Forfatter |
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 20 Maj 2016 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep! IMO er der ikke en dansk radiovært der når op til hans niveau. Det er primært 1 person! Der står for at lave playlisten
|
Til top |
|
|
katbird Forum Bruger

Bruger siden: 04 Oktober 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 20 Maj 2016 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan også kun anbefale Radio Paradise,ingen reklamer,ingen vært der pludrer nonsens,kun god afvekslende musik.
Derfor støt Radio Paradise med et lille eller stort beløb.
Radio Paradise
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 863
|
Sendt: 21 Maj 2016 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan anbefale http://www.radioswissjazz.ch/en hvis man er til jazz og blues. Der er en playliste på hjemmesiden, så man altid kan se hvem der spiller, og hvilket album nummeret kommer fra. Stationen kan også søges f.eks fra Kodi afspileren.
Har fået meget inspiration og ny musik derfra i foreløbig 4 år.
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 21 Maj 2016 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fuldstændig rigtigt 2-mas, men frygtelig dyr at besøge  . Første dag, jeg stiftede bekendtskab med den, kostede den mig 3 CD´er, derefter måtte kortet gemmes væk for ikke at gå totalt amok  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 21 Maj 2016 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
katbird skrev:
Kan også kun anbefale Radio Paradise,ingen reklamer,ingen vært der pludrer nonsens,kun god afvekslende musik.
Derfor støt Radio Paradise med et lille eller stort beløb.
Radio Paradise |
|
|
Enig !
|
Til top |
|
|
JayJ Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 21 Maj 2016 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Radio Paradise er godt nok lækker - tak for anbefalingen.
Har hørt den i 5-6 timer nu. Først var der lækker stener chil'er tema efterfulgt af lidt fedt oldschool rock og nu lidt mere glad poprock agtigt. Ikke en eneste reklame endnu :-)
|
Til top |
|
|
JayJ Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2012 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 18
|
Sendt: 21 Maj 2016 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hører det i øvrigt over Sonos via TuneIn Radio og synes kvaliteten er noget bedre end f.eks. P6 Beat - ved ikke om det kan blive endnu bedre med et direkte link?
|
Til top |
|
|
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 22 Maj 2016 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må man man håbe, 128 kbps er virkelig virkelig dårlig.
__________________ PRaT er nr.1!
|
Til top |
|
|
Morgenstjerne Udelukket fra forum

Bruger siden: 03 August 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 680
|
Sendt: 22 Maj 2016 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så prøvede jeg deres egen app, langt bedre med mulighed for 320 kbps, langt langt bedre og acceptabel kvalitet til baggrundsmusik.
__________________ PRaT er nr.1!
|
Til top |
|
|
cykelmyg Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2016 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 53
|
Sendt: 22 Maj 2016 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er glædeligt, at der har været både mange besøgende og positive kommentarer til denne tråd, som jeg startede for nogle dage siden. Jeg kan foestå, at mange streamer programmerne via PC, og det er sikkert optimalt, hvis man har en rigtig god dac. Selv benytter jeg den "nemme" måde, da jeg lytter til stationerne på min internetradio - eller netværksafspiller, som det hedder nu om dage - Marantz NA8005. På den kan man lagre op til 50 internetstationer i hukommelsen, så tilgangen til de enkelte stationer er enkel og ligetil. Og lyden via Marantz'en på de radiostationer, der er nævnt her i tråden, er lysår bedre end både DR og mange, mange andre selv landsdækkende stationer.
I mit første indledende indlæg nævnte jeg Michael Fremer's programmer "Analog Planet Radio" på WFDU HD2, og jeg vil godt lige omtale programmet lidt nærmere: Det sendes hver mandag mellem 18 og 20, dansk tid. Udover at han spiller meget varieret musik - på vinyl, forstås - spiller han osse nogle gange musik ud fra temaer, som f.eks kendte netop afdøde musikere. F.eks dedikerede han et helt program med musik af David Bowie. Tidligere på året kunne man høre to timer med de berømte Direct To Disc plader, der var meget oppe i 70'erne. Ikke blot er musikken interessant, men osse hans humoristiske og uhøjtidelige tilgang er ret underholdende og oplysende på samme tid.
Nu behøver man ikke sidde klistret til højttalerne, når programmet sendes. På www.wfdu.fm kan man streame programmer sendt en måneds tid tilbage. Og på www.analogplanet.com kan man ligeledes streame programmerne temmelig lang tid tilbage, ligesom man kan se playlisten for hvert enkelt program, således at man evt kan udvælge de tidligere sendte programmer, man gerne vil høre. Udover playlisten kan man osse læse, hvilket tema de enkelte numre et valgt udfra. Håber mange vil have fornøjelse af dette lille indspark. Hilsen cykelmyg.
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2016 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk < ja kender det, men ofte sparer jeg penge og "køber" musikken her : www.bibliotek.dk
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

Bruger siden: 04 Februar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 20276
|
Sendt: 23 Maj 2016 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 23 Maj 2016 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Super, Peter Pan...... Har de også AC udvalg???    __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
cykelmyg Forum Bruger

|
Sendt: 23 Maj 2016 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja - de har AC/DC
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 23 Maj 2016 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
cykelmyg Forum Bruger

|
Sendt: 26 Maj 2016 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er blot lidt nysgerrig efter at høre nogle kommentarer til den oplevede lydkvalitet på de internet radiostationer, der har været
omtalt her i tråden - eller andre stationer af tilsvarende kaliber, for den sags skyld.
Mine egne absolutte favoritter er Audiophile Live og Linn Radio. Musikken kan måske godt indimellem være lidt speciel, men
lyden er skræmmende god
mvh cykelmyg
|
Til top |
|
|
Peter Pan Lukket konto

|
Sendt: 26 Maj 2016 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2016 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
cykelmyg < Gode stationer du der nævner. Har haft dem blandt favoritterne i lang. Er man til akustisk guitar kan jeg VARMT anbefale Acoustic Guitar Radio
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2016 kl. 09:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
redwine Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 11 Juni 2016 kl. 10:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har brugt Radio Paradise i mange år, en suveræn station.
Prøv den f.eks. sent aften (midnat og frem), der bliver ofte kræset lidt ekstra med udsøgt musik i mange retninger.
DR7 jazz kan ind imellem levere ganske fin kvalitet, ved ikke om de "skruer op og ned".
|
Til top |
|
|