| Forfatter |
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9894
|
| Sendt: 16 August 2015 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt musik forslag, hvis du skal ud og købe nye brugte lp'er. Det kunne være Phil Collins "In the Air Tonight", en super god plade. Og så evt Jennifer Warnes The Hunter. Den sidste er, Frede Fup Hotel Klitten. Den leder jeg selv efter, så hvem får den først? Den er ikke lige sådan at få fat på nemlig. Skøn musik og fede tekster. Hørte Frede Fup på Femøren på Amager hver år de spillede  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 671
|
| Sendt: 17 August 2015 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for musikforslag
Må dog erkende at jeg er blevet en anelse stædig hvad angår musik - lige for tiden kan jeg ikke finde mening i andet musik end psykodelisk
blues/rock fra 60-70'erne. Led Zeppelin I er blevet spillet sindssyg mange gange forleden. Også selvfølgelig klassikeren Pink Floyd, samt en anelse
Savage Rose.
Denne genre klinger skide godt, og når jeg lytter med B&K ST-140 effekten er der lige lidt mere rum og power igennem, samtidig med at vokaler
står klokkeklare som når AC rør-effekten er sat til. Med mit nye NLE 55 RCA kabel er klangen også blevet mere behagelig med transistor effekten,
så det ikke blot er imponator effekt.
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2015 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er nu kommet frem til den beslutning, at jeg lader min trofaste B&K ST-140 stå og lader rør-effekten gå videre til en anden heldig ejermand.
Kommer nok til at fortryde det, men er så stædig at jeg aldrig vil sælge min B&K.. Hvis jeg kommer til at savne den dejlige rør-klang er det vel
ikke svært at finde noget nyt rør-grej. Det er også på tide at komme videre
Planen er så at bruge pengene fra rør-effekten til at få opgraderet min pladespiller. Har erkendt, at Rega er en fin indstigningsmodel men altså
ikke rigtigt hi-fi. Her snakker jeg om et værk med fast arm og pladetallerken og i den meget tunge ende (fysisk tungt, ikke tegnebogs tungt
 ) Da pladespilleren ikke kan stå på en hylde tænker jeg, at det er bedst med et fast værk. Har også læst mig frem til at den akryl-tallerken
som Rega laver er fyldt med resonanser, så vil have mig en død tallerken støbt i aluminium (kan også se de fleste ældre pladespillere er lavet
med sådan en pladetallerken).
Mid budget er 3-4000 dkk. Ved ikke om jeg skal beholde min Rega rb303/Exact 2 løsning, og fokusere på et nyt værk. Har overvejet en masse
fine løsninger, synes specielt SME arme ser tiltalende ud. Er der nogen der har erfaringer med "matches in heaven"? Eller blot nogle der kan
nævne klassikerne over dem alle, som jeg kan prøve at lytte til som reference?
|
| Til top |
|
| |
michaelvv Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1166
|
| Sendt: 17 August 2015 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Frolger.
Fedt at du lige kom ind til hvad det hele drejer sig om musikken. Grineren at jeg fint kan
følge dig med henhold til din smag, da jeg selv har mange af de plader du refererer til.
Jeg har nogle forslag hvis vi skal blive i "rocken". Hvad med.
Frank Zappa
Captain Beefheart
Edgar Broughton Band
Humble Pie
Jefferson Airplane
Spookie Tooth
Grateful Dead
Og hvis jeg må komme lidt frem i tiden...
Tool
A Perfect Circle
Clutch
Porcurpine Three
Og man kunne jo blive ved..
Har du mod på Jazz bliver listen meget meget lang.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2015 kl. 16:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis pladespilleren skal stå et møbel, så vil jeg foreslå et flydende
ophæng. Et værk som Pink Trangel kunne det jo fint være. Jeg
tænker her på værket fra 80'erne. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3048
|
| Sendt: 17 August 2015 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej Frolger.
Når du nu er til blues/rock må du simpelthen også lægge ører til "Taste" med Taste og "Sssshh" med Ten years after, begge fra 1969.
Når du har lyttet på dem, skal du få nogle flere clue  .
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 17 August 2015 kl. 17:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
.....nu vi jo snakker plattenspieler, så fik jeg lige monteret en ny Benz Micro Gold på min Aurum arm.....  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2015 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
michaelvv skrev:
Hej Frolger.
Fedt at du lige kom ind til hvad det hele drejer sig om musikken. Grineren at jeg fint kan
følge dig med henhold til din smag, da jeg selv har mange af de plader du refererer til.
Jeg har nogle forslag hvis vi skal blive i "rocken". Hvad med.
Frank Zappa
Captain Beefheart
Edgar Broughton Band
Humble Pie
Jefferson Airplane
Spookie Tooth
Grateful Dead
Og hvis jeg må komme lidt frem i tiden...
Tool
A Perfect Circle
Clutch
Porcurpine Three
Og man kunne jo blive ved..
Har du mod på Jazz bliver listen meget meget lang.
|
|
|
Puuhaa sikken masse inspiration.. Det er jeg da glad for. Dejligt der lige pludselig popper op med musik inspiration.. må hjem og høre lidt i
ørebøfferne og så gå på plade jagt.
Lige med jazz tror jeg sgu jeg springer over
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2015 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Hvis pladespilleren skal stå et møbel, så vil jeg foreslå et flydende
ophæng. Et værk som Pink Trangel kunne det jo fint være. Jeg
tænker her på værket fra 80'erne.  |
|
|
Tak for det Allan. Har fået anbefalet Pink Triangel. John Pedersen, som jeg har besøgt et par gange her fra forum, har også haft sådan en
måske min opfattelse af de praktiske omstændigheder er omvendt dine?? Men du har vel nok ret  Har altid tænkt at flydende ophæng var bedst
på en hylde, hvorimod et fast værk var det bedst egnede til ovenpå et møbel (øverst i mit rack, ovenpå en sandkasse jeg skal have lavet)
PS. tillykke med PU'en  håber jeg snart kan offentliggøre en ændring af min pladespiller status
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2015 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
nils valla skrev:
hej Frolger.
Når du nu er til blues/rock må du simpelthen også lægge ører til "Taste" med Taste og "Sssshh" med Ten years after, begge fra 1969.
Når du har lyttet på dem, skal du få nogle flere clue . |
|
|
Hej Nils. Tak skal du have.. jeg må lægge ører til det, så skal jeg nok lige vurdere om det er noget jeg kan li'
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2015 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger skrev:
allanowich skrev:
Hvis pladespilleren skal stå et møbel, så vil jeg foreslå et flydende ophæng. Et værk som Pink Trangel kunne det jo fint være. Jeg tænker her på værket fra 80'erne.  |
|
|
Tak for det Allan. Har fået anbefalet Pink Triangel. John Pedersen, som jeg har besøgt et par gange her fra forum, har også haft sådan en måske min opfattelse af de praktiske omstændigheder er omvendt dine?? Men du har vel nok ret Har altid tænkt at flydende ophæng var bedst på en hylde, hvorimod et fast værk var det bedst egnede til ovenpå et møbel (øverst i mit rack, ovenpå en sandkasse jeg skal have lavet)
PS. tillykke med PU'en håber jeg snart kan offentliggøre en ændring af min pladespiller status  |
|
|
Tak. Det er jo den ene af de 2 ens pickupper, jeg købte for nogle år siden, så nu er den sidste kommet i brug. Har du en solid væg og laver en ditto hylde, så er et fast tungt værk en udmærket ide. men ellers er gode velfungerende flydende ophæng, den bedste vej at gå i menge sammenhænge. Systemdek llx er også et fint værk med et næsten lige så levende flydende ophæng som Pink'en. __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 18 August 2015 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
.....hov, det skulle helst være dette værk....  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
nils valla Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2007 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3048
|
| Sendt: 18 August 2015 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu nytter det jo ikke at foreslå vores unge ven Frolger en Pink, da også den har en tallerken af akryl.
Som Frolger allerede ved, skal der tunge sager til og gerne alu.
En topspille fra 80érne er stadig idag en topspiller.
Priserne på 80érnes trofæer er imidlertid skruet alt for højt op.
Så du kan med fordel søge efter en spiller som lå lige under toppen, her er priserne endnu ikke gået amok.
F.eks var der for kort tid siden en Technics 1310 mk.2, til et par tusinde, i dba. Og med en sådan skal du bare montere pu, da der sidder
en udmærket arm på.
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2015 kl. 00:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan da sige, at den Pink og dens acryl tallerken, er væsentlig mere vellykket totalt set, end en Rega, hvor man udskifter dens glas ditto med en acryl ditto. Her bliver den i forvejen lette pladespiller jo endnu lettere, så resonanser får lettere adgang. De enkelte dele på Pink'en jo tilpasset bedre hinanden. Acryl tallerkenen på Rega, er blot modefis ved siden af. Men ok, forslaget af Pink, er blot én af flere muligheder. Egentlig, tror jeg heller ikke, at den foreslåede Systemdek ville blive bedre end den er, med en acryl tallerken, da dette jo er til at få. Den er stadig bedst med den tungere glas ditto. Pink'en spiller med en god arm, dejlig livligt, dynamisk og med herlig rum samt gennemsigtighed. Den kan i nogle tilfælde, være en anelse slank i dybbassen, men det er til at leve med, med alt det andet den byder på.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2015 kl. 12:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må "desværre" tilslutte mig nils valla her. Jeg går udelukkende efter de tunge værker med alu-tallerkener. Jeg kan dog udelukkende godt se din
pointe, som også er en ganske brugbar pointe Allano! Har også haft kig på Pink'en, men det der taler imod er simpelthen den pladetallerken.. Det
lyder meget stædigt, men nu synes jeg også jeg har været en anelse for naiv mht. valg af diverse grej, og det har voldet mig et par problemer.. Så
nu går jeg "min egen" stædige vej
|
| Til top |
|
| |
CARS10 Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2794
|
| Sendt: 19 August 2015 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Frolger, prøv at læse bloken på Dansk audio teknik, hvor du får lidt omtale af Poul.
carsten
|
| Til top |
|
| |
allanowich Forum Bruger

|
| Sendt: 19 August 2015 kl. 17:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det helt fint Daniel. jeg kan da komme med et bud på mit eget værk Thorens TD321 eller TD2000/3000. De vejer alle mellem 12 og 15kg og har en tallerken på 3.2kg.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
| Til top |
|
| |
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6421
|
| Sendt: 19 August 2015 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Struktøren Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2522
|
| Sendt: 19 August 2015 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thorens TD 2001 er absolut anbefalelsesværdig...
Mvh
Birger
|
| Til top |
|
| |
Frolger Forum Bruger

|
| Sendt: 20 August 2015 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
CARS10 skrev:
Frolger, prøv at læse bloken på Dansk audio teknik, hvor du får lidt omtale af Poul. carsten |
|
|
HAHA, hold da op  Jeg var blot lidt ubekymret og uvidende, og tvivlede på pyndtshops rørsokler, da jeg har selvsamme i nu. Har sgu aldrig sagt det skal gøres for "en slik", dog spurgt om hvad prisen for sådan en reperation var.. Magen til hyklerisk nonsens har jeg da aldrig set før Citerer her min sidste besked til Lars: "Problemet er nu egentlig også, at jeg mangler kraven rundt omkring rørsoklerne - så hele rørsoklen dingler lidt. Hvis du kan få bestilt og monteret nogle rørsokler som har et godt greb om rørene og kan tåle varmen, er det OK - det har pyndtshop såvel som du vist styr på. " Har på INGEN måde betvivlet deres evner  ja, jeg er en teknisk analfabet, og også derfor jeg skriver til Lars - men det må man åbenbart ikke nu om dage??? Kan godt være jeg er en teknisk analfabet, men så er den hykleriske, inkompetente Lars vist også analfabet på mange måder: fornuft, erkendelse m.m.
|
| Til top |
|
| |