Tilbage til HIFI4ALL.DK 3. juli 2024 | 00:04   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Rega Apollo (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 29 December 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Mr.antisilver2

Hvis du deltager i debatten om den Rega Apollo som du roser til skyerne, kan du så ikke skriver her i tråden, vi skal ikke vel sidde og sappe over i andre fora - debatten og det der skrives og læses, må da foregå her i HiFi4all.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 29 December 2005 kl. 16:31 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Daw-daw og vov-vov i snedriverne,


Et ghammelt ordsprog siger, at man får, hvad man betaler for

Eller måske Rega har sat en strategi med at vende hele markedet på hovedet?

Med en lille smule kendskab til markedet og prissætning i øvrigt, så virker det umiddelbart usandsynligt, at den skulle være god, som der påstås. Men man skal jo aldrig sige aldrig.

Og med Phillips SA-963 i baghovedet, så kunne jeg forestille mig, at det er noget med, at afspillere op til en 10-15K får rocker-bank, men så heller ikke mere. Men det er som sagt kun gisninger - høres skal den helt bestemt.

Specielt vil jeg mene, at dens "storebror" bliver interessant, da der også var/er et spring fra Jupiter og nedefter.

Skal man se en smule bagud, så har Rega hidtil primært ligget i, hvad jeg vil kalde "den høje mellemklasse", uden egentlig at blive rigtig high end, hvilket da også har været afspejlet i prissætningen.


Med Nytårshilsen
G&S




Som talt ud af min mund - jeg glæder mig meget til at høre den. De har muligvis fat i noget af det rigtige ved REGA, men der er også af og til en tendens til at enkelte produkter bliver hypet til overjordiske højder. Det er desværre blevet set flere gange både herinde og andre steder. Indtil videre er der vel kun en enkelt bruger (og et par hunde) der har lyttet til den herinde og en enkelt test til grund for al omtalen.

Jeg vil lade det komme an på et lyt - jeg håber meget jeg bliver positivt overrasket

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Isomestic
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Oktober 2005
Status: Offline
Indlæg: 4
Sendt: 29 December 2005 kl. 16:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har også haft æren af at få et tidligt lyt på den - og jeg er meget enig, den lyder som noget der er MEGET mere værd end de 6500 :)
Til top Vis Isomestic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Isomestic
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 30 December 2005 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

REGA APOLLO

Måske vi kunne få importøren / doktor Medlyd med her på siden, jeg er sikker på at han kan bidrage med lidt omkring denne nye CD spiller fra Rega.
Lad os høre lidt om den og det der kan berettes om udviklingen af den, og hvad der gør dennne model så meget bedre end tidligere modeller, for det er jo unægteligt interessant når der kommer noget nyt, specielt når prisen er lav og kvaliteten samt lydgengivelse i top.

Vi venter spændt på Medlyd og deres venlige deltagelser her i tråden, der mangler lidt liv og erfaring for at få tråden i gang.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 30 December 2005 kl. 14:03 | IP-adresse registreret  

Der skulle jo være solgt en del Apolloer i DK. Men måske holder de ikke til her på sitet

__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 30 December 2005 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Daw-daw og vov-vov i snedriverne,


Et ghammelt ordsprog siger, at man får, hvad man betaler for

Eller måske Rega har sat en strategi med at vende hele markedet på hovedet?

Med en lille smule kendskab til markedet og prissætning i øvrigt, så virker det umiddelbart usandsynligt, at den skulle være god, som der påstås. Men man skal jo aldrig sige aldrig.

Og med Phillips SA-963 i baghovedet, så kunne jeg forestille mig, at det er noget med, at afspillere op til en 10-15K får rocker-bank, men så heller ikke mere. Men det er som sagt kun gisninger - høres skal den helt bestemt.

Specielt vil jeg mene, at dens "storebror" bliver interessant, da der også var/er et spring fra Jupiter og nedefter.

Skal man se en smule bagud, så har Rega hidtil primært ligget i, hvad jeg vil kalde "den høje mellemklasse", uden egentlig at blive rigtig high end, hvilket da også har været afspejlet i prissætningen.


Med Nytårshilsen
G&S


Få hvad man betaler for? Det tror jeg sgu ikke 3020 har fået at vide



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 6376
Sendt: 30 December 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
Et ghammelt ordsprog siger, at man får, hvad man betaler for

Det var da rart, om det var sådan.
Så er det eneste vi behøver at gøre, for at forbedre et produkt, at sætte prisen op ! 




__________________
Blondine-energi løser verdens problemer!
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 30 December 2005 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hmm!

Nu skal jeg ikke udtale mig skråsikkert om lydkvaliteten på denne maskine, før jeg har lyttet til den, men mon ikke jupiter giver et godt vink i hvilken retning vinden blæser monstro.

Som jeg kan studere tingene, så er Apollo opbygget omkring en DAC, som i høj grad er en kombinationschip, hvir det digitale filter og receiveren også er indbygget.
Den ligner i høj grad enkelte af BB´s modeller også på anvendelsessiden.
Rega krydrer så denne med noget memory, lidt clockcværk m.m.
Her ser jeg ikke rigtigt noget revolutionerende. At Mr. AS vers. 1.0 og vers. 2.0 begge er vilde med den, tror jeg skyldes noget helt andet.
Analogdelen er ganske enkelt "opampfrit" område.
Det tror jeg er hele kernen i begejstringen hos Mr. AS vers. 1.0 og vers. 2.0.

Jeg skriver dette fordi, at Hurtig, undertegnede m.fl. i forbindelse med vort DAC projekt, har ombygget en gammel Denon 2700 (BB1702) til en 2700 ver 1.1, hvor tricket bestod i, at den har fået diskret og umodkoblet I/V konvertering og analogforstærker.

Lyden fra denne mildt sagt bastardagtige spilledåse, er simpelthen kælen og lækker, så selv den mest analoge pladespiller vil rotere en ekstra gang.
Og det klarer den faktisk med en skod PSU og latterligt billige aluminiumsledninger hængende og daskende allevegne. Tilmed er den sat op på flexboard, og komponenterne er kylet på.

Der er ganske enkelt et fantastisk potentiale i, at forfine lige netop denne sektion af en DAC/CD spiller. Jeg er så ikke lige så interesseret i at få min spille til, at lyde af vinyl. Men vil derimod hellere have frigivet det potentiale der forhåbentligt ligger i mediet fuldstændigt. Så pladespillerlyden den ved jeg faktisk godt hvordan man fisker ud af CD mediet. Men prisen på de 6.500 for Apollo, levner da kun sporten som selvbygger som udbytte. Man har hurtigt brugt mere på komponenter end det i et DIY projekt.

Mit mål er så også et andet, som alt andet lige altid, vil blive mere kostbart end som så, men jeg lytter da alligevel gerne til en Apollo. I øvrigt mener jeg da at have hørt lidt på Jupiter i hedengangne Århus musik og HIFI klub.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 678
Sendt: 30 December 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

Hej

"Man får, hvad man betaler for" et gammelt ordsprog udtænkt af en sælger, måske !

Når Apollo ikke koster mere, hvilket vi og vore foirhandlere beklager, så er det fordi at Rega, når de prissætter deres produkter, beregner omkostninger, pålægger en avance og så er den ikke længere. De kunne godt have taget væsentlig mere for en Apollo, men så var der kun få, nemlig de der mener at man får, hvad man betaler for, der ville købe den, den resterende musikglade del af befolkningen ville købe noget andet og som Henry Ford engang sagde, hellere sælge 100 biler med 1% avance end en bil med 100% avance.

Rega Apollo`s  hemmelighed ligger i en kombination af løbeværk/software, hvor der er ca. 20 gange så meget bufferkvantitet end på andre CD maskiner. Istedet for at gentage hele møllen her og derved trætte tråddeltagerne, kan jeg henvise til www.rega.dk hvor Apollo er omtalt.

Det barokke omkring Apollo, er at vi hos vores forhandlere mødte ærgrelse over at den ikke kostede 5 gange så meget og hos publikum møder vi skepsis fordi den ikke koster 10 gange så meget. Gode ideèr er ikke altid dyre og prisen på Apollo afspejler dens produktionspris. Når high end cd maskiner koster så meget som de gør, så er det fordi at forbedringerne ligge på strømforsyninger, dyre kabinetter, pro drev med påhæftede stålplader og omfangsrige analogdele.

Rega har med Apollo grebet om ondets rod og gjort noget ved det der virkelig trængte til en overhaling, nemlig cd transport og software. Hvis man forestiller sig computere der kostede 50.000,- i `95 og så laver en sammeligning med computere fra 2006, så ved man at en 5000,- computer af idag er bedre, det samme er tilfældet med CD softwaren i Apollo, der er en opgradering fra `95 niveau til 2006 niveau. Så istedet for at betvivle kvaliteten pga. prisen, ville man have mere udbytte af at glæde sig over, at det nu er muligt at få enddog ganske hæderlig lyd ud af en CD.

Til Jkjaers indlæg, hvor han mener at kende 1 eller 2 der gerne ville betale mere for metalfronter, kan jeg kun give ham ret, men Rega, Medlyd og forhandlerne kan ikke leve af at sælge en eller to, derfor fortsætter Rega med at kaste pengene efter lydoptimerende dele og ikke designoptimerende dele. Den filosofi er bla. medvirkende til, at man får god lyd for relativt få penge.

Mange af de der har købt den ringer hertil for at tilkendegive, hvor glade de er for Apollo og flere af dem har anlæg der koster mere end en årsløn, ihvertfald min. Vi er utroligt glade for modtagelsen og kan næsten ikke få armene ned af glæde over at have det privelegie at sælge en produkt der i den grad lader til at være "value for money".

 

Godt Nytår

Bent Sejbæk 

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 678
Sendt: 30 December 2005 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Hej Kurt

Jeg er imponeret over din indsigt og hurtige dechifrering af Apollo " det er bare , det ligner og det har vi lavet på 2 minutter i en dcd 2700" . Ville du ikke være interesseret i et udviklerjob hos Rega, så de kunne spare 2 år 364 dage 23 timer og 58 minutter, når de næste gang skal lave en CD, tænk hvor billigt det så kunne gøres !

Velment hilsen

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 30 December 2005 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

Medlyd skrev:

Hej Kurt

Jeg er imponeret over din indsigt og hurtige dechifrering af Apollo " det er bare , det ligner og det har vi lavet på 2 minutter i en dcd 2700" . Ville du ikke være interesseret i et udviklerjob hos Rega, så de kunne spare 2 år 364 dage 23 timer og 58 minutter, når de næste gang skal lave en CD, tænk hvor billigt det så kunne gøres !

Velment hilsen

Bent


Hvem har nu snakket om 2 minutter???
Det har eddermageme taget lang tid og mange overvejelser, at nå bare dertil, at en prototype, som ganske vist var tudegrim, var oppe at køre. Den er dog også rimeligt meget mere avanceret, end jeg nogensinde har set en alm. købe DACs analogdel. Men det er altså kun analogdelen jeg taler om.
Og ja! Det er helt sikkert her, at den analoge gengivelse stammer fra.
Diverse digitallyd stammer nemlig fra den analoge forstærker proppet med opamps.
Can´t help it
De 3 år som rega har brugt, ligger i øvrigt med  ganske stor sikkerhed ikke i det analoge design.

Og da i øvrigt - ja! jeg har sat mig ind i hvilke stumper de har klasket den sammen af, og ja jeg har checket dem ud.

Idéen med en extended memory har Madrigal brugt i Proceed og ML i mere end 10 år, det har ikke gjort dem mere analoge at lytte til.

Softwareupgraden kan jeg ikke vide noget om, ligesom jeg heller ikke kan vide noget om den samlede lydgengivelse, men det jeg har skrevet, det ved jeg tilfældigvis ganske meget om.
Men det er måske forbudt på janteøen

Og nej!
Jeg er slet ikke interesseret i et udviklerjob hos Rega, jeg tror faktisk næppe de udvikler tingene selv.

Btw. så er din sarkasme i den grad slet skjult, du burde nok øve dig lidt her i det nye år.

Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Indlæg: 1099
Sendt: 30 December 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:

Ghammel & Suhr skrev:
Daw-daw og vov-vov i snedriverne, Et ghammelt ordsprog siger, at man får, hvad man betaler for Eller måske Rega har sat en strategi med at vende hele markedet på hovedet? Med en lille smule kendskab til markedet og prissætning i øvrigt, så virker det umiddelbart usandsynligt, at den skulle være god, som der påstås. Men man skal jo aldrig sige aldrig. Og med Phillips SA-963 i baghovedet, så kunne jeg forestille mig, at det er noget med, at afspillere op til en 10-15K får rocker-bank, men så heller ikke mere. Men det er som sagt kun gisninger - høres skal den helt bestemt. Specielt vil jeg mene, at dens "storebror" bliver interessant, da der også var/er et spring fra Jupiter og nedefter. Skal man se en smule bagud, så har Rega hidtil primært ligget i, hvad jeg vil kalde "den høje mellemklasse", uden egentlig at blive rigtig high end, hvilket da også har været afspejlet i prissætningen. Med Nytårshilsen G&S


Få hvad man betaler for? Det tror jeg sgu ikke 3020 har fået at vide



Daws rockforlife,


Vel findes der efterhånden en god håndfuld produkter, hvor man virkelig får noget for skejserne, og det kunne da være sjovt, om Apollo'en (eller den større model) var en af dem.

Blot blinker mine advarselslamper en smule, når den engelske pressemeddelelse er noget mere forbeholden, end den danske. For ifølge den danske pressemeddelelse, så kan man den kommende aften ligesågodt sende sin nuværende afspiller i permanent kredsløb om jorden, uanset om den så er det ypperste af det ypperste.

Så indtil jeg har hørt den, har jeg lidt svært ved at tro, at træerne denne gang er vokset ind i himlen. Men det er nok bare mig

Som KvK også skriver, så er der ikke noget nyt i teknikken, og lur mig om der ikke blot er tale om, at det i stedet er nyt for prisklassen. Altså en "value-for-money" dims.

Jeg kan så tilføje, at andre firmaer i de seneste år har lavet nogle ligefrem gevaldige ting på firmware-siden, så der er skam sket noget, også på den side.

@Butt Spencer: Nemli' ja! Det er altid det dyreste, der er det bedste!


Med ægte Nytårshilsen
G&S



__________________
Denny Crane tilbage på TV, dammit!

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted
 
jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2357
Sendt: 30 December 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Ghammel & Suhr skrev:
rockforlife skrev:

Ghammel & Suhr skrev:
Daw-daw og vov-vov i snedriverne, Et ghammelt ordsprog siger, at man får, hvad man betaler for Eller måske Rega har sat en strategi med at vende hele markedet på hovedet? Med en lille smule kendskab til markedet og prissætning i øvrigt, så virker det umiddelbart usandsynligt, at den skulle være god, som der påstås. Men man skal jo aldrig sige aldrig. Og med Phillips SA-963 i baghovedet, så kunne jeg forestille mig, at det er noget med, at afspillere op til en 10-15K får rocker-bank, men så heller ikke mere. Men det er som sagt kun gisninger - høres skal den helt bestemt. Specielt vil jeg mene, at dens "storebror" bliver interessant, da der også var/er et spring fra Jupiter og nedefter. Skal man se en smule bagud, så har Rega hidtil primært ligget i, hvad jeg vil kalde "den høje mellemklasse", uden egentlig at blive rigtig high end, hvilket da også har været afspejlet i prissætningen. Med Nytårshilsen G&S


Få hvad man betaler for? Det tror jeg sgu ikke 3020 har fået at vide



Daws rockforlife,


Vel findes der efterhånden en god håndfuld produkter, hvor man virkelig får noget for skejserne, og det kunne da være sjovt, om Apollo'en (eller den større model) var en af dem.

Blot blinker mine advarselslamper en smule, når den engelske pressemeddelelse er noget mere forbeholden, end den danske. For ifølge den danske pressemeddelelse, så kan man den kommende aften ligesågodt sende sin nuværende afspiller i permanent kredsløb om jorden, uanset om den så er det ypperste af det ypperste.

Så indtil jeg har hørt den, har jeg lidt svært ved at tro, at træerne denne gang er vokset ind i himlen. Men det er nok bare mig

Som KvK også skriver, så er der ikke noget nyt i teknikken, og lur mig om der ikke blot er tale om, at det i stedet er nyt for prisklassen. Altså en "value-for-money" dims.

Jeg kan så tilføje, at andre firmaer i de seneste år har lavet nogle ligefrem gevaldige ting på firmware-siden, så der er skam sket noget, også på den side.

@Butt Spencer: Nemli' ja! Det er altid det dyreste, der er det bedste!


Med ægte Nytårshilsen
G&S



Her kan jeg godt følge dig Ghammel & Suhr

Der er et ordsprog der siger "Ting der lyder for godt til at være sandt... er det oftest heller ikke"

... men jeg vil da helt sikkert lade det komme an på en prøve

__________________
Venlig hilsen Jesper

"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 30 December 2005 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

 

Ja jeg vil nu også give Rega Apollo en chance, istedet for at man på forhånd er bedre vidende og har alverdens negative holdninger til alt, ud over sig selv og ens eget. 
Ud fra den betragtning at lang erfaring, indsigt i produktion, god lyd og dygtige folk også kunne risikere at eksistere hos Rega, så forligger muligheden jo at de OGSÅ er i stand til at tænke og sætte tingene sammen. 
Hvis man her i landet kan tweake, udvikle, forbedre og ændre ting til det bedre, er den muligheden jo nok OGSÅ tilstede hos Rega og andre steder. 
Disse ting tilsammen kunne så medføre, at man fra starten af udvikling og produktion, benyttede sig af disse mange resourcer, så man i slutfasen fik et vellydende produkt til en fornuftig pris. 
Endvidere synes Rega at være en virksomhed der satser på volumen, istedet for høje priser og begrænset salg, hvilket har stor indflydelse på slutprisen. 
Der kunne jo være mega præstige i at lave en super CDspille til en lille pris, det i sig selv kunne være god markedsføring for resten af deres produkter.
Før man kender til de mange aspekter, hvilket ingen af os gør, så skal man nok tage den med ro og anerkende at der findes folk ude i den store verden der kan tænke og producere.
For de mange flotte ord om god lyd og en velspillende CDspille, som vi kan læse os til, vil jo ramme demmed et brag, såfremt man fra alle sider kommer til det modsatte.

Jeg tror nu at det bliver en succes med den Apollo - fik lige et kort lyt til den hos HiFiklubben sammen med nogle B&W 803D. Men selvfølgelig kan man ikke regne med det, da det ikke er spillet til og resten af setup samt rum er ubekendt i formåen.
Dog vil jeg sige, at den umiddelbart ikke skuffede mig i sammenligning med den tidligere model - Apolo var klart bedre, men igen, det skal testes af på en helt anden måde og i kendte omgivelser, før man får noget.

Overvejer faktisk at teste et komplet sæt af Rega grej sammen med de B&W 803D, for de laver jo også nogle nydelige monoblokke - 4 af dem og i Bi-AMP kunne nok spille stuen lidt op - ret interessante produkter. 

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl


 

 

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 30 December 2005 kl. 21:57 | IP-adresse registreret  

Hej Tofte!

Man behøver da ikke høre noget, før man rakker det ned.
Det går da helt fint uden.
Se da f.eks. Bent Modlyd, der ved alt om at vi er en flok, som han i øvrigt nok ville undre sig over sammensætningen af, der slet ikke kan lave en DAC, fordi der kun er brugt 2 minutter??? på den.

Hr. Modlyd har i hvert tilfælde et andet stopur end mit, kan jeg da se.

I øvrigt er sådan en 3 års historie da al ære værd, men bortset fra det, er der nok ikke foregået ret mange minutters udvikling hos Rega. Det sker hos underleverandørerne, som foretager alt det langhårede.

Dernæst kan han fjernsensorere, at den er langt mindre gennemført end Apollo.
Men i modsætning til hr. Modlyd, er jeg ikke imponeret, jeg er nærmere deprimeret eller måske vaccineret, kanske det endda er introverteret eller steriliseret, i hvert tilfælde håber jeg ikke det er insemineret da.

BÅT i snestormen herfra.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 30 December 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Hej Tofte!

Man behøver da ikke høre noget, før man rakker det ned.
Det går da helt fint uden.
Se da f.eks. Bent Modlyd, der ved alt om at vi er en flok, som han i øvrigt nok ville undre sig over sammensætningen af, der slet ikke kan lave en DAC, fordi der kun er brugt 2 minutter??? på den.

Hr. Modlyd har i hvert tilfælde et andet stopur end mit, kan jeg da se.

I øvrigt er sådan en 3 års historie da al ære værd, men bortset fra det, er der nok ikke foregået ret mange minutters udvikling hos Rega. Det sker hos underleverandørerne, som foretager alt det langhårede.

Dernæst kan han fjernsensorere, at den er langt mindre gennemført end Apollo.
Men i modsætning til hr. Modlyd, er jeg ikke imponeret, jeg er nærmere deprimeret eller måske vaccineret, kanske det endda er introverteret eller steriliseret, i hvert tilfælde håber jeg ikke det er insemineret da.

BÅT i snestormen herfra.

 


__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 
Medlyd
Branchemedlem
Branchemedlem

Medlyd

Bruger siden: 26 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 678
Sendt: 30 December 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Hej Kurt

Vi er ikke mod lyd, vi er med lyd, men mod teknokraters overfladiske, tendensiøse og intetsigende bla, bla, bla omkring noget de ikke engang har besværet sig hen og høre.

Til oplysning, så blot dette, sarkasmes virkning er nu en gang bedst, hvis den er slet skjult.

Godt nytår

Bent

Til top Vis Medlyd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Medlyd
 
Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 1593
Sendt: 31 December 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Kurt Von Kubik

Helt ærligt, er det ikke klasser for langt ude, på alle måder og lang væk fra al realisme i forhold til trådens emne og i forhold til god måde at optræde på her i forum. 
Ikke af hensyn til mig og det jeg skriver samt dit svar, men alene hensynet til producenter og produkter, vurderet ud fra den betragtning, at du siger du ikke har hørt pågældende CDspiller.
Og sidst men ikke mindst også lidt af respekt for tråden og forum som helhed.

Pågældende distributør går efter opfordring ind på tråden, og deltager objektivt med et bredt og sobert indlæg omkring produktet - så hvis du ikke har noget objektivt og sagligt at sige i denne forbindelse, og det har du åbenlyst ikke, så burde du i stedet afstå, istedet for at prøve at sidde og gøre dig interessant med sådan en gang barnligt pladder, som dit indlæg er.

Kurt jeg har ofte stor respekt for din erfaring og viden, men her går du efter min bedste mening for lang, meget for langt igen
Ærlig talt minder det mig lidt om noget, som vi lige har set i forbindelse med en anden tråd og en anden skribents / brugers genopståelse her i forum - det at kaste en masse pladder og vås på banen og ødelægge tråden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl
 
Jakobsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1780
Sendt: 31 December 2005 kl. 11:49 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Kurt Von Kubik

Helt ærligt, er det ikke klasser for langt ude, på alle måder og lang væk fra al realisme i forhold til trådens emne og i forhold til god måde at optræde på her i forum. 
Ikke af hensyn til mig og det jeg skriver samt dit svar, men alene hensynet til producenter og produkter, vurderet ud fra den betragtning, at du siger du ikke har hørt pågældende CDspiller.
Og sidst men ikke mindst også lidt af respekt for tråden og forum som helhed.

Pågældende distributør går efter opfordring ind på tråden, og deltager objektivt med et bredt og sobert indlæg omkring produktet - så hvis du ikke har noget objektivt og sagligt at sige i denne forbindelse, og det har du åbenlyst ikke, så burde du i stedet afstå, istedet for at prøve at sidde og gøre dig interessant med sådan en gang barnligt pladder, som dit indlæg er.

Kurt jeg har ofte stor respekt for din erfaring og viden, men her går du efter min bedste mening for, meget for langt igen
Ærlig talt minder det mig lidt om noget, som vi lige har set i forbindelse med en anden tråd og en anden skribents / brugers genopståelse her i forum - det at kaste en masse pladder og vås på banen og ødelægge tråden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Fuldstændig enig....

MEEEN Bent startede lidt selv med at være fræk...... såååå

Til top Vis Jakobsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobsen Besøg Jakobsen's Websted
 
rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2382
Sendt: 31 December 2005 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Jakobsen skrev:
Toftdahl skrev:

Kurt Von Kubik

Helt ærligt, er det ikke klasser for langt ude, på alle måder og lang væk fra al realisme i forhold til trådens emne og i forhold til god måde at optræde på her i forum. 
Ikke af hensyn til mig og det jeg skriver samt dit svar, men alene hensynet til producenter og produkter, vurderet ud fra den betragtning, at du siger du ikke har hørt pågældende CDspiller.
Og sidst men ikke mindst også lidt af respekt for tråden og forum som helhed.

Pågældende distributør går efter opfordring ind på tråden, og deltager objektivt med et bredt og sobert indlæg omkring produktet - så hvis du ikke har noget objektivt og sagligt at sige i denne forbindelse, og det har du åbenlyst ikke, så burde du i stedet afstå, istedet for at prøve at sidde og gøre dig interessant med sådan en gang barnligt pladder, som dit indlæg er.

Kurt jeg har ofte stor respekt for din erfaring og viden, men her går du efter min bedste mening for, meget for langt igen
Ærlig talt minder det mig lidt om noget, som vi lige har set i forbindelse med en anden tråd og en anden skribents / brugers genopståelse her i forum - det at kaste en masse pladder og vås på banen og ødelægge tråden.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Fuldstændig enig....

MEEEN Bent startede lidt selv med at være fræk...... såååå

Jaaaaaaaaaaa, Bænt er dåååååååm, ja han er så

Come on man!



__________________
HYGGE HEJSA!
Til top Vis rockforlife's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rockforlife
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes