| Forfatter |
|
The Real Wiz Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1001
|
| Sendt: 04 Januar 2016 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder godt nok underligt Frogel.
Jeg har tit hørt store forskelle på rør lige fra Det lxxx gider jeg ikke høre på og til WOW.
Jeg vil vove den påstand at der så må være en alvorlig flaskehals eller fejl et sted i dit anlæg __________________ Vi hører alle forskelligt
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 671
|
| Sendt: 07 Januar 2016 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Real Wiz, du har ret i der er en forskel - men jeg stiller mig lidt kritisk til himmel og helvede skelnen.. Måske man kan det, når alle andre komponenter er super, så der ikke er en finger at sætte på disse. I min RIAA kunne jeg godt høre forskel på Telefunken ECC83 og Philips Miniwatt ECC83. Telefunken var lidt barsk i diskanten og "overdetaljeret", og det satte en dæmper på den barske diskant. Der er en flaskehals, ja - kæden er jo aldrig stærkere end det svageste led  så er spørgsmålet hvad det er der driller.. og dette er jo netop fundamentet i vores endeløse, længselsfulde hobby
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2016 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er i gang med at forhandle mig til en SME 3009 II improved version (tror jeg det er). Den ser ud som billedet nedenunder
Mangler dog nogle tegninger/beskrivelser/dimensioner af hvordan det nye armboard skal laves samt værktøj/tips til justering af arm og pick-up.
Gerne noget der er let anvendeligt. Tænker det kunne være praktisk at investere lidt i - så hvad iblandt ebays milliarder af søgeresultater er det,
som dur?
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6419
|
| Sendt: 10 Januar 2016 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle undre mig meget, hvis du ikke kan downloade en skabelon på "Vinylengine"  __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Januar 2016 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak!
har bare svært ved at vurdere om den er helt lige, måske det der fancy spejl på Ebay kunne være praktisk.. men indtil videre må jeg "nøjes"
hva' med armen - ser nogle hvor hullet er "skævt" og nogen hvor det bare er lige. Kan sgu ikke helt findt rundt i det
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2016 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev reolsystemet også opgraderet
Endelig plads til vinylerne, så pladerne ikke ligger spredt ud over gulvet og man skal beordre gæster til IKKE at gå dér, dér og dér - herligt
fuldender også valnød looket på værelset.. de andre var jo af kirsebær, det dur ikke
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Januar 2016 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hørte eller så aldrig til den SME arm, sikken skam
nu rammer hi fidelitis synes jeg, og grubler lidt ved tanken om nye HT.. Overvejelserne ligger i, om man ikke skulle prøve et andet seriøst DIY
kabinet til Tannoy-enhederne. Måske det ville løfte lidt, for kan godt lide lyden af Tannoy, synes bare ikke der er nok hul igennem, ligesom der er et
slør for. Måske en større intern volume ville kunne give dem lidt mere at sige af??
ellers har jeg længe grublet over de Montana SPX der.. ser virkelig lækre ud  dog måske lidt optimistisk, de vil nok presse lidt på væggene i
mit ca. 14 m2 rum
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 22 Januar 2016 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er vel ikke en "ny" arm til din Thorens...?
Bedre at købe en pladespiller mere at lege med
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2016 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Joda Birger, føler det er det eneste jeg lige umiddelbart kan røre ved og samtidig betragte det som en opgradering - har ikke lyst til at lege med to
pladespillere, hellere komme så langt med Thorens'en jeg nu kan
men der går nok lidt tid nu.. var bare lige hot på ideen nu der "endelig" var en sælger, men han er der jo så åbenbart ikke alligevel
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9891
|
| Sendt: 23 Januar 2016 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du endelig skal have sådan en SME arm, så ville jeg da vælge en SME 3009R arm. Den er lettere et tilslutte kabler, da den er udstyret med phono bøsninger i soklen. Det havde min i hvert fald. Hvad evt nye højttalere angår, så skulle du måske prøve et sæt mindre Revel måske.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2016 kl. 17:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
du har nok ret, Allan. Synes det er svært at finde rundt i alle de forskellige 3009'ere
Har aldrig hørt om Revel - det ser ud som noget dyrt noget
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 12 Februar 2016 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev stativerne til de mobile diffusere endelig færdige:
Ellers sker her ikke ret meget i kahytten.. i et desperat forsøg for at få der til at ske noget rykkede jeg rundt på værelset. Det skulle jeg aldrig have
gjort
ville prøve at undgå at den ene HT skulle spille direkte til sengen.. Her er blevet mere plads på det nye værelse, mere hyggeligt - men foretrækker
nu når HT spiller på den lange led  synes klangen er blevet lidt hård, forvirrende og ikke så velopløst..
Og så er der ikke plads til diffuserne.. hvor smart kan man være
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2016 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kommer jo helt til at tænke på et Stalin Orgel, når man ser det stativ med diffuserne.....  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2016 kl. 12:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
kreativiteten har nogen sgu ikke taget fra dig, Allan
Ja begge dele har vel 4 hjul og noget der ligner missiler. Min er dog IKKE produceret i russerland
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Februar 2016 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger skrev:
kreativiteten har nogen sgu ikke taget fra dig, Allan Ja begge dele har vel 4 hjul og noget der ligner missiler. Min er dog IKKE produceret i russerland  |
|
|
.....gnæk gnæk.... __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2016 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skulle vel ikke være nogen som kan huske i hvilket nummer (numre?) at high fidelity besøger LA audio?? Synes der popper mere og mere brugt
op fra dem, kan huske jeg læste om dem i high fidelity engang, spændende firma.. men hvilket nummer var det nu liiige
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2016 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nr 5/94 __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2016 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
fornemt - tak Allan
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 15 Februar 2016 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2016 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal ud og lytte til en LA audio A1 i dag - deres integrerede forstærker med 4 stk EL84 i hver kanal. Der står en smule om den i HF 4/94, spændende
læsning.
|
| Til top |
|
| |