Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 12:03   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Handel på Ebay.de (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nyborg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Januar 2008
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaring / dårlig erfaring med at handle på Ebay.de .

Jeg har en en " lille kærlig " for Akai GX 4000 D , men jeg tænker også lidt på hvordan en spolebåndoptager ser ud når den er sendt fra Tyskland til Danmark , jeg vil gerne have en lille Akai GX 4000  D , men bare ikke i samlesæt .

Til top Vis Nyborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nyborg

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

Nyborg skrev:
Er der nogen der har erfaring / dårlig erfaring med at handle på Ebay.de .

Jeg har en en " lille kærlig " for Akai GX 4000 D , men jeg tænker også lidt på hvordan en spolebåndoptager ser ud når den er sendt fra Tyskland til Danmark , jeg vil gerne have en lille Akai GX 4000  D , men bare ikke i samlesæt .

Ebay i Tyskland er som de andre ebay´s rundt om. Kun en irriterende ting ang. betaling. Tyskerne er ikke meget for at bruge Paypal, hvilket ville gøre det meget nemmere.

De gange jeg har handlet på ebay.de har det været smertefrit (og dem jeg har købt af har også haft Paypal)

bimx
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 07:05 | IP-adresse registreret  

tysklamd er helt ok har handlet der utallige gange,usa er en anden historie masser af svindlere
Til top Vis bimx's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bimx

flpdk
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Kig altid på den karaktergivning (gå efter dem som ligger tæt på 100%)  den enkelte sælger har fået og brug dem som tilbyder at man kan betale med Paypal (det er langt det nemmeste). Jeg har handlet på ebay.de , ebay.co.uk og ebay.com uden problemer. Nogle gange har varen dog ikke været helt i den stand jeg forventede. Som jeg fornemmer det, findes der heldigvis mange ærlige sælgere, men selvfølgelig også nogle uærlige - desværre. Er du i tvivl om en vare, skal du endelig sende en mail til sælger, indtil du har det svar du søger (nogle er også villig til at sende ekstra billeder).

Jeg ved ikke om det er rigtigt, men jeg fornemmer nogle gange, at sælger (godt nok med en anden identitet) byder på sine egne ting, for at få prisen op. Så mit råd er, at byde i sidste øjeblik (1-2 min) før auktionen slutter.

God jagt.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

Jeg er lige blevet mere eller mindre røvrendt af en gut med 97% da jeg ville købe et Nixon ur af ham. Han var hele tiden liige ved at sende uret når jeg spurgte ham - når han da svarede på mine mails! Nu har jeg lavet et Paypal Claim, og så må vi se hvad der sker. Det var min første handel over Ebay, og jeg synes bestemt ikke det vil være sjovt, hvis pengene er spildt

EDIT: det var så en brite. Jeg overså lige, du spurgte specifikt til den tyske version

Guide til billedupload
Til top Vis Sveske's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sveske

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

Sveske skrev:
Jeg er lige blevet mere eller mindre røvrendt af en gut med 97% da jeg ville købe et Nixon ur af ham. Han var hele tiden liige ved at sende uret når jeg spurgte ham - når han da svarede på mine mails! Nu har jeg lavet et Paypal Claim, og så må vi se hvad der sker. Det var min første handel over Ebay, og jeg synes bestemt ikke det vil være sjovt, hvis pengene er spildt

EDIT: det var så en brite. Jeg overså lige, du spurgte specifikt til den tyske version

De er ikke spildt så længe du betaler via paypal. Jeg gør helst aldrig andet. Som Scatcat så rigtigt skriver, så er paypal desværre ikke så udbredt blandt tyskere. Jeg har prøvet en "snydetamp" på ebay for nogle år siden. Det endte med at det engelske politi puttede ham ind i et lille mørkt rum i en for mig ukendt periode. Paypal meddelte at de desværre ikke kunne drive kongens (eller dronningens) mønt ud af ham. Jeg gik i min bank, som kontaktede PBS. Få dage senere blev pengene indsat på min konto. Det er nu næten 4 år siden, og jeg har aldrig hørt mere til sagen. Pengene er dog forlængst brugt igen, men det havde du vel gættet

Med hensyn til indpakning af varer jeg har købt i udlandet, har jeg ikke haft dårlige oplevelser. Alt har været i eet velfungerende stykke når det landede her på adressen.

Til top Vis Kalle_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kalle_dk

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Det er sgu surt alligevel. Især fordi jeg vandt auktionen i marts og at han løb om hjørner med mig siden da.
Oven i det er det ikke det fede hvis han af en eller anden grund bestemmer sig for også at give mig en negativ karakter (som jo så bliver den eneste jeg har)

Guide til billedupload

krenzler
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 December 2005
Lokalitet: København
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

97% er ikke nogen særlig god feedback score...
Til top Vis krenzler's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af krenzler

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

krenzler skrev:

Det kan der være noget om, men såvidt jeg husker, havde min "svindler" 99,8% men alle kriminelle har vel på et tidspunkt været lovlydige borgere, så det er ikke let at gennemskue hvergang, desværre.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Stoler ikke en skid på paypal.

Jeg har prøvet det modsætte jeg sendte en SPU til en tyksler der betalte den fra paypal.

Hvad skrev så han ikke have modtaget den selv om han havde, og det fik jeg bevis på, men det var paypal og e-bay ligeglad med jeg skulle betale dem de penge tilbage hvis jeg skulle ind igen.

Så spar mig for det, paypal og e-bay er der kun for at tjene penge og de er total ligeglad med resten.

Kender til mange flere der har oplevet det i tyskland us polen.

Alle dem der vil betale mig med paypal takker jeg nej til, og har ikke haft problemer med at sælge på e-bay endnu uden om paypal.

de seriøse går også udne om paypal.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Kalle_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Jeg har prøvet det modsætte jeg sendte en SPU til en tyksler der betalte den fra paypal.

Hvad skrev så han ikke have modtaget den selv om han havde, og det fik jeg bevis på, men det var paypal og e-bay ligeglad med jeg skulle betale dem de penge tilbage hvis jeg skulle ind igen.

Så spar mig for det, paypal og e-bay er der kun for at tjene penge og de er total ligeglad med resten.

Alle dem der vil betale mig med paypal takker jeg nej til, og har ikke haft problemer med at sælge på e-bay endnu uden om paypal.

Nu har jeg aldrig solgt noget på EBAY, kun købt, men der er altid 2 versioner af en historie jensen, og da vi ikke kender din bevisførelse, er det lidt svært at kommentere din oplevelse, men ærgerligt er det da bestemt. Paypal gjorde meget ud af min "sag". Omfattende korrespondance indtil sagen endte hvor den endte, så jeg har ikke noget at klage over. Du har helt ret i at EBAY og Paypal eksisterer for at tjene penge. Det gør alle som leverer ydelser eller produkter, så det er ikke en overraskelse for mig.

Sveske
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2008 kl. 15:45 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:

jensen skrev:

klip!

Nu har jeg aldrig solgt noget på EBAY, kun købt, men der er altid 2 versioner af en historie jensen, og da vi ikke kender din bevisførelse, er det lidt svært at kommentere din oplevelse, men ærgerligt er det da bestemt. klip!

Helt enig, men jeg vil da også lige høre, hvad bruger du så i stedet, Jensen? Bankoverførsel? Escrow?
krenzler skrev:

Det kunne du sgu da godt lige have fortalt mig inden jeg bød!

Guide til billedupload

nicoleif
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 15:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt adskillige ting på ebay, hovedsagligt på ebay.co.uk men også på .com og .de. Det spænder fra rigtig mange sacd- og dvd-a skiver til et par senn HD650 og et Timix løbeur med GPS. De 2 gange jeg er blevet "snydt" har været; en gang hvor en ebay shop charge'de mig dobbelt hvorefter jeg kontaktede shop'en via mail og fik de overskydende penge retur, og en gang hvor sacd beskrivelsen ikke stemte overens med varen (var faktisk en cd istedet for en sacd), her beholdte jeg cd'en da det ikke kunne svare sig at sende den retur. MEN et godt råd er PayPall og feedback! Amazon er også fin!

Til top Vis nicoleif's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nicoleif

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 16:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har lavet over 40 handler på eBay, dog mest .co.uk. Jeg betaler altid med PayPal og har aldrig haft problemer med det. Den eneste handel uden PayPal hvor betalingen skulle foregå med bankoverførsel var der i mod noget l**t; det gør jeg aldrig mere. Kun PayPal til mig, tak. Når jeg søger efter noget, søger jeg altid efter varer der kan betales med PayPal.

Den sidste handel var dog på .de og den forløb perfekt. En fabriksny Toshiba HD EP35 til under 1150 kr. leveret. Kom med fragtmand 3 dage senere.

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

bhp12
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Jeg har kun gode erfaringer med ebay.de, jeg har vundet 10-12 auktioner og har ikke oplevet nogle problemer. Har de fleste gange brugt bankoverførsel (überweisung) uden nogle problemer, det tager dog op mod en uge før transaktionen er registreret.

Hvis jeg skal gi' en advarsel er det i højere grad at undgå at de tyske sælgere bruger Hermes til forsendelse, dette skyldes at det i DK er DPD........ søg selv :-) Du kan evt. spørge om de kan bruge anden forsendelse.

Mht. budtaktik vil jeg anbefale at du gemmer dit bud til, så tæt på budstop som muligt, da der ikke er forlængelse af auktionen som på qxl.dk eller lauritz.com. Med så tæt som muligt mener jeg < 30sek. om muligt.
Til top Vis bhp12's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhp12

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 16:49 | IP-adresse registreret  

bhp12 skrev:

Mht. budtaktik vil jeg anbefale at du gemmer dit bud til, så tæt på budstop som muligt, da der ikke er forlængelse af auktionen som på qxl.dk eller lauritz.com. Med så tæt som muligt mener jeg < 30sek. om muligt.

Eller brug https://esnipe08.esnipe.com/

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

bhp12
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

kaizer skrev:

bhp12 skrev:

Eller brug https://esnipe08.esnipe.com/

Bruger nu selv: http://www.gixen.com/index.php

(kan bare ikke lave links i Firefox  )
Til top Vis bhp12's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bhp12

Mellemhjulet
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2006
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

bhp12 skrev:

(kan bare ikke lave links i Firefox  )

Link til tysk Ebay, lavet i Firefox: http://www.ebay.de/

Jeg har fået sendt 2 pakker retur i samme måned, de var sendt med Hermes. Så hvis de bruger det firma, er det smart at få dem sendt til et sted der er åbent i normal arbejdstid. Så var der 3 pakker der nåede frem, så jeg er da nede på 40% fejl, på en måneds tid.

Jeg har bedt om trackingnummer fra Hermes 2 gange. Den ene gang kom det uden problemer, den anden rykkede jeg for et par gange, og fik tilsidst det svar, at de ikke vidste hvem der bragte deres pakker ud i Danmark?? (Det har været DPD i alle tilfælde hos mig)

Tyske sælgere er som regel ret gode til indpakning, og deres varer er som regel bedre end forventet. Men der har da også været et par køb, hvor niveauet af varen var lidt tynd.

Men både porto og priser er ok, kan man lidt tysk hjælper det lidt. Og bankoverførsler er en leg.
Til top Vis Mellemhjulet's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mellemhjulet

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Kalle_dk skrev:
jensen skrev:

Nu har jeg aldrig solgt noget på EBAY, kun købt, men der er altid 2 versioner af en historie jensen, og da vi ikke kender din bevisførelse, er det lidt svært at kommentere din oplevelse, men ærgerligt er det da bestemt. Paypal gjorde meget ud af min "sag". Omfattende korrespondance indtil sagen endte hvor den endte, så jeg har ikke noget at klage over. Du har helt ret i at EBAY og Paypal eksisterer for at tjene penge. Det gør alle som leverer ydelser eller produkter, så det er ikke en overraskelse for mig.

Hej

Ja er der altid, men der er også altid en taber og vinder og paypal er altid en vinder.

Jeg bruger e-bay meget men aldrig paypal, jeg overføre bare penge til folk konto elle de overføre til mig og har aldrig haft problemer med det, hvis man bare bruger det der sidder på toppen af ens krop rigtigt går det ikke galt.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes