen. Jeg tror dog ikke at det skyldes at teknikeren har brugt 6 uger på at skifte stikket. Jeg har dog oplevet at reservedele kan gå i restordre og hvis det er forklaringen hjælper det jo ikke at selve reparationen kan udføres på en time.

Det er heller ikke kun selve stikket man skifter - man skifter printet hvorpå indgangene sidder monteret, og sådan et print kan sagtens være i restordre da det er sjældent at de ryger.

HDMI-indgangen kan f.eks. stryge sig en tur hvis man mangler signal på HDMI og prøver at skifte til det andet stik MENS tv´et er tændt. Flytter man stikket mens tv´et er tændt, risikerer man at brænde enten HDMI´en eller hele printet af - det har vi set en del eksempler på.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
Inden de vilde konspirationsteorier kommer frem, så var der det galt med stikket, at en aften jeg sad og så dvd via min Denon dvd-1730 pludselig ikke kunne vise billedet. Det kunne det godt på den anden HDMI indgang

Af ren nysgerrighed - hvad var det for et tv??

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

edtwodth skrev:

Af ren nysgerrighed - hvad var det for et tv??

Bare i orden - det var et Toshiba 37wl66z, som jeg sådan set var rigtig glad for. Et godt tv til fornuftige penge på det tidspunkt.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Stanley skrev:

edtwodth skrev:

Det er heller ikke kun selve stikket man skifter - man skifter printet hvorpå indgangene sidder monteret, og sådan et print kan sagtens være i restordre da det er sjældent at de ryger.

HDMI-indgangen kan f.eks. stryge sig en tur hvis man mangler signal på HDMI og prøver at skifte til det andet stik MENS tv´et er tændt. Flytter man stikket mens tv´et er tændt, risikerer man at brænde enten HDMI´en eller hele printet af - det har vi set en del eksempler på.

Fin forklaring - den kunne man godt have brugt da sagen stod på. Men det skal lige indskydes at de eksempler du fortæller om, overhovedet ikke har været tilfældet her.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
Stanley skrev:

edtwodth skrev:

ja som når folk skifter kabler mens deres anlæg er tænd, eller skifter rør mens det køre.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

#Ronin:

Nu kan jeg se at du har noget med hifiklubben at gøre.

Jeg har også været ude for en rep. sag i forbindelse med et køb (pladeafspiller) hos hifiklubben i Esbjerg. Der gik der også ged i den, på grund af posten mv. så rep. trak ud.

Men Henrik fra HifiKlubben i Esbjerg svarede venligt på mine spørgsmål og sørgede for at følge sagen til dørs. Og jeg har desuden altid oplevet god service hos ham.

Så med en ordentlig og venlig betjening, kan jeg altså godt acceptere, at der kan opstå problemer ;-)

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

Men jeg må indrømme, at hvis et firma står på firmatjek, og der har været sager oppe på f.eks. et forum, hvor firmaet har tabt i forbrugerklagenævnet, så holder jeg mig langt væk fra dem.

Ja, jeg holder mig også fra den slags firmaer.

Set ud fra et forretningsmæssigt synspunkt, mener jeg at Tape Connections håndtering af kundeklager, er et selvmål af format. Al den negative omtale på både Internettet og i TV kan ikke være sundt for et firma.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:

edtwodth skrev:

Men jeg må indrømme, at hvis et firma står på firmatjek, og der har været sager oppe på f.eks. et forum, hvor firmaet har tabt i forbrugerklagenævnet, så holder jeg mig langt væk fra dem.

Ja, jeg holder mig også fra den slags firmaer.

Set ud fra et forretningsmæssigt synspunkt, mener jeg at Tape Connections håndtering af kundeklager, er et selvmål af format. Al den negative omtale på både Internettet og i TV kan ikke være sundt for et firma.

Ja, for deres egen skyld må man da håbe de har lært lidt om deres egen efterservice.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
Ronin skrev:
Stanley skrev:

edtwodth skrev:

Fin forklaring - den kunne man godt have brugt da sagen stod på. Men det skal lige indskydes at de eksempler du fortæller om, overhovedet ikke har været tilfældet her.

Jeg nævner dem kun, som vi af og til oplever dem!

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:
#Ronin:

Nu kan jeg se at du har noget med hifiklubben at gøre.

Jeg har også været ude for en rep. sag i forbindelse med et køb (pladeafspiller) hos hifiklubben i Esbjerg. Der gik der også ged i den, på grund af posten mv. så rep. trak ud.

Men Henrik fra HifiKlubben i Esbjerg svarede venligt på mine spørgsmål og sørgede for at følge sagen til dørs. Og jeg har desuden altid oplevet god service hos ham.

Så med en ordentlig og venlig betjening, kan jeg altså godt acceptere, at der kan opstå problemer ;-)

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 31 Marts 2008 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Jeg tror generelt grunden til at sådanne sager som denne kommer så langt ud som til retsalen er fordi folk ikke bliver informeret godt nok omkring hvad der sker med deres produkt.

Lad os sige et produkt bliver sendt til reparation...

1 dag kunden indleverer produktet hos forhandleren eller sender det.
2-3 dag Forhandleren for sendt produktet til reparation
4 dag Doktormanden finder ud af han skal bruge en reservedel som er i restordre og stiller derfor produktet hen på hylden og hiver en ny ting frem ..
5-10dag Forhandleren for ikke noget at vide og de tjekker ikke selv op på situationen for det kan deres system ikke håndtere.
11 dag Kunden begynder at blive utålmodig og ringer til forhandleren og for fat i en som kun kan slå op i systemet at produktet er til reparation og skal derfor først ringe til doktormanden og høre hvad der sker, og det går der yderligere dage på. Igen når kunden at blive utålmodig fordi forhandleren ikke har vendt tilbage og forhandleren har ikke vendt tilbage fordi han ikke har hørt noget fra doktormanden. Doktormanden har travlt med alle mulig andre ting og har derfor glemt alt om at ringe til forhandleren .. måske når forhandleren selv at følge op på produktet men der er det allerede for sent for så har kunden allerede mistet tålmodigheden fordi forhandleren ikke har vendt tilbage .. hvis han ikke har glemt kunden og selv når at ringe til kunden inden kunden ringer til forhandleren så er kunden sur over ikke at være blevet kontaktet noget før .. alt-i-alt kunne det hele være undgået hvis forhandleren (som er mellemmanden med ansvaret) har et system der følger op på deres reklamations sager og kontakter kunden enten pr mail eller telefon senest hver anden tredje dag .. også selvom der ikke er nyt... det gør kunden tryk og bliver bekræftet i ikke at være glemt.
Kunden vil samtidig have meget mere forståelse for at det tager lang tid at reparere sit produkt.

Men dette er alt sammen noget kunden bliver nødt til at acceptere fordi der ikke er råd til at hyre folk til at følge op på den slags sager .. for forhandleren bliver nødt til at sælge til ublu tysker priser for ellers for de ikke deres kunder til at handle hos dem ..

Alle disse problemer kan ordnes med kundeservice men kunderne vil ikke betale for den ..

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes