| Forfatter |
|
Frolger Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 671
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg retter lige: hykleriske, inkompetente POUL (ikke Lars)
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tyk! Ja det må man nok sige  det værk ser sgu MEGET entusiastisk ud  dog måske liiiige i overkanten af mit budget.. tænk også, hvis den
bliver taget i tolden? Av av
men respekt for den pladespiller, Boy!!
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 09:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Struktøren og Allan:
TAK for gode anbefalinger  jeg må lure lidt på brugtmarkedet, indtil der dukker noget spændende op. Nu har jeg da noget at lave mens der
surfes på nettet
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger skrev:
| Jeg retter lige: hykleriske, inkompetente POUL (ikke Lars) |
|
|
Hvorfor mener du at Poul M. er hyklerisk? Og med hensyn til hvad?
Niels
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
At han på baggrund af uvidenhed skal lægge mig til had på et offentligt forum - fordi han synes det er uhøfligt at bede professionelle reperatører om
"småtings-håndarbejde". Han kan åbenbart ikke tåle, at folk bekymrer sig om sit lydgrej, og ikke er så teknisk begavet som ham. Det lugter fælt
væk af arrogance.
|
| Til top |
|
| |
ramma Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 969
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Træk lige vejret, Frolger
Du er ved at komme op i det røde felt __________________ Hifi hilsen Ramma
|
| Til top |
|
| |
gabetta Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2014 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 401
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 16:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Frolger skrev:
|
|
Niels
|
|
|
Jeg studsede lidt mere over "inkompetente"  Poul er nu vist ganske kompetent, om man synes om personen eller ej... Og det er vist kun i hans blog man ikke helt kan fornemme glimtet i øjet. __________________ Dagens (sørgelige) griner er når man mener at ens tilværelse bliver bedre af at gøre grin med andre... Måske man skulle bekymre sig mindre om sin egen (s)tilstand end andres.
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3048
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad slags kompetance kræver det, at kaste negative gloser efter hobbyfolk ?
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger skrev:
Tak for musikforslag Må dog erkende at jeg er blevet en anelse stædig hvad angår musik - lige for tiden kan jeg ikke finde mening i andet musik end psykodelisk blues/rock fra 60-70'erne. Led Zeppelin I er blevet spillet sindssyg mange gange forleden. Også selvfølgelig klassikeren Pink Floyd, samt en anelse Savage Rose.
Denne genre klinger skide godt, og når jeg lytter med B&K ST-140 effekten er der lige lidt mere rum og power igennem, samtidig med at vokaler står klokkeklare som når AC rør-effekten er sat til. Med mit nye NLE 55 RCA kabel er klangen også blevet mere behagelig med transistor effekten, så det ikke blot er imponator effekt.
|
|
|
Efter mange års leden efter pladen, så findedededede jeg den sgu i dag I Accord. Det er Frede Fup Hotel Klitten og jeg fandt den på én af de sorte pladder. Jeg har ikke hørt den, siden jeg boede hjemme i 80-81, hvor pladen jo også er fra (81). Her lånte jeg den af og til af en kammerat.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
......nåe ja, jeg købte jo flere plader. Gik også efter Stakkels Jim med Gasserne og fandt den. Nr 3 kunne jeg ikke finde. Det er vist den med sporvognen og pigen med den flagrende nederdel. Men angående dine J3's skrigeri med gas 4, så melder jeg lige tilbage og dette også sker for mig.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du ved at fortælle din livshistorie, eller er det musikinspiration til Frolger???    . Det ku´du i øvrigt bare ha´ sagt. Havde 3 stk af "Hot klit", har afleveret 2 til Kirkens Korshær og behold den sidste  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
 *  * __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
gabetta skrev:
Nilau skrev:
Frolger skrev:
|
|
Niels
|
|
|
Jeg studsede lidt mere over "inkompetente" Poul er nu vist ganske kompetent, om man synes om personen eller ej... Og det er vist kun i hans blog man ikke helt kan fornemme glimtet i øjet. |
|
|
Tror bare jeg slyngede lidt negative ord ud pga min frustration.. Nu havde jeg jo lært en masse af ham  Mener da han ikke er kompetent ifht. hvordan han behandler små hobbyfolk som jeg. Det er da tydeligvis hans egen arrogance og stædighed der skinner igennem, og ikke hvad den venlige servicebranche (s2v) opfattelse er ifht "tekniske analfabeter" som jeg. Nok om det. Vil ikke bruge tid på at diskutere det længere. Synes bare det er dybt latterligt at lægge små hobbyfolk til had på sin blog, fordi han ikke lige har noget at skrive om.
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allan. Tak for historien - den var da inspirerende, Boy
Tillykke med fundet af idealpladen!
Har dog alle nævnte Gas plader - og ja, Gas 3 er den med tøsen - har overvejet at få hende tatoveret på lægen  Det er ifølge mig også
den, som er bedst bikset sammen. Ja stakkels Jim skriger lidt.. det er dog ikke så galt med Tannoy'erne - her er klangen mere behagelig
men ikke så "velspredt" (hvis man kan kalde det det), som jo egentlig også har sin fordel
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger skrev:
Gas 3 er den med tøsen - har overvejet at få hende tatoveret på lægen  |
|
|
Det tror jeg s´gu ikke, at lægen finder sig i, der må s´gu da være en grænse. Det vil se skidt ud i korte bukser, når 80 årige fru Hansen skal undersøges for hypokonderi. Med mindre du mente læggen  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
| Til top |
|
| |
gabetta Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
gabetta skrev:
Nilau skrev:
Frolger skrev:
|
|
Niels
|
|
|
Jeg studsede lidt mere over "inkompetente" Poul er nu vist ganske kompetent, om man synes om personen eller ej... Og det er vist kun i hans blog man ikke helt kan fornemme glimtet i øjet. |
|
|
nils valla skrev:
| Hvad slags kompetance kræver det, at kaste negative gloser efter hobbyfolk ? |
|
|
Jeg quote'r lidt ekstra så det er til at forstå... Underligt spørgsmål... Det kræver ingen kompetence at kaste negative gloser efter hobbyfolk, nej... Men er det hvad der er sket? Frolger kalder Poul Halvpis for inkompetent, men skriver ikke indenfor hvilket område... Køkkenmaskiner, printere, cykler? Det er en generel vending. Er Poul måske inkompetent indenfor name-calling af andre? Ja, her rammer den måske fint, men som generel betegnelse synes jeg ikke at inkompetent rammer Poul, jeg opfatter ham som værende ganske kompetent indenfor det emne vi (måske) diskuterer, nemlig afspilning af forudindspillet musik, og absolut intet andet. Forhold dig til emnet, nils valla, og lad din utilfredshed med Poul's meninger og udtalelser være noget andet. __________________ Dagens (sørgelige) griner er når man mener at ens tilværelse bliver bedre af at gøre grin med andre... Måske man skulle bekymre sig mindre om sin egen (s)tilstand end andres.
|
| Til top |
|
| |
gabetta Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger skrev:
gabetta skrev:
Nilau skrev:
Frolger skrev:
Jeg retter lige: hykleriske, inkompetente POUL (ikke Lars)
|
|
|
Niels
|
|
|
|
|
Tror bare jeg slyngede lidt negative ord ud pga min frustration.. Nu havde jeg jo lært en masse af ham Mener da han ikke er kompetent ifht. hvordan han behandler små hobbyfolk som jeg. Det er da tydeligvis hans egen arrogance og stædighed der skinner igennem, og ikke hvad den venlige servicebranche (s2v) opfattelse er ifht "tekniske analfabeter" som jeg.
Nok om det. Vil ikke bruge tid på at diskutere det længere. Synes bare det er dybt latterligt at lægge små hobbyfolk til had på sin blog, fordi han ikke lige har noget at skrive om. |
|
|
Du er nødt til at forstå internettet - en blog er netop formålet med sådan noget, at kunne udgyde sine meninger om dette og hint, uden at nogen nødvendigvis kan protesteret. Hvis ikke du vil læse/høre om andres ucensorerede meninger, så holder du dig bare til dette site. Du er absolut velkommen til at være frustreret over sådanne kommentarer, men det gør ikke Poul Halvpis inkompetent. Hvad han synes om hobbyfolk er hans egen sag, og det er det jo åbenbart også på tråden om VintageAudio, hvor det lader til at være legitimt at have alle mulige meninger uden at det censureres - hvorfor skulle en blog på Poul's absolut eget site da være anderledes. __________________ Dagens (sørgelige) griner er når man mener at ens tilværelse bliver bedre af at gøre grin med andre... Måske man skulle bekymre sig mindre om sin egen (s)tilstand end andres.
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 08:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt nok store jura. I må undskylde jeg har vakt op til diskussion, det var ikke min hensigt - blot at udtrykke min holdning til den overdramatiserede
situation, jeg åbenbart har lavet
Så kan vi omvende tråden her til hygge? I vinder, jeg får fred - tak
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 08:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 21 August 2015 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg spillet den Gas 4, 2 gange og der er ikke noget skrigeri. Prøvede også at skrue ekstra godt op, så min hårdt plagede underbo pludselig kom op og sagde "ka' vi ikke liiiige"...................det ku' vi,  men det, der sker, er at der til tider er lidt for meget diskant og lidt skingerthed ved stemmer kan også opstå. Men faktisk er Gas 7 Efter endnu en Dag meget værre. Den er tillige noget overstyret ind i mellem.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |