Forfatter |
|
henrikph Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
jeg sidder ofte med den fornemmelse, at der sidder HIFI forhandlere, producenter eller ansatte hos disse her på sitet og sælger varer med en god fortjeneste i privat forum's. De kan jo købe varerne til forhandlerpris, demopris eller meget nedskrevet pris i butikken og derefter sælge det her på sitet med god "sort" fortjeneste.
Det er typisk i High-End segmentet jeg synes det virker som om det forekommer.
Er jeg den eneste der har den fornemmelse?
Er det ok at de gør det eller?
P.s. og nej jeg er ikke jaloux ;-)
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 23 Marts 2008 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle gange har folk bare alt for ondt i røven Tror på ingen måde at de kan tjene kassen på at vidre sælge noget som helst og sort bliver det jo heller aldrig da det er ganske lovligt som privat person at sælge det du har købt og også med fortjeneste.
Det eneste problem (for dem) er om forretningen er med på det og vist ja, så gi den bare gas  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 02:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor slynger du sådan noget ud, som du ikke har noget bevis for ?
Jeg aner ikke om de gør det eller ej, men hvis alle får en god forretning ud af det, så fred være med det.
|
Til top |
|
|
adamtulinius Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 108
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
#Tweaker: Man fristes til at sige at du virker suspekt fjendtlig.. Hvis man ikke ved bedre, kunne man jo gå hen og tro at du følte dig ramt  Over and out.
|
Til top |
|
|
Tweaker Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 02:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
adamtulinius skrev:
#Tweaker: Man fristes til at sige at du virker suspekt fjendtlig.. Hvis man ikke ved bedre, kunne man jo gå hen og tro at du følte dig ramt 
Over and out.
|
|
|
Tjaeh, sådan kunne det godt se ud, men jeg har intet med sådan noget at gøre. Jeg bryder mig bare ikke om, at nogen (branchefolk eller brugere) bliver mistænkeliggjort, med "fornemmelser", uden der er bevis på noget. Det er hvad der er i det, og intet andet.
|
Til top |
|
|
ML_CLS Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1187
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 06:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tweaker
Er det det sådan at det er i orden at tag af kagedåsen, hvis blot man ikke bliver taget i agten ?
Det er en lav moral, hvis det er den som du giver udtryk for representere __________________ Fort Lauderdale, Florida
|
Til top |
|
|
tossi Branchemedlem

Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S
Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 501
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 06:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan ikke se problemet....Langt de fleste som arbejder inden for brancen har jo en eller anden klausul på hvor lang tid de skal have det inden de må sælge det vidre og eller hvor meget og hvor ofte de må købe noget. Så kan ikke se at det er lav moral eller noget som helst i det, hvis det er noget er det mellem butikken og den ansatte.
kan godt se problemet hvis en forhandler sælger af hans butiks ting på KSB, men det tror jeg sku heller ikke at de vil spinde guld på og det ville nok ret hurtigt blive opdaget.
Nu ved jeg ikke hvor meget du tror at butikker giver for varene og hvad deres ansatte. Men dem jeg kender til vil jeg nu ikke sige at man vil spinde guld på det, folk vil jo typisk ikke give noget som helst lige så snart det er brugt.
Så istedet for at gå med alt den mave syre, så glæd dig da over at der kommer lidt mere High-end grej tilsalg(det ville jeg da gøre) uanset om der så er en slæger der tjener et par tusinde på det. Der er vel ikke nogen regler om at man skal tabe på sit hifi grej hvis man nu har gjort en god handel engang, så ville jeg da også se om jeg ikke kunne tjene lidt på det, måske det så kan rette lidt op på alle de andre gange hvor man har tabt alt alt for meget
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 08:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der jo som udgangspunkt intet galt i, man skal bare huske/sikre sig at:
Hvis det er en forhandler/butik. Der betales moms af varen. Der gives forhandlergaranti, på vanlig vis. Det ikke er paralelimporterede varer
Hvis det er en person ansat i en forretning, må vedkommende jo ikke sælge for mere end jeg tror 50.000 kroner på den måde om året. Hvis det er en person som har fået det til meget fordelagtig pris i butikken, ja så kan han altså ikke ubegrændset modtage til urimeligt lave købspriser så handler det pludselig om skatteundragelse.
Hvis alt ovenstående er opfyldt er det da bare at råbe HURRA som køber og sælger.
mvh M
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mercury skrev:
Hvis det er en person som har fået det til meget fordelagtig pris i butikken, ja så kan han altså ikke ubegrændset modtage til urimeligt lave købspriser så handler det pludselig om skatteundragelse. |
|
|
Skatteteknisk er det i virkeligheden meget simpelt: Hvis man som medarbejder køber en vare under indkøbspris, skal der svares skat af den del der er under indkøbsprisen. Hvis køb og salg er af en art så det bliver til forretningsdrift i stedet for salg af privat benyttede egendele, så skal der også svares skat af det - det gælder også for "almindelige" private. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
tossi Branchemedlem

Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S
Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 501
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er der vel ikke ret mange, selv ikke ansatte, der køber under indkøbs pris...ville da ellers være dejligt.
|
Til top |
|
|
Otto J Branchemedlem

Dynaudio
Bruger siden: 04 Marts 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3050
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
tossi skrev:
nu er der vel ikke ret mange, selv ikke ansatte, der køber under indkøbs pris...ville da ellers være dejligt.  |
|
|
Næppe - det var bare for lige at ridse skattereglerne op. __________________ Otto Jørgensen, Dynaudio A/S
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
tossi skrev:
kan godt se problemet hvis en forhandler sælger af hans butiks ting på KSB, men det tror jeg sku heller ikke at de vil spinde guld på og det ville nok ret hurtigt blive opdaget. |
|
|
Vi har mange eksempler på at KSB er blevet brugt af forhandlere, men der er faktisk nogle tilfælde hvor en bruger stemplet som branchemedlem godt må bruge KSB. En menig medarbejder i butik X må f.eks. godt sælge sin gamle luxman forstærker eller lign. Omvendt forholder det sig, hvis nu forhandler Y bruger KSB istedet for tilbudsavisen, som jo netop er til kommercielt brug. Mht. at bruge privat beskeder mv. til at sælge, ja så er det vel ok? Der er ingen reklame på forum på den måde, og ham der får tilbudet kan jo bare sige nej tak. Køb/Salg direkte på forum er ikke tilladt, og fra forhandler side af ser vi faktisk ikke ret meget af det. Det er let at opdage, og alle konkurenterne skal nok sørge for at trykke på rapport knappen, hvis det sker. Noget der er sværere at komme af med er de såkaldte "ghostwriters", der skriver på vejene af en forhandler. Det er svært fordi der jo faktisk er meget glade kunder derude der ønsker sin yndlingforhandler alt det bedste, men at skille dem ud fra forhandler Z, der lige har en ekstra konto er ikke altid lige let. Vi gør dog vores bedste med IP sammenligninger osv. men nettet har så mange muligheder for at omgå det at hoveddelen af rengøringen faktisk kommer fra tips fra brugerne.
|
Til top |
|
|
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
AV Precision skrev:
Hvis køb og salg er af en art så det bliver til forretningsdrift i stedet for salg af privat benyttede egendele, så skal der også svares skat af det - det gælder også for "almindelige" private. |
|
|
For slet ikke at tale om konsekvenserne hvis handlen klassificeres som selvstændig økonomisk virksomhed i momsmæssig forstand  . __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
Til top |
|
|
henrikph Forum Bruger

Bruger siden: 19 December 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 36
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne godt se ud som om indlægget har ramt et ømt punk hos nogle ;-)
Så måske er der noget om det?
Men kan se at det ikke kun er mig der har den fornemmelse også, men godt at se at administratorer o.l. er lidt obs på det også. Tak for det og tak for et godt site!
Mvh Henrik
|
Til top |
|
|
HenJ Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 692
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he. Mange anbefaler jo hvad de selv har, for mit vedkommende er jeg lige pludslig blevet varm fortaler for Audio Note, og sætter tit dette link ind audioconsult.dk, og nej, jeg arbejder der ikke. Selv Peter Pan er blevet beskyldt for at være brancemedlem.  , og han er jo bare en glad b&o samler, hvad jeg syntes er værre er da 'lydcentrum' , der bliver der jo ikke lagt fingerne imellem når der skal reklameres, og det syntes jeg osse er for dårligt, så jeg har 'forpurret' 2 handler han har haft gang i. ved ikke om det er måden at gøre det på, men.........
__________________ Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.
Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
|
Til top |
|
|
djaan Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 380
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvor er startrek med den endegyldige sanhed når man skal bruge ham? __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=52967&KW=dj aan
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Han er sørme her
En god regel, er at prod./importer billig og så sælge så dyrt som mulig, her hjælpe det hvis man kan smide navet HIGH-END på (og betale sig for
nogle gode test), eller er et kendte mærke.
Selfølig snyder de kloge (og uærlige) prod. de mindre kloge kunder, i stor stil
Hej, der skal nul moms på Hi-Fi, så blive alle glad, ikke
|
Til top |
|
|
db89 Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 565
|
Sendt: 24 Marts 2008 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem kan få overtalt vores dejlige finansminister til at momsen skal sættes op til 50% på små elendige plastikanlæg og så fjerne momsen på de ordenltig ting?  er det ikke noget for dig StarTrek? Men jeg tvivler nu også på der kan være den store fortjeneste for forhandleren, deres ansatte etc på at sælge varer i f.eks. KSB, som andre siger så vil folk jo give mindst muligt for brugt udstyr. Er lidt ligesom når man køber en ny bil, så snart man kører ud fra forhandleren mister bilen jo rundt regnet 25k i værdi(er det ikke sådan cirka rigtigt?). Er vel også det samme med HI-FI, hvis jeg for eksempel har købt en ny forstærker og så fortryder der når jeg kommer hjem og vil sælge den videre så vil man jo også miste lidt penge på det.
|
Til top |
|
|
bphhm Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 309
|
Sendt: 04 April 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub: Uopfordrede tilbud via elektronisk post er ikke tilladt ifølge §6.1 i markedføringsloven
__________________ /Hans
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 04 April 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
bphhm skrev:
Zorglub: Uopfordrede tilbud via elektronisk post er ikke tilladt ifølge §6.1 i markedføringsloven |
|
|
Markedsføringsloven skrev:
Uanmodet henvendelse til bestemte aftagere
§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer... |
|
|
Jeg vil uanset hvad lovgivningen faktisk siger, være glad for at modtage et supertilbud på en vare jeg f.eks. her i dette forum efterlyser. Personligt har jeg så kun fået en uopfordret henvendelse her, og fik da oplyst at Rabat er en by i Marokko. Skod... 
__________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|