Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 15:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Surroundforst. som dac? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
NetmasterDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2016
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Maj 2016 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hej alle jer kloge lyd-eksperter

Jeg har en billig surround-forstærker - en Onkyo 608 som egentligt gør et ganske hæderligt job som surround-motor. Er dog aldeles ked af dens evne til at gengive helt almindelig stereo-musik. Derfor overvejer jeg at skifte til en NAD stereoforstærker. Onkyo'en har mulighed for at koble en
forstærker til som Zone2-slaveenhed - altså sende lyden analogt videre til en anden forstærker og gengive det herfra. Betyder det reelt, at jeg kan benytte Onkyo'en som DAC? Eller spurgt på en anden måde - hvilken forstærker vil i dette setup afkode lyden? Vil jeg få l.o.r.t ind i NAD'en, eller vil det blot være et rent analogt signal, som NAD'en så kan smide ud gennem højtalerne?
Til top Vis NetmasterDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NetmasterDK

Gekkofinger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 Maj 2016 kl. 07:27 | IP-adresse registreret  

Det kommer vel an på, hvilket signal du smider ind i Onkyoén, hvordan detter er forbundet. Umiddelbart forbinder du vel Onkyoén
med Nad (effekt?) ved hjælp af phonokabel? Så må zone 2 fungerer som en for for pre-out. Hvis din forstærker har optisk eller
digital indgang vil du kunne bruge DACén i den.
Til top Vis Gekkofinger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gekkofinger

Kurt P
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 19 Juli 2015
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 07 Maj 2016 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Vær opmærksom på, at det er ikke alle surr-receivere, som tillader alle kilder til zone 2! F.eks. vil nogle ikke sende de digitale indgange videre...

M.v.h.
Til top Vis Kurt P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt P

nozendk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2016
Lokalitet: København
Sendt: 10 Maj 2016 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Jeg er i samme situation. Mine digitale kilder (bluray, mediecenter, playstation) har alle HDMI ud og fungerer fint sammen med surround-receiveren, men den sender ikke signalerne videre ud på de almindelige analoge udgange. Hvis jeg søger på nettet efter for eksempel "HDMI audio splitter" så kommer der en masse små bokse af kinesisk fabrikat, men anmeldelserne af dem siger, at de mest er til "sjov" og ikke giver særlig god kvalitet analog lyd. Er der nogen, der har erfaringer med sådan en splitter?

Til top Vis nozendk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nozendk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes