| Forfatter |
|
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej M1980.
En af Dynaudio`s fordele er at de spiller ekstremt neutralt,for mit vedkommende har det betydet at både lyst indspillede og mørkt indspillede cd´r nu lyder godt på en gang....giver det mening,har lidt svært ved at forklare det? ........har aldrig haft et set-up hvor så mange af mine cd´r har lydt godt på....var det bedre?
....og så går de extremt dybt i bassen forhold til alt andet jeg har haft,og med den vildeste soundstage og 3d-feel
Det er ikke en fest-højttaler,den kan ikke spille øredøvende højt da den kun er på 200 watt...mener jeg det er. Så skal du há Cerwin vega hvis du skal spille HØJT,eller Dali Evidence 870.
Hvad subben angår så er den egentlig ikke nødvendig,det kan bare godt være en go ting når man høre blackmetal med et lille boost i bunden Ikke det helt vilde,bare så cross-over pondmeteret står så lavt som muligt....det giver lidt mere fylde i lyd-billedet når det er en lidt fesen optagelse ........med hensyn til at integrere subben er det ikke noget problem når man kun lader den spille de aller dybeste toner,så kan man ikke høre hvor bassen kommer fra. __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
M1980 Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 73
|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 18:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carcass
Det lyder interessant. Jeg tror nu heller ikke at jeg er til Cerwin Vega, og Dali Evidence 870 har jeg hørt men var ikke videre
imponeret af. Det falder mig pludselig ind at dine Dynaudio højtalere kræver godt med forstærkerkræfter, et relativt stort rum
at spille i, og helst en placering et stykke fra væggen - og i hvert fald de to sidste ting ville jeg ikke kunne opfylde. Ikke desto
mindre forekommer din beskrivelse mig dog meget interessant. Med det setup du har, føler du da det er muligt at glemme at du
lytter til musikken fra en cd og ikke er tilstede på koncerten? Det er jo nok denne oplevelse som vi alle sammen jagter, men
det er dog som bekendt blot forbandet svært at indfri med alle de begrænsninger der gør sig gældende her i den virkelige
verden hvor man ikke har ubegrænsede mængder af kapital eller plads (eller goodwill fra den bedre halvdel) til rådighed...
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har aldrig haft så musikalsk en højttaler før,i starten da jeg købte dem tog jeg mig selv i flere gange i at sidde og vippe med foden til musik jeg aldrig havde gjort det til før......det er som om at de henter noget frem i musikken man ikke havde opdaget tidligere.
Med hensyn til afstand til bagvæggen,er det efter min overbevisning en smags sag,jeg fik at vide at de skulle stå omkring 40-50 cm fra bagvæggen, men der synes jeg at lyden bliver for tynd.....min står ca.15 cm fra bagvæggen,der synes JEG at de lyder bedst,der kommer lidt mere bund i HELE lydbilledet
...og ja,forstærkerkraft er altid godt,desto mere desto bedre kontrol.
Min stue er ca. 30m2 og der spiller de fantastisk......så det med store rum,mmmmmh,det tror jeg ikke er så vigtigt.
Men jeg kan faktisk beskrive mit set-up ret kort.Jeg er sgu en hi-fi nørd og det har jeg været i ca. 15 år nu og har haft utallige set-up´s.Der har altid været et eller andet jeg synes der kunne være bedre ved min lyd,men med dette set-up kan jeg ikke rigtig finde nogen fejl ...på en måde lidt frustrerende nu hvor man godt kan lide at købe nyt og Tweake sit system....men også super fedt,nu kan jeg bare HØRE musik __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører det fra min bærbare hp, HP Pavilion DV6510eo og enten mine Sennheiser HD238 Precision eller et gammelt sæt Altec Lansing ADA885.
Mine hovedtelefoner lyder klart bedst, men med hensyn til "live-feeling" er mine højtalere bedst, ganske enkelt fordi de kan lave et koncertlydtryk på mit lille 10-12 kvm værelse uden at blive "ubehagelige" at høre på.
Så snart jeg har pengene (noget i retning af 8-10000) vil jeg købe mig et rigtigt anlæg, men indtil da nyder jeg bare musikken i stride strømme
I øvrigt, er der nogen der har erfaring med en usb-dac?
|
| Til top |
|
| |
febbe Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 295
|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg hører mit musik på dette anlægog er sådan set rigtig glad for det hører mest lp'er for tiden og det er rigtig lækkert, men ellers hører jeg musik fra min pc med et elendigt creative x-fi lydkort. som du kan se er jeg ved at lede efter ny forstærker, men leder også efter en ordentlig dac til min pc og regner med at det bliver en cambridge dac magic. alt mit musik er rippet i lossless Flac format som virkeligt kan anbefales hvis man vil have det bedste ud af sin musik, det giver virkeligt en del mere liv til musikken end alm. mp3  og altså jeg vil sige at ligenu er mit anlæg ret alsidigt og jeg hører alt herpå, jazz, rock n' roll, dødsmetal, osv men i mine ører vil jeg mene at der som sådan ikke er noget anlæg der hvertfald ikke dur til metal for så dur det heller ikke til andet musik efter min mening.
|
| Til top |
|
| |
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er gift og "she who must be obeyed" er ikke altid vild med musik i stuen, så jeg har mit soveværelses anlæg som består af sennheiser HD580 hovedtelefoner + en zero dac som fodres af en squeezebox reciever. I stuen har jeg jbl ti1000 + H/K avr5550 reciever som ligeledes fodres af en squeezebox reciever. På lager står mine tidligere stue højttalere jbl ti250 som jeg savner, men som stuen er udeformet er de ikke til at få passet ind ...kunne godt bruge et dedikeret lytterum. Generelt er jeg tilhænger at store gulvhøjttalere uanset hvilken musik man hører. JBL's ældre modeller synes jeg giver go value for money, og de har tilstrækkelig bund til at man ikke behøver en sub. En sub i forbindelse med musik synes jeg sjældent bliver helt vellykket, ofte halter de bagefter så man får et rodet lyd, men jeg har så heller ikke lyttet til så forfærdelig mange sub systemer.
Et af mine ynglings "test" metal sange er Nevermore's 'Poison god machine' det er et meget kompakt nummer med mange temposkift og varierende basgange som er god til at teste en højttalers dynamik.
|
| Til top |
|
| |
febbe Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil så sige at sub helt bestemt er muligt til musik, jeg havde en dali swa-15 sammen med mine højttalere og en marantz forstærker og jeg kan love for at det duede det kunne spille afsindigt højt og da jeg fik det indstillet og opstillet ordentligt var der i mine ører ingen antydning af "sub" bas som man normalt hører og den var faktisk hvad jeg ville kalde umulig at høre at den var ved siden af den ene højttaler og ikke midt i eller noget, så vil sige hvis man får en sub med masser effekt, får sat delefilteret lavt nok og placeret den rimeligt så vil jeg mene at det altså godt kan lade sig gøre med en sub.... og så husk masser af membranareal helst minimum 15" i mine øjne andet dur ikke hvis man skal have stort anlæg. min drøm er hvertfald et par kæmpe diy subber med kæmpe enheder, en til hver side og så de største megaforstærkere til at holde styr på dem, og så ellers et par lækre højttalere til. det går bare ikke lige på mit nuværende værelse. da jeg havde swa-15'eren gik alt på mit værelse amok i resonanser med trægulve og et ikke ret stort værelse går det bare ikke.
|
| Til top |
|
| |
M1980 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 07:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene med beskrivelserne af jeres anlæg! Det er virkelig interessant og inspirerende læsning.
Jeg er hele tiden meget i tvivl om hvad jeg nu skal købe; et ordentligt setup til stuen, f.eks. noget a la Fidelity's 2010 anlæg,
eller noget mindre til mit lille hjemmekontor hvor jeg trods alt opholder mig mest og så vente med det større anlæg til vi
flytter til et større og bedre hus hvor akustikken kun kan forventes at blive bedre. Sidstnævnte mulighed må jo forventes at
kunne realiseres ganske hæderligt for mindre end 20.000 med AVI 9.1 højtalere og sub, eller med en af Genevas alt-i-et-
anlæg, mens jeg nok skulle bruge minimum det dobbelte (og formentlig en hel del mere) i stuen for at blive tilfreds. Men
igen, man vil jo have gerne noget der kan give en nogenlunde realistisk fornemmelse af at være tilstede der hvor det sner,
og ikke nøjes med en tynd lyd og skrattende højtalere hver gang man sætter noget på der er bare en anelse tungere og
hurtigere end Keld og Hilda.
Min oplevelse af at høre metal i hovedtelefoner er at man bliver betydelig lettere og hurtigere træt i ørene og i hovedet end
hvis musikken kom ud af nogle tilsvarende gode højtalere og således er tilstede i hele rummet. Umiddelbart ville det ideelle
for mig nok være at finde et godt kontor-setup som man også kan holde ud at lytte seriøst til og så vente med det rigtige
anlæg indtil vi flytter til en bedre bolig, hvilket dog nok varer nogle år.
Hvad bruger I andre af setup på hjemmekontoret, de af jer der har et sådant et?
|
| Til top |
|
| |
tossi Branchemedlem

Produktions tekniker, Lyngdorf Audio A/S
Bruger siden: 03 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 501
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med fare for at det bliver slettet, så lytter jeg mit tråd(og andet musik) på et komplet Lyngdorf anlæg, som i min signatur. Men det med at det skal være et specielt anlæg til at lytte en god gang hegn, kan jeg ikke helt for holde mig til, hvis det er et fornuftigt anlæg så lyder både metal og jazz osv godt, self, går lidt at opleveslen af det hvis det er noget helt uden bund. Men oftes stiller det mere krav til din forstærker for har man en for svag forstærker så taber den hurtigt pusten under en god gang dobbelt pedal og det ville kunne høres.
Problemt med mange af de højtaler systemer med en løs sub er at få det hele til at hænge sammen da de for det meste er lavet til af afspille ligegyldigt pop mp3 og der er ikke noget værre end en sub der står og buldre løs når der begynder at ske lidt i bunden.
Men tag ud og lyt lidt. Men hvis det skal være til kontoret og billigt så ville jeg snuppe et par Dali koncept 1 eller 2, de gør det faktisk overraskende godt til den pris især med en fornuftig forstærker foran. jeg har lyttet mange timers tråd på et par Dali Concept 1, på min arbejds pind.
|
| Til top |
|
| |
M1980 Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
tossi:
Det er jo ikke fordi jeg mener at der ligefrem kræves et specielt anlæg til at spille metal, men det er da ikke kontroversielt
at sige at der er mange anlæg som simpelthen bare ikke magter en realistisk gengivelse af metal, selvom de kan gøre det
godt på klassisk eller akustisk, hvadenten det så er fordi forstærkeren ikke er kraftig nok eller højtalerne ikke kan håndtere
bassen eller dynamikken. De problemer du nævner i forhold til at bruge sub er iøvrigt også netop det der bekymrer mig,
men så er det jo desto mere interessant når Carcass siger at han ingen problemer har med et sådant setup, og at han endda
synes at netop subben lige giver det ekstra der skal til når man hører black.
Jeg har iøvrigt været ude at lytte, jeg er blot ikke nået så langt i den process endnu at jeg er blevet overbevist af noget af
det jeg har lyttet til. Jeg er først for nylig begyndt at overveje om et kontorsetup kunne være et alternativ selvom det
egentlig er et rigtigt stueanlæg jeg helst vil have, og derfor nævnte jeg AVI og Genova, men jeg har dog ikke hørt nogen af
disse endnu. Indtil videre har jeg hørt lidt forskelligt fra Naim, Marantz, Hegel, April Music, JBL, Dali, Plex, Audiovector,
System Audio og Penaudio, men jeg har endnu ikke hørt noget hvor jeg har tænkt "det spiller al min favoritmusik rigtig
godt, så det skal være dét!" Umiddelbart er det tætteste jeg er kommet sådan en oplevelse en kombination af Aura Note og
Penaudios billigste gulvhøjtaler, men her var det også netop metallen der ikke forekom mig tilstrækkelig godt gengivet til at
jeg ville købe det, hvilket så er grunden til at jeg tænkte det kunne være mere relevant at skrive i denne dedikerede
metaltråd fremfor i en af de mere generelle "hjælp, hvad skal jeg købe"-tråde, uden jeg dog ønsker at kapre eller ødelægge
denne ellers rigtig interessante, inspirerende og hyggelige tråd.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
....som jeg sagde tidligere så er det ikke et problem at integrere en sub,bare man holder Cross-over knappen skruet godt ned.......så kan man jo altid bare gí den lidt på volumen hvis det bliver for lavt forhold til musikken..
Metal skal føles tungt,og der er altså bare ikke alle producerer der forstår det.F.eks. når jeg høre Lamb of god,så kan jeg simpelthen ikke undvære min sub.
Men det skal så lige siges at jeg næsten aldrig bruger min sub længere kun ved enkelte metal cdér, når jeg høre elektronisk musik er den slet ikke nødvendig....ikke efter at jeg har fået Dynaudio __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hører metal på mit anlæg i signaturen. Desuden bliver det brugt til masser af elektronisk, klassisk og sing/songwriter. Det jeg godt kan lide ved mit anlæg er at det kan spille dobbelpedal, samtidig med Leonard Cohen lyder hæderlig. Anlægget er ikke perfekt, men det er heller ikke i den vildt dyre ende  Pga min stues størrelse overvejer jeg om næste upgrade skal være et sæt standere+ en sub, evt. et sæt B&W 805D eller Dynaudio Special 25.
Men jeg kan kraftig anbefale at man lytter et sæt nye højtaler med noget tråd. Jeg har hørt på nogle meget dyre sæt højtalere som nærmest kastede op af man smed noget Illdisposed på, hvor et andet sæt med samme forstærker tøjlede det fint. Så det er min klare oplevelse at der er nogle højtalere som bare ikke kan klare noget ordenlig mædl __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå! Det blev tid til endobbel-post og en mini andmeldelse.
JEg var første gang på Pumpehuset i går! Da Jeg først kom ind lokalet var jeg lidt skeptisk, da væggene var bare og virkede meget hårde, men lydmændende rigtig godt styr på lyden syntes jeg, selvom de spillede vældig højt! Hallen var dog usædvanelig kold, hvilket nok lagde en lille dæmper på publikum.
The Psyke Projekt varmede op i en 40 mins, og jeg var sku positivt overrasked, der var energi og dejlig mange temposkift, jeg syntes dog forsangeren var det svageste led på scenen da han havde mere travlt med at hoppe rundt end at sørge for at der bare var nogenlunde enshed i volumen på hans vokal. Det var ikke en super koncert, men tror helt sikkert jeg skal give deres album en chance eller to på spillen.
Efter en kort pause gik Mnemic så på scenen, og de spillede skue n ganske rimelig koncert (bortset fra et lilel uheld med trommerne, men det sker jo). Forsangeren var dog lidt glad for at småsludre og opfordre til at smide hænderne i vejret. Det var en udemærket koncert der levede op til forventningerne, men ikke rigtig nogen wow oplevelse.
F.U.K.T - hvis i ikke kender fukt er det ikke så underligt, de spiller Drumm and Bass, og det er altså lidt spøjst at gå fra tråd til dnb. F.U.K.T var dog aftenenens overraskelse, når ejg tænker dnb tænker jeg en mand bag sin mac, og måske en makker der vender plader. Fukt var to stk på mac (jeg kunne dog ikke gennemskue hvorfor en ikke var nok), en gut på bas og en på et trommesæt med 72 forskellige bækkener (ok måske kun 12 men der var mange!). Og de trykkede den godt nok af på bass delen, tror sjældent mine bukser har vibreret så meget til en koncert  Og gutten på trommerne gjorde fanme et lækkert arbejde. Så det var sku en fin afslutning på aftenen, men NØØØØRJ jeg var glad for mine ørepropper. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 15:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
arj03 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed tråd :D
Nu er jeg ikke kommet hele tråden igennem, synes altid det er skægt at høre hvilke albums folk synes bedst om sidste år. Mine favoritter må nok være:
Obscura - Cosmogenesis Nile - Those Whom the Gods Detest Porcupine Tree - The Incident (skal opleves live, et mesterværk i sin fulde længde) Riverside - Anno Domini High Definition Kalisia - Cybion Behemoth - Evangelion
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
arj03 skrev:
Nu er jeg ikke kommet hele tråden igennem, synes altid det er skægt at høre hvilke albums folk synes bedst om sidste år. Mine favoritter må nok være:
Obscura - Cosmogenesis Nile - Those Whom the Gods Detest Porcupine Tree - The Incident (skal opleves live, et mesterværk i sin fulde længde) Riverside - Anno Domini High Definition Kalisia - Cybion Behemoth - Evangelion
|
|
|
Sidder lige og lytter til Obscura....de er da ret fede,dem kendte jeg ikke lige  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
febbe Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
ahh exodus dejligt kan huske jeg hørte dem første gang på en trash samlings cd der fulgte med et eller andet metal blad eller sådan noget og var bare helt vild med det  ahh den spæde begyndelse til min metal-verden det var sku tider  haha er 19 og snakker allerede om at "det var sku tider"
|
| Til top |
|
| |
arj03 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Juli 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
arj03 skrev:
|
|
|
Sidder lige og lytter til Obscura....de er da ret fede,dem kendte jeg ikke lige |
|
|
Kendte dem heller ikke inden Cosmogenesis, synes deres ældre album ikke er ret godt, men nu har de fået opgraderet line-up'en gevaldigt (bemærk bassisten) og så sparker de sgu røv D:
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Exodus holder sgu  ......kan nu faktisk bedst lide deres nye sanger, det vil nogen nok synes er blasfemi,men er der er sgu lidt mere knald på ham  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
febbe Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Februar 2010 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
og skal vi så ikke lige fortsætte med noget mere vred musik  TESTAMENT http://www.youtube.com/watch?v=DlWiXyY7lhU
|
| Til top |
|
| |