Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 13:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Sag mod Tapeconnection vundet! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

Som tidligere omtalt i denne tråd:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=55995&K W=edtwodth

har jeg haft en sag kørende mod TapeConnection i forbrugerklagenævnet, fordi en rep. af et tv tog 6 uger, og det mente jeg ikke var rimeligt iht. købelovens "rimelig tid" begreb.

Efter 7 måneder og en masse bøvl, fik jeg i dag med posten afgørelsen fra forbrugerklagenævnet i min sag mod TapeConnection.

Afgørelsen lyder som følgende:

"Indklagede, TapeConnection v/ Søren P. Sørensen, skal inden 30 dage fra dato til klageren, Henrik Andersen, betale 8.988 kr. samt rente heraf efter renteloven fra den 7. oktober 2007, til betaling sker." 

Afgørelsen siger bl.a. at det, at der ikke er tilbudt mg et lånetv samt at rep. af et HDMI stik ikke er vanskelig at lokalisere og udbedre, har haft stor betydning.

Desuden siger de, at det med, at Tc mente, jeg ikke havde mærket kassen godt nok, da jeg sendte den til dem, ikke har nogen betydning, da jeg fulgte det TC bad om.

Altså: I mit tilfælde er 6 uger alt for lang tid.

Så nu venter jeg spændt på at modtage mine penge fra TC. De har skriftligt lovet mig at de ville følge nævnets afgørelse, så det går jeg da stærkt ud fra at de vil.

Puha. Det lettede. Nu skal man snart have et tv igen..... FORSAT GO WEEKEND 

Edtwodth

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

jamen, tillykke da.

Slipper vi så for flere "de_er_edermame_dumme_den_der_butik.dk" tråde.

Jeg må sige det er imponerende at du gider holde ud i 7mdr.

XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Lynge skrev:

jamen, tillykke da.

ha ha, I slipper for mere om Tapeconnection, men jeg vil gribe tingene an på samme måde igen, hvis jeg oplever noget ligende med en forhandler.

Jeg har da overvejet mange gange at give op, men  har så forsat, fordi jeg mente at have en sag.

Forsat go weekend

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Slette
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Ja så må man da håbe at de denne gang følger Forbrugerklabenævnet, det bliver spændende at se.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

Jesper Juul skrev:
Ja så må man da håbe at de denne gang følger Forbrugerklabenævnet, det bliver spændende at se.

Jeg har fået dem til at love på skrift, at de overholder det denne her gang. Så hvis dette ikke sker, mener jeg, at jeg  er 100% sikker på at vinde en retssag.

Med lad os nu ikke tage sorgerne på forskud. Fik afgørelsen i dag, så TC skal lige have lov til at komme med et svar.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Nu er det ikke for at træde i det, men det kunne da være meget rart at høre fra de folk her på forummet, der kritiserede mig, og i nogle tilfælde, svinede mig til, for at køre sagen. Hvad er jeres opfattelse nu?

Mener I stadig at det var spild af tid? Og mener I stadig at TC er en seriøs forhandler, når man tænker på denne sag, og at de er optaget på forbrugerstyrelsens firmatjek?  

Med risiko for endnu en tråd der går efter manden i stedet for sagen ;-)

Forsat go weekend

Edtwodth

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Slette
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Smurf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 18:08 | IP-adresse registreret  

Lynge skrev:

jamen, tillykke da.

Den der forstår jeg så slet ikke? siger du det er ok hvis de ikke viser de vil overholde købeloven og du mener det er imponerende han har holdt ud i 7 mdr (hvilket er korrekt) men hvis ingen gjorde det, så kunne forhandlerne jo gøre helt som det passede dem?

Det er muligt mange herinde har et godt forhold til TC hvilket kun er positivt, men når man træder ved siden af, så er det jo desværre at et system skal fange det op, hvad enten man syntes det er uretfærdigt eller ej som forhandler, er der jo altså krav man skal leve op til.

PDP-508xd
Receiver Pioneer VSX-2016AV-S
Panasonic DMP-BD10AEG-K
Højtalere Infinity 5.1 setup
TDCTV via bredbånd afventer endelig installation den 8 nov pga fejl!
Til top Vis Smurf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Smurf Besøg Smurf's Websted

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:
TC kan jo værre ligeglad med Forbrugerklabenævnet afgørelse (håber det ikke).

Der er ikke menge der har tid til at køre en retsag, det kost mange penge (mere end det tab du så ville få på TVet) plus mange års venten.

Ville tro at TC er god sur på Forbrugerklabenævnet, da der jo har gåer rygter på at TC ville tage en retsag mod Forbrugerklabenævnet, så det
sidst ord i denne sag er måske ikke sagt.

Som sagt har jeg på skrift, at de vil overholde afgørelsen. Det vil sige, at der er indgået en skriftlig aftale. En skriftlig aftale er bindende, så den får de MEGET svær ved at løbe fra i retten.

Med jeg vælger at tro på det bedste indtil det modsatte er tilfældet.

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 18:12 | IP-adresse registreret  

Heh .. nu var jeg ikke en af dem der svinede dig til .. men kan godt huske din sag .. og vil nu nok syntes at det da ihvertfald er at træde i det .. lad det nu ligge og vær glad for du vandt din sag... 

Jeg ville stadig handle mit fjernsyn hos tc, da de er den eneste rigtige butik der stadig kan konkurrerer mod internet butikkerne, og man kan finde dårlig handling af retur sager hos enhver forhandler .. det er utroligt svært at håndterer retur sager, da de alle er vidt forskellige...

Så som svar på dit spørgsmål, så ja jeg syntes stadig TC er en seriøs forhandler og vil da langt hellere købe hos dem end hos Fona eller merlin for den sags skyld. Dog håber jeg da stadig de for mere styr på deres retur system ..

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Marts 2008 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

#MonoTovarisj

Tak for din kommentar.

Du er jo heldigvis frit stillet til at handle hvor du vil.

Men jeg må indrømme, at hvis et firma står på firmatjek, og der har været sager oppe på f.eks. et forum, hvor firmaet har tabt i forbrugerklagenævnet, så holder jeg mig langt væk fra dem.

Forsat go weekend

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 18:30 | IP-adresse registreret  

Jeg ser bare ikke umiddelbart et bedre alternativ.... 

tak ilm

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 10:18 | IP-adresse registreret  

MonoTovarisj skrev:
Jeg ser bare ikke umiddelbart et bedre alternativ.... 

tak ilm

Har du overvejet briller

Sorry - kunne ikke dy mig

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 10:43 | IP-adresse registreret  

Hvis de har haft 1000 gode handler og en skidt, så vil jeg helt afgjort mene at de stadig er seriøse. Alt det andet med at veje de få negative ting tungere end de mange positive, er efter min mening noget pjat. Jeg har selv handlet hos TC 3 gange, og samtlige gange positivt, så hvordan i alverden skulle jeg tilkendegive at de er useriøse fordi en anden har haft en mindre positiv oplevelse?

Havde der været en statistik der havde sagt 50/50, havde det været noget andet, men det er der altså IKKE!!

Ting sker - sommetider positive, og sommetider negative. Sådan er livet!!

Jørgensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Det kan godt ske det er mig, men jeg kan ikke lige se TC på firmatjek. Men lad nu det ligge!

Til top Vis Jørgensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jørgensen

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Hvis de har haft 1000 gode handler og en skidt, så vil jeg helt afgjort mene at de stadig er seriøse. Alt det andet med at veje de få negative ting tungere end de mange positive, er efter min mening noget pjat. Jeg har selv handlet hos TC 3 gange, og samtlige gange positivt, så hvordan i alverden skulle jeg tilkendegive at de er useriøse fordi en anden har haft en mindre positiv oplevelse?

Havde der været en statistik der havde sagt 50/50, havde det været noget andet, men det er der altså IKKE!!

Ting sker - sommetider positive, og sommetider negative. Sådan er livet!!

Fair nok.

Du skriver, du selv har handet hos TC, men har du været igennem en reklamationssag hos dem?

Ud over at jeg oplevede en utrolig langsom mailbesvarelse ved mit køb, var det da et nogenlunde køb jeg var igennem dengang. Men da der begyndte at opstå problemer med tv'et, ja så var det at problemerne begyndte at vælte frem.

Man har aldrig oplevet en virksomheds sande service før man har været igennem en reklamationssag.

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 10:58 | IP-adresse registreret  

Jørgensen skrev:

Det kan godt ske det er mig, men jeg kan ikke lige se TC på firmatjek. Men lad nu det ligge!

De er blevet fjernet inden for de sidste par dage - klageren har valgt at trække dem i retten.

Så længe der bliver ført en retssag, anlagt af enten klager eller den indklagede, bliver man som virksomhed fjernet fra Firmatjek, selv om man ikke har besvaret nævnets henvendelser eller fulgt  afgørelsen.

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 30 Marts 2008 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

edtwodth skrev:

Det er jo helt fint, men så burde du måske have ventet med denne tråd til du havde hørt fra TC. Så havde vi undgået alle de ligegyldige gætterier om hvorvidt de ville respektere afgørelsen. 

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

edtwodth
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Marts 2008 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

edtwodth skrev:

Det er jo helt fint, men så burde du måske have ventet med denne tråd til du havde hørt fra TC. Så havde vi undgået alle de ligegyldige gætterier om hvorvidt de ville respektere afgørelsen. 

Jeg har nu ikke været ude i gætterier, jeg har kun skrevet om udfaldet af klagesagen, da den tidligere har været debatteret ret kraftigt her i forummet.

Derimod har jeg da, som du selv henviser til, skrevet at jeg fuldt ud tror på at TC vil følge afgørelsen, da de tidligere på skrift har lovet mig det.

Hvis du føler det er ligegyldigt, hvorfor kommentere du det så?

Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes