Forfatter |
|
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
brasch skrev:
edtwodth skrev:
Lynge skrev:
jamen, tillykke da.
Slipper vi så for flere "de_er_edermame_dumme_den_der_butik.dk" tråde.
Jeg må sige det er imponerende at du gider holde ud i 7mdr.
|
|
|
ha ha, I slipper for mere om Tapeconnection, men jeg vil gribe tingene an på samme måde igen, hvis jeg oplever noget ligende med
en forhandler. |
|
|
desværre må man vel sige. |
|
|
Du kan jo bare vælge at lade være med at kommentere det, hvis du er så utilfreds med det?Det er
åbenbart en meget udbredt holdning her på sitet, at man ikke skal bruge og følge op på sine rettigheder? |
|
|
Er det ikke en meget normal opfattelse af begrebet debat, at man kommenterer - og ikke undlader at
kommentere - indlæg man er uenig i?
Jeg tror bestemt ikke folk herinde mener, at man ikke skal bruge sine rettigheder, de fleste plejer da
at være ret bevidste om deres rettigheder.
Jeg tror det handler mere om den måde, du har kørt din 'kampagne' på (smædekampagne kunne det
også kaldes), herunder at du samtidig anklager alle andre for at gå efter manden i stedet for bolden.
Uden at jeg vil skrive under på alle de ukvemsord, der bliver kastet efter dig,
synes jeg også der er en vis ubalance eller manglende selvkritik i det.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 361
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan jeg da godt fortælle dig. Stort set alle! ;-) Men se det nu lige i lidt perspektiv: Jeg har med dette emne skrevet 3 emner om TC i dette forum. At folk så har valgt at skrive mange indlæg, kan jeg jo ikke gøre ved. Og når folk kommer med et indlæg i et emne oprettet af mig, mener jeg da, at det er normalt pli at svare dem? __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
woammo Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 89
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske du skulle tage dette med TC udenom dette forum ! __________________
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vanderlay skrev:
edtwodth skrev:
brasch skrev:
edtwodth skrev:
Lynge skrev:
jamen, tillykke da.
|
|
|
ha ha, I slipper for mere om Tapeconnection, men jeg vil gribe tingene an på samme måde igen, hvis jeg oplever noget ligende med
en forhandler. |
|
|
desværre må man vel sige. |
|
|
Du kan jo bare vælge at lade være med at kommentere det, hvis du er så utilfreds med det?Det er
åbenbart en meget udbredt holdning her på sitet, at man ikke skal bruge og følge op på sine rettigheder? |
|
|
Er det ikke en meget normal opfattelse af begrebet debat, at man kommenterer - og ikke undlader at
kommentere - indlæg man er uenig i?
Jeg tror bestemt ikke folk herinde mener, at man ikke skal bruge sine rettigheder, de fleste plejer da
at være ret bevidste om deres rettigheder.
Jeg tror det handler mere om den måde, du har kørt din 'kampagne' på (smædekampagne kunne det
også kaldes), herunder at du samtidig anklager alle andre for at gå efter manden i stedet for bolden.
Uden at jeg vil skrive under på alle de ukvemsord, der bliver kastet efter dig,
synes jeg også der er en vis ubalance eller manglende selvkritik i det. |
|
|
Fair nok, det var nu heller ikke fro at stoppe en debat. Men hvis den eneste grund til at man kommentere et indlæg er for at sige det er åndsvagt at oprette emnet, så mener jeg, det er helt hen i vejret. Hvis der er ingen der kommentere et emne, dør det jo bare stille og roligt ud ;-) __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
woammo skrev:
Måske du skulle tage dette med TC udenom dette forum ! |
|
|
Det gør jeg nu også ;-) men igen: jeg valgte kun at fortælle om afgørelsen i sagen, da den tidligere har været diskuteret ret kraftigt her i forummet. __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
kim olsen skrev:
jeg tror ikke folk har noget imod at du har vundet sagen, men det der falder folk for brystet er en dårlig vinder der absolut skal stampe i at de har fået ret, håneretten skal ikke absolut udnyttes selvom sagen utvivlsomt har fyldt meget for dig. |
|
|
Hvis det er opfattet sådan, har det altså ikke været meningen.
Jeg skrev kun om afgørelsen, da den har været diskuteret over så mange sider her i forummet. Og det kan da vel også være interessant for andre at 6 uger ikke er acceptabel?
|
|
|
At være ydmyg er en dyd man kommer længst med, husk det __________________ M.v.h.
Yanomami
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
yanomami skrev:
edtwodth skrev:
kim olsen skrev:
jeg tror ikke folk har noget imod at du har vundet sagen, men det der falder folk for brystet er en dårlig vinder der absolut skal stampe i at de har fået ret, håneretten skal ikke absolut udnyttes selvom sagen utvivlsomt har fyldt meget for dig. |
|
|
Jeg skrev kun om afgørelsen, da den har været diskuteret over så mange sider her i forummet. Og det kan da vel også være interessant for andre at 6 uger ikke er acceptabel?
|
|
|
At være ydmyg er en dyd man kommer længst med, husk det |
|
|
Det skal jeg da huske ;-) __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
yanomami Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 245
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
yanomami skrev:
edtwodth skrev:
kim olsen skrev:
|
|
|
|
|

At være ydmyg er en dyd man kommer længst med, husk det |
|
|
Det skal jeg da huske ;-)
|
|
|
__________________ M.v.h.
Yanomami
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 17:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu da det er tydeligt for alle hvem der har "vundet", så håber jeg at evt. nye indlæg fra edtwodth ang. TC, kun postes såfremt TC ikke betaler hvad der er lovet.
-> edtwodth: der er ikke længere sjovt at læse indlæg om samme sag. Dette fordi de intet nyt bringer bringer for dagen, og derfor opfatter man disse indlæg som skrevet af en fanatiker. Du har vundet din sag, men kom da for f***** videre i dit liv.
Du behøver ikke (læs: bedes ikke) at kommentere mit indlæg. Du kan være enig eller ej, men mit budskab er vist tydligt for os alle. Tak. __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
brasch skrev:
edtwodth skrev:
Lynge skrev:
jamen, tillykke da.
|
|
|
ha ha, I slipper for mere om Tapeconnection, men jeg vil gribe tingene an på samme måde igen, hvis jeg oplever noget ligende med en forhandler.
|
|
|
desværre må man vel sige.
|
|
|
Du kan jo bare vælge at lade være med at kommentere det, hvis du er så utilfreds med det?
Det er åbenbart en meget udbredt holdning her på sitet, at man ikke skal bruge og følge op på sine rettigheder?
|
|
|
det jeg mener er bare at jeg slet ikke synes denne salgs sager bør tages op. Hvorvidt det er rimelig tid eller ej, jeg tror nu ikke der sidder nogen et eller andet sted i systemet og prøver at trække det ud. Det er ikke specifikt din sag jeg har noget imod, det er princippet i man overhovedet behandler dén slags sager. Jeg tror ikke der er nogen der har været ude på at tage røven på dig og så er det jeg har et principielt problem med det. Hvis du virkelig aller dybest inde selv tror på at TC var ude på at stjæle dit tv og sælge det igen efter det var repareret, så synes jeg måske der havde været noget på det __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så må vi da aldrig du en dag køber en ny bil.
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
edtwodth skrev:
brasch skrev:
edtwodth skrev:
Lynge skrev:
jamen, tillykke da.
|
|
|
ha ha, I slipper for mere om Tapeconnection, men jeg vil gribe tingene an på samme måde igen, hvis jeg oplever noget ligende med en forhandler.
|
|
|
desværre må man vel sige.
|
|
|
Du kan jo bare vælge at lade være med at kommentere det, hvis du er så utilfreds med det?
Det er åbenbart en meget udbredt holdning her på sitet, at man ikke skal bruge og følge op på sine rettigheder?
|
|
|
det jeg mener er bare at jeg slet ikke synes denne salgs sager bør tages op. Hvorvidt det er rimelig tid eller ej, jeg tror nu ikke der sidder nogen et eller andet sted i systemet og prøver at trække det ud. Det er ikke specifikt din sag jeg har noget imod, det er princippet i man overhovedet behandler dén slags sager. Jeg tror ikke der er nogen der har været ude på at tage røven på dig og så er det jeg har et principielt problem med det. Hvis du virkelig aller dybest inde selv tror på at TC var ude på at stjæle dit tv og sælge det igen efter det var repareret, så synes jeg måske der havde været noget på det |
|
|
hvem har talt om at stjæle noget? Selvfølgelig tror jeg da ikke de har forsøgt at tage røven på mig. Men når en forhandler sælger på det danske marked, må en forhandler også indordne sig efter de regler, der gælder, hvis der opstår en situtation som denne. Hvorfor skulle man lade være med at behandle sådanne sager, når loven udtaler sig på området? Der bliver nød til at være en købelov, ellers vil forbrugerne efter min mening får meget store problemer. __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er heller ikke det jeg siger. Jeg synes måske bare at sager omkring rep. tid og lignende ikke burde behandles, men primært sager hvor sælger prøver at tage røven på køber. Jeg mener sådan en sag får sikkert også lov at vente 7 måneder
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
edtwodth Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
det er heller ikke det jeg siger. Jeg synes måske bare at sager omkring rep. tid og lignende ikke burde behandles, men primært sager hvor sælger prøver at tage røven på køber. Jeg mener sådan en sag får sikkert også lov at vente 7 måneder |
|
|
Ok, men mange vil nu mene, at en forhandler tager røven på dem, hvis en rep. tager meget lang tid ;-) __________________ Enfrustreretforbruger.dk | Twitter.com/frustreret | Jeg har meldt mig selv til Antipiratgruppen
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
brasch skrev:
det er heller ikke det jeg siger. Jeg synes måske bare at sager omkring rep. tid og lignende ikke burde behandles, men primært sager hvor sælger prøver at tage røven på køber. Jeg mener sådan en sag får sikkert også lov at vente 7 måneder |
|
|
Ok, men mange vil nu mene, at en forhandler tager røven på dem, hvis en rep. tager meget lang tid ;-)
|
|
|
Nej tro jeg ikke på.
Mennsker med lidt fornuft ville kunne forstå det.
|
Til top |
|
|
Lethvig Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså hvad er det lige fohandleren får ud af at nøle med reparations perioden. Hvis det var et generelt problem må forhandlerne jo ligge inde med kæmpe lagre af ikke repareret grej, hvilket koster lagerplads....
Så for forhandleren handler det jo om at få det repareret så hurtigt som muligt for evt at give plads til andet der trænger
|
Til top |
|
|
Smurf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal vi ikke lige slå fast med 7 tommers søm, at det er forhandlerne der laver aftaler med værkstederne om vilkår og priser for deres reperationer med mindre disse er en del af producentens garanti hvor det så er producenten der laver disse.
Det er desværre forbrugeren uvedkommende sådan rent jura mæssigt om værkstedet er nogle t**ser og ikke gør de ting de lover forhandleren.
Kort sagt hvis nu bare manden havde fået en anden skærm mens hans egen blev lavet så var der nok aldrig blevet en sag (blot et gæt) for så har man noget andet indtil det er lavet.
Forbrugerklagenævnet har åbenbart vurderet at 6 uger om et fixe et hdmi stik ikke er ok - længere er den jo ikke __________________
PDP-508xd
Receiver Pioneer VSX-2016AV-S
Panasonic DMP-BD10AEG-K
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
edtwodth skrev:
Som tidligere omtalt i denne tråd:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=55995&K W=edtwodth
har jeg haft en sag kørende mod TapeConnection i forbrugerklagenævnet, fordi en rep. af et tv tog 6 uger, og det mente jeg ikke var rimeligt iht. købelovens "rimelig tid" begreb.
Efter 7 måneder og en masse bøvl, fik jeg i dag med posten afgørelsen fra forbrugerklagenævnet i min sag mod TapeConnection.
Afgørelsen lyder som følgende:
"Indklagede, TapeConnection v/ Søren P. Sørensen, skal inden 30 dage fra dato til klageren, Henrik Andersen, betale 8.988 kr. samt rente heraf efter renteloven fra den 7. oktober 2007, til betaling sker."
Afgørelsen siger bl.a. at det, at der ikke er tilbudt mg et lånetv samt at rep. af et HDMI stik ikke er vanskelig at lokalisere og udbedre, har haft stor betydning.
Desuden siger de, at det med, at Tc mente, jeg ikke havde mærket kassen godt nok, da jeg sendte den til dem, ikke har nogen betydning, da jeg fulgte det TC bad om.
Altså: I mit tilfælde er 6 uger alt for lang tid.
Så nu venter jeg spændt på at modtage mine penge fra TC. De har skriftligt lovet mig at de ville følge nævnets afgørelse, så det går jeg da stærkt ud fra at de vil.
Puha. Det lettede. Nu skal man snart have et tv igen..... FORSAT GO WEEKEND 
Edtwodth
|
|
|
Skal det forstås på den måde at hvis kassen havde været ordentligt pakket og og rigtigt mærket af en voksen så havde der ikke været en sag.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke se det store problem i det.
Vi har da tit ventet i mange uger på at få lavet vores vaskemaskine eller opvaskemaskine.
Nogle ting tager tid andre ikke.
Det er surt man sådan er det blevet idag.
Alle har nok at lave, og alt måles i penge derfor.
|
Til top |
|
|
Smurf Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 137
|
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensen når der er inden for reklamationsretten er der krav til den slags uanset hvor surt man som forhandler mener det er, nogle finder sig i det andre gør ikke, faktum er, man ikke SKAL finde sig i det men selv kan vælge det.
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
|
Til top |
|
|