Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Metal!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 53
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 28 Maj 2010 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

Jeg HAR billet til Skinny......det vist første gang de spiller i Dk siden 1988 har jeg hørt,det er bare en koncert man ikke må gå glip af!!!!!!!! Damn jeg glæder mig

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass

Cpt. Weirdo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Jeg sidder i familiens skød (det bliver snart til kød, hvis ikke jeg får gjort noget ved de lyde, der rammer mit øre) og ser MGP.
Gud, hvor er det dog noget forfærdeligt BAVL der bliver spillet
Og ikke desto mindre hypes det til at være en begivenhed?!?!?
Jeg kræver snart, at der bliver sendt live fra DMeA, Wacken, With Full Force Festival, Rock Am Ring osv, for ellers bliver vi metalheads da både diskrimineret og undertrykt og jeg ved snart ikke hvad...
Suk, hvor er det dog elendigt!

Godt at jeg har noget gammelt i mine hovedtelefoner, som kan forhindre mig i at blive komplet vanvittig :P
Til top Vis Cpt. Weirdo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cpt. Weirdo

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Cpt. Weirdo skrev:
Jeg sidder i familiens skød (det bliver snart til kød, hvis ikke jeg får gjort noget ved de lyde, der rammer mit øre) og ser MGP.
Jeg kræver snart, at der bliver sendt live fra DMeA, Wacken, With Full Force Festival, Rock Am Ring osv, for ellers bliver vi metalheads da både diskrimineret og undertrykt og jeg ved snart ikke hvad...

Godt at jeg har noget gammelt i mine hovedtelefoner, som kan forhindre mig i at blive komplet vanvittig :P

Her er lidt Lordi med "Hard Rock Halleluja" til dig - rock monstre kan nemlig godt vinde et Melodi Grand Prix....

http://www.youtube.com/watch?v=TdItwaLrv1U
Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

Cpt. Weirdo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Maj 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Mrhviid skrev:

Cpt. Weirdo skrev:

Her er lidt Lordi med "Hard Rock Halleluja" til dig - rock monstre kan nemlig godt vinde et Melodi Grand Prix.... http://www.youtube.com/watch?v=TdItwaLrv1U

Den slags vederstyggeligheder ønsker jeg ikke at udsætte mine ører for -,-

Til gengæld har jeg genopdaget hvor fedt Bolt Thrower er :D
Skiven "Those Once Loyal" er godt nok groovy så det vil noget! :D
Lyt til riffet i "The Killchain" og bliv belært om groove ;)

Mrhviid
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juli 2007
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Cpt. Weirdo skrev:
Mrhviid skrev:

Cpt. Weirdo skrev:

Her er lidt Lordi med "Hard Rock Halleluja" til dig - rock monstre kan nemlig godt vinde et Melodi Grand Prix.... http://www.youtube.com/watch?v=TdItwaLrv1U

Nu var det jo også kun en joke at du skulle lytte til det. Men de gjorde da et fantastisk job og fik gjort godt og grundigt fis med det hele.

Og Bolt Thrower kender jeg skam godt. Tilbage i gymnasiet spillede jeg masser af W40k med gutterne - og soundtracket bestod blandt andet af Bolt Thrower. Måske noget med deres (gamle) covers at gøre?...

Til top Vis Mrhviid's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mrhviid

Cpt. Weirdo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2010 kl. 08:14 | IP-adresse registreret  

Cpt. Weirdo skrev:
Mrhviid skrev:

Cpt. Weirdo skrev:

Måske noget med deres (gamle) covers at gøre?...[/QUOTE]

Ja, mon ikke?

Jeg må i øvrigt indrømme, at jeg siden koncerten for et par måneder siden, har været mere eller mindre forelsket i Fear Factory :D

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Sendt: 31 Maj 2010 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Aaaah nu er der kun en dag til Wolves!! Jeg glæder mig som en i bare fanden til at høre dem live igen!

Hrm jeg har sku en W40K kamp senere på ugen, kunne være jeg skulle grave noget Boltthrower frem til lejligheden som lidt nedkøling fra ugens koncerter

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

carcass skrev:

Har i checket det nye Deftones album ud!!!!!!!!!?????? .......det er da intet mindre end FANTASTISK!!!!

Må nok indrømme, at jeg er noget mindre positivt stemt.. Adrenalin er en fed skive, Around the Fur er konge(!) og White Pony er bestemt heller ikke dum... men alt der efter har godtnok ikke sagt mig noget som helst

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 13:14 | IP-adresse registreret  

Nygaard skrev:
carcass skrev:

Har i checket det nye Deftones album ud!!!!!!!!!?????? .......det er da intet mindre end FANTASTISK!!!!

Må nok indrømme, at jeg er noget mindre positivt stemt.. Adrenalin er en fed skive, Around the Fur er konge(!) og White Pony er bestemt heller ikke dum... men alt der efter har godtnok ikke sagt mig noget som helst

Syntes Diamond Eyes er et skridt i den rigtige retning, men stadig langt fra på højde med Around the Fur, kan til dels også følge med på White Pony - selvom de nok kunne have valgt en lidt anden titel til et metalalbum. Alt derimellem har jeg heller ikke haft den store lyst til at lægge øre til.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

Ulvin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Cpt. Weirdo skrev:
Ulvin skrev:

Ikke møj mædl over Pain of Salvation, men men - ganske ok musik.

Nej, i grunden er de nok mere progressive end metal :P

Men de er stadig lettere metallede i deres tungere passager, derfor hører det til her :)

Ja, du kom ganske hurtigt til at lyde som en sur gammel støder
Jeg er dog sikker på, at det slet ikke står så slemt fat endda, du skal nok bare udforske metalverdenen lidt mere.
Der er immervæk blevet lavet meget godt metal inden for de sidste par år.
Det er korrekt, at der ikke bliver opfundet så mange nye genrer, og hvis man er stædig nok, kan man nok godt få det til at lyde som om, at alt er blevet lavet før.
Men metalverdenen står ikke stille af den grund, alle bands tilføjer noget til den genre de spiller, det er bare at komme igang med at lytte

Efter at have været metalhovede i lidt over 20 år, så må det være på sin plads at have lov til at fortrænge til et mørkt hjørne og skumle den når man ikke er tilfreds med hvad der sker for musikken

Må indrømme jeg er blevet lidt blødere med årene, der ryger mere og mere på over i stil med det her http://www.youtube.com/watch?v=5Z0u2BldmhA&feature=relat ed. Absolut fedt band der desværre gik fra hinanden alt for hurtigt. Det er meget få bands der kan svinge musiken fra stille ballader over til rock/metal på samme skive, Aereogramme gør det med stil.

Dali Grand
Se det her
Til top Vis Ulvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ulvin

carcass
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 Juni 2010 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Jeg tror lige at jeg vil slå et ekstra slag for min buddy´s band "Scamp"..........her er lige et par konge numre.

http://www.youtube.com/watch?v=WOSFTXwz6fs

http://www.youtube.com/watch?v=767Cz2n1G-o

BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP

Til top Vis carcass's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af carcass

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

Det eneste nu/rap metal band der nogensinde har sagt mig noget, så bliver lige nødt til at gøre opmærksom på at der sker lidt igen nu  Og heldigvis rimelig retro! Lyder som noget der skulle have været med på Significant Other, så lad os håbe at resten af det nye materiale er i samme stil!

http://www.youtube.com/watch?v=o93201IoFTk

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 02 Juni 2010 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

må lige tilslutte mig Deftones debatten. deres nye album er fantastisk. dog synes jeg at titel sangen, Diamon Eyes stjæler lidt for meget
opmærksomhed fra de andre sange. synes det er som om den ligger lidt udenfor helheden (den røde tråd) i de andre sange. Jeg synes tværtimod
det er lækkert med den nye stil de prøver at bevæge sig ind på. de modner sig jo også som alle andre bands, og hvis de skulle holde den samme
stil i hvert album bliver det jo trist.
so keep up the good work, Deftones!!!

er der forresten nogen der har lagt ører til Soulfly's nye udspil? jeg er lige igang med at gennemlytte det nu. umiddelbart lyder det mega fedt, og
nogle rimelig lækre riffs. men teksterne er som altid ved Soulfly minimale.
Til top Vis Bonde1985's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bonde1985

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2010 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Nygaard skrev:
Det eneste nu/rap metal band der nogensinde har sagt mig noget, så bliver lige nødt til at gøre opmærksom på at der sker lidt
igen nu  Og heldigvis rimelig retro! Lyder som noget der skulle have været med på Significant Other, så lad os håbe at resten af det nye
materiale er i samme stil!http://www.youtube.com/watch?v=o93201IoFTk

var slet ikke klar over at de har lavet et nyt udspil? sangen du linker til lyder da faktisk ganske udemærket. den minder lidt om Chocolate starfish
albummet og sangen derfra, my generation.... eller er det bare mig?

deres bedste album til dato er dog stadig "three dollar bill, yall"

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Juni 2010 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Bonde1985 skrev:
er der forresten nogen der har lagt ører til Soulfly's nye udspil? jeg er lige igang med at gennemlytte det nu. umiddelbart lyder det mega fedt, og
nogle rimelig lækre riffs. men teksterne er som altid ved Soulfly minimale.

Nej, jeg havde faktisk slet ikke opdaget at Omen var udkommet!
Jeg var stor Soulfly fan tidligere men det døde noget efter Prophecy skiven, kørte simpelthen træt i det.. Moses (genialt nummer) EDIT: skal vi da også lige have et link, hvis der er nogen der er gået glip af det mesterværk http://www.youtube.com/watch?v=PcnKIBxgTxA var ligesom slutningen på deres nyskabende og eksperimenterende stil, og jeg tror dét var grunden til at de to efterfølgende albums aldrig er endt i min samling..
Men skal da helt sikkert have lyttet lidt til det nye!

Og nu hvor vi alligevel også snakker Deftones, skal vi så ikke lige have det ONDESTE track med begge?! http://www.youtube.com/watch?v=vYDYpiVTJqU (sucky kvalitet, find jeres Around the Fur skive frem!)

arj03
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 08 Juni 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Er sgu nok vokset fra Deftones.

Alle tiders geniale band The Project Hate, er ikke længere ved Vic Records og leder derfor efter et nyt pladeselskab. Men de overvejer faktisk kraftigt at indspille deres nye album vha. penge doneret fra fans og så udgive det "selv". http://www.globaldomination.se/forums/viewtopic.php?p=261004

Synes bare det er et fedt initiativ og de fortjener sgu at få lidt omtale. Jeg fatter stadig ikke at sådan et godt band ikke er noget ud til den lidt bredere metalflok :)

Deres albums lyder forresten genialt på gode højtalere, vekslen mellem kvindesang og growl er lige i øjet :D
Til top Vis arj03's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af arj03

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2010 kl. 19:32 | IP-adresse registreret  

hey Metalhoveder

ved at være et par dage siden tråden her har været fremme.

vil lige slå et slag for Nevermore's nye album - the obsidian conspiracy. har kun lige hørt et par numre indtil videre. men det
er mega fed som altid. tjek evt her

er igang med at lytte til følgende for at se om det er noget. de er i hvertfald blevet anbefalet som værende et lyt værd:

effect murder - architects of sense
mael mórdha - manannán
shattered hope - absence
cosmic atrophy - codex incubo

så nu må vi se hvordan udfaldet af disse plader bliver

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 12:38 | IP-adresse registreret  

Jeg lytter lige nu til:

YOB - The Great Cessation, det er en slags doom version af Neurosis/soundgarden men helt sin egen stil.

For et par uger siden kom jeg forbi en rode kasse med cd'er i en forretning her var Mastodon - Crack the Skye til 20,- så den kom med mig hjem. f**k hvor er den god, jeg har svært ved ikke lige skal høre den, igen og igen og...

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

Bonde1985
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2010 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

Mastodon er mega fede.

hørte dem første gang til the unholy alliance koncert - slipknot/slayer. hvor mastodon varmede op. Sweet

hvis du skal høre et af deres bedste så lyt til Leviathan. det er mega fedt album

el_serpiente
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 Juni 2010 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk Bloodmountian stående (købte den for en del år siden) selvom jeg kan høre at det de er gode så fangede det mig ikke. Det samme med Leviathan som jeg kun har hørt når jeg har været på besøg hos nogle venner der er helt vilde med den.

Jeg syntes at Crack the Sky er meget anderledes på den gode måde, forstås.

Til top Vis el_serpiente's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af el_serpiente

<< Forrige Side af 53 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes