Forfatter |
|
Mastervol Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3670
|
Sendt: 13 Maj 2008 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Administrator skrev:
Mastervol skrev:
Måske behøver H4A en KSB-moderator?  |
|
|
Vi ser meget gerne at folk henvender sig, såfremt de ønsker at være en del af staben bag HIFI4ALL.DK - benyt da: www.hifi4all.dk/kontakt.asp
|
|
|
Så må I jo se om I kan bruge undertegnede. Men hvad med fx en løsning der gjorde at der blev vist flere produkter fra ksb på forsiden, så ville det muligvis afhjælpe problemet lidt? Jeg kan også selv fornemme at det bliver brugt mere og mere, så det er måske også på tide at tage det skridt? 
|
Til top |
|
|
Chr. R. Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1113
|
Sendt: 13 Maj 2008 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld, men jeg kan ikke se der er et (stort) problem her 
Står jeg og mangler f.eks. et sæt Dali højtalere, så klikker jeg ikke på den første og bedste "Dali annonce" og køber et sæt "ukendte Dali højtalere", men går ind og laver en søgning på den/de Dali modeller der kunne være relevante for mig, og foretager herefter en vurdering af de tilbud der findes.
Når man foretager sin søgning på denne måde, så kommer der næppe flere sider med potentielle salgsannoncer. Det er således ligemeget om annoncen optræder som nr. 1 eller 8 på en søgning, antallet af annoncerne er nemlig til at overskue.
Selvsagt kunne der dukke et fristende tilbud op, og i dette tilfælde en "ikke Dali annonce". Men igen må man som køber blot tilpasse og foretage en række forskellige søgning før man slår til.
Hvis der fortsat er nogen der finder det problematisk at annoncer genindrykkes, så kunne man vel vælge et andet kriterie end datoen som afgørende for hvad der ligger i toppen på KSB listen. Et eksempel kunne være prisen, eller efter en "rullende" alfabetisk rangorden.
Kort sagt, så bør man som køber bruge søgefunktionen, og her foretage en række søgninger med forskellige kriterier. Så finder man forhåbentlig det tilbud man ønsker, og der selvom det også er den allerældste annonce __________________ M.v.h.
Christian
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 00:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Men hvad med fx en løsning der gjorde at der blev vist flere produkter fra ksb på forsiden, så ville det muligvis afhjælpe problemet lidt? Jeg kan også selv fornemme at det bliver brugt mere og mere, så det er måske også på tide at tage det skridt?  |
|
|
Hvad med at gøre KSB-oversigten mere attraktiv, så folk bruger den mere ?
Man kunne f.eks. liste annoncebilleder ved siden af hvert enkelt emne i oversigten, så man hurtigt kan danne sig et overblik over hvad der er til salg. Det vil sikkert også anspore flere til at uploade et billede til deres annonce...
/erla
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Står jeg og mangler f.eks. et sæt Dali højtalere, så klikker jeg ikke på den første og bedste "Dali annonce" og køber et sæt "ukendte Dali højtalere", men går ind og laver en søgning på den/de Dali modeller der kunne være relevante for mig, og foretager herefter en vurdering af de tilbud der findes.
Når man foretager sin søgning på denne måde, så kommer der næppe flere sider med potentielle salgsannoncer. Det er således ligemeget om annoncen optræder som nr. 1 eller 8 på en søgning, antallet af annoncerne er nemlig til at overskue.
Selvsagt kunne der dukke et fristende tilbud op, og i dette tilfælde en "ikke Dali annonce". Men igen må man som køber blot tilpasse og foretage en række forskellige søgning før man slår til.
Hvis der fortsat er nogen der finder det problematisk at annoncer genindrykkes, så kunne man vel vælge et andet kriterie end datoen som afgørende for hvad der ligger i toppen på KSB listen. Et eksempel kunne være prisen, eller efter en "rullende" alfabetisk rangorden.
Kort sagt, så bør man som køber bruge søgefunktionen, og her foretage en række søgninger med forskellige kriterier. Så finder man forhåbentlig det tilbud man ønsker, og der selvom det også er den allerældste annonce |
|
|
Ja jo men det sker tit jeg kigger alle nye annoncer igennem, uden at have noget specifikt at se efter. Måske bare for blive inspireret det kunne jo være der var noget bedre end det man søgte i første omgang. Mvh. Morten.
|
Til top |
|
|
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
når jeg sætter noget i kan det snildt være at der først kommer svar 1 uge efter!
hifi er trods alt ikke kun impuls køb men noget folk da tænker over,at jeg tit skimmer KBS markedet igennem af ren nysggerighed og finder det møg irriterende at støde på de samme annoncer i toppen er da møgirriterende og mangel på pli fra indrykkerens side.
|
Til top |
|
|
abel Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 566
|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 07:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvem "filan" er så "mindre bemidlet" at sidde og genindrykke sine annoncer dagligt - er der
virkelig folk der ikke har andet at give sig til?
__________________ /Abel
|
Til top |
|
|
don dario Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2317
|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mastervol skrev:
Administrator skrev:
Mastervol skrev:
Måske behøver H4A en KSB-moderator?  |
|
|
Vi ser meget gerne at folk henvender sig, såfremt de ønsker at være en del af staben bag HIFI4ALL.DK - benyt da: www.hifi4all.dk/kontakt.asp |
|
|
Så må I jo se om I kan bruge undertegnede. Men hvad med fx en løsning der gjorde at der blev vist flere produkter fra ksb på forsiden, så ville det muligvis afhjælpe problemet lidt? Jeg kan også selv fornemme at det bliver brugt mere og mere, så det er måske også på tide at tage det skridt?  |
|
|
Nej nej nej... dig kan vi da ikk have rundt og være moderator.. du bliver alt for magtsyg af det
Bjarke glem alt om master
MVH
Don
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chr. R. skrev:
Kort sagt, så bør man som køber bruge søgefunktionen, og her foretage en række søgninger med forskellige kriterier. Så finder man forhåbentlig det tilbud man ønsker, og der selvom det også er den allerældste annonce |
|
|
Set fra købers synspunkt giver jeg dig til dels ret, men synes nu det er lidt irriterende at de ofte er de samme annoncer der er listet på forsiden. lige er lyngdorf der igenigen!!! Det tiltaler mig og handle lidt impulsivt og undersøge NYE tilbud der må være på ksb. Du tager slet ikke stilling til hvordan genindrykninger kan ses fra sælgers synspunkt. Der er langt større chance for at få henvendelser, og dermed salg, når man er listet på forsiden. Når en vare så står der 10 minutter, fordi der efterhånden er er nogle stykker der konstant genindrykker, så fungerer ksb ikke for mig som sælger. Det er nemmere at få solgt sin være når den er listet på forsiden og derfor er det forståeligt at nogle laver mange genindrykninger. Måske er de desperate efter at sælge så de kan købe den næste forstærker eller .... Min pointe er at genindrykninger i længden kun skader. På et tidspunkt begynder alle at gøre det og så bliver fordelen mindre, hvis den ikke helt forsvinder. Det giver en masse ekstra arbejde til alle der vil sælge, fordi pga af konstante genindrykninger. Genindrykninger er ikke en fordel for nogen som helst i det lange løb
|
Til top |
|
|
Deeablo Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2006 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 579
|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er helt enig her....vi kan jo se at det er genindrykning på genindrykning. Jeg ville da være lidt tilbageholdende som kunde, hvis jeg så en der var så desperat efter at komme af med sit grej...desuden er det jo heller ikke verdens bedste tegn når der mangler alt fra emballage, alder, kvitteringer osv....
Kunne Admin ikke oprette en række guidelines, så nye ksb kunder kan føle dem mere sikre og ikke pludselig står med hælervare og lignende?
En tråd eller et link til gode råd som køber og sælger kan rette sig efter er vel ikke helt af vejen eller? __________________ Electrocompaniet eci-2
Xindak Muse 1.2 (usa)
Audio Innovations alto
Nordost flatline
kommer snart Audiovector MI3
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 11:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Mastervol skrev:
Men hvad med fx en løsning der gjorde at der blev vist flere produkter fra ksb på forsiden, så ville det muligvis afhjælpe problemet lidt? Jeg kan også selv fornemme at det bliver brugt mere og mere, så det er måske også på tide at tage det skridt?  |
|
|
Hvad med at gøre KSB-oversigten mere attraktiv, så folk bruger den mere ?
Man kunne f.eks. liste annoncebilleder ved siden af hvert enkelt emne i oversigten, så man hurtigt kan danne sig et overblik over hvad der er til salg. Det vil sikkert også anspore flere til at uploade et billede til deres annonce...
/erla
|
|
|
Det var også en god idé, den kunne godt bruge en lille overhaling. 
|
Til top |
|
|
Poul-erik Forum Bruger

Bruger siden: 30 December 2003 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 903
|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 11:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at i slår mig ihjel::
Så skal vi måske også til at undersøge eller rapotere alle de annoncer der er med feks alder af grejet, der kommer utallige annoncer hvor som jeg kender til NAD hvor folk simpethen snyder.
Der er opstået en NAD 3020A igen, og NAD 3150 som nypris på 7000,- og kun 5år, der sælges NAD 216 som nypris 6000, der har været alverdens forskellige alder om dem, jeg kan nævne flere idag som ikke er ærlige med alderen
Det gælder vil ikke om at stå først, mangler du et eller andet så søger du vel på effekt eller på int.forst. og så kommer hele listen.
Jeg har før skrevet til jer, hvorfor kan man ikke vælge Receiver.???. __________________ NAD 7600 2*150 watt, + Højtaler Cerwin Vega AL-1000.
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
You just got yourself a permanent ban!  
|
Til top |
|
|
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3134
|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kunne overveje at lade ksb-annoncerne på forsiden rulle tilfældigt, så der ikke er nogen oplagt fordel ved at genindrykke sine annoncer. For eksempel på samme måde, som forhandlerannoncer vises at random ude i højre side, når man klikker ind på en ksb-annonce.
Hygge,
Brok
__________________ Skodgrej og popmusik
Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
|
Til top |
|
|
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med et lille felt til flueben, hvor der står 'vis ikke annoncer fra denne annoncør igen', til dem der er logget på.  Evt. et lille felt ved siden af annoncørens navn, hvor der står hvor mange der har fravalgt 'reklamer' fra ham. EDIT: Individuelle spamfiltre til KSB er en forholdsvis simpel ting at bygge til brugerens profil. (Så ka' de lære det  )
__________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
Til top |
|
|
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
Sendt: 14 Maj 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul-erik skrev:
Det gælder vil ikke om at stå først, mangler du et eller andet så søger du vel på effekt eller på int.forst. og så kommer hele listen.
|
|
|
mange købere handler ikke så målrettet, men mere impulsivt. derfor er det en ulempe for sælgere at listen bliver spammet! mht. til snyd med alder og nypris er det vel muligt at integrere en produktdatabase i annoncesektionen? men måske lidt for besværligt?
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
mht. til snyd med alder og nypris er det vel muligt at integrere en produktdatabase i annoncesektionen? men måske lidt for besværligt?
|
|
|
det sker nok ikke. Det vil jo være et helt vildt omfattende arbejde, tænk på hvor meget forskelligt l**t vi sælger
Jeg kan for så vidt se begge synspunkter mht måden der bliver søgt efter grej på. Jeg bruger begge og der er ikke noget mere irriterende end at sidde og føle man lige har læst den samme annonce __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Man kunne overveje at lade ksb-annoncerne på forsiden rulle tilfældigt, så der ikke er nogen oplagt fordel ved at genindrykke sine annoncer. For eksempel på samme måde, som forhandlerannoncer vises at random ude i højre side, når man klikker ind på en ksb-annonce.
Hygge,
Brok
|
|
|
Jeg havde forsvoret at skulle kommentere denne tråd, men kunne desværre ikke lade være. Brok kommer med et ganske fonuftigt løsningsforslag, han er medlem ef redaktionen hvilket kunne forenkle sagsgangen. Er det ikke bare at få det gjort??? __________________ mvh
|
Til top |
|
|
Mastervol Forum Bruger

|
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
brok skrev:
Hygge,
Brok
|
|
|
Jeg havde forsvoret at skulle kommentere denne tråd, men kunne desværre ikke lade være. Brok kommer med et ganske fonuftigt løsningsforslag, han er medlem ef redaktionen hvilket kunne forenkle sagsgangen. Er det ikke bare at få det gjort???
|
|
|
Jeg er enig i broks forslag, det skal være da bare have gjort synes jeg. Indtil videre vil jeg holde et vågent øje med ksb. 
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
De forslag er noteret, broks forslag har vi selv haft oppe tidligere. Men vores web-kode-nørd har ret travlt for tiden, så de vigtigere ting bliver opprioriteret og det her ryger lidt ned på listen. desværre, men vi er nødt til at sortere i tingene når vi alle knokler som vi gør nu. Jeg er dog ret sikker på at det nok skal komme med tiden, indtil da har vi nu også Mastervol til at hjælpe. hvilket er dejligt !
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
brok skrev:
Hygge,
Brok |
|
|
Fantastisk ide 
|
Til top |
|
|