Forfatter |
|
PTHJ Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 425
|
Sendt: 03 December 2014 kl. 23:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender i det, med at have grej tilsalg herinde på brugtmarkedet .. man får en henvendelse, og laver en aftale om hvornår grej kan afhentes .. og så sidder man bare og venter forgæves en hel aften, fordi køber ikke lige gider at ringe afbud .. Synes godt nok det er dårlig stil.
|
Til top |
|
|
2-mas Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 863
|
Sendt: 03 December 2014 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig !
|
Til top |
|
|
Mickey BG Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1206
|
Sendt: 03 December 2014 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv 😔
|
Til top |
|
|
efterklang Udelukket fra forum

Dobb.profil Wymax
Bruger siden: 05 Oktober 2013 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 301
|
Sendt: 03 December 2014 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er desværre efterhånden en del der synes at det ikke gør noget at de spilder andres tid. Det er også derfor jeg helst ikke sælger med afhentning, da det plejer at være utrolig besværligt og tidskrævende.
Hvilken bruger drejer det sig om? Det kan være godt for andre at vide, og så mener jeg heller ikke at sådanne typer skal slippe ustraffet fra at narre andre.
|
Til top |
|
|
PTHJ Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2014 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er desværre ikke som i "gamle dage" hvor et ord var et ord..!! Har handlet brugtgrej siden jeg var 14 år .. og rundede de 50 år i sommer, så har mødt mange flinke og rare hifi nødder.. og, det skal siges at folk i de fleste tilfælde er seriøse og troværdige, derfor er det jo så rigtig ærgerligt, at nogle få skal ødelægge det ellers gode indtryk.. Nu er jeg ikke meget for direkte at hænge nogen ud her...
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 04 December 2014 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan jo lave en liste her med gode og dårlig købet, så man lige kan tjekke efter før at man begynde at handle på KSB
|
Til top |
|
|
Dalgas Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 796
|
Sendt: 04 December 2014 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep - har senest haft tre henvendelser på samme vare, hvor køber indleder med: " Jeg vil gerne købe...." og så sker der ikke en dyt mere. P.... irriterende!
Men jeg vil ikke være med til at hænge folk ud - så irriterende er det dog ikke!
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 04 December 2014 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Husk lige, at hvis man videregiver/deler personers emailadresser (eller andre såkaldte personlige og personhenførbare oplysninger) i offentlige fora uden personens samtykke, så bryder man persondataloven. Det er sikkert i småtingsafdelingen, men hvis personen føler sig trådt over tæerne, så risikerer man en politianmeldelse og måske endda bødestraf.
Så jeg vil i udgangspunktet ikke anbefale, at der laves diverse lister til offentliggørelse ... selv om man til tider godt ku' ha' lyst til det!
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Wymax
|
Sendt: 04 December 2014 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dalgas skrev:
Jep - har senest haft tre henvendelser på samme vare, hvor køber indleder med: " Jeg vil gerne købe...." og så sker der ikke en dyt mere. P.... irriterende!
Men jeg vil ikke være med til at hænge folk ud - så irriterende er det dog ikke! |
|
|
Nej, her er der ikke noget at gøre, de skal selvfølgelig ikke hænges ud. Det skulle kun være dem der ikke holder indgåede aftaler, åbenlyst snyder, osv. Jeg tror de tilfælde du nævner er fordi folk ikke tænker sig om - desværre også en af de ting internettet har fremmet. Jeg plejer at starte med "jeg kunne være interesseret", så det ikke skaber alt for store forventninger, og melder altid afbud hvis ikke det var så interessant alligevel.
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Wymax
|
Sendt: 04 December 2014 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Analogueman skrev:
Husk lige, at hvis man videregiver/deler personers emailadresser (eller andre såkaldte personlige og personhenførbare oplysninger) i offentlige fora uden personens samtykke, så bryder man persondataloven. Det er sikkert i småtingsafdelingen, men hvis personen føler sig trådt over tæerne, så risikerer man en politianmeldelse og måske endda bødestraf.
Så jeg vil i udgangspunktet ikke anbefale, at der laves diverse lister til offentliggørelse ... selv om man til tider godt ku' ha' lyst til det! |
|
|
Når man modtager en mail med interesse fra KSB oplyses brugerens bruger-navn, altså hverken rigtigt navn eller e-mail adresse. Dette bruger-navn kunne man vel godt oplyse uden at det er i konflikt med persondataloven?
|
Til top |
|
|
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
Sendt: 04 December 2014 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skal man selvfølgelig ænder navn med mere på KSB.til kun avatar navn og det er først når man kontakter KSB at man kan få de andre oplysning, selv på DBA er man anonym indtil at man kontakte KSB og derfor mere anonym end men er her.
Der er jo også en sikkerhed aspekt i det, at der simpelthen er for mange oplysning om KSB som ligge tilgængelig.
|
Til top |
|
|
Analogueman Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3262
|
Sendt: 04 December 2014 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man kan viderebringe alle oplysninger, så længe de ikke er private/personlig og personhenførbare. Den enkelte må jo så vurdere, hvad det vil sige.
Noget helt andet er, at man skal passe ganske meget på at bruge offentlige fora som udhængsskab for alskens konflikter. Det er muligt, at man har haft en dårlig oplevelse eller mener, at man har ret, men det er jo ikke ensbetydende med, at det så forholder sig sådan.
Ganske mange personer er med urette havnet på forsiden af Ekstra Bladet og BT (for nu at bruge det som eksempel), så jeg vil opfordre til, at man tænker sig om en ekstra gang. Man kunne jo ta' fejl (selv om man mener noget andet).
Det er trælst at blive brændt af, hvis man har lavet en aftale, men det berettiger vel ikke lige frem til, at man begynder at advare om enkeltsituationer, hvor man blot har spildt sin tid? Jeg har selv siddet i situationen af og til, så hvis jeg sælger noget, så er det efter først-til-mølle-princippet, så ingen reservation af varer. Og alle bliver orienteret om, at hvis en anden byder over, så sælger jeg til højestbydende.
Varen er m.a.o. først solgt, når der står en køber og giver mig penge i hånden.
|
Til top |
|
|
PTHJ Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2014 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, selvfølgelig skal folk ikke hænges ud her ..!!
Det var mere en opfordring til give besked, hvis man ikke kommer som aftalt, eller har fortrudt ..
|
Til top |
|
|
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2986
|
Sendt: 04 December 2014 kl. 17:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan sagtens genkende ærgelsen ved ikke at have solgt.
Og fint nok at lufte frustrationen. Ingen er hængt ud.
|
Til top |
|
|
PTHJ Forum Bruger

|
Sendt: 04 December 2014 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej, det nu ikke så meget det, at man ikke får solgt .. mere det, at sidde og spilde en hel aften på at vente forgæves .. hvis bare folk lige brugte 30 sekunder på at melde afbud, så var alt godt
|
Til top |
|
|

Dobb.profil Wymax
|
Sendt: 05 December 2014 kl. 04:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt forstå at det er et ømtåleligt emne, og at man selvfølgelig ikke bare skal fare op i en spids fordi man er skuffet... Jeg synes til gengæld også det er træls at man af og til hører om sådanne tilfælde, eller direkte snyd, hvor det ofte er denne person der beskyttes, altså at man ikke må "hænge denne ud", eller som jeg hellere vil formulere det, informere om dem Det er et spørgsmål om pli og respekt... Man kan vel glemme at møde op, men man husker det nok på et tidspunkt, og så siger man undskyld. Har der været misforståelser, så siger man også undskyld. Men man holder ikke andre for nar. Desværre er det formentlig ofte de samme personer der opfører sig på denne måde, og her irriterer det mig at de bare kan gøre det uden konsekvenser (jeg opfordrer ikke til tæskehold e.l., kun viden), og endda bliver mere beskyttet end den forurettede, der bare må lægge sig ned og tage imod.
|
Til top |
|
|
Kaj. Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2014 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 3371
|
Sendt: 05 December 2014 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er ikke "moderne" at holde aftaler som det var engang. Det ser vi bekræftet af sms påmindelses-tjenester og lignende. Vi er blevet stadig mere vant til at skulle mindes om vores aftaler. Punktlighed og præcision er ude på en glidebane.
Når en mail lyder: " Jeg vil gerne købe", skal det tages med mange forbehold. Betragt det som en hensigtserklæring, mere end som en købsaftale.
Min oplevelse er, at en køber - hvad enten det er i privat- eller erhvervssammenhæng - ikke er trofast omkring sine aftaler og sin "stambutik" på samme måde som tidlige. Også her zapper man rundt på en helt anden måde end for år tilbage. Internettets mange købstilbud og menneskers forskelligartede meninger om alting, på fora som dette til eksempel, kan på minutter føre til at beslutninger ændres på splitsekunder eller udskydes på ubestemt tid. Med fokus rettet mod det i øjeblikket mest interessante, glemmes stående aftaler om alt andet.
|
Til top |
|
|
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
Sendt: 05 December 2014 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa!
Jeg har også oplevet det flere gang. Det er træls når man endelig har indgået en aftale, med hvad det indebærer af forhandlinger med resten af
familien om at stuen er optaget et par timer pga. demonstration osv.
Jeg tænker ikke man skal hænge folk ud - men man kunne sagtens lave et rating system - gældende for både køber og sælger. Således at en
gennemført handel resulterede i en rating med 1 - 4 stjerne fra begge parter.
På den måde ville man hurtigt spotte tendenser.
Nu her hifi4all jo en gammel dame (mener det er den betegnelse mikkel bruger) - så det vil nok være for omfattende at bruge tid på at kode det
:).
Har dog også set fora hvor man har en sticky tråd - hvor man kan angive købere og sælger - hvor vurderinger så bliver samlet i første tråd.
god weekend!
vh
Ronni
|
Til top |
|
|