Tilbage til HIFI4ALL.DK 24. juni 2025 | 17:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Cromecast/DS audio gapless? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 12 August 2016 kl. 16:06 | IP-adresse registreret  

Da en af mine Squeezebox Receivere fik en periodisk fejl, kastede jeg mig ud i at finde ud af, om Chromecast Audio kunne være afløseren for mit Squeezebox-baserede system herhjemme. Prisen, samt muligheden for at den også kan spille musik fra husets YouSee Musik-abonnement taler jo absolut til dens fordel.

I stedet for Logitech Media Server kører jeg derfor nu Audio Station på min Synology DS213j NAS, hvor min musik også ligger. Via appen DS Audio kan jeg så caste fra min NAS til mine Chromecast Audio-enheder. Så vidt, så godt.

Men jeg opdager nu til min gru, at systemet tilsyneladende ikke er i stand til at afspille gapless. Til konceptalbums som DSOTM, The Wall og meget klassisk musik, er det i mange tilfælde næsten så galt som afbrudt samleje.

Søgning på nettet bekræfter at dette problem er til stede, og enhver løsning eller workaround der omtales, er übernørdet sort snak for mig.

Har nogen af jer gjort jer den samme erfaring og kender til en (tilgængelig) løsning eller skal jeg vende tilbage til Squeezebox og dermed til at støvsuge brugtmarkedet?

Bedste hilsner
Boye
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 12 August 2016 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

Sorry, ingen løsning her fra. Jeg har både Yousee Musik og Tidal, og kan konstatere at Yousee Musik laver et meget større gap end Tidal, hvor det er så
lidt, så jeg kan leve med det. Men selvfølgelig var det bedre hvis det ikke var der.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 August 2016 kl. 12:57 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også fint leve med det til Yousee Musik, som oftest bruges til lidt pop og baggrundsmusik i køkkenet eller på terrassen.

Det kunne bare være fint hvis jeg også kunne få Yousee Musik på anlægget i lytterummet som supplement til min egen musiksamling.

Løsningen bliver nok at have både Squeezebox og Chromecast Audioi stuen koblet til Dac'en via hhv. coax og toslink og så vælge om det skal være
det ene eller andet der spiller.

Det går bare ud over multirums-ideen, og desuden er jeg nødt til at have to musikserverprogrammer (LMS og DS Audio Station) kørende på min
NAS.

Nå, men man kan jo håbe at Chromecast Audio er så tidligt i sin udvikling at det kan løses med en kommende firmwareopdatering.
Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes