| Forfatter |
|
tarup 13 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1646
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|

Judas Priest, jeg havde den på vinyl for 20 år siden. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|

Allan Olsen, jævn musik, fantastiske tekster. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
HVAD SYNTES I OM JERES DALI IKON 6....? |
|
|
Jeg er dybt imponeret... Mit sæt er langt fra spillet til endnu, men lydkvaliteten er virkelig imponerende out-of-the-box. Der skal selvfølgelig heller ikke meget til at slå mine gamle Dali 505'ere, men alligevel :) Jeg er specielt imponeret over toppen, hvor der er masser af luft, og højtalerne knitrer nærmest med detajler når jeg hører jazz, Norah Jones eller Katie Melua. Stemmerne står brand tydeligt og rent, og hvert slag på bækken eller high-hat kan høres hele vejen ud. Sætter jeg rock, house eller chill-out på er toppen og mellemtonen lige så god, og bassen er hurtig og præcis uden på noget tidspunkt at blive buldrende og mudret. Jeg fik i dag gennemset/-hørt Ringenes Herre - Kongen Vender Tilbage, og også her blev jeg imponeret, igen mest på grund af toppen. Jeg kører ikke med sub, men med Ikon 6 som front er der masser af gang i både balistaene, "olifanterne" og "Grond" :-) Sværslagene står knivskarpt og hviner overbevisende gennem luften og Nazgul's skrig får virkeligt hårene til at rejse sig på nakken! Som du sikkert kan læse ud af min korte anmeldelse, er jeg virkeligt vild med disse højtalere :-) Jeg lyttede også længe til Ikon 7'erne i butikken, men det er som om at de taber kontrollen ved højere niveau'er, og jeg tvivler på at det skyldes den monster store Denon forstærker med tilkoblet effekt, der var koblet til dem. Derfor faldt valget på Ikon 6. Min stue er iøvrigt knapt 22kvm, jeg sidder ca. 4m fra sweetspot og rummet har ingen væsentlige akustiske problemer. Håber at det kan bruges til noget.
|
| Til top |
|
| |
hifijan Lukket konto

Dobbeltprofil!
Bruger siden: 06 April 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 784
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Clemmensen...
Tak for den fine anmeldelse af Ikon 6.... hvilken forstærker har du til at drive dem...? og hvor langt står de fra side-/bagvæg...?
Mvh. Jan __________________ Holfi Pre NB1 S.E.
Holfi Power NB250
Lyngdorf CD-1
Rega Planar 5
Dali Euphonia MS4
Thule Spirit TU150 DAB/FM
Nakamichi LX-5 cass
Denon AVR-3803
Denon DVD-A11
Panasonic NV-HS900
Dali Rear 0.8
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifijan skrev:
Tak for den fine anmeldelse af Ikon 6.... hvilken forstærker har du til at drive dem...? og hvor langt står de fra side-/bagvæg...? |
|
|
Jeg bruger en Marantz SR5500. Den leverer 2x120W ved 8 ohm i stereo og 7x90W i surround. Jeg ved ikke hvor stor strømforsyningen er, men jeg har endnu ikke oplevet at den er "løbet tør" ved brug. Lige nu står højtalerne ca. 1½m fra sidevæggene og ~80cm fra bagvæggen. Underligt nok synes jeg at forskellen er ubetydelig mellem 10cm og 1m fra bagvæggen, men jeg har dog fjernet dem et stykke fra men det er vel mest pga. gamle vaner. Grunden til at de tilsyneladende er placeringsvenlige jvad gælder plads bag til, er sandsynligvis at basrefleks porten sidder i fronten, så jeg vil tro at den er meget placeringsvenlig hvad gælder dybden.
|
| Til top |
|
| |
peterakastorm Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 373
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
MINE seneste indkøb :D
Exposure XVII forforstærker Exposure Super XVIII effekt (yeeeeeehaw!) Marantz SA-8400 cd-afspiller Gamut projekthøjtalere!
Så mangler jeg lige nogle bedre kabler, men det kommer ;)
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov
Sonus faber Stradivari Homage
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classic No 6.6 lækker intg. forstærker der bare trækker alt, og spiller skide godt!
|
| Til top |
|
| |
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
1 pk. rugbrød. 2 l. letmælk. kærgården. kødpølse. Ristede løg. Remulade, & Se & Hør!
Bøvs 
|
| Til top |
|
| |
NickyD Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2004 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 345
|
| Sendt: 13 Januar 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
1 sæt Bertram nr 14 Extremist Xlr, det lukker sgu op for sluserne
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
hov
|
|
|
Hva faan køber du Sonus Faber , er den ny. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
jensen skrev:
|
hov
|
|
|
Hva faan køber du Sonus Faber , er den ny.
|
|
|
ved jeg ikke , de ligger til tørre nu .
|
| Til top |
|
| |
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 01:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Clemmensen skrev:
hifijan skrev:
|
HVAD SYNTES I OM JERES DALI IKON 6....?
|
|
|
Jeg er dybt imponeret... Mit sæt er langt fra spillet til endnu, men lydkvaliteten er virkelig imponerende out-of-the-box. Der skal selvfølgelig heller ikke meget til at slå mine gamle Dali 505'ere, men alligevel :) Jeg er specielt imponeret over toppen, hvor der er masser af luft, og højtalerne knitrer nærmest med detajler når jeg hører jazz, Norah Jones eller Katie Melua. Stemmerne står brand tydeligt og rent, og hvert slag på bækken eller high-hat kan høres hele vejen ud. Sætter jeg rock, house eller chill-out på er toppen og mellemtonen lige så god, og bassen er hurtig og præcis uden på noget tidspunkt at blive buldrende og mudret.
Jeg fik i dag gennemset/-hørt Ringenes Herre - Kongen Vender Tilbage, og også her blev jeg imponeret, igen mest på grund af toppen. Jeg kører ikke med sub, men med Ikon 6 som front er der masser af gang i både balistaene, "olifanterne" og "Grond" :-) Sværslagene står knivskarpt og hviner overbevisende gennem luften og Nazgul's skrig får virkeligt hårene til at rejse sig på nakken!
Som du sikkert kan læse ud af min korte anmeldelse, er jeg virkeligt vild med disse højtalere :-) Jeg lyttede også længe til Ikon 7'erne i butikken, men det er som om at de taber kontrollen ved højere niveau'er, og jeg tvivler på at det skyldes den monster store Denon forstærker med tilkoblet effekt, der var koblet til dem. Derfor faldt valget på Ikon 6. Min stue er iøvrigt knapt 22kvm, jeg sidder ca. 4m fra sweetspot og rummet har ingen væsentlige akustiske problemer. Håber at det kan bruges til noget.
|
|
|
Uha...ja...Norah Jones... Selv det mindste slag på et bækken fylder hele stuen med bækkenlyd. Hendes plader er hyper-mega overprocesserede! Nul dynamik. Alle svage passager er hævet i niveau og alle kraftige passager er dæmpet... Føj-da! Men det er vist desværre blevet dagens standard... [Måtte bare af med det...!].
Mvh
Nilau
____________________________________________________________ ___________________
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 01:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nilau skrev:
Clemmensen skrev:
hifijan skrev:
|
|
|
|
Jeg er dybt imponeret... Mit sæt er langt fra spillet til endnu, men lydkvaliteten er virkelig imponerende out-of-the-box. Der skal selvfølgelig heller ikke meget til at slå mine gamle Dali 505'ere, men alligevel :) Jeg er specielt imponeret over toppen, hvor der er masser af luft, og højtalerne knitrer nærmest med detajler når jeg hører jazz, Norah Jones eller Katie Melua. Stemmerne står brand tydeligt og rent, og hvert slag på bækken eller high-hat kan høres hele vejen ud. Sætter jeg rock, house eller chill-out på er toppen og mellemtonen lige så god, og bassen er hurtig og præcis uden på noget tidspunkt at blive buldrende og mudret.
Jeg fik i dag gennemset/-hørt Ringenes Herre - Kongen Vender Tilbage, og også her blev jeg imponeret, igen mest på grund af toppen. Jeg kører ikke med sub, men med Ikon 6 som front er der masser af gang i både balistaene, "olifanterne" og "Grond" :-) Sværslagene står knivskarpt og hviner overbevisende gennem luften og Nazgul's skrig får virkeligt hårene til at rejse sig på nakken!
Som du sikkert kan læse ud af min korte anmeldelse, er jeg virkeligt vild med disse højtalere :-) Jeg lyttede også længe til Ikon 7'erne i butikken, men det er som om at de taber kontrollen ved højere niveau'er, og jeg tvivler på at det skyldes den monster store Denon forstærker med tilkoblet effekt, der var koblet til dem. Derfor faldt valget på Ikon 6. Min stue er iøvrigt knapt 22kvm, jeg sidder ca. 4m fra sweetspot og rummet har ingen væsentlige akustiske problemer. Håber at det kan bruges til noget.
|
|
|
Uha...ja...Norah Jones... Selv det mindste slag på et bækken fylder hele stuen med bækkenlyd. Hendes plader er hyper-mega overprocesserede! Nul dynamik. Alle svage passager er hævet i niveau og alle kraftige passager er dæmpet... Føj-da! Men det er vist desværre blevet dagens standard... [Måtte bare af med det...!].
Mvh
Nilau
____________________________________________________________ ___________________
|
|
|
ja det er noget pop pust .
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 07:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
|
hov
|
|
|
Er det ikke et par højttalere til så'n omkring 300.00,- __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 08:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
jensen skrev:
|
hov
|
|
|
Er det ikke et par højttalere til så'n omkring 300.00,-
|
|
|
jo endnu .
|
| Til top |
|
| |
tarup 13 Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
tarup 13 skrev:
jensen skrev:
|
hov
|
|
|
|
|
|
jo endnu .
|
|
|
Ikke helt forstået bliver de dyrere. __________________ B&W 801, VPI Scout m. transfiguration phoenix PU,EAR riaa, Pass 150 int. amp. Ayre cd, VDH Clearwater dobbelt, yter signalkabeler, Samsung 50"plasma tv. AKG 271.
|
| Til top |
|
| |
ernst_himself Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 104
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit sidste indkøb var 2 stk Beast ( baseret på asp 1000 ) effekt forstækere fra Bertram Audio
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
tarup 13 skrev:
jensen skrev:
tarup 13 skrev:
jensen skrev:
|
hov
|
|
|
|
|
|
jo endnu .
|
|
|
Ikke helt forstået bliver de dyrere.
|
|
|
ved ikke hvor meget de koster i dk
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

|
| Sendt: 14 Januar 2006 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Nilau skrev:
Clemmensen skrev:
hifijan skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Mvh
Nilau
|
|
|
ja det er noget pop pust . |
|
|
Nå ja, smag er jo en personlig ting, og mig generer det ikke at nogle typer optagelser er processerede. Om det er en fordel eller en ulempe kommer an på det enkelte nummer, men det generer mig ikke på de fleste af Norah Jones numre.
|
| Til top |
|
| |