Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 05:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: skam jer tape-connection (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Her på Hifi4all har tape connection netop reklameret for auktion på panasonic PX80. Den deltog jeg i for sjov og har i dag modtaget denne mail:
Mailen er slettet da jeg ikke har fået tape-connections tilladelse til at offentliggøre den.
der er kort og godt tale om en mail hvor jeg tilbydes px80 til 8999, som et ganske særligt tilbud + tilbud på hdmikabel, ophæng.
Begrundelsen for at det netop er mig der er så heldig at modtage tilbuddet er at jeg "netop har ramt mindsteprisen eller værert forholdvis tæt på"

------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -------------
Det er sku' en luset måde at sende lovlig spam på. Jeg har fanme ikke været tæt på mindsteprisen. Jeg bød 5000, og jeg nægter at tro på at det er tæt på mindsteprisen. Er der noget der har været så heldige at vinde auktionen og kan berette hvad mindsteprisen var?

Det er da også provokerende  at sende en personblig mail der henvender sifg til "kære kunde" og indeholder en sætning som "
Ønsker du at fange mig personligt kan du træffe mig i dag og i morgen på tlf.: 86760806", når den samtidig ikke er underskrevet med navn. (edit: sorry, den var faktisk underskrevet. jeg var ikke helt vågen)

Ok jeg ved det brokbrokbrok.

PS: er du der Kasper
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Jeg fik en lignende mail, da jeg havde budt på 37" modellen.

Skummelt at det var en lukket auktion, så man kan ikke tjekke hvem der "vandt" og til hvor meget.

Dog var mailen underskrevet Søren Pfeil Sørensen.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

der er lige ændret på det oprindelige indlæg, da jeg ikke må offentliggøre mail uden afsenders tilladelse.

Gad godt at vide hvad den heldige vinder har betalt

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Han har nok været "heldig" og betalt de 8999,- som du fik den tilbudt til. Tilbehøret du fik tilbudt, var også virkelig ren foræring

vh. T

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Sidst jeg følte mig så heldig, var da jeg vandt retten til frivillig indbetaling af restskat.

Jeg fik næsten lyst til at fejre det, ved at feste for de renter jeg kunne spare.

EDIT: Måske kender I det med at man pludselig kan få lyst til at lægge en tyver i et parkometer, selvom man slet ikke har bil ?

Sådan syntes jeg næsten at man får det, når man hører om TC's godgørenhed.

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Bruger siden: 27 Marts 2007
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
Her på Hifi4all har tape connection netop reklameret for auktion på panasonic PX80. Den deltog jeg i for sjov og har i dag modtaget denne mail:
Mailen er slettet da jeg ikke har fået tape-connections tilladelse til at offentliggøre den.
der er kort og godt tale om en mail hvor jeg tilbydes px80 til 8999, som et ganske særligt tilbud + tilbud på hdmikabel, ophæng.
Begrundelsen for at det netop er mig der er så heldig at modtage tilbuddet er at jeg "netop har ramt mindsteprisen eller værert forholdvis tæt på"

------------------------------------------------------------ ------------------------------------------------------------ -------------
Det er sku' en luset måde at sende lovlig spam på. Jeg har fanme ikke været tæt på mindsteprisen. Jeg bød 5000, og jeg nægter at tro på at det er tæt på mindsteprisen. Er der noget der har været så heldige at vinde auktionen og kan berette hvad mindsteprisen var?

Det er da også provokerende  at sende en personblig mail der henvender sifg til "kære kunde" og indeholder en sætning som "
Ønsker du at fange mig personligt kan du træffe mig i dag og i morgen på tlf.: 86760806", når den samtidig ikke er underskrevet med navn. (edit: sorry, den var faktisk underskrevet. jeg var ikke helt vågen)

Jeg er her Jeg må dog indrømme at jeg ikke helt ved hvad jeg skal svare til dit indlæg. Men kan da kort forklare systemet. Der er lavet et cut-off punkt og folk der har budt herover har modtaget den omtalte mail. Jeg forstår ikke helt du synes det er spam eftersom du har været inde og vise interesse og lagt et bud. Men vi tager selvfølgelig en sådan kritik som du kommer med til os. Ingen tvivl om det.

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

Exxtreme
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 18:29 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:

sunmusic skrev:

Jeg er her Jeg må dog indrømme at jeg ikke helt ved hvad jeg skal svare til dit indlæg. Men kan da kort forklare systemet. Der er lavet et cut-off punkt og folk der har budt herover har modtaget den omtalte mail. Jeg forstår ikke helt du synes det er spam eftersom du har været inde og vise interesse og lagt et bud. Men vi tager selvfølgelig en sådan kritik som du kommer med til os. Ingen tvivl om det.

Men hvorfor kalder i det en auktion når alle skal give 8999,- for tv'et... Og det er til trods for at i skrev at der var en skjult mindstepris som var meget lav...

Dvs. man sparer ikke engang en tusse på tv'et... Det er ikke det jeg kalder en auktion...

Til top Vis Exxtreme's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Exxtreme Besøg Exxtreme's Websted

lexus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

burde ha kaldt det: solgt for bedste pris over 8999.....
Til top Vis lexus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lexus

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 18:36 | IP-adresse registreret  

hej Kasper. rart at se dig på banen.
Hvad var cutoff punktet?

Normalt når jeg byder på auktioner, får jeg at vide om varen er solgt eller ikke solgt. Jeg får også salgsprisen at vide. Kan du hjælpe mig her?

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
hej Kasper. rart at se dig på banen.
Hvad var cutoff punktet?

Normalt når jeg byder på auktioner, får jeg at vide om varen er solgt eller ikke solgt. Jeg får også salgsprisen at vide. Kan du hjælpe mig her?

Sådan som det fungerer er at der ud fra de bud der kommer ind over mindsteprisen bliver dannet en pris som vi vælger at sætte som salgspris. I dette tilfælde blev det så 8999. Til de der har virket seriøse og f.eks. har budt 5000 eller derover men ikke selve prisen vælger vi at give dem buddet om at købe til den opnåede auktionspris. Der er altså mere end 1 vare til salg hvilket måske også kan være noget der forvirrede lidt.

Det er klart at vi selvfølgelig skal gøre alle opmærksomme på at man ved at byde kan blive udsat for at vi sender en mail om et tilbud i forbindelse med auktionen selvom man ikke har vundet. De mail adresse vi får ind er ikke nogen vi gemmer til anden markedsføring så du skal ikke være bange for at det bliver misbrugt.

Håber det afklarer dine spørgsmål.

Til top Vis Kasper, TC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper, TC Besøg Kasper, TC's Websted

André Jensen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Jeg skal lige høre om jeg har forstået det korrekt. Alle der har budt har fået til samme pris.

MVH

Til top Vis André Jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af André Jensen

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

André Jensen skrev:

Jeg skal lige høre om jeg har forstået det korrekt. Alle der har budt har fået til samme pris.

MVH

Ud fra de bud der kommer ind bliver der dannet en pris og den pris bliver de der har budt seriøst tilbudt at købe til. Og den pris er, som du skriver det, den samme. Det er ikke altid at der er flere af den samme vare til salg, men det var der så denne gang.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 23:08 | IP-adresse registreret  

jeg kan ikke helt forstå hvornår dette system bliver til en auktion?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:

Jeg kan på en måde godt forstå hvad der bliver sagt. Og denne gang med PX80 er det da også lidt anderledes end andre gange hvor det foregår helt som man traditionelt forstår en auktion. Altså 1 vare og prisen bliver budt op. Her er der flere varer og det højeste bud er så det vindende bud som ved en normal auktion. Det der er anderledes er at vi vælger at sige at det vindende bud var så og så meget og det vil gerne tilbyde til nogen flere.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:

Sjoenne skrev:

Jeg kan på en måde godt forstå hvad der bliver sagt. Og denne gang med PX80 er det da også lidt anderledes end andre gange hvor det foregår helt som man traditionelt forstår en auktion. Altså 1 vare og prisen bliver budt op. Her er der flere varer og det højeste bud er så det vindende bud som ved en normal auktion. Det der er anderledes er at vi vælger at sige at det vindende bud var så og så meget og det vil gerne tilbyde til nogen flere.

Så i dette tilfælde blev der budt, budt, budt og budt, indtil prisen var oppe på 8999 - og så var der en vinder... I vælger så at udbyde en del andre apparater til samme pris til de der bød tættest på højeste bud?

Så er der jo intet problem.

sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

så der var altså én der bød 8999 danske kroner. hvis han læser tråden så håber jeg han melder sig.

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 23:23 | IP-adresse registreret  

sunmusic skrev:
så der var altså én der bød 8999 danske kroner. hvis han læser tråden så håber jeg han melder sig.

Jeg mener det vindende bud var på 9000 rent. Vi har så valgt at sælge det både til det vindende bud og til resten til en pris på 8999.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Det var nok nemmere at forstå for de der modtager tilbuddet efterfølgende, hvis du blot skrev det som det var.. efter hvad jeg kan forstå har det været alt for svært for sunmusic at forstå budskabet.. der skulle da også en del indlæg i en tråd til før der blev klarhed om hvad i havde lavet.

Det her giver ihvertfald ingen mening whatsoever :

"Sådan som det fungerer er at der ud fra de bud der kommer ind over mindsteprisen bliver dannet en pris som vi vælger at sætte som salgspris. I dette tilfælde blev det så 8999. Til de der har virket seriøse og f.eks. har budt 5000 eller derover men ikke selve prisen vælger vi at give dem buddet om at købe til den opnåede auktionspris."

Måske det også var god skik at inkludere i betingelserne at man skal være forberedt på at modtage tilbud på mail efter endt auktion.

Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Marts 2008 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Kasper, TC skrev:

sunmusic skrev:

Jeg mener det vindende bud var på 9000 rent. Vi har så valgt at sælge det både til det vindende bud og til resten til en pris på 8999.

Så det at vinde en auktion hos TC betyder altså, at man vinder retten til at betale (lidt) mere end alle andre for den samme vare? Eller er det bare mig der ikke kan forstå hvordan det foregår?

Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1

Kasper, TC
Branchemedlem
Branchemedlem

Tapeconnection

Sendt: 17 Marts 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:

Måske det også var god skik at inkludere i betingelserne at man skal være forberedt på at modtage tilbud på mail efter endt auktion.

Lige præcis dette har jeg bedt om at bliver inkluderet i betingelserne for auktionen fremover så der ikke kommer flere misforståelser

Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes