Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 22:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Vintage
 HIFI4ALL Forum : Vintage
Emne Emne: Vintage Luxman (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Juli 2009 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

en luxman l 30 og du vil have dig et sødt lille sæt der vil spille dejlig på et par letdrevne højtalere

luxman tuere er lidt et kapitel for sig - de har haft enormt mange - nogle de samme men med forskellige navne - den t 33 er som du skriver blot en almindelig tune men holder du den godt og giver den et godt antenne signal giver den dig sikkert god længere end FM signalet får lov til at blive sendt for de klaphatte der bestemmer og - en lyd der til vher en tid overgår DAB

du kan finde en del luxman her http://luxman.fotopic.net/ inkl. manualken til din t33

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Juli 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
Freddy - desværre slog c120 eren en gnist efter et par dage - skal se om jeg kan får den fikset 

det blev den ikke istedet blev dens trafo sammen med en magen til fra en anden c120 brugt til nogle dejlige mc step up trafoer : læs og se billeder længst nede på siden  her

CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 01:42 | IP-adresse registreret  

r-l-b skrev:
en luxman l 30 og du vil have dig et sødt lille sæt der vil spille dejlig på et par letdrevne højtalere

luxman tuere er lidt et kapitel for sig - de har haft enormt mange - nogle de samme men med forskellige navne - den t 33 er som du skriver blot en almindelig tune men holder du den godt og giver den et godt antenne signal giver den dig sikkert god længere end FM signalet får lov til at blive sendt for de klaphatte der bestemmer og - en lyd der til vher en tid overgår DAB

du kan finde en del luxman her http://luxman.fotopic.net/ inkl. manualken til din t33

som sagt ud af min mund mht.FM tunere

carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10

Runkeldunk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Juli 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

hejsa

tak for responsen.

Hvad ligger sådan en l-30 normalt i i disse dage??

++++K++++
Til top Vis Runkeldunk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Runkeldunk

TMFH
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2006
Sendt: 02 August 2009 kl. 00:33 | IP-adresse registreret  

Runkeldunk skrev:

hejsatak for responsen.Hvad ligger sådan en l-30 normalt i i disse dage??++++K++++

Hej
Du kan finde en L30 her, hvis man altså har lyst til at købe hele pakken. Men spørg dog om du kan nøjes med at købe noget af
det.
L30 med mere

...det 'rør' på sig...
Til top Vis TMFH's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TMFH

defac3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009
Sendt: 29 September 2009 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Jeg har nydt (det meste) af denne tråd, og har lyst til at spørge om et par gode råd.

Jeg er den lykkelige ejer af Luxman M-300. I 27 år har den fyldt mine skiftende lokaliteter med vellyd af stor klasse. På et tidspunkt købte jeg et sæt for- og effektforstærker fra Electrocompaniet, bare for at prøve noget andet. Der gik ikke engang en måned, så røg effektforstærkeren i kælderen, og har ligget der siden. Til gengæld står M-300 kraftig og sej og varmer mine ører, mit sind og hele huset, sammen med electrocompaniets Klasse A forforstærker. Et formidabelt makkerpar.

Nu vil jeg gerne høre, om jeg kan gøre noget godt for min gamle ven. Efterhånden skal den spille sig varm i mindst en time (i klasse A), før lyden åbner sig med luft, varme og fylde. Det jeg tænker på er, om den trænger til nye elektrolytter (4x12000 uf), som jo nok kan blive trætte, eller om der er andre steder, der kan sættes ind. Jeg har i øvrigt ikke kunne finde frem til nye elektrolytter af Elna-typen, så spørgsmålet er, om man kan erstatte dem med andre.

Jeg køber en servicemanual af en svensker, og med den i hånden kan jeg måske få hjælp til renoveringen. Kender I nogen, der for gode ord og betaling kan behandle min livsledsager (ja, det er jo lige før!) ordentligt?

På forhånd tak.

Michael

Til top Vis defac3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af defac3

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 29 September 2009 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Jeg kender ikke lige nogen i Kbh, da jeg jo bor på Tysklands Odde, men jeg tror, at det er helt rigtigt spottet, at den trænger til nye elektrolytkondensatorer. Jeg er normalt tilhænger af, at man beholder sine originale komponenter i apparaterne så længe som muligt, men sådan en M-300, der kører varmt - temmelig varmt vil hurtigere end en klasse B få sine elko'er til at ældes (netop pga. varme) - derfor vil en gennemgribende renovering med fine nye elektrolytkondensatorer (også og måske ISÆR de små!) være en fantastisk tjeneste du kan gøre din tro følgesvend.

I øvrigt ville jeg nok - når man nu skal til det, sørge for at elko'erne alle til hobe blev af 105 graders typen.

Der findes nu også andre end ELNA, som kan lave gode lytter fx RIFA, Nichicon, United Chemi-con,  m.fl. Du kan sagtens erstatte dem med andre, men værdierne skal gerne ligne (det er dog ikke superkritisk) - blot skal volt-værdien IKKE gå under den nuværende (gerne over). Farad-værdien må godt svinge lidt under - og lidt over, men jeg ville, som du, prøve at finde nogen, som både passede værdier og fysisk størrelse, så man ikke kommer i gang med at lave noget klyt.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

ML_CLS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2007
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 29 September 2009 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

defac3 skrev:

Jeg har nydt (det meste) af denne tråd, og har lyst til at spørge om et par gode råd.

Jeg er den lykkelige ejer af Luxman M-300. I 27 år har den fyldt mine skiftende lokaliteter med vellyd af stor klasse. På et tidspunkt købte jeg et sæt for- og effektforstærker fra Electrocompaniet, bare for at prøve noget andet. Der gik ikke engang en måned, så røg effektforstærkeren i kælderen, og har ligget der siden. Til gengæld står M-300 kraftig og sej og varmer mine ører, mit sind og hele huset, sammen med electrocompaniets Klasse A forforstærker. Et formidabelt makkerpar.

Nu vil jeg gerne høre, om jeg kan gøre noget godt for min gamle ven. Efterhånden skal den spille sig varm i mindst en time (i klasse A), før lyden åbner sig med luft, varme og fylde. Det jeg tænker på er, om den trænger til nye elektrolytter (4x12000 uf), som jo nok kan blive trætte, eller om der er andre steder, der kan sættes ind. Jeg har i øvrigt ikke kunne finde frem til nye elektrolytter af Elna-typen, så spørgsmålet er, om man kan erstatte dem med andre.

Jeg køber en servicemanual af en svensker, og med den i hånden kan jeg måske få hjælp til renoveringen. Kender I nogen, der for gode ord og betaling kan behandle min livsledsager (ja, det er jo lige før!) ordentligt?

På forhånd tak.

Michael

Hej Michael

Lækker forstærker

kom ikke og fortæl os, at du også har den med originalt træ-svøb

Det kan godt lade sig gøre at skifte lytterne til noget andet end Elna, men det er ikke umuligt at Elna har noget som kan bruges ..., moderne lytter vil have en væsentlig større µF i samme fysisk størrelse og spænding, det er noget som du bestemt ikke skal være ked af.

Hvis du poster hvad højden og diameteren er på de originale lytter, samt hvad trafoen har af dybde mål (der er jo mulighed for at benytte lytter med en smule større højde), så vil jeg da gerne lige se hvad der muligt.

En anden ting du bør skifte alle de små lytter på indgangs/predriver & driver/udgangs-printne, samt sikrings-printet for på nuværende tidspunkt representere de meget sandsynligt et større problem for ydelsen end hvad de store hoved-lytter gør.

De mindre værdier kan skaffes i Elna's "Audio Grade" kvalitet ...,

de ligner de originale både med farve og skriftfarve.

Jeg har et link til et site skal lige finde det frem.

Mvh.

defac3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009
Sendt: 29 September 2009 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene. Det er sgu imponerende så stærkt det kan gå!

Jeg må beklage, men træsvøb var ikke med i prisen. Jeg ved egentlig ikke, hvorfor der var to udgaver, og efterhånden er jeg kommet til den (behagelige) konklusion, at et træsvøb er dybt skadeligt, eftersom det isolerer og dermed nedbryder komponenterne. Jeg er i øvrigt også regnskovsaktivist, og fryder mig derfor over den skarpskårne metalliske finish, der står i skarp kontrast til den bløde og smækre lyd og dermed giver form og indhold adgang til en dynamisk fortolkning af de impulser og strømme, der som en livgivende flod af skiftevis bevægelser og stød forplanter sig til en indre harmoni af lyksalig livsglæde og uudholdeligmismod   =  

Men du har nok ret, ML, i at der nok også er andre steder, hvor loddekolben skal sættes ind. Men et eller andet sted skal det jo gøres, så jeg ikke lige så godt kunne købe en rør-slæde. Men jeg har fået en kontakt her i København, så man må vel prøve om det kan gøres rimeligt.

Mvh

Michael

Til top Vis defac3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af defac3

Jan Jespersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 Oktober 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Hej

Her er lidt af mine instrumenter.

Har læst alle indlæg med stor interesse. Det kan være svært at vise noget nyt men alligevel var jeg heldig og har købt en luxman L11 integreret årgang 1978. Mint stand. Den er en tur omkring en radiosmed, eftersyn evt. lidt guldstik og måske boostet den lidt op. Den har jo en stor køleflade. Har lyttet på den wow 

Der er desværre ikket et billede af den endnu men det kommer senere.

Har nogen iøvrigt en lyttekommentar til L-11.

http://img96.imageshack.us/img96/3/luxmantunerogbndoptager.j pg
http://img22.imageshack.us/img22/3014/luxmanc03ogm0302.jpg
http://img74.imageshack.us/img74/8774/onkyoa9555teactuner02. jpg
http://img75.imageshack.us/img75/2254/luxmanl435.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/2995/luxmanl43503.jpg
http://img2.imageshack.us/img2/940/imgstagelinecd252dj.jpg
http://img96.imageshack.us/img96/5492/jamostudiomonitorj2534 v.jpg
http://img74.imageshack.us/img74/5032/jamostudiomonitorj1523 v.jpg
http://img401.imageshack.us/img401/5300/goodwill3vejs2baspor te.jpg
http://img74.imageshack.us/img74/7810/eltax.jpg
http://img98.imageshack.us/img98/8963/luxmanl43501.jpg
http://img96.imageshack.us/img96/4893/luxjan01.jpg

Til top Vis Jan Jespersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jan Jespersen

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Luxman R1050

Sådan en har jeg haft stående i mange år og engang konstaterede jeg den havde en alvorlig fejl...den lavede nogle ordentlige knald i den ene højtaler og så satte jeg den til side. Igår besluttede jeg at nu skulle den laves...så på med oscilloscopet og ret hurtig kunne jeg spotte nogel små spikes som ikke skulle være der. Typisk en halvleder som er ved at dø...så igang med køle-spray for sådanne komponenter er aldtid temperatur-følsomme.

Der var nu flere som som var følsomme så det endte med at jeg skiftede ingangstrin uden at det hjalp, men så var der en lille dobbelt-diode som var særlig følsom...den blev erstattet af 2stk 1N4148 dioder i serie og så var den hjemme. Nå ja ...den fik også nye hoved-lytter samt køle-pasta. Jeg ville gerne reparere den med orig. komponenter, men hvor skulle jeg få dem fra? Den har iøvrigt 4 gangs-afstemning så det er heller ikke så ringe og den fik lige en gang rens i dreje-kondensatoren. 

Nu står den og spiller som hverdags hygge-radio ...nu uden knald. Og den ka dælme blæse spindel-vævet ud af højtalerne

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Sådan en R-1050 der har jeg fundet i et gitterbur ved siden af genbrugspladsens skrotningsafd.!!Angry .......før det blev lovligt at skyde "snusere" som ex. mig uden varsel!

Jeg fiskede den op .... og tog den "hjem til Far" LOL!

Den er i superflot stand, fuldstændig som ny- uden ridser eller andet - skideflot! Den spiller i begge kanaler - endda med en meget behagelig lyd på mit set-up. Dog har den det problem, at den ikke spiller helt lige højt i begge kanaler og dette må jeg have kigget på. nogen ideer??

Vh

Freddy

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Det var godt den kom hjem til 'far'...jeg tror den kan have en defekt overførings-kondensator, men dem er der nogle stykker af så man er nok nødt til at måle sig frem. Jeg er ved at se om jeg kan finde et diagram til den så kan jo udpege dem for dig.

Du har ret i den har en behagelig lyd...jeg vil beskrive den som fyldig og nogenlunde detaljeret og jeg skal ihvertfald ikke benytte hverken loudness eller tonekontrol...jeg undersøgte iøvrigt om de passer i neutral og det gør de 100%.

Nu vil jeg have en Luxman pladespiller.

Her kan man se en masse Luxman...undskyld hvis linket har været bragt før.

http://www.hifi-studio.de/hifi-klassiker/luxman.htm

mvh

Diagram fundet...Freddy har fået komponent numre.

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Oktober 2009 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

"Tube Mania" skrev:

"Det var godt den kom hjem til 'far'...jeg tror den kan have en defekt overførings-kondensator, men dem er der nogle stykker af så man er nok nødt til at måle sig frem. Jeg er ved at se om jeg kan finde et diagram til den så kan jo udpege dem for dig."

Det må du hjertensgerne gøre - Tube!!Big smile

Den skal sgu op og køre helt!

Vh

Freddy

amorte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der ved, om Luxman cd-afspillerne fra 80'erne reagerer på fjernbetjeninger fra andre Luxman afspillere fra samme periode end lige den specifikke betjening der hører til apparatet? Evt. om i det mindste hovedfunktionerne stop, start, track vil virke?

mvh

Allan

Til top Vis amorte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amorte

Bronco121
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2006
Sendt: 17 Oktober 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Hejsa alle i Luxman nørder.......

Ja lige nu er Jeg i den syvendehimmel.......Jeg har lige fundet en pladespiller selvf. en Lux. PD290 med en ortofon 30 pickup, mit forstærkersæt er 5M21 og 5C50 og mit spørgsmål er nu, hvordan er kvaliteten på pladespilleren i forhold til mit forstærkersæt. Jeg spørger jo fordi Jeg har mistanke om at pladespillen ikke helt kan følge forstærkersættet (jeg har endnu ikke hørt den spille) isåfald, kan Jeg gøre noget for at optimere den ?? eller er den ?? simpelthen blot for billig en spillle......

Til top Vis Bronco121's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bronco121

Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Hej Bronco.

Jeg er bange for at jeg må sige at din mistanke vist desværre er berettiget. Efter min mening er de Luxmanpladespillere som er værd at have, dem som er leveret uden arm. Din 290 var en relativt billig spille, som slet ikke lever op til dit lækre forstærkersæt. Jeg har aldrig selv haft en 290, men jeg har hørt den flere gange, og jeg har aldrig følt mig fristet til at købe een.

Jeg har selv haft 5C50/5M21, og jeg mener at de lyder fornuftigt (Uden at være fantastisk), og så er det jo et TOPLÆKKERT sæt. I forhold til det er 290 desværre slet ikke i samme klasse. De Luxman pladespillere som efter min mening kan komme på tale til dit forstærkersæt er følgende.

PD 131 og dens storebror PD121. De var på markedet da dit forstærkersæt kom frem. De er ikke fantastiske, men med den rigtige arm er de ganske vellydende (Klasser bedre end 290). 121 blev afløst af PD 441 (Og den relativt sjældne variant 444 med plads til to arme). Jeg mener at 441 stadig er et fremragende værk, efter min mening eet af deres bedste, og tidsmæssigt passer den med dit forstærkersæt.

Efter 441 kom først PD300 (Flydende ophæng) og senere PD 310. Begge har et ret uheldigt pladesug, men de er ganske gode hvis de bare får en ordentlig plademåtte (Gerne akryl med en pladestrammer). Efter min mening er 300 marginalt bedre end 310, men ikke helt så god som PD441. De er dog begge efter min mening rigeligt gode til forstærkersættet.

Senere kom der så en PD 350 som nærmest er en 310 med tungere tallerken og kraftigere låg. Det er den bedste Luxman jeg har prøvet, men jeg mener at sådan een vil være overkill til dine forstærkere (Den er også svær at finde og dyr).

Jeg har ingen erfaringer med PD 444 og PD 555 (En remdrevet sag med 8 kg tallerken på 444 plinth), men jeg er sikker på at de begge er rigeligt gode (Men de er også dyre).

Jeg har ingen erfaringer med Pd 370/375, men jeg har en klar formodning om at de nok er et sted mellem de billige modeller og de ovenstående modeller. De lyder sandsynligvis rimeligt, men jeg vill gå efter een af de ovenstående hvis jeg manglede en Luxman.

Af de Luxman jeg enten har haft eller stadig har, vil jeg rate dem som følgende (Bedst først), 350, 441, 300, 310, 121, 131.

Jeg ville ikke bruge tid og penge på at modificere din 290. Væk med den, og find enten en billig 131/121, eller endnu bedre en PD 300 som forbløffende nok stadigvæk er relativt billig. Den er efter min mening voldsomt underrated, og jeg er sikker på at det kun er et spørgsmål om tid, før folk finder ud af at den er rigtig god (Den lammetæver efter min mening en Micro RX2000).

Held og lykke med jagten, Lars.

Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

var det i øvrigt ikke Micro der byggede de fleste af Luxmans pladespillere?

r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Selvom higmass har ret et godt stykke hen ad vejen, kan du sagtens nyde musik på pd 290 og pd 284 - en ortofon OM30 på den lette lige arm og der er masser vellyd - high end nej, men hi-fi bestemt ja

Jeg har lige sendt en PD 284 videre til en anden glad vintagebruger og den spillede dejligt uden dikedarer af nogen art

Hvis du ike har givet en formue for din PD290 kan den give masser af musikglæde indtil noget bedre dukker op en dag

444 hørte jeg på vintagetræffet - den lød næsten ligesågodt som den så ud - og er nok den smukkeste grammofon jeg har set - men sådan en finder du ikke under 10 K - 555 er der lavet så få af at den nok koster 15-20 k

Highmass
Lukket konto
Lukket konto

Eget valg!

Bruger siden: 28 August 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 Oktober 2009 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Hej r-l-b

Ja der er vel ikke andet at sige end at vores vurdering af Luxmans billigere modeller er noget forskellig. Jeg ville helt bestemt foretrække en Thorens 320 fremfor een af de billige Luxman.

Har Micro lavet pladespillere for Luxman???. Det er der vist ikke helt enighed om. Faktum er, at PD 300, PD 310 og PD 350 alle bruger samme centerleje, og det ligner noget som Micro kunne have lavet RIGTIG meget. Så jeg vil da ikke udelukke det. Men alle tre modeller bruger motorer som er fremstillet af Pioneer, så jeg må indrømme at jeg tvivler lidt. De steder hvor jeg har set påstanden fremført er alle enten internetsider af tvivlsom lødighed, eller ebay auktioner hvor sælgere tilsyneladende gerne vil have Micro (Det burde vel så hedde Macro i denne sammenhæng) priser for deres Lux´er.

Jeg har også ladet mig fortælle at PD 121 bruger en Technics SP10 (Mk1) motor, så jeg tvivler stærkt på at Micro har noget med den at gøre. Omvendt kan man jo så argumentere med at flere af de billige Luxman bruger en arm som er fremstillet af Micro, men så vidt jeg ved lavede Micro en del OEM arme, så det mener jeg ikke beviser påstanden.

Jeg vil også hævde at den billige (I denne sammenligning!) PD 300 har en langt bedre finish end en Micro BL111. Det ville da være underligt hvis Micro kunne lave ordentlig finish på pladespillere som de lavede for andre, men ikke på een af deres egne topmodeller.

Men er det egentligt interessant om Luxman selv har lavet deres pladespillere, eller om de har fået andre til at gøre det. Det væsentligste må vel være hvorvidt de er ordentligt lavet, og hvordan de lyder. Alle de modeller jeg nævnte som anbefalelsesværdige i mit tidligere indlæg, er bygget ordentligt, og kan med den rigtige arm/pu lyde fra godt (131) til fremragende (350).

Jeg må desværre erkende at du nok har ret omkring prisen på en PD 555, den er blevet voldsomt dyr. Jeg er derimod bestemt ikke enig i din vurdering af prisen på en PD 444. Selv ville jeg næppe give mere end 6000 for sådan een (Uden arme naturligvis). Jeg har da for ikke så frygteligt lang tid siden set een til salg for omkring 4500 uden arme. Jeg synes dog ikke at standen var god nok, så jeg købte istedet en 441 af samme sælger. Hvis den skal op på 10.000 vil jeg mene at der skal være mindst een seriøs arm på den.

Mvh. Lars.

Til top Vis Highmass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Highmass

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum