Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 21:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: GamuT & Musical Fidelity (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 55
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Batemandk skrev:
MichaelWB skrev:

Hej Tim

Det ser godt ud i den nye stue, og godt at høre at du er tilfreds med resultatet

Hvad er det der er bag den venstre højttaler?

Hej Michael,

mange tak   den mystiske ting bag venstre højttaler er en slags dør. Inde bagved er der en skakt hvor der er div. målere osv. Den kan desværre ikke skjules eller lignende. Men heldigvis har man glemt at den er dér efter 30 min.

Jeg har forresten en lidt åben aftale med Nobody ( Lars ) om en lille lytteaften i næste uge. Så hvis du også er frisk, så send mig en pb. Så ser vi om ikke vi kan finde en aften.. Jeg ved ikke om Brok og Scatcat evt. også skulle være interesseret.

Mvh Tim

Jeg vil meget gerne komme forbi og lytte på dit nye grej, men jeg er rimelig booket op frem til sommerferien, der heldigvis starter om 2 uger, hvor vi tager til det store land mod vest

Så jeg må desværre havde den fornøjelse til gode til efter sommerferien, så må vi se hvor meget af grejet du har skiftet i mellemtiden

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 22 Juni 2007 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

MichaelWB skrev:
Batemandk skrev:
MichaelWB skrev:

Hej Tim

Det ser godt ud i den nye stue, og godt at høre at du er tilfreds med resultatet

Hvad er det der er bag den venstre højttaler?

Hej Michael,

mange tak   den mystiske ting bag venstre højttaler er en slags dør. Inde bagved er der en skakt hvor der er div. målere osv. Den kan desværre ikke skjules eller lignende. Men heldigvis har man glemt at den er dér efter 30 min.

Jeg har forresten en lidt åben aftale med Nobody ( Lars ) om en lille lytteaften i næste uge. Så hvis du også er frisk, så send mig en pb. Så ser vi om ikke vi kan finde en aften.. Jeg ved ikke om Brok og Scatcat evt. også skulle være interesseret.

Mvh Tim

Jeg vil meget gerne komme forbi og lytte på dit nye grej, men jeg er rimelig booket op frem til sommerferien, der heldigvis starter om 2 uger, hvor vi tager til det store land mod vest

Så jeg må desværre havde den fornøjelse til gode til efter sommerferien, så må vi se hvor meget af grejet du har skiftet i mellemtiden

Tør næsten love, at det er det samme sæt der står her efter sommerferien.

Men vi finder bare en dag når i har fået rejst! Jeg holder først ferie i august, så det burde kunne arrangeres.

Mvh Tim

Til top Vis Batemandk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batemandk

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 23 Juni 2007 kl. 10:03 | IP-adresse registreret  

Hold kæft hvor er de flotte de højtalere. Jeg aner intet om hvad de koster (Gamut plejer ikke at være billige) eller hvordan de spiller, men det er meget meget flotte!
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Juni 2007 kl. 10:22 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:
Hold kæft hvor er de flotte de højtalere. Jeg aner intet om hvad de koster (Gamut plejer ikke at være billige) eller hvordan de spiller, men det er meget meget flotte!

Hej Don,

Mange tak for roserne  GamuT Phi'erne er en rigtig lækker højttaler!! Og mine billeder yder dem på ingen måde retfærdighed..  De er virkelig lækre at se på  og så har de fået en ( noget jeg mener de kalder en satinlakering ) som giver dem en virkelig behaglig overflade.. Når solen rammer dem, minder finishen lidt om en pianolakering ( heldigvis laver man ikke fedt fingre så nemt som normalt )

Mine blev købt hos Jakob Levesen - www.hifihuset.dk Servicen var helt i top. Vi fik koordineret alt i fællesskab og efterfølgende har jeg også fået gode tips til placering m.v.  herfra..

Mvh Tim

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 Juni 2007 kl. 16:04 | IP-adresse registreret  

Fik lige chancen for at tage lidt billeder efter, at de nye Jesper Holm CD racks var kommet op at hænge..

De er yderst praktiske. Desværre havde jeg tidligere mine cd'er i mapper, så før de kunne komme i racks'ene måtte jeg få covers og cd'er flyttet tilbage  Det tog en HEL aften!!!

Samme motiv, bare fra anden afstand

Den ret så behagelige stol der bliver rykket lidt ind mod midten når der virkelig skal lyttes.

Til sidst 2 skud fra den førnævnte stol..

Ved pt. ikke hvad et evt. næste skridt/skift bliver. Men det bliver sikkert på elektroniksiden..

Mvh Tim

Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Jeg bliver til stadighed midsundelig hver gang du poster billeder ..Janteloven lever i bedste velgående Neej ser lækkert og smart ud Bate...glæder mig til at sidde i den stol en dag ....Du skal da snart investere i en extra CD-rack hva!!...Ser da godt fyldt ud der.Nok lidt overkill at købe sådan et rack til mig selv,jeg mener 10 stk cd'er fylder sgu da nadda i sådan en ,men flotte er de!!

Venligst -=Mofo=-

Til top Vis Mofo68's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mofo68

hifihuset.dk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Hifihuset.dk

Bruger siden: 24 December 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Det ser virkelig cool ud, Bateman. Ro, symmetri og klarhed i indretningen, fino. Og der er zebrano her og dér...

Hvad er det for en plade der hænger bag den venstre højttaler?

Af hensyn til refleksioner fra væggen/Morten Holm CD-holder skabt af samme højttaler, vil jeg foreslå du flytter den nederste CD-reol væk. Opad eller henad væggen. Reolen er jo nu meget tæt på diskanten, med mindre billedet snyder? Der skal jo meget gerne være 50 cm til nærmeste sidevæg, ellers vil de reflekterede lyde være for høje/for kraftige i fht den direkte lyd fra højttaleren, og det giver rod i lydbilledet.

Nå, ud over det, som er i småtingsafdelingen, ser det jo ud som om det er godt at bo i nyt.

Mvh

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Juni 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Hej Batemandk

Jeg er ikke enig i det hifihuset.dk skriver.

Dine CD'er virker som diffusorer, så når nu højttaleren er så tæt på væggen, er det klart en fordel, frem for at have en bar væg... også klart bedre end at bruge en absorbent, da denne bare kvæler lyden...

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2007 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

hifihuset.dk skrev:
Det ser virkelig cool ud, Bateman. Ro, symmetri og klarhed i indretningen, fino. Og der er zebrano her og dér...

Hvad er det for en plade der hænger bag den venstre højttaler?

Af hensyn til refleksioner fra væggen/Morten Holm CD-holder skabt af samme højttaler, vil jeg foreslå du flytter den nederste CD-reol væk. Opad eller henad væggen. Reolen er jo nu meget tæt på diskanten, med mindre billedet snyder? Der skal jo meget gerne være 50 cm til nærmeste sidevæg, ellers vil de reflekterede lyde være for høje/for kraftige i fht den direkte lyd fra højttaleren, og det giver rod i lydbilledet.

Nå, ud over det, som er i småtingsafdelingen, ser det jo ud som om det er godt at bo i nyt.

Mvh

Tak Tak..  Døren / pladen bag den venstre højttaler er som før skrevet en dør der dækker for en slags skakt. Bagved sidder diverse målere og lignende.

Dit forslag med at flytte CD reolerne er vælger jeg helt at ignorere  Væggen de hænger er et massivt beton-element. Og boring af de i alt 8 huler tog 1½ time .. Så de får lov til at blive hvor de er

Mvh Tim

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 02 Juli 2007 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

Batemandk skrev:

Dit forslag med at flytte CD reolerne er vælger jeg helt at ignorere  Væggen de hænger er et massivt beton-element. Og boring af de i alt 8 huler tog 1½ time .. Så de får lov til at blive hvor de er

Mvh Tim

Anskaf dig en borehammer så bliver det som smør og bore i

Du skriver de spiller godt osv., nu vi er inde på lidt akustiskt tilretning, hvad gør du så når du lytter, eftersom der står en sofa foran den ene højttaler, det kan jeg nemlig ikke lige greje de kan spille godt med?

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juli 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:
Batemandk skrev:

Mvh Tim

Anskaf dig en borehammer så bliver det som smør og bore i

Du skriver de spiller godt osv., nu vi er inde på lidt akustiskt tilretning, hvad gør du så når du lytter, eftersom der står en sofa foran den ene højttaler, det kan jeg nemlig ikke lige greje de kan spille godt med?

Har utroligt nok en borehammer, 2 mdr. gammel og fra Bosch. Så vil da mene den burde være jobbet moden.

Indretningsmæssigt er der ikke noget at gøre.. Selvfølgelig ville det være mere optimalt hvis sofaen stod længere væk. Som den står nu, er der ca. 50-60 cm hen til hjørnet af sofaen. Men jeg må også erkende, at jeg ikke har bemærket den store forskel i lyd. De første 14 dage var der ikke en sofa på denne plads. Og efter den er kommet ind har jeg ikke oplevet nogle forringelser eller lignende i lyden.

Mvh Tim

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

nyt på vej..

Desværre lander den først i uge 30  så der går lige 1½ uge med en pæn portion utålmodig venten..

Mvh Tim

Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Batemandk skrev:

nyt på vej..

Desværre lander den først i uge 30  så der går lige 1½ uge med en pæn portion utålmodig venten..

Mvh Tim

Drillepind

Venligst -=Mofo=-

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 12 Juli 2007 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

hej mester hvad skal du så have jeg har solgt min hter og preamp ...
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2007 kl. 08:21 | IP-adresse registreret  

Mofo68 skrev:
Batemandk skrev:

nyt på vej..

Mvh Tim

Drillepind

Jeg tør ikke udtale mig om noget før det er 100% Sikkert...  Det har jeg tidligere gjort og blevet slemt skuffet.

Så denne gang holdes kortene tæt inde til kroppen

Mvh Tim

Nobody
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2006
Sendt: 13 Juli 2007 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

Mon ikke han følger trenden, og køber noget gammelt Pioneer 

Til top Vis Nobody's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nobody Besøg Nobody's Websted

Novisad
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Dobb.profil Sonic

Bruger siden: 22 April 2005
Sendt: 13 Juli 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

hahahha ok ja mono ikke ...
Til top Vis Novisad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Novisad

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juli 2007 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Nobody skrev:
Mon ikke han følger trenden, og køber noget gammelt Pioneer 

... nu må vi se hvad det kan blive til.. Der er stadig et Cayin sæt der gerne skulle sælges først..

Og hvis det blir gammelt, så blir det dog ikke så gammelt som din pioneer..

Mvh Tim

Batemandk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

two down one to go..

Så er Tuner og CD afspiller solgt. Får et go / no go om forstærkeren er solgt imorgen.

Selvom dette selvfølgelig var planen, bliver det også nogle lange dage uden lyd i hjemmet.

Den kommende forstærker lander først d. 28  Så skulle der sidde en i Valby eller omegn der har en gammel forstærker stående der bare samler støv, skal jeg med glæde ligge hus til i ca 10 dage

Mvh Tim

Mofo68
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juli 2007 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Batemandk skrev:

two down one to go..

Så er Tuner og CD afspiller solgt. Får et go / no go om forstærkeren er solgt imorgen.

Selvom dette selvfølgelig var planen, bliver det også nogle lange dage uden lyd i hjemmet.

Den kommende forstærker lander først d. 28  Så skulle der sidde en i Valby eller omegn der har en gammel forstærker stående der bare samler støv, skal jeg med glæde ligge hus til i ca 10 dage

Mvh Tim

Lyder da fint Bate...så må man da bare krydse fingrene,at din amp også ryger

Og hvis den skulle blive helt gal med dine rystelser ,så har jeg sådan en sjover du godt kan låne.Dog mangler volumeknappen,men der er jo fjernbetjening

http://www.shop21.gr/product/product.hel.asp?pfid=15786&prid =13605

Venligst -=Mofo=-

<< Forrige Side af 55 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum