Forfatter |
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Iron Man skrev:
virious skrev:
Synes det er forkert, at hifiklubben reklamerer med den på deres hjemmeside mv. når de IKKE kan levere den i deres(måske en enkelt) butik(ker)..
|
|
|
Jeg har en bekendt som arbejder hos Hi-Fi Klubben. Han møder tit kunder som undrer sig over, når de ikke har en bestemt vare på lager. Han fortalte mig, at der på deres "varelagerliste" findes 7800 forskellige produkter. Det er vel i sig selv svar nok. |
|
|
en ting er at man ikke har varen på lager i butikken, det er fuldt forståeligt med 7800 enkelt varer. Men så kan man vel skaffe den hjem via hovedlageret. Eller skrive på hjemmesiden, at varen ikke fås i alle butikker.
Iron Man skrev:
At man som sælger står og fortæller, at man ikke vil føre produktet pga. fortjenesten synes jeg sgu er usmart. |
|
|
det er i hvert fald forretningsmæssigt uklogt, at fortælle det til kunderne. Om end det er meget ærligt.
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hifiklubben har jo med sit koncept lagt stilen med alle deres produkter... butikkerne må da melde fra over for "the big boss" hvis de ikke tjener en skid på det...!
|
Til top |
|
|
Mortus Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 263
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
virious skrev:
Hifiklubben har jo med sit koncept lagt stilen med alle deres produkter... butikkerne må da melde fra over for "the big boss" hvis de ikke tjener en skid på det...! |
|
|
Hvilket koncept? hvilken "stil"??
Og ang det sidste, så er det vel netop hvad HFK i Sønderborg har gjort, men det er da stadig udmærket at den pågældende tingest kan bestilles hjem på forespørgsel? Jeg forstår simpelthen ikke hvad problemet er...
|
Til top |
|
|
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 341
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan da ikke fortænke nogen butik i at man gerne vil lave et overskud....... Syntes det er fair nok, at man fravælger at føre et produkt hvis det ikke har nok profit.
Men ligefrem at bruge det som argument over for kunden er ikke god.  __________________ Alt er fedt, alt er godt.....
|
Til top |
|
|
Mortus Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
en ting er at man ikke har varen på lager i butikken, det er fuldt forståeligt med 7800 enkelt varer. Men så kan man vel skaffe den hjem via hovedlageret. Eller skrive på hjemmesiden, at varen ikke fås i alle butikker.
|
|
|
Hov, historien melder da intet om, at HFK i Sønderborg ikke kan skaffe den hjem? Som jeg læser det er problemet, at de ikke kan fremvise den fysisk i butikken på forhånd. Idet deres netbutik har den på lager, kan (eller burde) hfk i Sønderborg, og alle andre afdelinger, også kunne skaffe den hjem uden problemer.
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mortus skrev:
witzel skrev:
|
|
|
Hov, historien melder da intet om, at HFK i Sønderborg ikke kan skaffe den hjem? Som jeg læser det er problemet, at de ikke kan fremvise den fysisk i butikken på forhånd. Idet deres netbutik har den på lager, kan (eller burde) hfk i Sønderborg, og alle andre afdelinger, også kunne skaffe den hjem uden problemer. |
|
|
ahh.. jeg læste første indlæg, som at man ikke ville sælge den..
|
Til top |
|
|
Rockmoroe Branchemedlem

Tweaks & Hifi
Bruger siden: 13 April 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 341
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, alle deres butikker burde kunne få den hjem på bestilling. __________________ Alt er fedt, alt er godt.....
|
Til top |
|
|
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
PSSO skrev:
mortenkongsfelt skrev:
Det er da en ærlig sag, hvis det ikke kan "betale" sig at sælge det pågældende produkt. Kan jeg ikke rigtigt se noget problem i. |
|
|
Selvfølgelig, men hvorfor så tage den med i deres sortiment
|
|
|
PSSO. Du er da hvis lidt rundtosset. De har den jo netop IKKE i deres soritiment. Jeg tror du rander med en halv vind, hvis du forstår.
Jens
|
Til top |
|
|
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Mortus skrev:
witzel skrev:
|
|
|
Hov, historien melder da intet om, at HFK i Sønderborg ikke kan skaffe den hjem? Som jeg læser det er problemet, at de ikke kan fremvise den fysisk i butikken på forhånd. Idet deres netbutik har den på lager, kan (eller burde) hfk i Sønderborg, og alle andre afdelinger, også kunne skaffe den hjem uden problemer. |
|
|
ahh.. jeg læste første indlæg, som at man ikke ville sælge den.. 
|
|
|
Jeg kunne selvfølgelig bestille den via deres netbutik (og vil også gøre det fremover, hvis jeg skal handle i HFK) og dermed udnytte retur-retten. Købes den i butikken vil jeg ikke have mulighed for at returnere den. __________________ mvh PSSO
|
Til top |
|
|
PSSO Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis jeg skal betale 15K for noget, vil jeg gerne først have mulighed for at lytte og teste.
__________________ mvh PSSO
|
Til top |
|
|
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg troede heller ikke hfk sønderborg ville bestille den hjem... my bad..
|
Til top |
|
|
kimC Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 675
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kunne man forestille sig at HFK hellere vil sælge et Sonos-system, og at hvis Transporteren var indenfor rækkevidde til en A-B, at Sonos ville få så store smæk at folk ville trække hjem med Transporteren, med deraf følgende færre bruttoavancekroner i kassen?
|
Til top |
|
|
Mortus Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
PSSO skrev:
Hvis jeg skal betale 15K for noget, vil jeg gerne først have mulighed for at lytte og teste. |
|
|
Dét forstår jeg til gengæld godt, men HFK i Sønderborg kan stadig ikke bebrejdes noget som helst som du ellers argumenterede for, udover at sælgeren måske var en kende for ærlig. Meget sympatisk, synes jeg
|
Til top |
|
|
hi-sonny-fi Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1886
|
Sendt: 08 Juni 2008 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
PSSO.
Det er en OM'er for dit vedkommende.
|
Til top |
|
|
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 00:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Det vil sige at de godt kan tage det hjem?! Det havde jeg ikke lige fanget...
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
Til top |
|
|
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimC skrev:
Kunne man forestille sig at HFK hellere vil sælge et Sonos-system, og at hvis Transporteren var indenfor rækkevidde til en A-B, at Sonos ville få så store smæk at folk ville trække hjem med Transporteren, med deraf følgende færre bruttoavancekroner i kassen?
|
|
|
HFK hater? __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 06:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
floe skrev:
kimC skrev:
|
|
|
HFK hater?
|
|
|
Tjah, det er godt en noget af en udmelding, hvis ikke man har noget at have det i. Latterligt at komme med den slags gisninger i et offentligt forum . De der køber Sonos køber det vel for den fleksible multirumsløsning, og er vel ligeglade med om Transporteren vil slå den i en A-B test?
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg blander mig lige lidt her...
Som så mange andre startede jeg også denne hobbi i en HFK. Som PSSO kommer jeg også fra den by og kender butikken ud og ind. Klasse butik, med nok DE fedeste lokaler af alle inden for HFK. Efter at HFK er begyndt af markeds føre meget kraftigt, er det som om der er sket noget med butikken. Servicen er efter min mening faldet, samtidig med at priserne ikke er.
Jeg har hørt mange sige Profit Klub i stedet for HFK efterhånden og kigger man på mærkerne er det ikke så underligt. De ejer eller er med ejer af stort set alt hvad de sælger, de sælger kun ting som de selv distribuerer og indenfor de sidste par år har deres "eget" mærke skiftet navn et par gange.
Der er tale om både mine egne oplevelser og oplevelse som er blevet fortalt af folk jeg kender!
Jeg må ærligt indrømme, at standarten for deres sælger manérer er sunket lidt, men priserne stadig er ens...
Det der irriterer mig sindsygt meget er udbudet. Man kan pege på de første 50 herinde der alle er kommet hjem med de samme varer/produkter og folk forlader butikken med indtrykket af at det er det bedste de har købt. Når man spørger ind til varer er det kun de gamle i gårde der ved noget fornuftigt om varerne og ikke nok med det ( det er selv testet ) så passer de der typiske HFK anlæg til både feinschmeckeren og den unge dunke fyr.
Jeg mener, at HFK er blevet lidt for standart gennem de sidste par år og jeg er ikke et sekund i tvivl om at når de vælger at sælge Et bestemt mærke til mange forskellige slags kunder, så er det fordi der er en meget høj avance på produktet.
Og inden folk falder over mig som sultne ulve for at jorde mit indlæg og give udtryk for deres store sympati for HFK, så lad mig sige det her. Vi bestemmer selv hvor vi handler og hvem vi handler med. Det er fuldt lovligt at have delte meninger om ting inkl. HFK. HFK skal også tjene penge, bevares, men entusiasmen for den enkelte kunde og det at kunne vejlede kunden til kundens behov, mener jeg er røget i svinget et eller andet sted i deres kæmpe kampagne.
Når dette er sagt, så er jeg ikke et sekund i tvivl om, at der stadig er mange indenfor HFK der brænder for deres job fortsat og at der er mange der virkelig stadig gerne vil have, at kunder går glde og tilfredse hjem. Men for mit vedkommende er det en del år siden jeg er blevet tilbudt andet end NAD BEE og et par DALI/B&W ht´ere i HFK.... __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
Til top |
|
|
Kjeldsen Branchemedlem

Kjeldsens forbindelser
Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9389
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 08:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Deeablo skrev:
De ejer eller er med ejer af stort set alt hvad de sælger, de sælger kun ting som de selv distribuerer
|
|
|
Dette var langt mere sandt i de "gode" gamle dage. Det er dette hele konceptet er bygget op om, men de seneste år (siden franchise kom til), er dette ændret. I fast sortiment er der eller har været andre end ens egne mærker. Her kan nævnes Loewe, Metz, Sony, Sharp mfl. Dette er kun klubbens standardsortiment, hertil kommer at franchisebutikker selv kan indkøbe andre mærker de finder interessante. Derfor har vi kunnet se Cayin, Cyrus, vincent, mfl.
Deeablo skrev:
og indenfor de sidste par år har deres "eget" mærke skiftet navn et par gange.
|
|
|
Klubbens eget mærke er Argon og har ikke heddet andet, og der har ikke været andre.
|
Til top |
|
|
Sund Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Online Indlæg: 1635
|
Sendt: 09 Juni 2008 kl. 13:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jo. der har været andre. __________________ mvh sund,
Kun de der har noget at skjule ønsker begrænsninger.
De, der siger det er umuligt, skal ikke forstyrre dem der er igang med det.
|
|