Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 19:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: DPD og mangel på service (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Hej jeg bestilte i sidste måned en headmap fra e-bay i Tyskland... den er endnu ikke ankommet og jeg har så fundet ud af at det ikke skyldes
hverken sælger eller det tyske postvæsen, men et direkte elendigt firma som hedder DPD.....

min pakke var i Danmark den 2/2 og har nu taget 9 dage om at nå fra Kolding til Kliplev (ca 70km), det var egentligt et tilfælde at jeg fandt ud af
at det var dpd der stod for fragten, for jeg kontaktede det tyske fragtfirma og de gav mig trackingnummer på min pakke...

De påstår at de har været her den 4 og 7 feburar hvilket jeg ikke tror på da de ikke har efterladt nogen besked om at de har været her og at min
kone (det dejlige væsen) har barselsorlov og er hjemme hele dagen...

I stedet for at lægge en seddel i min postkasse, får jeg et postkort om at de forgæves har forsøgt at levere pakken til mig, dette er en lodret løgn
for jeg ved jo at konen har været hjemme og har spurgt mine naboer om de har set en varevogn fra DPD, hvilket de ikke har.....

Nå men som den besindige mand jeg var, indtastede jeg leveringssted på deres hjemmeside hvor de lover at den kommer næste arbejdsdag
mellem 8 og 16, så jeg tog fri fra jobbet så jeg var 100% sikker på at der var nogle hjemme, når de kom, men de brillierede med deres fravær,
så ringede jeg igen til dem og de lovede mig så at den ville komme inden 17 i dag, der kom heller ikke en, så nu har jeg brugt 9 timer og brugt
en fridag på jobbet for at vente på en pakke som ikke er kommet

Så har jeg ringet igen og fik at vide at han slet ikke havde været i Kliplev idag, som om jeg ikke vidste det for turen i dag var en anden slags
tur..Hvorpå jeg spurgte om ikke deres arbejde var at bringe pakker ud ?? og uha det beklagede hun meget, men hva´fanden hjælper det ???

Jeg fik så at vide at i morgen, ville min pakke helt sikkert komme, hvortil jeg spurgte om jeg kunne regne med det ?? og blev forsikret om at
sæføllig kunne jeg da det, mit svar på det var at ifølge deres hjemmeside også havde kunnet regne med at den var her mellem 8-16 og at hun jo
for en time siden selv havde lovet at den ville komme inden 17...

Men jeg kunne da komme til Kolding og hente pakken selv, hvad skulle jeg så bruge et fragtfirma til ???

Formålet med dette indlæg er at advare alle imod at benytte sig af DPD, for det er simpelthen nogle RÆVGAFFER som vi kalder sådan nogle i sdr.
Jylland...

Jeg er rystet over den ligegyldighed firmaet viser deres kunder, så jeg prøvede at google DPD og dårlig service og fik ikke mindre end 474 hits,
dem jeg klikkede på var alle tråde i diverse fora, hvor flere var kimet til at de også havde haft dårlige oplevelser med DPD, så det er et minimum
af 1000 personer de har p***et ned af ryggen, skræmmende...

Jeg vil opfordre alle på HIFI4all der har haft dårlige oplevelser med DPD om at skrive i tråden her, da jeg har i sinde at henvende mig til
KONTANT og BASTA og hvad de forskellige forbruger programmer ellers hedder, jeg er ikke specielt sur over deres elendige logistik, men jeg er
edderspændt rasende over at blive løjet lige op i ansigtet...
Til top Vis Claus-dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus-dk

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 17:46 | IP-adresse registreret  

Du er ikke den eneste, har været udsat for nøjagtigt det samme: Påstået at have været på adressen to gange uden nogen hjemme, desudagtet at der var 4 personer hjemme på begge tidspunkter. Da pakken endelig kom, så den ud som var den overkørt af mindst en gaffeltruck!
DPD' danske filial er bundskraberen af transport firmaer. BASTA!

FMJ
Branchemedlem
Branchemedlem
FMJ

Bruger siden: 27 Juni 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Ja jeg har også oplevet noget lign. flere gange med DPD. Det firma har en virkelig kedelig kundeservice og de er p***e ligeglade.

En gang nåede de at sende min pakke retur fordi "postkortet" med beskeden blev forsinket af postdanmark. Jeg fik fat i den Hollandske afdeling de stoppede og gensendte så pakken. De var til gengæld både utrolig flinke og meget hjælpsomme, hvorimod de danske piger i kundeservice hverken kunne eller ville hjælpe og tilmed havde en ekstremt kedelige måde at tale til folk på...

www.gato-audio.com

Til top Vis FMJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FMJ Besøg FMJ's Websted

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 17:54 | IP-adresse registreret  

Er umiddelbart godt tilfreds med Post DK og GLS.
I øvrigt så er GLS OK billige hvis man skal have sendt noget tungt såsom forstærker.

Nå ja så ligger der en GLS vognmand 300 meter fra mit arbejde... det tæller vel også

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 19:07 | IP-adresse registreret  

Prøv at skrive til der hvor I har købt varerne at I har haft problemer og at I vil overveje at vælge forhandlere der sender med DPD fra i fremtiden.
Forhåbentlig kan vi så få sælgerne til at lægge pres på DPD så de enten bliver bedre eller også bare hopper i havnen allesammen!

/U.

PS: Jeg havde for to uger siden en pakke på vej med DPD som de først forsøgte at aflevere uen held. Da jeg så forsøgte at få den genleveret fik jeg
at vide at de kun ville genlevere til firmaadresser men ikke til private(!). Jeg fik talt til ti for mig selv inden jeg eksploderede og derefter givet
damen i kundeservice et firmanavn opfundet til lejligheden. Det virkede da også til sidst men jeg er sq ikke imponeret over dem.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Jeg har skrevet til "Hermes" som er det tyske firma der samarbejder med dansk DPD og orienteret dem om sagen og sagt at jeg vil fravælge
sælgere der benytter dem, jeg har også tænkt mig at skrive til sælger om det samme...

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

DPD stinker helt vildt.

de har godtnok ødelægt en del af mit sidste år.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

snod
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har også været i kløerne på DPD: Første gang blev pakken sendt retur (efter en historie der ligner første del af Claus-dk's) til sælgeren i Tyskland, der endte med af blive temmelig træt af mig og især DPD.

Ved henvendelse til DPD fik jeg kontakt med en sikkert meget sød kvinde, der mente, jeg burde have forståelse for, at DPD's systemer ikke er tiltænkt levering til private!

Jeg har 2 gange efterfølgende haft en fuldmagt i en konvolut hængende på min fordør med anvisning om, hvor jeg synes at pakken kunne afsættes. Det har virket begge gange.

Til top Vis snod's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snod

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2008 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

Problemet med sådan en fuldmagt er, at man dermed har fraskrevet sig erstatning i tilfælde af, at pakken er knust.

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2008 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

snod skrev:

Ved henvendelse til DPD fik jeg kontakt med en sikkert meget sød kvinde, der mente, jeg burde have forståelse for, at DPD's
systemer ikke er tiltænkt levering til private!

det forklaring har jeg også fåeet, og det er sådan set fint nok, men hvorfor h*****e tager de så imod pakken når sælger afleverer dem? Hvis de
synes det er for dyrt at køre ud til private så lad dog være. Det der vi-vil-gerne-have-pengene-men-vi-gider-ikke-besværet-pis er altså ikke særlig
professionelt. UPS (og vist nok også andre kurerfirmaer) opkræver afsenderen et gebyr hvis modtageren er en privatadresse og det er sådan set ok
med mig, men fri mig for det andet bavl!

snod
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2007
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

quad skrev:
Problemet med sådan en fuldmagt er, at man dermed har fraskrevet sig erstatning i tilfælde af, at pakken er knust.

Det er selvfølgelig en chance at tage. Og det gik godt begge gange. Handel på Ebay er vel i forvejen en smule risikobetonet.

Til top Vis snod's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snod

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

snod skrev:

quad skrev:
Problemet med sådan en fuldmagt er, at man dermed har fraskrevet sig erstatning i tilfælde af, at pakken er
knust.

Det er selvfølgelig en chance at tage.

Bestemt, men DPD har tidligere formået at ødelægge en kasse fyldt med adskilte, fladpakkede stål/alu-kabinetter (don't ask me why) som jeg fik
sendt fra Italien så det er ikke en chance jeg har lyst til at tage

/U.

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

En pakke lp'er leveret, en sommerdag, af de Dorske Pakke Drønnerter.

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2008 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

tak skæbne jeg får det skidt når jeg tænker på at min rørforstærker kan se sådan ud.....

quad
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Ja, har desværre ikke et billede af pakken med tonearmen der havde raslet rundt i bilen i 16 dage, efter at have passeret grænsen.
Men jeg vil absolut råde dig til, at være hjemme når og hvis din pakke endeligt skulle dukke op!!

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

jeg henter den selv, jeg skal alligevel derop omkring i morgen og den bliver pakket ud der og afprøvet på stedet

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 11 Februar 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

Kun gode erfaringer med DPD,

De var søde, fleksible og jeg fik en synes jeg meget fin behandling, de er trods alt væsentlig billigere end DHL, UPS og hvad de ellers hedder.

Talt pænt til folk, det hjælper som regel. Nå, men jeg har altså kun den ene erfaring med dem.
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2008 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Mercury skrev:
Kun gode erfaringer med DPD,De var søde, fleksible og jeg fik en synes jeg meget fin behandling, de er trods alt væsentlig
billigere end DHL, UPS og hvad de ellers hedder.Talt pænt til folk, det hjælper som regel. Nå, men jeg har altså kun den ene erfaring med dem.

Det gør jeg da normalt også men når man bliver løjet op i fjæset og lovet ting der ikke bliver overholdt er det ikke altid let at være sød og høflig...

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Sidste nyt:
Jeg var så i Kolding i dag og hente min forstærker, pakken så fin og intakt ud, men da jeg pakkede den ud kunne jeg høre noget rasle indeni....
jeg har åbnet den og fundet ud af at den stor firkantet metalting havde ligget og rutchet fram og tilbage og ikke nok med at den ikke sad fast den
havde også revet en lodning over og knust en sikring.....
DPD bruger åbenbart også deres kasser til at spille i fodbold i pauserne.....

Jeg har kontaktet den tyske sælger og er ret sikker på at han vil hjælpe mig med anvisninger til hvor tingene skal loddes fast igen.....

Jeg gentager HOLD JER FOR ALT I VERDEN FRA DPD, de kan ikke finde ud af at levere pakker og når man så selv henter dem har de sq også
ødelagt indholdet, det er fanme godt nok en træls oplevelse jeg har været ude for her.

Jeg kan se at den tyske sælger har gjort sig umage med at pakke ned både med træuld og flamingoplader, så det er med temmelig stor
sikkerhed de dybt åndsvage fragtmænd der bare har smidt rundt med en pakke, som i øvrigt er mærket med et forsigtigt skilt på 4 sprog.....

Og til den kommentar om at man skal tale pænt til folk, så tror jeg langt de fleste folk var blevet temmelig træt af DPD uanset hvor, velopdragen
man så end er......

Claus-dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Februar 2008 kl. 15:12 | IP-adresse registreret  

lige endnu en update, det lykkedes min kone og jeg at lodde forstærkeren sammen og nu spiller det...

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes