Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 05:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Frolgers anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 57
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 April 2015 kl. 01:28 | IP-adresse registreret  

Tidsmåler er der nok ikke i den.
Det lyder som om, der er en decideret fejl. God idé, at lade Bernhard kigge på den. Det er sikkert "vupti", og så spiller det igen. Krydser fingre

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2015 kl. 10:54 | IP-adresse registreret  

Frolger skrev:
Og boy, arbejde mandag til fredag?? Puuhaa.. Jeg gi'r en fridag, hvis bare du selv ta'r den

Tog den i går, men skidt, ta´r en i dag også. Som sagt, udover tændrør, olie og filter, nåede jeg da også så langt med riaa-psu´en

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Sendt: 03 April 2015 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
[QUOTE=Frolger]Og boy, arbejde mandag til fredag?? Puuhaa.. Jeg gi'r en fridag, hvis bare du selv ta'r den

Tog den i går, men skidt, ta´r en i dag også. Som sagt, udover tændrør, olie og filter, nåede jeg da også så langt med riaa-psu´en

[/QUOTE] Er det noget medbyg, eller er det noget du selv har snittet helt fra bunden incl printet? Ser da fint ud.  
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2015 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Næh nej.
Der er en gut i (så vidt jeg husker) Malaysia, eller var det Taiwan???? Bli´r s´gu alzheimer præget efterhånden. Nåh, men han har lavet nogle særdeles fine printlayouts til både riaa og psu.
Købte print for flere år siden og har bare haft dem til at ligge. Da Miav så fik begyndt på sit projekt,

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=101417& PN=1

Kom jeg i tanke om, at det s´gu da var den jeg havde liggende, og efter at have hørt hans mening om lyden, så skulle han da ikke være alene.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2015 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Næh nej.
Der er en gut i (så vidt jeg husker) Malaysia, eller var det Taiwan???? Bli´r s´gu alzheimer præget efterhånden. Nåh, men han har lavet nogle særdeles fine printlayouts til både riaa og psu.
Købte print for flere år siden og har bare haft dem til at ligge. Da Miav så fik begyndt på sit projekt,

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=101417& PN=1

Kom jeg i tanke om, at det s´gu da var den jeg havde liggende, og efter at have hørt hans mening om lyden, så skulle han da ikke være alene.
*

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 03 April 2015 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:
Roky... det var ikke en joke. Og det var ikke
smøremiddel. Checkede hans spraydåse på nettet, og
det er rensevædske, meget flygtigt og fordamper
temmelig hurtigt. Som radiomekaniker igennem en
halv menneskealder, var det et aldeles umærket råd
baseret på erfaring, så stik lige piben ind Kunne
aldrig finde på at bringe folk i ulykke, uanset hvad du
måtte mene

Jeg betvivler bestemt ikke din rutine !!! - Og jeg tror da overhovedet ikke du forsøger at bringe nogen i ulykke. Men faktum er, at man ikke
bør bruge flere opløsningsmilder end nødvendigt. Right?

Jeg kan ikke se noget fornuften i at tømme en halv dåse WD40 ud i et apparat - Det er vel om noget en god grunder for at tiltrække skidt   .
Lidt som at skyde gråspurve med kanoner.

Og ja jeg har prøvet at smøre med rensevæsker, måske var det kontaktrens 60?, der går typisk ikke længe før kontakter begynder at knase
igen. Dette har jeg ikke oplevet med WD40. Jeg er kun en amatør
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2015 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Roky, lad være med at lægge mig noget i munden, som jeg ikke har sagt/skrevet. At tømme en ½ dåse WD-40 ville være galimatias, da det er fyldt med olie. Det var Frolgers rensevædske ikke, meget flygtig, fordamper hurtigt. Derfor masser af det, der skulle nemlig gerne være noget af det, der var flydende mens han drejer omskifteren frem og tilbage. Du er kun en amatør, skriver du. Det er der ikke noget galt i, men det er også kun amatører, der bruger Kontakt-60 alene, og ganske rigtigt, så kanser det snart igen. Som du kan læse ovenover, skriver jeg, at han skal bruge 60/61/WL i den rigtige rækkefølge. Første affedter, nr. 2 åbner porerne i kontaktfladen og renser, nr.3 smører og lukker kontaktflade igen for yderligere korrosion. Så går der lang til, før det knaser igen

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Sendt: 03 April 2015 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Jeg læste det som om at det var WD40, my bad
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

Frolger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2012
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 08 April 2015 kl. 14:06 | IP-adresse registreret  

Tak for lykønskningen Boy!
Jeg sendte den lille stakkel afsted igår - som må vi se om Bernhard kan få den på benene igen.. Jeg krydser fingre

Spændte lige min Rega Exact 2 for samt mine nye VdH tannoy kabler.. Spillede så på min acurus pre i stedet for Audio classic'en.. pyha.. hold da op.
Det var ligesom højttalerne blottede sig - alt tøjet blev taget af, og det åbnede op for et kæmpe lydbillede. Måske lidt for meget imponator effekt,
men det skal jo lægges i vanen ved opgraderinger
Det blev dog en smule hidsigt synes jeg, men er heller ikke helt sikker på om PU'en sporer korrekt.. Har kun hørt én sang, og tør ikke udsætte den
for eventuelt fare.. Derfor har jeg købt mig en protraktor, og så skal jeg lege lidt med justeringen før jeg sætter plader på igen.

forresten Boy, utrolig spændende læsning med den DIY riaa der.. dog ikke noget jeg tør rode mig ud i endnu
har oprettet mig på DIYaudio, for ligesom at få indsigt i audioens indre væsen (udover det "overfladiske" viden jeg har læst mig til i hifirevyen og
sådan). Synes bare det er svært med alle de fagtermer.. hvis nogen tilbyder privatundervisning vil jeg med glæde binde mig som elev
Til top Vis Frolger's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frolger

michaelvv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 April 2015 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Hej Frolger..

Kan godt se at det er ganske standard pot/omskifter du har i, hvilke hvis man bruger det
meget er de for billige...

Her er et billede af min AC preamp, med Blue Alps og Elma omskifter, meget dyrere med det holder.

Min
AC Preamp

/Mvh Michael
Til top Vis michaelvv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelvv Besøg michaelvv's Websted

Frolger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2015 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Heysa Michael. Ja det er nok ikke potmetre/omskiftere af højeste kvalitet. Personligt ville jeg også prioritere det ret lavt ifht. lydgengivelse - om de
så skal skiftes engang imellem må jeg finde mig i, for har ikke råd på nuværende tidspunkt til at "opgradere" disse.
Tror dog heller ikke det er naturligt at omskifter og potmeter går kaput på fuldstændig samme tidspunkt, det sagde Bernhard også. Håber det er et
snuptag i nogle ledninger og så virker det

Ellers en rigtig lækker preamp ser det ud til..

michaelvv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 09 April 2015 kl. 16:08 | IP-adresse registreret  

Frolger skrev:
Heysa Michael. Ja det er nok ikke potmetre/omskiftere af højeste kvalitet. Personligt ville jeg også prioritere
det ret lavt ifht. lydgengivelse - om de
så skal skiftes engang imellem må jeg finde mig i, for har ikke råd på nuværende tidspunkt til at "opgradere" disse.
Tror dog heller ikke det er naturligt at omskifter og potmeter går kaput på fuldstændig samme tidspunkt, det sagde Bernhard
også. Håber det er et
snuptag i nogle ledninger og så virker det

Ellers en rigtig lækker preamp ser det ud til..

Ja der er en for del penge stumper i den, jeg skal have sat den til salg uden v-caps på et tidspunkt.

Bygger selv mine egne forstærkere nu... :-)

Til top Vis michaelvv's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af michaelvv Besøg michaelvv's Websted

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2015 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Det blå, der sidder i michaelvv's (ikke vvs) pre, er vist også dem, der også sidder i din Acurus.

Frolger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2015 kl. 23:32 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg fået min protractor, og min PU sporede godt nok lidt skævt.. Er dog stadig en smule usikker mht finjustering, men det er blevet meget
bedre..
Det passer vel, at man skal få armen til at "flyde" i luften, ved at sætte nåletrykket til 0g og justere på kontravægten? Når den så flyder justerer
man nåletrykket til det der står på PU'en (1,75g) - eller lidt over?? Herefter så anti-skating til det samme - så den lander det samme sted på pladen
efter man hæver den op og ned??

Hvis ovenstående er korrekt er min pladespiller sat op nogenlunde korrekt

Frolger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2015 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

Nye højttalere
Det drejer sig om (måske) et sæt Tannoy T-165 Chester. Læste lidt på deres højttalerkonstruktioner og det lød rimelig begejstrende.. Synes også
bare de "ældre" højttalere fra Tannoy er svære at få fat i, så kunne ligeså godt erhverve mig et sæt nu der endelig er muligheden for det

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2015 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Frolger skrev:
Nu har jeg fået min protractor, og min PU sporede godt nok lidt skævt.. Er dog stadig en smule usikker mht finjustering, men det er blevet meget
bedre..
Det passer vel, at man skal få armen til at "flyde" i luften, ved at sætte nåletrykket til 0g og justere på kontravægten? Når den så flyder justerer
man nåletrykket til det der står på PU'en (1,75g) - eller lidt over?? Herefter så anti-skating til det samme - så den lander det samme sted på pladen
efter man hæver den op og ned??

Hvis ovenstående er korrekt er min pladespiller sat op nogenlunde korrekt
Det er korrekt antaget. Men den med antiskatingen og det at pickuppen lander samme sted, har ikke noget med den at gøre. Det har noget at gøre med, pladens rotation, trækker armen indad mod centrum og dette skal antiskating modvirke.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2015 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

De ældre Tannoy, kan godt være lidt hidsige i toppen. Men dette har de nok fået mere bugt med, med udviklingen at diskant delen efterhånden.  

Frolger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2015 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Godt at jeg er med på hvordan man justerer en pladespiller efterhånden.. Og allervigtigst, at det er en Rega. Det er vist liiige til at have med at gøre

Mht. det du nævner omkring Tannoy, ved jeg ikke, om det er tilfældet i T-165. Ved nemlig ikke lige hvor gamle de er.. Har kun læst mig lidt til
virkemåden af den specielle højttalerkonstruktion. Er virkelig spændt på hvordan de lyder

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2015 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

......ja, jeg er da også spændt på, om J'erne må vige pladsen.  Ja, de er jo opbygget lidt á la Kef's UNI-Q enheder, men har dog en noget anden sound. Men ser frem til din udmelding.

Frolger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 April 2015 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

læste netop lige noget om de KEF enheder i High fidelity.. tænkte der var en sammenhæng.. Det var da pudsigt
Men de bliver også rost til skyerne, de UNI-Q enheder

Ja lige nu er der ikke meget lyd.. fik min forforstærker hjem i dag. Bedre held næste gang må man vist sige. Den virkede sgu heller ikke denne
gang. Bernhard sagde der intet var galt med omskifteren.. og det var der jo herhjemme.

Men tror at grunden til den slet ikke spiller lige nu, er at jeg havde 10 tommelfingre og kom til at give det ene rør et dask.. De små jern"stik" der
blev så bøjet.. Men røret lyser ligeså fint som det andet, og sidder nogenlunde fast i socket, så forstår det ikke. Lidt træls jeg ikke ved om det er
rørene eller den omskifter, for ville være træt af at købe nye ECC82 rør, når jeg lige har erhvervet splinternye i forbindelse med den opgradering af
min pre hos Bernhard..

<< Forrige Side af 57 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum