| Forfatter |
|
Freak Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2008 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 8
|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej til alle her i forummet.
Jeg er lidt ny i faget og håber på der er nogle af jer kloge mennesker der kan svare mig på mine spørgsmål 
jeg har netop af min kæreste fået en ny reciver til min hjemmebio, en yamaha RX-V1800
den skal kunne afspille alle de lyd formater, men når jeg afspiller en bluray disc på min ps3 og i menuen vælger at det skal være en af de nye lyd formater, så sker der det at der kun står pcm i displayet på min forstærker, altså ikke noget med at vise at den netop kører i HD Master audio eller Dolby HD True m.v ( Kører det over HDMI kabler )
er det mig der gør et eller andet forkert eller kan min ps3 ikke afspille de nye formater ??
Håber jeg har forklaret mig godt nok, ellers spørger i bare løs
|
| Til top |
|
| |
Freak Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
glemte lige i farten at høre om min ps3 skal stå til bitstream eller til linær pcm ?
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 17 Oktober 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med en PS3 vil der aldrig komme til at stå noget fancy HD i displayet. Men lyden vil alligevel være i HD, hvis din receiver understøtter multichannel PCM over HDMI. PS3'en omkoder lyden internt til et multikanal spor, som receiveren så modtager. Men din PS3 skal stå på PCM, ellers får du ikke HD-lyd. Når du har sat det op, så prøv at sætte en Blu-Ray på og tryk SELECT mens du ser den. Så skulle der gerne stå noget om HD lyd.
__________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Freak Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 00:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok det prøver jeg...... Tak
|
| Til top |
|
| |
Freak Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det virker og jeg kan se den afspiller i de formater, men det mest underlige er når jeg fx vælger en af dem, underordnet om det er trueHD eller Master m.v. så slår den de bagerste højtalere fra på forstærkeren ? dvs at fronterne/centeren/sidehøjtalerne + subén er de eneste der spiller !
hvorfor det? de burde vel alle spille når jeg kører 7.1 setup?
eller er det sådan at når filmen er fx trueHD 5.1 så spiller den kun som ovenstående ? syntes bare det er mærkeligt at den så ikke tager de bagerste surround højtalere og ikke dem i siden men det er måske meget normalt ?????
forstærkeren står til PCM
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Forstærkere skal skrive MULTI PCM, det du hørre nu er normale to kanals PCM, så i PS3 menu skal LPCM slå til og ikke bare PCM.
Husk at det er PS3 der decode alle de ny HD lydformter og sende dem ud som LPCM.
Du skal også vælge i PS3 højtaler menu om du har 5.1 eller 7.1.
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Edit: Ups  __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |
Freak Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Forstærkere skal skrive MULTI PCM, det du hørre nu er normale to kanals PCM, så i PS3 menu skal LPCM slå til og ikke bare PCM.
Husk at det er PS3 der decode alle de ny HD lydformter og sende dem ud som LPCM.
Du skal også vælge i PS3 højtaler menu om du har 5.1 eller 7.1. |
|
|
Hvor i ps3éren finder jeg frem til de muligheder? har rodet rundt i menuen, men kan ikke finde frem til der hvor jeg kan ændre det fra PCM til LPCM eller for den sags skyld om det er 5,1 eller 7,1
Min forstærker skriver pcm i displayet, men både front, center og side h.t spiller ville de også gøre det hvis det kun var 2 kanals PCM ??
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Se har i Sonys online manual for PS3.
Du skal ind i:
"Audio Output indstillinger
Juster systemets lydudgangsindstillinger. Disse indstillinger bruges primært, når systemet tilsluttes lydenheder, der understøtter digitalt lydoutput,
herunder f.eks. AV-forstærkere (receivere) til hjemmeunderholdningssystemer.
1. Kontroller de formater, din lydenhed understøtter.
Indstillingerne afhænger af de understøttede formater. Yderligere oplysninger fremgår af instruktionerne, der fulgte med lydenheden.
2. Vælg (Lydindstillinger) under (Indstilling) i hovedmenuen.
3. Vælg [Audio Output indstillinger].
4. Vælg indgangsstikket på lydenheden. Understøttede kanalantal og lydformater varierer iht. den benyttede stiktype.
5. Vælg lydudgangsformater.
Vælg alle udgangsformater, der understøttes af den pågældende lydenhed. Hvis der vælge [Audio Input-forbindelse / SCART / AV MULTI] i trin 4,
vises skærmen for valg af lydoutputformat ikke. Hvis du har valgt [HDMI], kan du også vælge at få lydoutputformatet valgt automatisk (i dette
tilfælde skal HDMI-enheden være tændt).
6. Kontroller dine indstillinger.
Tryk på -tasten for at gå tilbage til den foregående skærm og gennemse indstillingerne.
7. Gem dine indstillinger.
Lydudgangsindstillingerne gemmes på systemet."
Kilde: http://manuals.playstation.net/document/dk/ps3/current/setti ngs/audiooutput.html
|
| Til top |
|
| |
Freak Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Se har i Sonys online manual for PS3.
Du skal ind i:
"Audio Output indstillinger
Juster systemets lydudgangsindstillinger. Disse indstillinger bruges primært, når systemet tilsluttes lydenheder, der understøtter digitalt lydoutput, herunder f.eks. AV-forstærkere (receivere) til hjemmeunderholdningssystemer.
1. Kontroller de formater, din lydenhed understøtter. Indstillingerne afhænger af de understøttede formater. Yderligere oplysninger fremgår af instruktionerne, der fulgte med lydenheden.
2. Vælg (Lydindstillinger) under (Indstilling) i hovedmenuen.
3. Vælg [Audio Output indstillinger].
4. Vælg indgangsstikket på lydenheden. Understøttede kanalantal og lydformater varierer iht. den benyttede stiktype.
5. Vælg lydudgangsformater. Vælg alle udgangsformater, der understøttes af den pågældende lydenhed. Hvis der vælge [Audio Input-forbindelse / SCART / AV MULTI] i trin 4, vises skærmen for valg af lydoutputformat ikke. Hvis du har valgt [HDMI], kan du også vælge at få lydoutputformatet valgt automatisk (i dette tilfælde skal HDMI-enheden være tændt).
6. Kontroller dine indstillinger. Tryk på -tasten for at gå tilbage til den foregående skærm og gennemse indstillingerne.
7. Gem dine indstillinger. Lydudgangsindstillingerne gemmes på systemet."
Kilde: http://manuals.playstation.net/document/dk/ps3/current/setti ngs/audiooutput.html
|
|
|
Og alt dette har jeg gennemført til mindste detalje...
alle formater under HDMI kabel, er der sat flueben i
ligemeget hjælper det, jeg kan bare ikke få de bag højtalere til at spille med...det er sgu for sært. de virker fint når jeg indstiller det hele med den medfølgende microfon, der er test lyden helt som den skal være, men i det øjeblik hvor der bliver smidt en elm dvd som bluray ja så kobler den baghøjtalerene fra.
HJÆÆÆLP, er ved at få grå hår i hovedet af det
|
| Til top |
|
| |
Brandt00 Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2007 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 133
|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
En indstilling i forstærkeren måske?
|
| Til top |
|
| |
Freak Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brandt00 skrev:
| En indstilling i forstærkeren måske? |
|
|
måske, men syntes snart jeg har gennemgået det hele i menuen maaaange gange, og resultatet et stadigvæk det samme...ingen lyd i baghøjtalerne
er der nogle i i forumét der selv er ejer af denne forstærker som måske har oplevet det samme ?
|
| Til top |
|
| |
Freak Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
de lyde formater der, virker det kun igennem HDMI kabler ?
tænker på om hvis jeg nu brugte et optisk kabel om det måske kunne ændre på mit problem.
eller er det som sagt kun igennem HDMI at forstærkeren kan modtage det
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 18 Oktober 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Freak skrev:
| de lyde formater der, virker det kun igennem HDMI kabler ? |
|
|
Ja, HDMI og analog.
Freak skrev:
| tænker på om hvis jeg nu brugte et optisk kabel om det måske kunne ændre på mit problem. |
|
|
Nej, der får du kun de gamle lydformater. /Lars PS. Hvis du har brug for lidt baggrundsviden på selve emnet "HD lyd", så læs denne artikel__________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |