Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 04:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: Profit klubben (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret  

heltny skrev:
Kim G skrev:

Lige et par hurtige fra hoften:

1) Selvfølgelig giver det ingen mening af HFK Sønderborg skulle undlade at hjemtage en transporter fordi dækningen kun er 10%. Traditionelt set har High-end produkter bedre dækning end konsumprodukter, så du kan være ret sikker på at dækningen på en transporter ikke er dårligere end en SB3/Duet som de åbenbart havde i butikken. Det drejer sig nok nærmere om at det er dyrt at lagerføre et produkt til 15.000 som sælger meget lidt og måske bliver erstattet af en ny model hurtigere end en tilsvarende prissat CD-afspiller. Der vil også være en betydelig risiko for at butikken ville fungere som demorum for en masse som herefter bestilte den på nettet fra udlandet. Det er én af grundene til at det fx. er så svært at finde demomuligheder af projektorer i Danmark. Jeg er helt sikker på at de kan have en Transporter klar til dig i løbet af få dage, hvis du er villig til at betale for den.

2) De nuværende NAD TV produceres af Technisat i Tyskland efter NAD/HFK's specifikationer. Der benyttes Samsung paneler. Tidligere har NAD TV været produceret af danske Viewnet, som også benyttede Samsung paneler. Mig bekendt har der aldrig været et LG panel indblandet i produktionen af NAD TV.

3) De flinke folk fra Gale vil sikkert blive rigtig kede af at få at vide at de er et af Hi-Fi Klubbens egne mærker.

4) NAD og Hi-Fi klubben har ikke haft samme moderselskab i nær ved 10 år. NAD ejes af Lenbrook i Canada.

5) Argon er Hi-Fi klubbens eget mærke, som sættes på forskellige produkter. Det er det eneste "eget mærke" der har været i hvert fald gennem de seneste 5 år, hvis vi ser bort fra en enkelt MP3 afspiller under brandet Eye-Fi

6) Mht. at tage ALT der kan sælges indenfor dørene, så synes jeg da at fraværet af mobiltelefoner, computerustyr, fotoudstyr, bilstereo, GPS osv. osv. taler sit eget tydelige sprog.

7) Ønsket om endnu mere kompetente og servicemindede sælger, lavere avance, fuld returret og større sortiment kan jeg kun tilslutte mig. Men det gælder for ALLE de butikker jeg nogensinde har været i, ikke kun Hi-Fi Klubben.

Venligst

Kim, timeansat afløser i HFK. 

Kan godt være jeg husker forkert.

Kan du huske hvilke "mærke" der gemte sig bag NAD TV 280 og TV 2810 ?

De gamle billedrørs NAD var LG så vidt jeg husker, men det er jo mange år siden.

Til top Vis Kjeldsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldsen

heltny
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Cujo m.fl.

Bruger siden: 08 Juni 2007
Lokalitet: Øerne
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Ja ja, men det var dem jeg mente
Til top Vis heltny's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltny

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

10% er latterligt lavt, så der forstår jeg udemærket godt at de ikke vil føre det produkt.

35% er også en lav avance, tænk på tøjbranchen. Der snakker vi mellem 300 & 600 %.

Kan egenligt ikke forstå meningen med denne tråd, hvad skulle den gøre godt for

- Nu får jeg sikkert skæld-ud af nogen - enten herinde, eller andre radio-handlere, MEN..:
Det er rigtigt at de fleste Brand Producenter / Importører beregner en prisliste med en fornuftig avance, vel for HiFi omkring 35%, TV mm vel ca. 25%.
Samtidig vil jeg så osse sige, at den dag jeg for lov til at sælge noed ud af min butik til vejledende pris, der vil jeg sgu godt gi' basser, champagne og fyraftenspils. Den holder sgu ikke, markedskræfterne er aaaaaaalt for stærke til at den går.

Jeg vil hellere sælge 50 fladskærme af en af de populære modeller, og tjene en tusss ( 10% ), end sælge 3 ( om året ) til vejl., og tjene 3000,- ( 30% ) ... - simpel matematik mine herrer, Less Is More.

Så alt mellem 10 og 20 % er vel det jeg regner med at få i hånden, kan jeg ikk' få det, så kan i handle på nettet i stedet for.

Ulempen her er jo så bare, at skal folk ha sagerne flyttet ud over kantstenen, så koster det altså oveni - diesel'en falder jo ikke ligefrem.

Til dem, der er interesseret i min baggrund, så driver jeg en lille lokal radio-butik under eget navn i viborg  - www.sound2vision.dk -

En helt anden ting - da avancen beregnes ud fra salgsprisen - ikke nettoprisen - i simpel matematik når man læser akademi-merkonom, så kan avancen aldrig overstige 100%, idet man ved 100% stopper hele salgsprisen i lommen - osse momsen!!, altså har varen været gratis. - 80% svarer til at købe en vare til 0,- kroner, sælge den til 100,- ( de 20,- er moms, 80,- til lommen ), så det er teoretisk max.

Helt tredje ting er, at IPOD er ringere at handle med procentmæssigt end Logitech - Ipod ligger på 8%, og skal bæres af tilbehørssalget ( jeg sælger for øvrigt ikke I-Pods.... )

Havde en kunde fra langt væk på besøg en dag, han sagde "WOW, din butik er sådan lidt HiFiKlubAgtig" - Tak - tror jeg nok - måske... *SSS - Men det var et sidespring...

Lars / Sound2Vision A/S, Viborg 

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

nemligja
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 August 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 22:42 | IP-adresse registreret  

Kjeldsen skrev:
Den Blå Fisk skrev:

witzel skrev:
en avance på 10% er da heller ikke meget, så et eller andet sted forstår jeg godt butikkens beslutning. man skal have en god forventning om, at man vil sælge rigtig mange før 10% er interessant, især når produktet ikke er dyrere.. (den koster hvad ? 15.000 kr? )

Netop. Kender ikke avancerne i HIFI branchen, men havde lidt med møbelbranchen at gøre for en del år siden og der hedder avancen typisk 80-100%. 35% er lavt i en hvilken som helst branche, og 10% vil være rent tilsæt de fleste steder!

Husk at tænke på, at der skal dækkes lønninger, husleje, afslag på demoudstyr osv. osv.

Brunvare kategorien (de traditionelle hifi/tv produkter) ligger på ca 40% i alle de kæder jeg kender. Og ja 10% avance hører ikke hjemme i en fysisk buti, men er fint i en netshop.

Hvilke kæder er det der har ca 40% i avance på brunvarerne som tv?? Det tror jeg ikke på med den konkurrence der er herhjemme.

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 10 Juni 2008 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

nemligja skrev:
Kjeldsen skrev:
Den Blå Fisk skrev:

witzel skrev:
en avance på 10% er da heller ikke meget, så et eller andet sted forstår jeg godt butikkens beslutning. man skal have en god forventning om, at man vil sælge rigtig mange før 10% er interessant, især når produktet ikke er dyrere.. (den koster hvad ? 15.000 kr? )

Netop. Kender ikke avancerne i HIFI branchen, men havde lidt med møbelbranchen at gøre for en del år siden og der hedder avancen typisk 80-100%. 35% er lavt i en hvilken som helst branche, og 10% vil være rent tilsæt de fleste steder!

Husk at tænke på, at der skal dækkes lønninger, husleje, afslag på demoudstyr osv. osv.

Brunvare kategorien (de traditionelle hifi/tv produkter) ligger på ca 40% i alle de kæder jeg kender. Og ja 10% avance hører ikke hjemme i en fysisk buti, men er fint i en netshop.

Hvilke kæder er det der har ca 40% i avance på brunvarerne som tv?? Det tror jeg ikke på med den konkurrence der er herhjemme.

Det er uden fladskærme, som avancemæssigt ligger tættere på PC produkter (10% - 20%)

Min viden er dog lidt gammel (2004) så det kan godt være tingene har ændret sig på 4 år.

Jeg har kendskab til de fleste store kæder i DK.

Kjeldsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Kjeldsens forbindelser

Sendt: 10 Juni 2008 kl. 06:54 | IP-adresse registreret  

kimC

Tror du ik' du sku til at bruge et lidt mindre nummer i kasket kaptajn  Selvfølgelig er Sonos og Transporter produkter der henvender sig til de samme potentielle kunder, det er da klart for enhver, så mine gisninger er da følgeligt aldeles begrundede. Men du har da nok ret i at hvis man stod og vaklede mellem Sonos og Transporter, så ville en del vælge den med den fleksible multirumsløsning, mens andre ville gå efter den gode lyd.    

[/QUOTE skrev:

Vi er da mindst to i denne tråd, for hvem det ikke er klar og hvor de to produkter distancerer sig fra hinanden. Du ved ikke hvorfor de ikke vil sælge produktet. Du kender ikke de faktiske forhold og alligevel kan du have en mening om hvorfor de ikke vil sælge. Det er da fint at have en mening, men blot at slynge formodninger ud i luften, er der da ingen der får noget ud af.

I min optik er Sonos en plug and play løsning hvor alt følger med inkl. dedikeret trådløst netværk. Transporteren er straks mere nørdet, og kræ

Vi er da mindst to i denne tråd, for hvem det ikke er klar og hvor de to produkter distancerer sig fra hinanden. Du ved ikke hvorfor de ikke vil sælge produktet. Du kender ikke de faktiske forhold og alligevel kan du have en mening om hvorfor de ikke vil sælge. Det er da fint at have en mening, men blot at slynge formodninger ud i luften, er der da ingen der får noget ud af.

I min optik er Sonos en plug and play løsning hvor alt følger med inkl. dedikeret trådløst netværk. Transporteren er straks mere nørdet, og kræver man har en PC med netværk, og evnen til at sætte netværket korrekt op.

Logitech produkterne er derfor ikke for hr og fru Danmark, da det kræver mere indsigt end de som oftest har.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes