Forfatter |
|
Filmtosse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 935
|
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Hva sker der for sværdet i loftet? Total Samurai stue..
|
|
|
Ja total samurai, næsten da  __________________ Mit
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Fedt med musik på terrassen.
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1694
|
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en pioneer receiver må da have en Zone 2 du kan bruge på terrassen... Det er da bedre/smartere end en ekstra receiver som du skal flytte frem og tilbage i tilfælde af regn... Hvis det skal være gennemført, så skal det køre som ekstra zone fra din pioneer, og med skjult kabelføring fra højttalerne ind gennem loftet og ned... Jeg har selv tænkt lidt over samme idé
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Sådan en pioneer receiver må da have en Zone 2 du kan bruge på terrassen... Det er da bedre/smartere end en ekstra receiver som du skal flytte frem og tilbage i tilfælde af regn...
Hvis det skal være gennemført, så skal det køre som ekstra zone fra din pioneer, og med skjult kabelføring fra højttalerne ind gennem loftet og ned... Jeg har selv tænkt lidt over samme idé 
|
|
|
Den har både zone 2 og 3 men kræver extra forstærker til begge zoner, så derfor den extra forstærker og ja skjult kabelføring ville være flot, men nu skulle det bare bankes op så det kunne bruges 
Det bliver du da helt klart nød til, det er sku skønt, det kan jeg love dig  __________________ Mit
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
Exxtreme skrev:
Sådan en pioneer receiver må da have en Zone 2 du kan bruge på terrassen... Det er da bedre/smartere end en ekstra receiver som du skal flytte frem og tilbage i tilfælde af regn...
Hvis det skal være gennemført, så skal det køre som ekstra zone fra din pioneer, og med skjult kabelføring fra højttalerne ind gennem loftet og ned... Jeg har selv tænkt lidt over samme idé 
|
|
|
Den har både zone 2 og 3 men kræver extra forstærker til begge zoner, så derfor den extra forstærker og ja skjult kabelføring ville være flot, men nu skulle det bare bankes op så det kunne bruges 
Det bliver du da helt klart nød til, det er sku skønt, det kan jeg love dig  |
|
|
Nå okay... Min Denon har fire zoner, men de kan alle routes hen til hvor man vil bruge dem, f.eks. surround b terminalerne via. menuen, hvis de ikke er i brug. Og da jeg ikke bruger 7.1 har jeg det ekstra sæt terminaler til terrassen eller hvor jeg nu vil bruge det... Lidt sjovere end at slæbe radioen derud... Hehe... Iøvrigt har jeg også routet en zone mere over til mine fronter så de er bi-ampet, det gav lidt mere styr på det hele... Du kunne jo, hvis du ikke har mulighed for det jeg har beskrevet ovenfor, købe et par aktive højttalere... Så slipper du stadig for at have receiveren stående derude...
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2009 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Denon har fire zoner, men de kan alle routes hen til hvor man vil bruge dem, f.eks. surround b terminalerne via. menuen, hvis de ikke er i brug. Og da jeg ikke bruger 7.1 har jeg det ekstra sæt terminaler til terrassen eller hvor jeg nu vil bruge det... Lidt sjovere end at slæbe radioen derud... Hehe... Iøvrigt har jeg også routet en zone mere over til mine fronter så de er bi-ampet, det gav lidt mere styr på det hele...
Du kunne jo, hvis du ikke har mulighed for det jeg har beskrevet ovenfor, købe et par aktive højttalere... Så slipper du stadig for at have receiveren stående derude...
|
|
|
Ok det er jo noget der er noget ved, ja der er noget nemmere, havde kigget på aktive højtalere, men nu havde jeg jo de Jamo liggende og de er jo beregnet til udendørs brug, og nu valgte jeg nu også den receiver fordi den ikke vejede ret meget så den er nem at flytte rundt på, har nu også overvejet at få arrangeret så den den kan stå i vinduskarmen inden for og så trække kablerne ind til den, men skal lige have fundet den rigtig løsning __________________ Mit
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 12 Juni 2009 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du vil bruge den receiver så skal den da op på loftet og stå, og så sæt en IR Extender op i udhænget, så er den helt væk af vejen
|
Til top |
|
|
homework000 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2009 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 05:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig flot opsætning du har fået dig der... Jeg har gennem et
stykke tid ventet på at få råd til 32" modellen af dit tv... Og jeg må
sige at jer er lige så begejstret for det som du er. M71 modellen er dog på vej, men tror ikke jeg venter på det...Hvor købte du tv'et og hvad gav du for det? Jeg overvejer at købe i
tyskland, der er mange tusinde kroner at spare dernede på især den
model... Hos Hifiedition.de koster det kun 13928,- for dit tv og det
nye M71 koster 18342,- det er jo priser der frister, men det sjove
forsvinder jo så hurtigt hvis der sker noget med tv'et...Tror jeg køber i danmark og betaler merprisen...
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
homework000 skrev:
Rigtig flot opsætning du har fået dig der... Jeg har gennem et
stykke tid ventet på at få råd til 32" modellen af dit tv... Og jeg må
sige at jer er lige så begejstret for det som du er. M71 modellen er dog på vej, men tror ikke jeg venter på det...Hvor købte du tv'et og hvad gav du for det? Jeg overvejer at købe i
tyskland, der er mange tusinde kroner at spare dernede på især den
model... Hos Hifiedition.de koster det kun 13928,- for dit tv og det
nye M71 koster 18342,- det er jo priser der frister, men det sjove
forsvinder jo så hurtigt hvis der sker noget med tv'et...Tror jeg køber i danmark og betaler merprisen...
|
|
|
Øhhhh hvad??? Hvorfor copy/paster du sådan en gammel kommentar? Jeg genkendte den med det samme... Det er noget jeg skrev for nogle år siden... Inden jeg vidste hvad der gjorde et billede godt
|
Til top |
|
|
Per A Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 27
|
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan vi ikke høre lidt om din multi-remote?
er den pengene værd?
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juni 2009 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per A skrev:
Kan vi ikke høre lidt om din multi-remote?
er den pengene værd?
|
|
|
Hvade kunne du tænke dig at vide, har du læste denne tråd??
Er det mere du vil vide så giv lyd
__________________ Mit
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 12:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg leget lidt med forbedring af akustiken, jeg har købt mig nogle Rockfon Cosmos plader som jeg har monteret forskellige steder i stuen
2 er placeret bag hver af mine Mahler
Det har givet et kæmpe løft, med et meget mere præcist lydbillede, i bas området er der sket en kæmpe forbedring, hvor der nu er meget mere kontrol bunden, det er hvirkelig en invistering, som har gjort meget mere for lyden end jeg havde forventet.
Udover det har jeg placeret 4 andre plader rundt omkring på væggene i stuen, 3 af dem ses her, hvilket har givet et markant løft når der køres i surround sound
__________________ Mit
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

|
Sendt: 08 August 2009 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter jeg fik mit Pioneer Tv, har jeg droppet at køre lyden gennem mit anlæg, når jeg ser tv, dels for at spare strøm og fordi jeg synes lyden i den højtalere som kan købes til 5090H er ganske god, dog synes jeg den manglede lidt i bunden, det har jeg nu afhjulpet ved at købe mig en Yamaha YST-FSW150 sub og den har lige givet det jeg manglede, lækkert.
Da den ikke fylder ret meget er de placeret i mit møbel, hvilket fungere ganske godt, så er den væk af vejen.
__________________ Mit
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja nu da vores antenneforening forlanger, at man har en DVB-C tuner, for at skulle se digitale kanaler, så har jeg været nødsagen til at købe sådan en, da mit kære Pioneer tv ikke har sådan en indbygget 
Det er efter en lang søgen blevet til denne:
Det bliver spændende at få den ABCOM IP BOX 9000HD PLUS Twin med 2 DVB-C tuner, koblet til så der kan nydes digitale kanaler.
Den skulle gerne komme i morgen 
__________________ Mit
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Filmtosse, det er ved at være lidt siden jeg har besøgt din tråd, men der er jo sket lidt hen over sommeren, har selv hoppet på en zaptor box, den er ok, når den ellers gider og virke, den går i baglås af og til  . Kom lige til at tænke på hvilke signal kabler du bruger i 2-kanals delen sammen med de kimber ht kabler ? __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

|
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Hej Filmtosse, det er ved at være lidt siden jeg har besøgt din tråd, men der er jo sket lidt hen over sommeren, har selv hoppet på en zaptor box, den er ok, når den ellers gider og virke, den går i baglås af og til . Kom lige til at tænke på hvilke signal kabler du bruger i 2-kanals delen sammen med de kimber ht kabler ? |
|
|
Hej Dan
Jeg har fået lavet denne tegning som viser hvilke kabler jeg bruger og hvordan tingene er koblet sammen, kan du bruge den
__________________ Mit
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det Kimber Hero XLR er det noget det dur, grunden til jeg spørger er at et gammelt Kimber PBJ XLR som lå i gemmeren blev fundet frem her til aften og kunne næsten ikke tro mine egne øre, bevars det er bestemt ikke perfekt, men der kommer godt nok meget spille glæde igennem. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
Exxtreme Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtosse skrev:
Ja nu da vores antenneforening forlanger, at man har en DVB-C tuner, for at skulle se digitale kanaler, så har jeg været nødsagen til at købe sådan en, da mit kære Pioneer tv ikke har sådan en indbygget 
Det er efter en lang søgen blevet til denne:
Det bliver spændende at få den ABCOM IP BOX 9000HD PLUS Twin med 2 DVB-C tuner, koblet til så der kan nydes digitale kanaler.
Den skulle gerne komme i morgen 
|
|
|
Har selv været hele spekteret rundt for at finde en en god PVR som kan det hele, og den du har fundet har jeg også kigget lidt på... Problemet er bare at de er p***e dyre hvis de skal have det hele (dobbelt dvb-c, indbygget harddisk, mpeg4 og HD osv.) men jeg synes så at Vantage HD8000C tiltaler mig mere da jeg har læst mange positive brugeranmeldelser af den, og den har gode muligheder for overførsel af film/optagelser til og fra PC.
Men jeg har slet ikke bestemt mig endnu... Det haster jo heller ikke, da man godt kan fortsætte som nu, det er ikke et krav med dvb-c mpeg4... Altså man kan fortsat se de analoge kanaler i flere år endnu, men man får jo selvfølgelig ikke allesammen digitalt...
Hvad måtte du give for boksen, går ud fra du har bestilt i Tyskland, de er jo svinedyre i DK...
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
Det Kimber Hero XLR er det noget det dur, grunden til jeg spørger er at et gammelt Kimber PBJ XLR som lå i gemmeren blev fundet frem her til aften og kunne næsten ikke tro mine egne øre, bevars det er bestemt ikke perfekt, men der kommer godt nok meget spille glæde igennem.
|
|
|
Ja jeg er meget glade for mine Hero XLR, de gav et kæmpe løft i lyden i forhold til de ViaBlue jeg brugt før så de kan varmt anbefaldes
__________________ Mit
|
Til top |
|
|
Filmtosse Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Exxtreme skrev:
Har selv været hele spekteret rundt for at finde en en god PVR som kan det hele, og den du har fundet har jeg også kigget lidt på... Problemet er bare at de er p***e dyre hvis de skal have det hele (dobbelt dvb-c, indbygget harddisk, mpeg4 og HD osv.) men jeg synes så at Vantage HD8000C tiltaler mig mere da jeg har læst mange positive brugeranmeldelser af den, og den har gode muligheder for overførsel af film/optagelser til og fra PC.
Men jeg har slet ikke bestemt mig endnu... Det haster jo heller ikke, da man godt kan fortsætte som nu, det er ikke et krav med dvb-c mpeg4... Altså man kan fortsat se de analoge kanaler i flere år endnu, men man får jo selvfølgelig ikke allesammen digitalt...
Hvad måtte du give for boksen, går ud fra du har bestilt i Tyskland, de er jo svinedyre i DK...
|
|
|
Det er vildt svært med de her DVB-c bokse, for det første er det ikke så nemt at finde ret meget om de få der findes lige PT.
Og de er mega dyre dem som bare kan lidt
Jeg måtte give kr. 4.700,- for denne med en 500 gb harddisk, købt i danmark, kunne ikke finde den ret meget billiger i tyskland, desværre __________________ Mit
|
Til top |
|
|