| Forfatter |
|
Frolger Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 671
|
| Sendt: 21 Februar 2016 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var så den måned, der røg der
Var over og lytte til denne sag i dag og den overbeviste mig sgu alligevel - slæbte mine Tannoys med for at få det korrekte lytteindtryk.. Sjovt
hvordan de udfolder sig mere og bliver dejligt rolige og musikalske i lidt større rum.. Stemmer stod så klokkeklart og var utrolig veldefinerede.
kunne være, jeg skulle gøre lidt mere ud af dæmpningen/diffusionen herinde på værelset, så man får hvad der ligner et ligeså roligt lydbillede.
om det skal være A1'eren eller Hiragaen med en anden pre end min audio classic skal jeg lige have tygget lidt på.. skulle jo nødig lave nogle
forhastede beslutninger
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6419
|
| Sendt: 21 Februar 2016 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger, det ligner jo en ombygget Fiat 500 (af de gamle) med alle de Jatzen kondensatorer (der ikke var plads til)   . Håber du fik den til en fair pris. Nu er den jo ikke det mest strømstærke, der findes. Til gengæld kan EL84 nogle ting, der garanteret matcher dine Tannoy´s fremragende, Tillykkke med spillen, hvis det nu altså er din  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2016 kl. 01:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe, kunne være jeg skulle nøjes med et billede med kappe på..  jeg synes da selv jeg fik den til en OK pris, kunne snildt have betalt
det samme for bare rørene
tjo kondensatorerne er vel ikke noget at råbe det vildeste hurra for, men alt efter alt synes jeg sgu det spiller fremragende - har selv et par af de
jantzen og mundorf kondensatorer liggende, som Bernhard i sin tid tog ud af min audio classic pre for at "opgradere" til Jantzen silver z-caps, synes
ikke der var den største opgradering dér
Nej det er bestemt ikke det mest strømstærke bekendtskab jeg har gjort mig, men spiller alligevel med større overskud end min gamle Audio
Classic 6550-2 effekt med 2x kt88 rør
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6419
|
| Sendt: 21 Februar 2016 kl. 01:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og det er lige præcis det, det handler om..... Synergi mellem enhederne..... tillykke  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2016 kl. 01:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak skal du ha'! ved ikke om der er mere synergi nu der er blevet lavet et indgreb, kan ikke snuse mig frem til om de originalt sidder i de jantzen
(tvivler)
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2016 kl. 01:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan dog ikke læse mig frem til, om den er med auto bias eller ej (læste og ved high fidelitys besøg hos LA audio i '94, at de var begyndt at udvikle
rørslæder med denne teknologi, men ved ikke liiige om min model er kommet med i den wave)
er der nogle måder hvorpå man kan finde ud af dette??
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 21 Februar 2016 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med impulskøbet  så fik du fat på den. Kunne godt finde
på, at købe de to mono trin. De flotte og vellydende.Mener at han
måtte lukke, men kom igen under navnet Audio Classic. Men det er
der jo også en anden fabrikant, der hedder. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1138
|
| Sendt: 21 Februar 2016 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den! Troede lige at det var en A2 Gold...men giver den ikke de der ca. 35wattt?..det burde være fint til daglig brug
 Typisk det du oplever; højtalerne lyder bare bedre i et større rum, men plads til alle sider. Det tror jeg ikke er let at genskabe i
et mindre lokale....så næste gang de gamle ik er hjemme slæber du hele udstyret ind i stuen og fyrer det af! Med mindre det er et
kollegie du bor på....go søndag!
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2016 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2016 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gekkofinger skrev:
Tillykke med den! Troede lige at det var en A2 Gold...men giver den ikke de der ca. 35wattt?..det burde være fint til daglig
brug
Typisk det du oplever; højtalerne lyder bare bedre i et større rum, men plads til alle sider. Det tror jeg ikke er let at genskabe i
et mindre lokale....så næste gang de gamle ik er hjemme slæber du hele udstyret ind i stuen og fyrer det af! Med mindre det er et
kollegie du bor på....go søndag! |
|
|
Det er "kun" en A1 - giver vist 2x 40 att. Alle de andre modeller, som Allan også nævner, var vist i en lidt højere prisklasse - det var også nogle
meget seriøse rørbamser, som de primært eksporterede. Man kan være heldig at finde eksempelvis monotrinnene til et svimlende beløb i USA
Jeg må se, om jeg kan låne stuen engang, især hvis jeg engang går hen og bliver lyttetræt
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 21 Februar 2016 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan jo ikke finde noget på nettet angående Mono Power Tube Amp P1, men P1 Gold forforstærkeren dog. Har dog tidligere postet billeder af dem, dog var de ret små, så her er de igen, gået fra 4mb til lidt over 100mb i stedet. 

__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
mesteren Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 144
|
| Sendt: 21 Februar 2016 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser spændende ud det du har gang i!
Skulle du få lyst til at prøve en anden form for monitorhøjttaler, kunne mine Spendor SP2/3 godt tænke sig at blive byttet ud med de Tannoy :-)
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2016 kl. 21:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Allan, info om det er ret svært tilgængeligt.. gad godt min A1'er var med den forplade.. virkelig gennemført design
og tak mesteren, lyder spændende, har aldrig hørt et sæt Spendor - men tænker, at der skal nusses lidt om de tannoys mht kabinet og sådan, nu
har jeg jo fundet ud af, hvad jeg kan trække ud af dem
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Februar 2016 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik lige sat 3 timer af i dag til en omgang musik - med stor tilfredshed. Nøøj hvor jeg synes de EL84 klinger godt med Tannoy - det bette horn farer
ikke derudad og forekommer ikke metallisk, der er stor harmoni i toppen. Totalt (måske overdrivelse, men ja,) sort baggrund.. her er bare tystys
ved stille og rolige passager
er der andre rørforstærkere med kompetente EL84 rør, som nogen har erfaring med? synes virkelig det er et spændende rør lige pludselig
spiller lige nu med 8x sovtek EL84 - har dog også 8x nib nos sylvania EL84 i skuffen - men tør /behøver sgu ikke rigtig åbne dem, er tilfreds med
lyden som den er nu
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2016 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fik lige lyst til at høre lidt tungt syrerock og så måtte Hiragaen jo frem..
jeg udlover en dusør på en Tandberg Sølvsuper 12 (tænder, men ved ikke om den spiller), til ham, som kan fjerne mit brum i stuen når jeg spiller
med Hiragaen (og til og med også LA'en). Det er øredøvende højt og pishamrende irriterende..
har trukket ledninger til alle stelskruer, råbt og skreget, flyttet MC-step up. Det hjalp kun på den smule lavfrekvente brum der var. Det er ikke sådan
et lavfrekvent brum, mere en snerren der irriterer, ved sgu ikke lige hvordan jeg skal beskrive det. Lyden af snerren stiger i takt med at man skruer
op på potmeter..
En bøn går ud til alle de kloge mennesker, som besidder den visdom til at gennemskue hva søren der er galt og hvad der kan gøres. Amen
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 07 April 2016 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frolger.
Jeg døjer selv med nogle brumsløjfer for tiden, så jeg ved hvordan du har det.
Læs på disse links, der er nyttig viden at hente:
How to fin and fix hum
Her er en der havde brum pga lavvolt installationer (12V spot/LED):
Amplifier hum
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 07 April 2016 kl. 10:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjovt som jeg beder en bøn og så dukker der en præst op
Men tak skal du ha', jeg påbegynder læsningen med det samme
|
| Til top |
|
| |
Mikkel G Administrator gruppe

Redaktør og Indehaver
Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 4905
|
| Sendt: 07 April 2016 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brum er noget frygteligt l...! Og der kan være mange årsager til det.
Jeg har oplevet, at blot skift af pickup kan afstedkomme brum. Og især MM pickup'er kan være slemme.
Du kan prøve med en stelledning sat på din forstærker, og så med den anden afisolerede ende "stelle" forskellige steder på dit udstyr. Nogle gange kan dette finde årsagen.
Jeg har faktisk oplevet, at noget rørgrej har så stor en støjudstråling, at vinylgrej bare ikke kan fungere. Har du prøvet at flytte forstærkeren længere væk. Og er der støj, når du spiller på andre signalkilder?
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 07 April 2016 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger skrev:
Sjovt som jeg beder en bøn og så dukker der en præst op
|
|
|
Altid til tjeneste
mvh
Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |
Gekkofinger Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2015 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1138
|
| Sendt: 07 April 2016 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nogle Hiraga kloner er født med stelskrue. Tror at Valla har oplevet noget lignende med tidligere tiders Hiraga amp. Selv er min tyst
som graven.Så....hvis der ikke var problemer før du satte den på, må det vel være den der er problemer? Hvis du ikke skiftede
kabler og andet? Pladespillere kan være hyperfølsomme væsener, den éne gang tyste, og bare man skifter et kabel er helvedet løs.
Da er nød til at lægge hånd på alle kabler og stik for at finde synderen. Føler med dig! Har også oplevet, at der er forskel i hvilken
rækkefølge stelkabler skal forbindes til riia og evt. phonoamp/stepup. Hvis der feks. er 2 som på min, en fra arm og en fra værk,
gør dette stor forskel.
|
| Til top |
|
| |