Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 11:43   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: KT radio har også spøgelser i skabet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Buyer no 1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 210
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Man kan da ikke være en dårligere kunde fordi man betaler med et tilgodebevis. Man HAR jo allerede betalt pengene, og forretningen har oven i købet haft mulighed for at forrente dem.

Efter min overbevisning er man absolut ikke i ond tro, men handler derimod helt i overensstemmelse med forretningens egen politik, om ikke at lade handlen gå tilbage, men i stedet at udstede et tilgodebevis.

Til top Vis Buyer no 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Buyer no 1
 
Red King
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 552
Sendt: 13 Februar 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

CarstenH skrev:
ja, og dem er man squ træt af at se/høre på. :) Som sælger man nu er. :)

Er det eksperterne du er træt af???

Jeg syntes sku at det er vigtigt at behandle sine kunder fair!

Til top Vis Red King's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Red King
 
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 1113
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Jeg er kommet hos KT radio gennem rigtig mange år. På nær en enkel lille bitte svipser sidste år, så har jeg altid fået både yderst kompetent og behagelig rådgivning og alle aftaler er overholdt til punkt og prikke. Så jeg "frygter" absolut intet ved at handle der igen.

I den sag der henvises til her, der forstår jeg ikke hvorfor KT mener at kunden får dobbelt rabat. Hvis jeg læser afgørelsen korrekt, så er det jo her svaret på tvisten skal findes. Kunne man f.eks. ikke forestille sig, at tilgodebeviset blev udstedt med en højere værdi end det reelt burde være på? Da KT's begrundelse herfor er meget dårligt beskrevet, så synes jeg det er svært at tage stilling til hvad der er sket i den konkrete sag, men blot konstatere at der her er en dom der er gået dem imod. 

Jeg kommer der helt sikkert igen  



__________________
M.v.h.
Christian
Til top Vis Chr. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chr. R. Besøg Chr. R.'s Websted
 
sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 00:28 | IP-adresse registreret  

come on, alle f**ker op engang imellem. KT har serviceret tusinder af kunder gennem årene. ja, de har sikkert klokket i den her sag og det kommer til at koste dem kroner

men det er jo ikke just et nystartet firma der sælger faldskærme til 499kr og lukker biksen efter at indbetalingerne har rullet ind

så øv øv KT, det ka' i jo gøre bedre og nu videre med livet, ik'?

jeg kan også tilføje at set fra den anden side (set som sælger) ja så æder vi ofte mange 'umulige' sager der egentligt burde have faldet ud til sælgers fordel blot for at bevare det gode kunde forhold og ry til omverdenen, det er nemlig det der giver pote i den anden ende

men f**k hvor er der altså også mange imbecile kunder, og det er godt der ikke er tilsvarende websites der hænger dem (altså kunderne) ud

dog forstår jeg ikke at hvis forbrug.dk ikke sletter KT før sagen er bragt iorden, hvorfor gør KT så ikke noget?



Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt
 
sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

haha, faldskærme / fladskærme - whatever
Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7539
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 00:49 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:
Jeg synes ofte at sådanne tilfælde kan opstå. Frækheden fra enkelte sælgere rundt omkring vil ingen ende tage

Frækheden fra enkelte kunder vil såmænd heller ingen ende tage - ikke just en win/win-situation!

Og så skal man huske de faktorer der ligeledes kan spille ind, såsom misforståelser, folk der snakker forbi hinanden osv.

Dette er ikke en kommentar til selve sagen, men bare til din bemærkning - eftersom jeg selv er blevet ansat som sælger efter at have tilbragt det meste af mit voksne liv som almindelig hifi-nørd, er det lidt lettere selv at se hvordan tingene nogle gange foregår. Nogle sælgere er ikke engle, men det er bestemt heller ikke alle kunder der er blandt guds bedste børn!!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
sismofyt
Branchemedlem
Branchemedlem

elav.dk

Bruger siden: 02 August 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 833
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

netop!
Til top Vis sismofyt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sismofyt
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 02:45 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:


ahh. der er nu forskel på dine to scenarier, den ene ved jo godt at der er noget galt, eftersom han tager et billede. Det eksempel husker jeg iøvrigt godt fra min undervisning i erhvervsret.




Pudsigt. min lærer brugte også et lignende eksempel, og enda før man kunne købe fladskærme i fona.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
sunmusic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 26 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1065
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 02:56 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg så læst hele klageafgørelsen og forstår kræmmertankegangen hos KT Radio.

De er jo pludselig blevet klar over at den stakkels mand kommer til at bruge  sit tilgodebevis på 4.500 kroner i deres butik ligegyldigt hvad. hvis han venter og ender med ikke at indløse det har KT radio tjent 4.500.
KT Radio ved at kunden vil ønske at købe for mindst 4500 inden 29. april, så pludselig vil butikken ikke give ham rabat. De ved at han er tvunget til bruge mindst 4500.
Det er ikke i orden at butikken udnytter at tilgodebeviset snart udløber.
Til top Vis sunmusic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sunmusic
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

MathiasFB skrev:
Jeg synes ofte at sådanne tilfælde kan opstå. Frækheden fra enkelte sælgere rundt omkring vil ingen ende tage

Frækheden fra enkelte kunder vil såmænd heller ingen ende tage - ikke just en win/win-situation!

Og så skal man huske de faktorer der ligeledes kan spille ind, såsom misforståelser, folk der snakker forbi hinanden osv.

Dette er ikke en kommentar til selve sagen, men bare til din bemærkning - eftersom jeg selv er blevet ansat som sælger efter at have tilbragt det meste af mit voksne liv som almindelig hifi-nørd, er det lidt lettere selv at se hvordan tingene nogle gange foregår. Nogle sælgere er ikke engle, men det er bestemt heller ikke alle kunder der er blandt guds bedste børn!!



der er ret mange mennesker, der ville lære meget af at stå på den anden side af skranken. og det er ikke kun hifinørder .. for pokker der er mange dumme kunder derude.. nu holder jeg sjældent min k*ft hvis jeg kan hjælpe en sælger med en besværlig kunde. De værste kunder er som regel dem der har set kontant, basta osv, og tror at de dermed ved alt hvad der står i købeloven og hvad de siger er lov. Det er ret sjældent tilfældet.


Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Ronin skrev:

MathiasFB skrev:
Jeg synes ofte at sådanne tilfælde kan opstå. Frækheden fra enkelte sælgere rundt omkring vil ingen ende tage

Frækheden fra enkelte kunder vil såmænd heller ingen ende tage - ikke just en win/win-situation!

Og så skal man huske de faktorer der ligeledes kan spille ind, såsom misforståelser, folk der snakker forbi hinanden osv.

Dette er ikke en kommentar til selve sagen, men bare til din bemærkning - eftersom jeg selv er blevet ansat som sælger efter at have tilbragt det meste af mit voksne liv som almindelig hifi-nørd, er det lidt lettere selv at se hvordan tingene nogle gange foregår. Nogle sælgere er ikke engle, men det er bestemt heller ikke alle kunder der er blandt guds bedste børn!!



der er ret mange mennesker, der ville lære meget af at stå på den anden side af skranken. og det er ikke kun hifinørder .. for pokker der er mange dumme kunder derude.. nu holder jeg sjældent min k*ft hvis jeg kan hjælpe en sælger med en besværlig kunde. De værste kunder er som regel dem der har set kontant, basta osv, og tror at de dermed ved alt hvad der står i købeloven og hvad de siger er lov. Det er ret sjældent tilfældet.




Nu er det jo rent faktisk tilfældet at hvad der står i købeloven og aftaleloven, rent faktisk er lov - og hvis der er nogle forretninger der ikke mener de skal efterleve dem, jamen så er det kun godt vi har basta og kontant til at hænge disse firmaer ud, og at alm. forbrugere måske kan lære lidt om reglerne.

Nu er det følgende ikke myntet på dig, men synes også nogle af branchemedlemmerne i denne debat glemmer, hvem det er der er til for hvem. Det er naturligvis sådan at forretningerne skal yde vejledning og service til kunderne - og ikke omvendt. Det kan der vel slet ikke herske tvivl om?

Uanset hvor dum og "ubehøvlet" kunden er, vil man som sælger gerne lave et salg.

(og lad nu være med at komme med at det vil man ikke, for det passer ikke) Arbejder selv et sted omgivet af sælgere, som vil sælge hvad som helst til hvem som helst. :)


__________________
Noob til hifi - første anlæg netop indkøbt, og kæmper med opsætning netop nu.
Til top Vis StoneColdO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StoneColdO
 
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2019
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 10:07 | IP-adresse registreret  

sismofyt skrev:
men f**k hvor er der altså også mange imbecile kunder, og det er godt der ikke er tilsvarende websites der hænger dem (altså kunderne) ud

Det findes skam osse: http://www.haderkunder.dk/

Men dog er det mit indtryk at mange af de handlende/sælgere/kassedamer der skriver derinde nærmest opfatter kunder som en irriterende forstyrrelse i en eller dejlig arbejdsdag - uden tanker for hvem de egentlig tjener deres penge på.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

StoneColdO skrev:
witzel skrev:
Ronin skrev:

MathiasFB skrev:
Jeg synes ofte at sådanne tilfælde kan opstå. Frækheden fra enkelte sælgere rundt omkring vil ingen ende tage

Frækheden fra enkelte kunder vil såmænd heller ingen ende tage - ikke just en win/win-situation!

Og så skal man huske de faktorer der ligeledes kan spille ind, såsom misforståelser, folk der snakker forbi hinanden osv.

Dette er ikke en kommentar til selve sagen, men bare til din bemærkning - eftersom jeg selv er blevet ansat som sælger efter at have tilbragt det meste af mit voksne liv som almindelig hifi-nørd, er det lidt lettere selv at se hvordan tingene nogle gange foregår. Nogle sælgere er ikke engle, men det er bestemt heller ikke alle kunder der er blandt guds bedste børn!!



der er ret mange mennesker, der ville lære meget af at stå på den anden side af skranken. og det er ikke kun hifinørder .. for pokker der er mange dumme kunder derude.. nu holder jeg sjældent min k*ft hvis jeg kan hjælpe en sælger med en besværlig kunde. De værste kunder er som regel dem der har set kontant, basta osv, og tror at de dermed ved alt hvad der står i købeloven og hvad de siger er lov. Det er ret sjældent tilfældet.




Nu er det jo rent faktisk tilfældet at hvad der står i købeloven og aftaleloven, rent faktisk er lov - og hvis der er nogle forretninger der ikke mener de skal efterleve dem, jamen så er det kun godt vi har basta og kontant til at hænge disse firmaer ud, og at alm. forbrugere måske kan lære lidt om reglerne.

Nu er det følgende ikke myntet på dig, men synes også nogle af branchemedlemmerne i denne debat glemmer, hvem det er der er til for hvem. Det er naturligvis sådan at forretningerne skal yde vejledning og service til kunderne - og ikke omvendt. Det kan der vel slet ikke herske tvivl om?

Uanset hvor dum og "ubehøvlet" kunden er, vil man som sælger gerne lave et salg.

(og lad nu være med at komme med at det vil man ikke, for det passer ikke) Arbejder selv et sted omgivet af sælgere, som vil sælge hvad som helst til hvem som helst. :)


Rolig nu. Jeg er klar over at sælgere vil sælge, ellers var de jo nok ikke sælgere

MEN, der er satme mange mennesker der hører 1/3 af hvad der bliver sagt. Lov er lov og lov skal følges, vi er helt enige. Men der er forskel fra at have ret i hvad man tror der står i denne købelov, og så til at rent faktisk at have det.

Programmer som Basta og kontant er da meget underholdende og til dels også nyttige. De lærer folk at stille krav, og sætter fokus på de brodne kar i branchen. Jeg er godt klar over, at sælgere ikke er vilde med folk der stiller krav, for de er sværere at sælge noget til. Men det er bare ærgerligt.
Men programmerne lærer ikke folk, at man også skal forstå hvad der står i købeloven, før man kan føre sig frem med paragraffer osv. Det er der mange der glemmer.


Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 11:10 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
StoneColdO skrev:
witzel skrev:
Ronin skrev:

MathiasFB skrev:
Jeg synes ofte at sådanne tilfælde kan opstå. Frækheden fra enkelte sælgere rundt omkring vil ingen ende tage

Frækheden fra enkelte kunder vil såmænd heller ingen ende tage - ikke just en win/win-situation!

Og så skal man huske de faktorer der ligeledes kan spille ind, såsom misforståelser, folk der snakker forbi hinanden osv.

Dette er ikke en kommentar til selve sagen, men bare til din bemærkning - eftersom jeg selv er blevet ansat som sælger efter at have tilbragt det meste af mit voksne liv som almindelig hifi-nørd, er det lidt lettere selv at se hvordan tingene nogle gange foregår. Nogle sælgere er ikke engle, men det er bestemt heller ikke alle kunder der er blandt guds bedste børn!!



der er ret mange mennesker, der ville lære meget af at stå på den anden side af skranken. og det er ikke kun hifinørder .. for pokker der er mange dumme kunder derude.. nu holder jeg sjældent min k*ft hvis jeg kan hjælpe en sælger med en besværlig kunde. De værste kunder er som regel dem der har set kontant, basta osv, og tror at de dermed ved alt hvad der står i købeloven og hvad de siger er lov. Det er ret sjældent tilfældet.




Nu er det jo rent faktisk tilfældet at hvad der står i købeloven og aftaleloven, rent faktisk er lov - og hvis der er nogle forretninger der ikke mener de skal efterleve dem, jamen så er det kun godt vi har basta og kontant til at hænge disse firmaer ud, og at alm. forbrugere måske kan lære lidt om reglerne.

Nu er det følgende ikke myntet på dig, men synes også nogle af branchemedlemmerne i denne debat glemmer, hvem det er der er til for hvem. Det er naturligvis sådan at forretningerne skal yde vejledning og service til kunderne - og ikke omvendt. Det kan der vel slet ikke herske tvivl om?

Uanset hvor dum og "ubehøvlet" kunden er, vil man som sælger gerne lave et salg.

(og lad nu være med at komme med at det vil man ikke, for det passer ikke) Arbejder selv et sted omgivet af sælgere, som vil sælge hvad som helst til hvem som helst. :)


Rolig nu. Jeg er klar over at sælgere vil sælge, ellers var de jo nok ikke sælgere

MEN, der er satme mange mennesker der hører 1/3 af hvad der bliver sagt. Lov er lov og lov skal følges, vi er helt enige. Men der er forskel fra at have ret i hvad man tror der står i denne købelov, og så til at rent faktisk at have det.

Programmer som Basta og kontant er da meget underholdende og til dels også nyttige. De lærer folk at stille krav, og sætter fokus på de brodne kar i branchen. Jeg er godt klar over, at sælgere ikke er vilde med folk der stiller krav, for de er sværere at sælge noget til. Men det er bare ærgerligt.
Men programmerne lærer ikke folk, at man også skal forstå hvad der står i købeloven, før man kan føre sig frem med paragraffer osv. Det er der mange der glemmer.


Det er usmart når kunder tror de kender loven og paragrafferne, og så ikke gør det. Men jeg mener aldrig det bør komme dertil. Det er butikkerne og dens medarbejdere der har ansvaret for at twister bliver afsluttet uden at man som kunde skal true med bål og brand.

Jeg synes der er flere og flere butikker, som udviser stigende mangel på service, men på den anden side gerne vil tage sig overbetal,t for at man kan købe produktet hos dem frem for på nettet. Den prisforskel der er på nettet kontra fysisk butik SKAL opvejes af god service, ellers er det fuldstændigt idioti at handle et dyrere sted.


__________________
Noob til hifi - første anlæg netop indkøbt, og kæmper med opsætning netop nu.
Til top Vis StoneColdO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StoneColdO
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

StoneColdO skrev:


Det er usmart når kunder tror de kender loven og paragrafferne, og så ikke gør det. Men jeg mener aldrig det bør komme dertil. Det er butikkerne og dens medarbejdere der har ansvaret for at twister bliver afsluttet uden at man som kunde skal true med bål og brand.

Jeg synes der er flere og flere butikker, som udviser stigende mangel på service, men på den anden side gerne vil tage sig overbetal,t for at man kan købe produktet hos dem frem for på nettet. Den prisforskel der er på nettet kontra fysisk butik SKAL opvejes af god service, ellers er det fuldstændigt idioti at handle et dyrere sted.


jeg tror at vi er ret enige om flere af de ting vi diskuterer. Men som tidligere butiksansat, kan jeg afsløre at tilbyder du kunden een ting, som må anses for at være meget rimelig, så er der nogle kunder der kræver mere. Mere end de rent faktisk har krav på.
et eksempel jeg husker tydeligt, var en kunde der havde købt en kompressor til næsten 8.000kr. Den gik i stykker efter relativt kort tid, 1 måned eller 2 mener jeg, hvorefter vi tilbyder at ombytte den defekte del (en lille dims der sørger for at slå til og fra når der mangler luft i tanken), Det kunne skiftes af butikken selv og delen ville vi have hjemme i løbet af få dage. Det var ikke godt nok, han ville have alle sine penge igen.

Ja det er i alles interesse, at tvister bliver løst hurtigst muligt og så smertefrit som muligt. Jeg læste engang om en undersøgelse der havde vist, at utilfredse kunder i gnm.snit fortalte om deres oplevelser til 17 !! andre personer, hvor imod tilfredse kunder i gnm.snit fortalte det til 5!! .. altså dårlige historier skal man nok høre om, mens de gode er sværere at finde. Så det er skam i alles interesse at tvister løses hurtigt, og smertefrit for alle parter.

(god) service er en faktor der bør spille ind for at opveje prisforskellen. Men i det ligger andet end at sælgeren skal være superflink, god service i det her tilfælde kan også være noget som demofaciliteter.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
StoneColdO
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 24 August 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 130
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
StoneColdO skrev:


Det er usmart når kunder tror de kender loven og paragrafferne, og så ikke gør det. Men jeg mener aldrig det bør komme dertil. Det er butikkerne og dens medarbejdere der har ansvaret for at twister bliver afsluttet uden at man som kunde skal true med bål og brand.

Jeg synes der er flere og flere butikker, som udviser stigende mangel på service, men på den anden side gerne vil tage sig overbetal,t for at man kan købe produktet hos dem frem for på nettet. Den prisforskel der er på nettet kontra fysisk butik SKAL opvejes af god service, ellers er det fuldstændigt idioti at handle et dyrere sted.


jeg tror at vi er ret enige om flere af de ting vi diskuterer. Men som tidligere butiksansat, kan jeg afsløre at tilbyder du kunden een ting, som må anses for at være meget rimelig, så er der nogle kunder der kræver mere. Mere end de rent faktisk har krav på.
et eksempel jeg husker tydeligt, var en kunde der havde købt en kompressor til næsten 8.000kr. Den gik i stykker efter relativt kort tid, 1 måned eller 2 mener jeg, hvorefter vi tilbyder at ombytte den defekte del (en lille dims der sørger for at slå til og fra når der mangler luft i tanken), Det kunne skiftes af butikken selv og delen ville vi have hjemme i løbet af få dage. Det var ikke godt nok, han ville have alle sine penge igen.

Ja det er i alles interesse, at tvister bliver løst hurtigst muligt og så smertefrit som muligt. Jeg læste engang om en undersøgelse der havde vist, at utilfredse kunder i gnm.snit fortalte om deres oplevelser til 17 !! andre personer, hvor imod tilfredse kunder i gnm.snit fortalte det til 5!! .. altså dårlige historier skal man nok høre om, mens de gode er sværere at finde. Så det er skam i alles interesse at tvister løses hurtigt, og smertefrit for alle parter.

(god) service er en faktor der bør spille ind for at opveje prisforskellen. Men i det ligger andet end at sælgeren skal være superflink, god service i det her tilfælde kan også være noget som demofaciliteter.


Jeg tror også grundlæggende vi er enige om det meste

Og i dit tilfælde, vil jeg sige I gjorde hvad I kunne. Man kunne med nogen rimelighed sige at en ting ikke skal gå i stykker efter 1 måned, hvorfor at en hurtig reperation er en god løsning, men set fra kundens side er det ikke så fedt en ting går i stykker så hurtigt.

Jeg har selv købt et Philips fjernsyn til godt 18k - som efter mindre end en måned fik en fejl - der synes jeg ikke det er rimeligt at man som jeg har gjort har ventet 3½ måned på at få afhjulpet problemet - og jeg har derfor kontaktet Philips for at høre om de mener det er god praksis.


__________________
Noob til hifi - første anlæg netop indkøbt, og kæmper med opsætning netop nu.
Til top Vis StoneColdO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StoneColdO
 
CarstenH
Branchemedlem
Branchemedlem

Expert Frederiksberg (Bøjes Radio)

Bruger siden: 28 August 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 14 Februar 2008 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

Red King skrev:

CarstenH skrev:
ja, og dem er man squ træt af at se/høre på. :) Som sælger man nu er. :)

Er det eksperterne du er træt af???

Jeg syntes sku at det er vigtigt at behandle sine kunder fair!



Tænker bare på kunder der kommer for at brokke sig, bare for at brokke sig til butikken.
Fordi de selv har lavet egen fejl. :) Eller de bliver sure over tingene skal til service. Eller hvad det nu kan værre. :)

Men ja, Kunderne skal da behandles godt. Men de skal også vise respekt og behandle Sælgerne ordenligt :)

(ellers må man jo hente Gæveret under disken? ) haha.
Til top Vis CarstenH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CarstenH
 
power watt
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 948
Sendt: 08 Maj 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

de er kedlige og dårlige sælger
Til top Vis power watt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af power watt Besøg power watt's Websted
 
brasch
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3482
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Jeg læste engang om en undersøgelse der havde vist, at utilfredse kunder i gnm.snit fortalte om deres oplevelser til 17 !! andre personer, hvor imod tilfredse kunder i gnm.snit fortalte det til 5!! .. altså dårlige historier skal man nok høre om, mens de gode er sværere at finde. Så det er skam i alles interesse at tvister løses hurtigt, og smertefrit for alle parter

jeg ved, fra min tid på den gyldne måge, at der er lavet mange undersøgelser af den kaliber, jeg mener mac'en kom frem til en 18/3 deling (baseret på besøg i en hvilken som helst butik, ikke nødvendigvis mcd), det der i virkeligheden er mere interessant er at kun ca. 10% af klagerne når frem til butikken, resten er såkaldt "tavse klagere" der enten vælger at finde et andet sted at handle eller tro på det var en svipser og prøver igen. Derudover tager det 3 "perfekte" besøg i samme butik i træk at ændre folks holdning tilbage - det skal være super god service 3 gange i træk.



__________________
Fars er bedst når mor rør den
Til top Vis brasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af brasch
 
nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 893
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

StoneColdO skrev:
witzel skrev:
Ronin skrev:

MathiasFB skrev:
Jeg synes ofte at sådanne tilfælde kan opstå. Frækheden fra enkelte sælgere rundt omkring vil ingen ende tage

Frækheden fra enkelte kunder vil såmænd heller ingen ende tage - ikke just en win/win-situation!

Og så skal man huske de faktorer der ligeledes kan spille ind, såsom misforståelser, folk der snakker forbi hinanden osv.

Dette er ikke en kommentar til selve sagen, men bare til din bemærkning - eftersom jeg selv er blevet ansat som sælger efter at have tilbragt det meste af mit voksne liv som almindelig hifi-nørd, er det lidt lettere selv at se hvordan tingene nogle gange foregår. Nogle sælgere er ikke engle, men det er bestemt heller ikke alle kunder der er blandt guds bedste børn!!



der er ret mange mennesker, der ville lære meget af at stå på den anden side af skranken. og det er ikke kun hifinørder .. for pokker der er mange dumme kunder derude.. nu holder jeg sjældent min k*ft hvis jeg kan hjælpe en sælger med en besværlig kunde. De værste kunder er som regel dem der har set kontant, basta osv, og tror at de dermed ved alt hvad der står i købeloven og hvad de siger er lov. Det er ret sjældent tilfældet.




Nu er det jo rent faktisk tilfældet at hvad der står i købeloven og aftaleloven, rent faktisk er lov - og hvis der er nogle forretninger der ikke mener de skal efterleve dem, jamen så er det kun godt vi har basta og kontant til at hænge disse firmaer ud, og at alm. forbrugere måske kan lære lidt om reglerne.

Nu er det følgende ikke myntet på dig, men synes også nogle af branchemedlemmerne i denne debat glemmer, hvem det er der er til for hvem. Det er naturligvis sådan at forretningerne skal yde vejledning og service til kunderne - og ikke omvendt. Det kan der vel slet ikke herske tvivl om?

Uanset hvor dum og "ubehøvlet" kunden er, vil man som sælger gerne lave et salg.

(og lad nu være med at komme med at det vil man ikke, for det passer ikke) Arbejder selv et sted omgivet af sælgere, som vil sælge hvad som helst til hvem som helst. :)

Nu ved jeg ikke hvilket tele marketings firma du arbejder i, for man skal ikke finde sig i hvad som helst "bare" for at få et salg. Hvis kunden er meget ubehøvlet og direkte grov så skal han ikke købe noget af mig. Der skal være grænser for hvad man skal finde sig i som sælger. Kunden har som ofte ret men der er naturligvis også grænser som sagt.



__________________
Panasonic 42 PX74, H/K 635 reciever, Pioneer dvd 600, Pioneer 433 dvd optager, SA 1550, SA 520 og SA talent, SA 200 SUB
Til top Vis nemligja's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nemligja Besøg nemligja's Websted
 

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes