Forfatter |
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen
Jeg var selv med både før og efter franchise. Jeg oplevede klart at entusiasmen kom stærkt igen da det blev franchise (Århus afdelingerne). Jeg har også været i SuperRadio og ElGiganten, samt stort kendskab til Fona og expert. Niveauet blandt hifi klubbens sælgere er langt højere. Desværre er der også sælgere som ikke er deciderede entusiaster. Men, det hænger altså ikke på træerne med entusiaster der vil arbejde for en lav timeløn.
[/QUOTE skrev:
At niveauet er højere hos HIFI klubben end hos Fona osv, siger jo ikke ret meget da niveauet hos Fona osv er så lavt. Jeg vil på ingen måder sige at det er entusiaster som arbejder i nogle af afdelingerne i Århus, det er deres viden simpelt hen atl for lille til samt deres kompetance. men et højere niveau end Fona osv, JA  |
|
|
At niveauet er højere hos HIFI klubben end hos Fona osv, siger jo ikke ret meget da niveauet hos Fona osv er så lavt. Jeg vil på ingen måder sige at det er entusiaster som arbejder i nogle af afdelingerne i Århus, det er deres viden simpelt hen atl for lille til samt deres kompetance. men et højere niveau end Fona osv, JA  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Weissbier Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 395
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
@ Kjeldsen:
Jamen, så er det er rart, at der andre, der ved mere! Jeg konstaterer, at HFK har ønsket at frigøre den kapital, der lå bundet i at eje sine egne forretninger ved at åbne for franchising. Det er givetvis en fornuftig forretningsmæssig beslutning, og det er fint for mig. __________________ Martin Hinge
Lyngdorf TDAI 2200 RP
Denon DCD-3300/DVD-3800BD
Pioneer CT-959/PDR-555RW
Thorens TD 318 Mk III
Samsung PS64D8005
Dali Helicon 300 mk II
Beyerdynamic DT 770/DT 880
Kimber 4TC/8TC
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
Kjeldsen skrev:
Pierre skrev:
Der snakker vi mellem 300 & 600 %.
|
|
|
Det er næppe butiksavancen
|
|
|
Tjaaa, nu ved jeg ikke hvad du har af kendskab til diverse butikskæder i DK, men min tøs er butikchef i en tøjbutik og deres avance ligger mellem 300 & 600 %.
|
|
|
Nada, derfor undrede jeg mig. Der må sgu være nogle rige butiksejere, eller store afskrivninger.
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
men er konceptet ikke gået fløjten et eller andet sted?
9 ud af 10 kunder kommer ud med stort set det samme produkt, servicen er lige til at lukke op og €%&/# i og ikke mindst....jeg føler mig taget ved min aller helligste med deres produkter efterhånden __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
Til top |
|
|
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 17:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uanset koncept, er det en underligt kortsigtet måde at drive forretning på, at udelade et produkt fra et sortiment (I dette tilfælde Logitech-produkter), fordi der er for ringe avance på dette ene produkt. Forestil jer kioskejeren, der holder op med at sælge cigaretter, fordi han tjener for lidt på dem...
Mvh.
|
Til top |
|
|
Kim G Branchemedlem

Hi-Fi Klubben
Bruger siden: 10 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et par hurtige fra hoften:
1) Selvfølgelig giver det ingen mening af HFK Sønderborg skulle undlade at hjemtage en transporter fordi dækningen kun er 10%. Traditionelt set har High-end produkter bedre dækning end konsumprodukter, så du kan være ret sikker på at dækningen på en transporter ikke er dårligere end en SB3/Duet som de åbenbart havde i butikken. Det drejer sig nok nærmere om at det er dyrt at lagerføre et produkt til 15.000 som sælger meget lidt og måske bliver erstattet af en ny model hurtigere end en tilsvarende prissat CD-afspiller. Der vil også være en betydelig risiko for at butikken ville fungere som demorum for en masse som herefter bestilte den på nettet fra udlandet. Det er én af grundene til at det fx. er så svært at finde demomuligheder af projektorer i Danmark. Jeg er helt sikker på at de kan have en Transporter klar til dig i løbet af få dage, hvis du er villig til at betale for den.
2) De nuværende NAD TV produceres af Technisat i Tyskland efter NAD/HFK's specifikationer. Der benyttes Samsung paneler. Tidligere har NAD TV været produceret af danske Viewnet, som også benyttede Samsung paneler. Mig bekendt har der aldrig været et LG panel indblandet i produktionen af NAD TV.
3) De flinke folk fra Gale vil sikkert blive rigtig kede af at få at vide at de er et af Hi-Fi Klubbens egne mærker.
4) NAD og Hi-Fi klubben har ikke haft samme moderselskab i nær ved 10 år. NAD ejes af Lenbrook i Canada.
5) Argon er Hi-Fi klubbens eget mærke, som sættes på forskellige produkter. Det er det eneste "eget mærke" der har været i hvert fald gennem de seneste 5 år, hvis vi ser bort fra en enkelt MP3 afspiller under brandet Eye-Fi
6) Mht. at tage ALT der kan sælges indenfor dørene, så synes jeg da at fraværet af mobiltelefoner, computerustyr, fotoudstyr, bilstereo, GPS osv. osv. taler sit eget tydelige sprog.
7) Ønsket om endnu mere kompetente og servicemindede sælger, lavere avance, fuld returret og større sortiment kan jeg kun tilslutte mig. Men det gælder for ALLE de butikker jeg nogensinde har været i, ikke kun Hi-Fi Klubben.
Venligst
Kim, timeansat afløser i HFK.
|
Til top |
|
|
Mortus Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 18:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
men er konceptet ikke gået fløjten et eller andet sted? - Måske. Kan du give eksempler? Der altså distancerer HFK navnligt fra konkurrenterne
9 ud af 10 kunder kommer ud med stort set det samme produkt, servicen er lige til at lukke op og €%&/# i og ikke mindst....jeg føler mig taget ved min aller helligste med deres produkter efterhånden - igen, du må gerne uddybe lidt hvad du mener. Ellers fremstår det hurtigt som yderst usaglig kritik.
|
|
|
Og forresten, så tror jeg ikke at det er rigtigt at 9/10 kommer ud af butikkken med det samme under armen. Mon ikke tallene ligner eksempelvis Tapeconnections meget, når man tager det forbehold at HFK ikke har nær så mange forskellige produkter som TC har det? Uden i øvrigt at sige noget ondt om TC overhovedet - efter at Otto stoppede er de dog ved at blive udsat for samme hetz som HFK har døjet med i mange år efterhånden
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ja. Men ikke uden det er de andre også.
|
Til top |
|
|
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim G skrev:
Traditionelt set har High-end produkter bedre dækning end konsumprodukter, så du kan være ret sikker på at dækningen på en transporter ikke er dårligere end en SB3/Duet som de åbenbart havde i butikken. Det drejer sig nok nærmere om at det er dyrt at lagerføre et produkt til 15.000 som sælger meget lidt og måske bliver erstattet af en ny model hurtigere end en tilsvarende prissat CD-afspiller.
|
|
|
Den blev lanceret i 2006 og er endnu ikke blevet "afløst"
Kim G skrev:
Jeg er helt sikker på at de kan have en Transporter klar til dig i løbet af få dage, hvis du er villig til at betale for den.
|
|
|
Man har jo ikke returret ved køb i en HFK butik - endnu en grund til at handle i en netbutik. __________________ mvh PSSO
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
PSSO skrev:
Kim G skrev:
Traditionelt set har High-end produkter bedre dækning end konsumprodukter, så du kan være ret sikker på at dækningen på en transporter ikke er dårligere end en SB3/Duet som de åbenbart havde i butikken. Det drejer sig nok nærmere om at det er dyrt at lagerføre et produkt til 15.000 som sælger meget lidt og måske bliver erstattet af en ny model hurtigere end en tilsvarende prissat CD-afspiller.
|
|
|
Den blev lanceret i 2006 og er endnu ikke blevet "afløst" |
|
|
så meget desto mere grund til at tro den måske snart bliver det?
PSSO skrev:
Kim G skrev:
Jeg er helt sikker på at de kan have en Transporter klar til dig i løbet af få dage, hvis du er villig til at betale for den.
|
|
|
Man har jo ikke returret ved køb i en HFK butik - endnu en grund til at handle i en netbutik.
|
|
|
Hvis man spørger pænt kan det jo være man kan få det (tror det nu ikke) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
PSSO Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 19:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
PSSO skrev:
Kim G skrev:
|
|
|
Den blev lanceret i 2006 og er endnu ikke blevet "afløst" |
|
|
så meget desto mere grund til at tro den måske snart bliver det?
|
|
|
Næppe. Firmwaren opdateres jævnligt og den får dermed tilføjet nye muligheder. __________________ mvh PSSO
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
PSSO skrev:
Hvis jeg skal betale 15K for noget, vil jeg gerne først have mulighed for at lytte og teste. |
|
|
Altså vil du lytte i en butik.
PSSO skrev:
Man har jo ikke returret ved køb i en HFK butik - endnu en grund til at handle i en netbutik.
|
|
|
Altså vil du købe på nettet.
Hvad er det egentlig du vil. Lytte i butikken og derefter købe på nettet for at få alle fordelene?
|
Til top |
|
|
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 20:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den Blå Fisk skrev:
Netop. Kender ikke avancerne i HIFI branchen, men havde lidt med møbelbranchen at gøre for en del år siden og der hedder avancen typisk 80-100%. 35% er lavt i en hvilken som helst branche, og 10% vil være rent tilsæt de fleste steder!
Husk at tænke på, at der skal dækkes lønninger, husleje, afslag på demoudstyr osv. osv.
|
|
|
Nu ved vi jo heller ikke om det er hele sandheden. I nogle kæder er det sådan at der er en avance til kæden og en avance til butiiken. De 10% er måske ikke hele avancen. Desuden ved vi heller ikke om det er rigtigt fordi en presset sælger har sagt det.
|
Til top |
|
|
PSSO Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
PSSO skrev:
Hvis jeg skal betale 15K for noget, vil jeg gerne først have mulighed for at lytte og teste. |
|
|
Altså vil du lytte i en butik.
PSSO skrev:
Man har jo ikke returret ved køb i en HFK butik - endnu en grund til at handle i en netbutik. |
|
|
Altså vil du købe på nettet.
Hvad er det egentlig du vil. Lytte i butikken og derefter købe på nettet for at få alle fordelene? |
|
|
Jeg vil lytte og købe den i butikken, hvis det var muligt __________________ mvh PSSO
|
Til top |
|
|
PSSO Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
For lige at samle op.
Jeg undrede mig blot over den begrundelse (undskyldning) jeg fik, da jeg spurgte til LogiTech Transporter. En undskyldning jeg ikke har hørt tidligere i HFK eller andre steder.
Ville høre om andre her i dette forum havde været udsat for tilsvarende i HFK eller andre butikker. __________________ mvh PSSO
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mortus skrev:
Deeablo skrev:
men er konceptet ikke gået fløjten et eller andet sted? - Måske. Kan du give eksempler? Der altså distancerer HFK navnligt fra konkurrenterne
9 ud af 10 kunder kommer ud med stort set det samme produkt, servicen er lige til at lukke op og €%&/# i og ikke mindst....jeg føler mig taget ved min aller helligste med deres produkter efterhånden - igen, du må gerne uddybe lidt hvad du mener. Ellers fremstår det hurtigt som yderst usaglig kritik.
|
|
|
Og forresten, så tror jeg ikke at det er rigtigt at 9/10 kommer ud af butikkken med det samme under armen. Mon ikke tallene ligner eksempelvis Tapeconnections meget, når man tager det forbehold at HFK ikke har nær så mange forskellige produkter som TC har det? Uden i øvrigt at sige noget ondt om TC overhovedet - efter at Otto stoppede er de dog ved at blive udsat for samme hetz som HFK har døjet med i mange år efterhånden
|
|
|
Uanset hvem jeg snakker med som handler i hifi klubbe er før eller senere blevet tilbudt en NAD BEE, cd afspiller af samme mærke og et par Dali eller et sæt B&W. Jeg vil med glæde oprette en Pole undersøgelse herinde MOrtus for at bevise min påstand....
MHT service, så nej, ikke alle er ens og det var heller bestemt IKKE min mening at skære alle over én kam på nogen måde. Hvis du viste hvor mange af mine venner der kommer ind i butikken og går igen da de bliver tilbudt det samme anlæg hver eneste gang de kommer i HFK....selvom budgettet kan variere med op til 5000 kr. Det er næsten altid samme forstærker og stort set de samme højtaler vi snakker om. Om det skyldes et hul i HFK tilbudsramme ved jeg ikke, men jeg har oplevet så mange der har søgt andre steder at handle, netop fordi de mener de bliver behandlet elendigt....Det er som om sælgeren er ignorant og ikke gider lytte til folks ønske og behøv.
Jeg kan kun sige, at efter jeg har smidt Gud ved hvor mange tusinde kroner i HFK og deres repetoir stadig er det samme efter godt 8 år, så gider jeg da ikke kigge der mere. Jeg kan samtidig nævne, at jeg fleregange har handlet for skoler og klubber og der står de samme anlæg næsten alle steder....lyden er hvad det er, men jeg må ærligt sige at jeg med glæde vil starte bilen for at køre til Odense eller Århus for at købe HIFI frem for at køre til Kolding som ligger tættest på.
Jeg personligt mener, at HFK er kedeligt at handle i...det er så godt som altid det samme.... __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kjeldsen skrev:
floe skrev:
kimC skrev:
Kunne man forestille sig at HFK hellere vil sælge et Sonos-system, og at hvis Transporteren var indenfor rækkevidde til en A-B, at Sonos ville få så store smæk at folk ville trække hjem med Transporteren, med deraf følgende færre bruttoavancekroner i kassen?
|
|
|
HFK hater?
|
|
|
Tjah, det er godt en noget af en udmelding, hvis ikke man har noget at have det i. Latterligt at komme med den slags gisninger i et offentligt forum . De der køber Sonos køber det vel for den fleksible multirumsløsning, og er vel ligeglade med om Transporteren vil slå den i en A-B test?
|
|
|
Tror du ik' du sku til at bruge et lidt mindre nummer i kasket kaptajn Selvfølgelig er Sonos og Transporter produkter der henvender sig til de samme potentielle kunder, det er da klart for enhver, så mine "gisninger" er da følgeligt aldeles begrundede. Men du har da nok ret i at hvis man stod og vaklede mellem Sonos og Transporter, så ville en del vælge den med den fleksible multirumsløsning, mens andre ville gå efter den "gode" lyd.
|
Til top |
|
|
zirio Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1256
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 21:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har den brede opfattelse, efter at have besøgt nogle forskellige HFK klubber i KBH. At servicen man får kan have en stor difference. Jeg har oplevet i samme butik, hvor jeg 2 gange fik en elendig service, hvor sælgeren løj mig direkte op i ansigtet, og nogle andre gange hvor sælgeren var meget entusiastisk og gav sin personlig mening, hvor han syntes det billigere produkt var bedre end det dyrere.. Så min opfattelse er klar, HFK har meget differenceret service, det skal dog siges at jeg mest har oplevet positiv service!.. Angående den oprindelige trådstart, kan jeg kun tilslutte mig udtalelserne om at det er en mærkværdig udtalelse!..Nu er det jo sådan engang, at sælgere ikke altid kan have en direkte fortjeneste på 35%, på alle produkter. Man tjener flere penge på nogle produkter, end på andre, det er vel almindelig markedsføring!.. Mvh Zirio
CineZirio Onkyo, Panasonic, B&W, Supra, Nordost
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
PSSO skrev:
Kim G skrev:
|
|
|
Den blev lanceret i 2006 og er endnu ikke blevet "afløst"
Kim G skrev:
|
|
|
Man har jo ikke returret ved køb i en HFK butik - endnu en grund til at handle i en netbutik. |
|
|
Sø køb den i deres internetbutik, så har du 14 dage til at afprøve den i hjemlige omgivelser. __________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
heltny Udelukket fra forum

Cujo m.fl.
Bruger siden: 08 Juni 2007 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1336
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim G skrev:
Lige et par hurtige fra hoften:
1) Selvfølgelig giver det ingen mening af HFK Sønderborg skulle undlade at hjemtage en transporter fordi dækningen kun er 10%. Traditionelt set har High-end produkter bedre dækning end konsumprodukter, så du kan være ret sikker på at dækningen på en transporter ikke er dårligere end en SB3/Duet som de åbenbart havde i butikken. Det drejer sig nok nærmere om at det er dyrt at lagerføre et produkt til 15.000 som sælger meget lidt og måske bliver erstattet af en ny model hurtigere end en tilsvarende prissat CD-afspiller. Der vil også være en betydelig risiko for at butikken ville fungere som demorum for en masse som herefter bestilte den på nettet fra udlandet. Det er én af grundene til at det fx. er så svært at finde demomuligheder af projektorer i Danmark. Jeg er helt sikker på at de kan have en Transporter klar til dig i løbet af få dage, hvis du er villig til at betale for den.
2) De nuværende NAD TV produceres af Technisat i Tyskland efter NAD/HFK's specifikationer. Der benyttes Samsung paneler. Tidligere har NAD TV været produceret af danske Viewnet, som også benyttede Samsung paneler. Mig bekendt har der aldrig været et LG panel indblandet i produktionen af NAD TV.
3) De flinke folk fra Gale vil sikkert blive rigtig kede af at få at vide at de er et af Hi-Fi Klubbens egne mærker.
4) NAD og Hi-Fi klubben har ikke haft samme moderselskab i nær ved 10 år. NAD ejes af Lenbrook i Canada.
5) Argon er Hi-Fi klubbens eget mærke, som sættes på forskellige produkter. Det er det eneste "eget mærke" der har været i hvert fald gennem de seneste 5 år, hvis vi ser bort fra en enkelt MP3 afspiller under brandet Eye-Fi
6) Mht. at tage ALT der kan sælges indenfor dørene, så synes jeg da at fraværet af mobiltelefoner, computerustyr, fotoudstyr, bilstereo, GPS osv. osv. taler sit eget tydelige sprog.
7) Ønsket om endnu mere kompetente og servicemindede sælger, lavere avance, fuld returret og større sortiment kan jeg kun tilslutte mig. Men det gælder for ALLE de butikker jeg nogensinde har været i, ikke kun Hi-Fi Klubben.
Venligst
Kim, timeansat afløser i HFK.
|
|
|
Kan godt være jeg husker forkert.
Kan du huske hvilke "mærke" der gemte sig bag NAD TV 280 og TV 2810 ?
|
Til top |
|
|