Forfatter |
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
kalleklat skrev:
Er det ikke der vi er havnet i dag? Kunderne går i faghandelen og får demonstreret varen, hvorefter han går hjem og bestiller den på intternettet, til en lavere pris.
Er det ikke på tide vi stopper den praksis, hvis vi vil bevare den faghandel vi har tilbage?
|
|
|
Det tror jeg ikke at du kan ændre ret meget på. Jeg tror nu ikke problemet er så stort når vi snakker om dyre hifiprodukter. F.eks. de produkter Vassago sælger bliver nok ikke solgt ret ofte over internettet. Jeg personligt køber mange mindre ting over internettet ( cd´er, dvd´er og lign. )og hvis jeg skulle bruge et minianlæg ville jeg måske også købe det på den måde, men uden først at få det demonstreret hos en forhandler. Dyrt Hifiudstyr vil jeg dog altid købe hos forhandleren hvor jeg kan se og lytte først. For de store kæder som sælger meget af det billige udstyr er der dog ingen tvivl om at de kan mærke konkurrencen fra internettet. De har i forvejen stor konkurrence fra lavprisvarehusene og det ses jo tydeligt at de er på vej væk. Der vil næppe være mange af den type butikker tilbage om få år.
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 09:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Sjoenne skrev:
jensen skrev:
Hvad er det du ikke forstå ??. |
|
|
Den store forskel fra den normale pris i din annonce i forhold til din normalpris du beskriver på din hjemmeside
jensen skrev:
Lad os bare tag det nu.
Mener du udsalg prisen skulle være den som varen koster i USA ???. |
|
|
Rolig nu - stille og roligt, så går det meget bedre. Nej, det har jeg aldrig antydet - du har skrevet på din hjemmeside at prisen skal være US retail + DK moms
jensen skrev:
Hvad er udssalgs prisen på det du har ved du det ???.
Hvad er udsalgs prisen på den mobil du måske køber imorgen ved du det?.
Hvad er en udsalgs pris. |
|
|
På det gear jeg har stående? Hvad har det med sagen at gøre? Det er 2nd Hand gear, så det kender jeg da bedst af alle prisen på. Min mobil jeg måske ville købe i morgen? - ja der kan jeg finde prisen oplyst hos min forhandler. En udsalgspris er den pris man tager for varen til slutbrugeren
jensen skrev:
Den pris jeg har sat på 17995kr er hvis en kunde vil have en og den ikke er på lager, så er der meget store udgifter ved at tag den ene hjem, men da jeg så køber hjem i stort antal sparre jeg en del penge og de penge jeg sparre giver jeg mine kunde ogsp vælger at ladeværd med at give noget og det er så deres måde.
Det kan man gøre med alt hvis man vil og har penge til det svære er det ikke, og lett at forstå.
|
|
|
Hvor mange du køber hjem er ikke min bekymring og vel heller ikke alle andre kunders? Hvis der står at apparatet koster US retail + DK moms, så er det kunden skal betale. Du kan ikke betinge en pris på din side(hvilket du jo ikke gør), med at den SKAL være på lager for at holde den lave pris. ----------------------------------------- Det jeg undrede mig over var dine "normal"priser - de er vidt forskellige i den Cronus annonce og det du skriver på din side. Du skriver i annoncen at normalprisen er 17.995kr På din side skriver du at prisen er US retail + DK moms. (lige under 11.000kr) Hvilken pris er den rigtige så? Og igen, for at du ikke farer i flint - det er helt fint at du har lave priser på det gear du sælger, men få dog styr på noget så simpelt som priserne så folk har noget reelt at forholde sig til. Det er ikke negativt ment noget af det her René - jeg synes bare det virker vildledende. |
|
|
Hej
Jeg tager det helt roligt.
Jeg har sat en normal pris udfra nogle udgifter, og har sat en tilbuds pris ud fra andre udgifter også.
Normal prisen er 17995kr, og så længe den er på lager eller på vej hjem nu 11000kr, forbi den kære $ er gået op siden sidst jeg købte.
længer er den ikke. |
|
|
Det er svært at gennemskue, når man kigger på din hjemmeside, og derefter kigger i tilbudsannoncen. Jeg troede at normalprisen var US retail + DK moms - men det er så tilbudsprisen.
Min pointe var at din tilbudspris i annoncen var stortset den samme som din normalpris på din hjemmeside - men det var samme tilbudspris du havde på din hjemmeside. Det fremgår jo ikke at det er et begrænset tilbud? Så man kan altså ikke regne med at priserne holder på din hjemmeside, da varerne bliver væsentlig dyrere når du ikke har dem på lager.
For at gøre det lidt mere gennemsigtigt, kunne man jo blot skrive normalpriserne: Normalpris: 17.995 - Tilbud: 10.000 (så længe lager haves)
Det kræver ikke så meget, men det andet er da noget rod.
Igen dette er ikke for at genere dig, men blot for at gøre det lidt mere gennemskueligt.
|
Til top |
|
|
Sjoenne Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 20 Oktober 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1870
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev prisen ændret.. til 16.995 - så nu er den ligepludselig faldet 1000 kr... Det er da vist som vinden blæser med de priser.
Det virker bare så storslået at kunne annoncere at DK kunder ikke skal betale mere end US kunder.. dog med momsen til forskel, når nu det rent faktisk er betinget af at du har købt stort ind i en periode.
Men lad det nu ligge Rene(jeg vil nødig være uvenner med dig eller nogen), smid de priser på du vil - det jeg siger er bare at du ville gøre det hele mere gennemskueligt og virke langt mere seriøs hvis du annoncerede de faktiske priser, frem for noget tilfældigt.
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Det er da vist som vinden blæser med de priser.
|
|
|
Det skyldes nok de stigende dollarkurser :
jensen skrev:
forbi den kære $ er gået op siden sidst jeg købte.
|
|
|

Undskyld, jeg kunne ikke lade være. 
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjoenne skrev:
Så blev prisen ændret.. til 16.995 - så nu er den ligepludselig faldet 1000 kr... Det er da vist som vinden blæser med de priser.
Det virker bare så storslået at kunne annoncere at DK kunder ikke skal betale mere end US kunder.. dog med momsen til forskel, når nu det rent faktisk er betinget af at du har købt stort ind i en periode.
Men lad det nu ligge Rene(jeg vil nødig være uvenner med dig eller nogen), smid de priser på du vil - det jeg siger er bare at du ville gøre det hele mere gennemskueligt og virke langt mere seriøs hvis du annoncerede de faktiske priser, frem for noget tilfældigt. |
|
|
Hej
Det bliver du heller ikke.
Der er told der er fragt nu mere man køber ind nu bedre pris får man og nu laver fragt priser.
Jeg har aldrig ville sætte en udsalgs pris men hvis jeg skrive 0kr ring eller mail for pris kan jeg ikke lave andet og da den kære $ hopper op og ned så kan jeg ikke lave andet en at ændre priser på min side.
Jeg kan sætte min priser som jeg vil også udfra hvor meget der købes ind og hvor mange.
Jeg gør ikke som mange af de andre impotør og sige prisen i usa også x12.
Men nu skal jeg da nok lave en førpris du kan forstå.
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
Sjoenne skrev:
|
|
|
jensen skrev:
|
|
|

|
|
|
Ja men sidste jeg købte var den 4,54 og nu er den 4,89.
Også sådan gør den hverdag derfor det er svært nå man vil sælge på den måde.
Kan godt se det er letter bare at sætte den fast på 10 til 12 kr som de fleste gør.
|
Til top |
|
|
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
Sendt: 03 Maj 2008 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
Stanley skrev:
Sjoenne skrev:
|
|
|
jensen skrev:
|
|
|

|
|
|
Ja men sidste jeg købte var den 4,54 og nu er den 4,89.
Også sådan gør den hverdag derfor det er svært nå man vil sælge på den måde.
Kan godt se det er letter bare at sætte den fast på 10 til 12 kr som de fleste gør.
|
|
|
Hvem er "de fleste"?? 
Dollarkursen er steget er en gammel kending fra Matador.... 
|
Til top |
|
|
kalleklat Forum Bruger

Bruger siden: 03 April 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 200
|
Sendt: 06 Maj 2008 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for en sober tone, i denne RØDE tråd. 
Cronusen spiller stadigvæk suverænt musikalsk.  __________________ Finn Nielsen
|
Til top |
|
|