Forfatter |
|
Anderz Forum Bruger

Bruger siden: 19 November 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1221
|
Sendt: 22 Januar 2015 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dummeste?
Beolab 8000 i front med Beolab 6000 som baggrund for at få en surround erfaring. Halv dyrt den tid jeg gjorde det.
Det lød fantastisk nok men investeringen kunne havde været brugt på noget andet.
Bruge omkring 2200 kr. på at få en Beogram 8002 til at køre ved en Total radio butik. Et par måneder senere døden nær.
Dillen fra Beoworld fik den så set efter og lavede den til en noget mindre pris hvorved den så var i orden.
Ofre prisen på a få et Beovision AV9000 transporteret (90kg) samt genoplivet. Det fungerer stadig fint men det gør mit
LX5500 fra 1989 også. Go figure.
Diverse rejse problemer jeg kunne have haft lidt mere klarhed omkring.
Et eksempel kunne være i efteråret 2007 drog jeg til Lauritz aktionerne i Århus for første gang for at afhente de 3 basis
elementer og andet til mit Beosystem 6000. En 30kg senere og hjem kommet kunne jeg se at jeg kunne ligeså godt havde
taget toget til Kbh med det hele. DOA.
Aldrig gå på kompromi med en selv. Så der er er grund til skift selvom det kun drejer sig om farven! Det var som det endte
eller er pt. Det startede bare med noget jeg have råd til men udviklede sig så.
Bagklog kan man jo altid være men live and learn
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 22 Januar 2015 kl. 17:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit måske dårligste køb, var nok da jeg købte en STD 305 M pladespiller og skulle da også lige have en arm. Var meget interesseret i SME 3009R armen og fik den til en god pris og at vide, at den passede uden videre i basen. Men det gjorde den bestemt ikke....jo, altså,- den kunne sættes i, men det var helt umuligt, at sætte pickuppen korrekt på, da alt var helt skævt.   Så mig tilbage efter en 14 dages eksperimenter og brokke mig. Så fik jeg i stedet en ACD-ALT-1 arm og det var vildt meget bedre.  Men ingen af de 3 produkter er hver for sig dårlige, på ingen måde. Det var bare dårlig service med dele, der ikke passede sammen.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
Sendt: 22 Januar 2015 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et sæt Avalon Ascendant. Jeg var lidt småforelsket i dem, da jeg i sin tid købte dem. Der gik dog ikke længe før det egentlig gik op for mig, at de
slet ikke var noget for mig.
|
Til top |
|
|
Jens EK Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2012 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 22 Januar 2015 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, der har da været enkelte ting der har skuffet. Måske var Dali Helicon 300 et af mine kedeligste køb. Så var der lige Densen b-110 og 410, som
så lækkert ud og havde verdens bedste fjernbetjening. Men da jeg sammenlignede det med andet og billigere hi-fi, ja så var det ikke noget særligt.
|
Til top |
|
|
Stille Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2014 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 22 Januar 2015 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tåbeligste køb:
I mindre skala: I 1979 brugte jeg en hel sommerferies løn på et stereoanlæg købt i Audioscan på Østre Farimagsgade på Østerbro. Pladespilleren var en Rega Planar 3. Byttede indenfor 14 dage pladespilleren til en totalt værdiløs Harksound 610 pladespiller da denne havde direct drive og var halvautomatisk! Tåbeligt.
I større skala: I 1979 brugte jeg en hel sommerferies løn på et stereoanlæg købt i Audioscan på Østre Farimagsgade på Østerbro. Jeg har siden brugt over hundrede tusinde kroner på stereoanlæg fordi jeg blev bidt af bacillen   
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 22 Januar 2015 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
tacconi Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 02 Januar 2015 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 163
|
Sendt: 23 Januar 2015 kl. 07:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, grej mæssigt har jeg ikke dummet mig så meget, men til gengæld har jeg i gentagne branderter bestilt CDere som når de dukkede op, og
skulle på plads på reolen (efter de obligatoriske 3 lytninger) stod der i forvejen.
En kammerat har fået mange CDere på den facon
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 23 Januar 2015 kl. 07:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
blu ray player pioneer til 6000kr.
Den var langsom og havde problemer med at læse nogle DVDer, smed den ud efter 14 dage, pioneer. aldrig mere det mærke.
|
Til top |
|
|
HOLBERG Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
Sendt: 23 Januar 2015 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Proceed CDP
Kedelig, uinspirerende maskine IMO. Kan ske at det var preamp-delen der var årsagen? Fik den aldrig afprøvet med en forforstærker eller integreret i kæden for den sags skyld. Kan godt ske at det skulle haft været afprøvet med anderledes og bedre udfald? Don´t know hmmmmmm
Udskiftede den til fordel for Audio Aero Capitole mkl. Halleluja, Proceed CDP blæst væk med flere længder!
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 23 Januar 2015 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
Proceed CDP
Kedelig, uinspirerende maskine IMO. Kan ske at det var preamp-delen der var årsagen? Fik den aldrig afprøvet med en forforstærker eller integreret i kæden for den sags skyld. Kan godt ske at det skulle haft været afprøvet med anderledes og bedre udfald? Don´t know hmmmmmm
Udskiftede den til fordel for Audio Aero Capitole mkl. Halleluja, Proceed CDP blæst væk med flere længder! |
|
|
Den havde nok opført sig bedre med en extern forforstærker. Har haft den todelte CD fra Proceed med separat drev og DaC (CDD/CDP). Den var jeg ganske tilfreds med. Den indgik senere i en byttehandel hos Audio Art der tog imod den med kyshånd. I stedet fik jeg en Mark Levinson 390S - som viste sig at være lidt kedelig. Endte op med en af flere omgange modificeret Sony som jeg nu har på 11 år med 2 reserve lasere for at være lidt fremtidssikker. (Bør kunne holde de næste 15 år)
|
Til top |
|
|