| Forfatter |
|
carcass Forum Bruger

Bruger siden: 30 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 642
|
| Sendt: 25 Januar 2010 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Disse to er deres konge albums
Psalm 69/Kevanhoe

...og The mind is a terrible thing to taste

__________________ The world is watching America...and America is watching tv.
BLADELIUS/DYNAUDIO SET-UP
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 25 Januar 2010 kl. 10:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man tager lige en uge på ski og så er metaltråden lige blevet 5 sider længere! Nice!
Ministry er fantastisk, og det er super super trist de er gået hvert til sit. Psalm 69 er nok et af de albums der bliver spillet aller mest af mig. Dog er deres sidste albumtrilogi ret undervurderet syntes jeg, specielt The Last Sucker er jo fenomenal.
Copenhagen Live annoncere flere navne udover Rammstein den 15 februar, så det bliver sku spændende om det bliver metal eller mere poprock. Jeg ved ikke om der bliver plads til Copenhell i budgettet også da det nok kræver en fridag fredag og mandag samt endnu en tur over på øen. __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2010 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kom til metalverdenen meget sent i mit korte liv på hjemmmefronten var der ikke meget inspiration at hente, og i min omgangskreds stod den på Capella, Dr Alban 2Unlimited, Ace of Base etc. Min egen udforskring af musikbibliotekets samling startede ved elektrinoka reolen og jeg nåede sku aldrig videre inden jeg startede i gymnasiet.
Det hele startede da jeg tog med nogle kammerater i 1.g til en DAD koncert i forum og for første gang oplevede noget der mindede om rigtig tråd. Jeg var hooked og fik straks lånt mig en stak metallica og rammstein plader. Derefter er det gået slag i slag med at udvide horisonten og i dag er det nok mest black, doom, industrial og lidt vikingmetal der huserer oftest når det står på tråd hjemme i lejligheden.
Derudover kan jeg se at der er kommet en masse dejlige links med musik jeg ikke rigtig kender, så glæder mig sku til jeg lige får en friaften hvor jeg kan sætte mig ned seriøst og få det hele lyttet igennem og skrevet ned hvad der er skidt og kanel.
Og til sidst et lille link http://death.fm/ så er der altid adgang til lidt tråd!! __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder lige og hører Megadeth....for helvede Mustaine er vild på den spade!!!!!!
Har siddet de sidste par timer og prøvet på at spille Tornado of souls på min guitar,DAMN det er svært,men det lykkedes da.....såen da
Tornado of souls __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
krag Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Evile Er ikke nævnt i tråden endnu.. Engelsk Trash-metal. Dejlig fart over feltet.. EVILE - Enter The Grave
__________________ mvh rasmus krag
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Cpt. Weirdo Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 26 Januar 2010 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
I mine ører er det der mere død end thrash...
Men det er der heller ikke noget skidt i
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
.....Synes at der er lidt gammelt Slayer over Bleed for me nummeret  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Imbalance skrev:
Nu til noget finsk.. Yksi Kaksi Kolme..
Så er min Finske kavalakade kage færdig...
|
|
|
Du mangler Moonsorrow: Her en en af deres bedste numre: Jumalten Kaupunki incl. Tuhatvuotinen PerintöJeg kan også rigtigt godt lide den nye ep Tulimyrsky (den er god til styrketræning). sangen er lidt lang så den er her i tre dele: Tulimyrsky
|
| Til top |
|
| |
el_serpiente Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 546
|
| Sendt: 27 Januar 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
carcass skrev:
Disse to er deres konge albums
Psalm 69/Kevanhoe
...og The mind is a terrible thing to taste |
|
|
Jep, Ministry er konge, de har efter min mening lavet den bedste live plade ever: In Case You Didn't Feel Like Showing Up:
|
| Til top |
|
| |
KarstenKK Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2009 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 129
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yay, skal til Belphegor/Kataklysm koncert i weekenden. :D Dog er Kataklysm ikke min kop te - men Belphegor derimod, de er vilde!
|
| Til top |
|
| |
carcass Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 10:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
KarstenKK skrev:
| Yay, skal til Belphegor/Kataklysm koncert i weekenden. :D Dog er Kataklysm ikke min kop te - men Belphegor derimod, de er vilde! |
|
|
Den koncert skal jeg også til....det blir´FEE da  ......jeg har det så omvendt,Kataklysm styre for hårdt hvor Belphegor bare er ok  __________________ The world is watching America...and America is watching tv.
|
| Til top |
|
| |
Kurkess Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 54
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Metal...
Jeg elsker sådan nogle rundstokke man bruger til drejebænke. Der er noget tyngde og vægt i dem og lyden er fantastisk når man banker dem ind i hovedet (headbanging right ;-))
Aluminium har aldrig rigtig sagt mig noget - det er blødsødent og fjeragtigt. Det er den lidt lettere form for metal som er blevet så mainstream. Ikke noget for mig.
Kviksølv er nok min favorit - på trods af det flydende ydre så er det jo nærmest det man kan kalde den stille dræber. Så effekten er Rock-Hard. Det er helt klart Metallets Ninja.
PS: Ovenstående har til formål at frembringe et smil på læben sådan en kedelig torsdag. Kom nu weekend. __________________ Mit Setup
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
hold da op et ondt riff på Legion of the damned - bleed me. og når først dobbelpedalen hamrer derud af. yeeiha
så rykker vi!!!
|
| Til top |
|
| |
Bonde1985 Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2009 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 420
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
er det bare mig, eller har jeg overset SOULFLY i denne tråd.
det er da et band man absolut skal have hørt. især deres ældre album som "primitive" og "soulfly".
tjek lige linket Soulfly
især de sidste par minutter er dejlig onde. så vidt jeg lige husker er det vist en duet med slipknot :)
|
| Til top |
|
| |
rush Udelukket fra forum

Thomas! :-(
Bruger siden: 26 September 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har ikke nærlæst hele tråden, men hvad med Pig Destroyer, især "Phantom Limb". Tre gutter uden bassist, men for dælen det er "tight" og det er "Grind" når det er allerbedst. Samlige tracks er udført med knivskarp præcision kombineret med de tungeste "breakdowns" -Tjek det ud!!! - meeen det er ikke for sarte sjæle
Protest the Hero
Ja selvfølgelig Carcass - total "Old School"
Nevermore, ooooohhh!
Slayer, mmmmmmhh
Listen er lang...
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
rush skrev:
|
Har ikke nærlæst hele tråden, men hvad med Pig Destroyer, især "Phantom Limb". Tre gutter uden bassist, men for dælen det er "tight" og det er "Grind" når det er allerbedst. Samlige tracks er udført med knivskarp præcision kombineret med de tungeste "breakdowns" -Tjek det ud!!! - meeen det er ikke for sarte sjæle
|
|
|
Tror ikke der er mange sarte sjælde der har postet mere end en gang i denne tråd  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
rush Udelukket fra forum

Thomas! :-(
Bruger siden: 26 September 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 153
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nemmerlig, men så du jo har fanget, var mest ment som Gass  CarGass, ho,ho
|
| Til top |
|
| |
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
| Sendt: 28 Januar 2010 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bonde1985 skrev:
Hvilken fed ide. det er tit man mangler lidt input til at forny sin metal-horisont.
mine preferencer indenfor metal er mest at det skal være kompliseret samtidig med at det selvfølgelig lyder godt. elsker hurtig dobbel pedal
rytmer på trommeskindet, det giver en hvis brutalitet i nogle nummer. spiller selv trommer, så går meget efter hvilke bands der formår at
imponere mig rent musikalskt på trommesættet
min top 10, vil se ud som følgende:
1: Opeth
2: Tool
3: Mastodon
4: Deftones
5: Korn
6: Mnemic
7: Engel
8: Sepultura
9: Slayer, især deres nye album = world painted blood
10: Meshuggah
det er et lille udsnit af de kunstner jeg hører mest, og dem jeg synes bidrager med noget herligt musik, som man ofte kan finde nye aspekter
frem i.
Rock Out  |
|
|
Sjovt jeg finder denne tråd i dag hvor jeg lige har sat mig for at høre Blind Guardian. Hvis du kan lide fede trommerytmer, så hør starten på The Script for my requiem. Det er noget af det fedeste jeg har hørt på trommer.
|
| Til top |
|
| |