Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 13:11   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Mener du at kunne høre forskel på kabler? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 21
Spørgsmålet: Mener du at kunne høre forskel på højttalerkabler?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
235 [79,12%]
62 [20,88%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 05 August 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Kan I ikke alle der skindes tage en tudekiks og lad være med at hakke på hinanden? Det her skal være sjøvt, vi behøder ikke altid at være enige....:)

Det lyder somom min fars bil er bedre end din fars...:)

http://etilbudsavis.dk/ugens-tilbud/16543/tudekiks

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

ronnih
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 August 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Lige en tanke som slog mig.
Hvad med inden for andre genre end lige hifi, har kabler noget at sige der i forhold til lyd?
Altså nu tænker jeg på fx. lægevidenskabelig udstyr og forsker udstyr?

Fx. scanner man jo med ultralyd? - vil man kunne få rx. bedre ultralydsbilleder ved at bruge bedre kabler?
Eller er det mere et spørgmsål om at kablerne skal have nogle basale egenskaber, og såfrem disse er opfyldt, så er kablet så
godt som det kan blive?

Grunden til jeg spørger er at lyd jo bliver brugt mange steder - hvor det der kommer ud har andet end nydelsesværdi?

Hvem ved, måske der lå et "bargain" hunt i at få fat i sådan et kabel :-)
Til top Vis ronnih's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ronnih

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 August 2010 kl. 19:28 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
mogens_oestjyll skrev:
TruthSpinner skrev:
mogens_oestjyll skrev:

Dersværre lader det til at ikke alle gengælder min ydmyghed overfor andres erfaringsuniverser.

Tja, personligt kunne jeg ikke være mere fløjtende ligeglad. Men denne "ydmyghed" strækker sig altså ikke til
at jeg mener at du har hverken ret eller gode argumenter. Dermed tror jeg at din og min ydmyghed er præcis ens.

Mine argumenter er ganske solide. Det vil du finde ud af.

Èt af dem er at det ikke nytter noget, at man tilsidesætter andres erfaringsgrundlag. Og det tror jeg faktisk de allerfleste
vil give mig ret i. Uanset om du betragter det som et godt argument eller ej. Al erfaring viser, at det er bedst at samtale om
det her på et niveau, der accepterer andres universer. Gør man ikke det, ender det i religionskrig. Og dér har vi været
før.

Derfor har jeg anlagt det synspunkt, at det er yderst vigtigt at være lydhør overfor andre menneskers lyttemæssige
erfaringer. Er de således, at der ikke kan detekteres forskelle på kabler, så er det sådan. Og fint med mig. Længere er den
ikke for den, der har den oplevelse. Ligesom den ikke er længere for den, der har en anden oplevelse; sidstnævnte vil
naturligvis ikke give afkald på, at han kan høre en forbedring ved at vælge det for ham bedste kabel.

Jeg har mødt et mindre antal mennesker i mit liv som har svoret på at de har set en UFO. Dem tror jeg ikke på, men jeg vil
gerne prøve at forstå hvad det så var de så.

Problemet i den situation er at disse personer ikke selv ønsker at forstå hvad de så for de SÅ jo faktisk en UFO.

det her handler ikke om UFOer men om kabler, det er altså lidt nemmere at finde et kabel eller flere og så gå igang med at teste, end det er for en UFO og komme og teste dig
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

panos
Lukket konto
Lukket konto
Eget valg!

Bruger siden: 19 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 August 2010 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

-> hugoheinninja

JEg har sgu set en UFO... Det var min engelsk lærer i gymnasiet...:)

holfi prenb1
holfi nb250
taralabs the one over alt,
KEF reference 201/2
Til top Vis panos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af panos

mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Maj 2010
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 August 2010 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Fache skrev:
mogens_oestjyll skrev:
TruthSpinner skrev:
mogens_oestjyll skrev:

Dersværre lader det til at ikke alle gengælder min ydmyghed overfor andres erfaringsuniverser.

Tja, personligt kunne jeg ikke være mere fløjtende ligeglad. Men denne "ydmyghed" strækker sig altså ikke til
at jeg mener at du har hverken ret eller gode argumenter. Dermed tror jeg at din og min ydmyghed er præcis ens.

Nu lytter vi alle jo forskelligt og ikke alle er lige øvede og nogle kan simpelthen høre noget andre ikke kan eller kan lære.

Vi må ikke glemme at du har skrvet meget om at du kunne høre når du pudsede dine sikringer og også nemt kunne høre
hvilken vej de vendte.

Der må jeg se mig overgået med flere længder da jeg ikke kan høre forskel på at vende en sikring og så tror jeg at
sikringerne skal være ualmindelig beskidte før man kan høre at de bliver pudset.

Her lægger du ud i en tråd;

Tråd

Det er korrekt, at jeg også kan høre sikringers indflydelse. Det er om muligt endnu mere kontroversielt.

Men det "nye" er vel  - som du også selv påpeger - at der netop kan være forskel på hvordan vi lytter. Det siger al erfaring mig. Folk lytter ganske enkelt forskelligt. Og lægger måske vægt på helt forskellige forhold, når de lytter.

De, jeg har lyttet meget med, har som regel for så vidt hørt nogenlunde det samme hvad angår de forskellige forskelle, der kan være på hifi parametre, men vi vælger ikke deraf nødvendigvis det samme produkt som det foretrukne.

Og derudaf kommer mange forskelle, når mennesker skal vælge. Det kaldes vel blot præference.

Og den synes jeg idag ikke man kan tillade sig at anfægte. Hvis andre mener de har en bedre oplevelse ud af en sammensætning, et dyrt kabel -eller fravalg af selvsamme, nå..jaa..så bliver jeg jo nødt til at acceptere, at det for dem forholder sig sådan.

Men når det gælder mig selv, så vil jeg da ikke nøjes med noget, jeg synes kan gøres bedre. F.eks. i forb. med kabler, sikringer, pick upper osv.

Jeg tror ikke længere på, at det nytter noget at trække fronterne umanerligt hårdt op. Jeg tror ikke det flytter noget; det cementerer blot uenigheden.

Til top Vis mogens_oestjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mogens_oestjyll

mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 05 August 2010 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
mogens_oestjyll skrev:
TruthSpinner skrev:
mogens_oestjyll skrev:

Èt af dem er at det ikke nytter noget, at man tilsidesætter andres erfaringsgrundlag. Og det tror jeg faktisk de allerfleste
vil give mig ret i. Uanset om du betragter det som et godt argument eller ej. Al erfaring viser, at det er bedst at samtale om
det her på et niveau, der accepterer andres universer. Gør man ikke det, ender det i religionskrig. Og dér har vi været
før.

Derfor har jeg anlagt det synspunkt, at det er yderst vigtigt at være lydhør overfor andre menneskers lyttemæssige
erfaringer. Er de således, at der ikke kan detekteres forskelle på kabler, så er det sådan. Og fint med mig. Længere er den
ikke for den, der har den oplevelse. Ligesom den ikke er længere for den, der har en anden oplevelse; sidstnævnte vil
naturligvis ikke give afkald på, at han kan høre en forbedring ved at vælge det for ham bedste kabel.

Jeg har mødt et mindre antal mennesker i mit liv som har svoret på at de har set en UFO. Dem tror jeg ikke på, men jeg vil
gerne prøve at forstå hvad det så var de så.

Problemet i den situation er at disse personer ikke selv ønsker at forstå hvad de så for de SÅ jo faktisk en UFO.

Vi taler lyderfaringer og det var disse , jeg hentydede til.

Jeg gider ikke tale UFO'er i en tråd om kabler.

Til top Vis mogens_oestjyll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mogens_oestjyll

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 August 2010 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

hugoheinninja skrev:
Per N skrev:

Forsøget, som jeg forestiller mig det: 2 forskellige kabler. 1 musik nummer.

Vi hører det musik nummer alle de gange vi lyster, med forskellige kabler og forhåbentlig konstatere her vi kan høre forskel, vi er her klar over hvornår der bliver skiftet kabel.

Nu kommer det sjove så, vi dækker kablerne til så lytteren ikke kan se hvad der er foregået, han hører et musik nummer med et kabel, jeg skifter måske kabel/måske ikke kabel og dette vil gentage sig 20 gange og vi skal så se om der hvor lytteren påstår der er skiftet kabel stemmer overens med hvornår der fatisk er blevet skiftet kabel.

altså vi vil her kunne fastslå om man overhovedet kan høre en forskel, hvis lytteren kan gætte rigtigt i mere end 50% af tilfældende.

Var det noget for dig hugoheinninja lørdag eftermiddag i Aalborg?

jeg har også tænkt på sådan en test i længere tid.. syntes dog det er lidt overdrevet med 20 gentagelser da man vil blive en del forvirret, 4-5 gange burde være nok.. og måske for at gøre det lidt nemmere for mig skifte begge analoge set kabler + digital kablet hver gang, men hvis jeg skal være med til det så skal det være hjemme ved mig selv, og på mit anlæg.

men ærligt talt tror jeg der er flere og mere hardcore nørder end mig her som gerne vil vise dig en ting eller 2, håber på de giver lyd fra sig

Antallet af gange, vil jeg helst have et styk over 10, jeg ved det tager lang tid, ca. en eftermiddag, men ved tilfældig gætning med 2 kabler vil man jo ramme rigtigt 50% af gangene så er 4-5 stk for lidt til at sige noget om det, ingen siger det behøver være hele musik numre, bare det er det samme stykke hver gang. Jeg foreslog mit eget anlæg fordi det er hurtigt og skifte kabler, og de kan skjules, hvilket er nødvendigt jo. Men, hvis du har samme mulighed er det oki med mig, det kunne være sjovt.

Den med der er andre der gir lyd fra sig af de mere "hardcore" må jeg skuffe dig, det gør de ikke,.. Det er sørgeligt, men de holder sig til deres små spydigheder som:ingen vil være sammen med mig en hel eftermiddag, eller vi stemmer om det, flertallet har bestemt "vi kan høre forskel", så det kan vi gør i ikk?

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 05 August 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

ronnih skrev:
Jeg er altså med på at mødes!
Det kunne være super hyggeligt.   

Så kunne vi jo samtidigt få lejlighed til at få udvidet vores hifi horisont lidt.

så hvis nogen fra Aalborg området er friske så er jeg også :D

Som sagt jeg er temmelig frisk, men for at få et godt forsøg udover en hyggelig oplevelse skal der jo være mindst en tredje med som er "kabel guru"

hugoheinninja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2008
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 05 August 2010 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
hugoheinninja skrev:
Per N skrev:

Forsøget, som jeg forestiller mig det: 2 forskellige kabler. 1 musik nummer.

Vi hører det musik nummer alle de gange vi lyster, med forskellige kabler og forhåbentlig konstatere her vi kan høre forskel, vi er her klar over hvornår der bliver skiftet kabel.

Nu kommer det sjove så, vi dækker kablerne til så lytteren ikke kan se hvad der er foregået, han hører et musik nummer med et kabel, jeg skifter måske kabel/måske ikke kabel og dette vil gentage sig 20 gange og vi skal så se om der hvor lytteren påstår der er skiftet kabel stemmer overens med hvornår der fatisk er blevet skiftet kabel.

altså vi vil her kunne fastslå om man overhovedet kan høre en forskel, hvis lytteren kan gætte rigtigt i mere end 50% af tilfældende.

Var det noget for dig hugoheinninja lørdag eftermiddag i Aalborg?

jeg har også tænkt på sådan en test i længere tid.. syntes dog det er lidt overdrevet med 20 gentagelser da man vil blive en del forvirret, 4-5 gange burde være nok.. og måske for at gøre det lidt nemmere for mig skifte begge analoge set kabler + digital kablet hver gang, men hvis jeg skal være med til det så skal det være hjemme ved mig selv, og på mit anlæg. men ærligt talt tror jeg der er flere og mere hardcore nørder end mig her som gerne vil vise dig en ting eller 2, håber på de giver lyd fra sig

Antallet af gange, vil jeg helst have et styk over 10, jeg ved det tager lang tid, ca. en eftermiddag, men ved tilfældig gætning med 2 kabler vil man jo ramme rigtigt 50% af gangene så er 4-5 stk for lidt til at sige noget om det, ingen siger det behøver være hele musik numre, bare det er det samme stykke hver gang. Jeg foreslog mit eget anlæg fordi det er hurtigt og skifte kabler, og de kan skjules, hvilket er nødvendigt jo. Men, hvis du har samme mulighed er det oki med mig, det kunne være sjovt.

Den med der er andre der gir lyd fra sig af de mere "hardcore" må jeg skuffe dig, det gør de ikke,.. Det er sørgeligt, men de holder sig til deres små spydigheder som:ingen vil være sammen med mig en hel eftermiddag, eller vi stemmer om det, flertallet har bestemt "vi kan høre forskel", så det kan vi gør i ikk?

det jeg mente med hardcore nørder, er altså en der arbejdet lidt mere med hifi end mig som måske har et mere høj opløst anlæg, så selv hardcore naysayers må bukke og neje

for at vende tilbage til testen så tror jeg det bliver lidt for voldsomt med 20 gange, ihvertfald for mig, tror man bliver forvirret og kommer til at lave fejl, hvis det skulle laves sådan så skulle det gøres over længere tid med nogle ordentlige pauser.

men bare vent og se der skal nok være nogle der har lyst til at invitere dig kan da huske et andet kabel tråd hvor der var nogle der var klar på det.
Til top Vis hugoheinninja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hugoheinninja

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 August 2010 kl. 19:46 | IP-adresse registreret  

mogens_oestjyll skrev:
TruthSpinner skrev:
mogens_oestjyll skrev:
TruthSpinner skrev:

mogens_oestjyll skrev:

før.

Jeg har mødt et mindre antal mennesker i mit liv som har svoret på at de har set en UFO. Dem tror jeg ikke på,
men jeg vil gerne prøve at forstå hvad det så var de så. Problemet i den situation er at disse personer ikke selv ønsker at
forstå hvad de så for de SÅ jo faktisk en UFO.

Mit indlæg handler ikke om UFOer, men om folks forhold til det de mener at observere med deres sanser - som om
sanseindtryk leverer den endegyldige sandfærdige afgørelse på alle spørgsmål.

Mit standpunkt er at det øjeblik en af jer giver mig en rationel forklaring på fordan forskellige kabelkonstruktioner virker og
hvilke indvirkninger jeg derfor kan forvente for et givent kabel så bøjer jeg mig omgående.

Indtil da er jeg fløjtende bedøvende ligeglad med forskelle på kabler og jeg vil til enhver tid opfatte brugen af særlige, men
uforklarlige, konstruktionsprincipper til hifikabler som hokus pokus.

Medicinmanden i indianerstammer kendte også et par tricks. Han havde dog ingen som helst begreb om virkemekanismerne
i disse tricks og jeg kan uden at blinke sige at ingen vil underkaste sig den type af behandling i den moderne civiliserede
verden, fordi man godt ved at enhver kur ligesåvel kan blive ens død.

Præcis sådan har jeg det med kabler. Jeg kan lægge 100000000kr for et kabel. Hvis dette kabel overhovedet har en effekt
kan den lige så godt ødelægge min lyd som forbedre den - og ingen kan åbenbart forklare mig hvad jeg skal forvente eller
hvorfor.

Og NEJ, jeg skal ikke prøve mig frem og stole på mine ører - jeg lever altså kun i 80 år og det meste af tiden er reserveret
til rationelle gøremål.
Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 05 August 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
mogens_oestjyll skrev:
TruthSpinner skrev:
mogens_oestjyll skrev:
TruthSpinner skrev:

mogens_oestjyll skrev:

før.

Jeg har mødt et mindre antal mennesker i mit liv som har svoret på at de har set en UFO. Dem tror jeg ikke på,
men jeg vil gerne prøve at forstå hvad det så var de så. Problemet i den situation er at disse personer ikke selv ønsker at

Mit indlæg handler ikke om UFOer, men om folks forhold til det de mener at observere med deres sanser - som om
sanseindtryk leverer den endegyldige sandfærdige afgørelse på alle spørgsmål.

Mit standpunkt er at det øjeblik en af jer giver mig en rationel forklaring på fordan forskellige kabelkonstruktioner virker og
hvilke indvirkninger jeg derfor kan forvente for et givent kabel så bøjer jeg mig omgående.

Indtil da er jeg fløjtende bedøvende ligeglad med forskelle på kabler og jeg vil til enhver tid opfatte brugen af særlige, men
uforklarlige, konstruktionsprincipper til hifikabler som hokus pokus.

Medicinmanden i indianerstammer kendte også et par tricks. Han havde dog ingen som helst begreb om virkemekanismerne
i disse tricks og jeg kan uden at blinke sige at ingen vil underkaste sig den type af behandling i den moderne civiliserede
verden, fordi man godt ved at enhver kur ligesåvel kan blive ens død.

Præcis sådan har jeg det med kabler. Jeg kan lægge 100000000kr for et kabel. Hvis dette kabel overhovedet har en effekt
kan den lige så godt ødelægge min lyd som forbedre den - og ingen kan åbenbart forklare mig hvad jeg skal forvente eller
hvorfor.

Og NEJ, jeg skal ikke prøve mig frem og stole på mine ører - jeg lever altså kun i 80 år og det meste af tiden er reserveret
til rationelle gøremål.

Nu taler vi lyd og ikke syn. Der er fejl på synet under visse omstændigheder. Dette ses ikke indenfor normalområdet indenfor hørelsen.

Så jeg fastholder den afgrænsning, trådstarter har lagt, nemlig kan du høre forskel på kabler; det er præcist dette, vi drøfter og udveksler erfaringer om. Ikke alt muligt andet.

DonPede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 August 2010 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Jeg ville s*u ønske at jeg også sådan for alvor kunne hører forskel på højt.kabler - for så kunne jeg overbevise kæresten om at vi skulle ha' nogle tykke kabler liggende som så væsentlig sejere ud end de der tynde "Silvan"-kabler jeg bruger i øjeblikket  .

Men det kan jeg desværre ikke...

Og jeg har heller aldrig set UFO'er...Eller spøgelser...

Til top Vis DonPede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonPede

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010
Sendt: 05 August 2010 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

http://www.audiojunkies.com/blog/1197/virtual-dynamics-power -3-2000-profit-margin

De ti største Hi-Fi løgne
Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude

DonPede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2010
Sendt: 05 August 2010 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Ingeniør-dude skrev:

http://www.audiojunkies.com/blog/1197/virtual-dynamics-power -3-2000-profit-margin

Hey Dude,

denne tråd handler om højt.kabler og ikke strømkabler .

Men kan sagtens se din pointe .

Kom så kabelpushere / kabelguruer - argumentér venligst for jeres sag

Til top Vis DonPede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonPede

TruthSpinner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 August 2010 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

mogens_oestjyll skrev:
TruthSpinner skrev:
mogens_oestjyll skrev:
TruthSpinner skrev:

mogens_oestjyll skrev:
TruthSpinner skrev:
mogens_oestjyll skrev:

før.

Mit indlæg handler ikke om UFOer, men om folks forhold til det de mener at observere med deres sanser - som
om sanseindtryk leverer den endegyldige sandfærdige afgørelse på alle spørgsmål. Mit standpunkt er at det øjeblik en af jer
giver mig en rationel forklaring på fordan forskellige kabelkonstruktioner virker og hvilke indvirkninger jeg derfor kan
forvente for et givent kabel så bøjer jeg mig omgående. Indtil da er jeg fløjtende bedøvende ligeglad med forskelle på
kabler og jeg vil til enhver tid opfatte brugen af særlige, men uforklarlige, konstruktionsprincipper til hifikabler som hokus
pokus. Medicinmanden i indianerstammer kendte også et par tricks. Han havde dog ingen som helst begreb om
virkemekanismerne i disse tricks og jeg kan uden at blinke sige at ingen vil underkaste sig den type af behandling i den
moderne civiliserede verden, fordi man godt ved at enhver kur ligesåvel kan blive ens død. Præcis sådan har jeg det med
kabler. Jeg kan lægge 100000000kr for et kabel. Hvis dette kabel overhovedet har en effekt kan den lige så godt ødelægge
min lyd som forbedre den - og ingen kan åbenbart forklare mig hvad jeg skal forvente eller hvorfor. Og NEJ, jeg skal ikke
prøve mig frem og stole på mine ører - jeg lever altså kun i 80 år og det meste af tiden er reserveret til rationelle
gøremål.

Nu taler vi lyd og ikke syn. Der er fejl på synet under visse omstændigheder. Dette ses ikke indenfor normalområdet
indenfor hørelsen.

Så jeg fastholder den afgrænsning, trådstarter har lagt, nemlig kan du høre forskel på kabler; det er præcist dette, vi
drøfter og udveksler erfaringer om. Ikke alt muligt andet.

Jeg synes nok at en kritisk forholden til, om det vi hører eller ikke reelt er de penge værd som det koster og hvilke
problemer der er forbundet dermed, er ganske overordentlig væsentlig for denne tråds emne.

Faktisk vil jeg mene at dette er mere relevant end spørgsmålet om forskel eller ej. Hvem bekymrer sig om forskel, hvis ikke
den kan omsættes konstruktivt?

Til top Vis TruthSpinner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TruthSpinner

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 05 August 2010 kl. 21:14 | IP-adresse registreret  

Ingeniør-dude skrev:
Endnu mere mærkeligt er det at det forekommer mig at et branchemedlem optræder som privatperson, og samtidigt forsvarer han sine 9.995,- kr/m ledning?

Jeg har forsøgt at finde frem til det, men uden succes... Hvor ser du at Micma18 driver business indenfor hifi?

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Sendt: 05 August 2010 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Ingeniør-dude skrev:

Der er faktisk ikke noget at grine af, i dette tilfælde er det viden man betaler for, men prøv at se disse

part 1: http://www.youtube.com/watch?v=apkhJVbsRzA

part 2: http://www.youtube.com/watch?v=ebL7CAFU6wU&feature=relat ed

part 3: http://www.youtube.com/watch?v=-HDq5rnet5I&feature=relat ed

Dynamic filtering : http://www.youtube.com/watch?v=nLRO_s_N1H0&feature=relat ed

Et godt kabel koster ikke altid en formuge at lave, men bliver prissat efter hvad fabrikanten mener kablet kan sælges for uanset om han/hun/de tjener flere tussinde % på kablet

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2010 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
Og NEJ, jeg skal ikke prøve mig frem og stole på mine ører - jeg lever altså kun i 80 år og det meste af tiden er reserveret til rationelle gøremål.

Netop dette argument kunne også være årsagen til at de såkaldte kabel-guruer ikke gider stille op til en seance en lørdag eftermiddag

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 05 August 2010 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:
Et godt kabel koster ikke altid en formuge at lave, men bliver prissat efter hvad fabrikanten mener kablet kan sælges for uanset om han/hun/de tjener flere tussinde % på kablet

Det mener jeg faktisk ikke der er noget galt i. Hvis nu vi er ærlige ville vi jo alle helst tjene kassen på så lidt som muligt - eller...? Og det er jo ikke den eneste varegruppe hvor prisen sættes efter hvad markedet kan bære.

mogens_oestjyll
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Sendt: 05 August 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

TruthSpinner skrev:
mogens_oestjyll skrev:
TruthSpinner skrev:
mogens_oestjyll skrev:
TruthSpinner skrev:

mogens_oestjyll skrev:
TruthSpinner skrev:
mogens_oestjyll skrev:

før.

Mit indlæg handler ikke om UFOer, men om folks forhold til det de mener at observere med deres sanser - som
om sanseindtryk leverer den endegyldige sandfærdige afgørelse på alle spørgsmål. Mit standpunkt er at det øjeblik en af jer
giver mig en rationel forklaring på fordan forskellige kabelkonstruktioner virker og hvilke indvirkninger jeg derfor kan
forvente for et givent kabel så bøjer jeg mig omgående. Indtil da er jeg fløjtende bedøvende ligeglad med forskelle på
kabler og jeg vil til enhver tid opfatte brugen af særlige, men uforklarlige, konstruktionsprincipper til hifikabler som hokus
pokus. Medicinmanden i indianerstammer kendte også et par tricks. Han havde dog ingen som helst begreb om
virkemekanismerne i disse tricks og jeg kan uden at blinke sige at ingen vil underkaste sig den type af behandling i den
moderne civiliserede verden, fordi man godt ved at enhver kur ligesåvel kan blive ens død. Præcis sådan har jeg det med
kabler. Jeg kan lægge 100000000kr for et kabel. Hvis dette kabel overhovedet har en effekt kan den lige så godt ødelægge
min lyd som forbedre den - og ingen kan åbenbart forklare mig hvad jeg skal forvente eller hvorfor. Og NEJ, jeg skal ikke
prøve mig frem og stole på mine ører - jeg lever altså kun i 80 år og det meste af tiden er reserveret til rationelle
gøremål.

Nu taler vi lyd og ikke syn. Der er fejl på synet under visse omstændigheder. Dette ses ikke indenfor normalområdet
indenfor hørelsen.

Så jeg fastholder den afgrænsning, trådstarter har lagt, nemlig kan du høre forskel på kabler; det er præcist dette, vi
drøfter og udveksler erfaringer om. Ikke alt muligt andet.

Jeg synes nok at en kritisk forholden til, om det vi hører eller ikke reelt er de penge værd som det koster og hvilke
problemer der er forbundet dermed, er ganske overordentlig væsentlig for denne tråds emne.

Faktisk vil jeg mene at dette er mere relevant end spørgsmålet om forskel eller ej. Hvem bekymrer sig om forskel, hvis ikke
den kan omsættes konstruktivt?

Nu talte du om medicinmænd og andet irrelevant; deraf min præcisering af trådens emne, der er en poll om om vi kan høre forskel på kabler med tilknyttede kommentarer. Det er i den forb. relevant, at forummet her må formodes at bestå af mennesker, der har gjort erfaringer indenfor lydgengivelse og at det er det, vi udveksler erfaringer indenfor.

Hvad angår de sidste to sætninger, må jeg sige, at jeg ikke aner hvad du taler om. Omsætning af lyd foregår såre automatisk i hjernen.

<< Forrige Side af 21 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes