Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 16:04   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: dårlig erfaring med kunstige "før" priser (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
interfacelift skrev:

Det er jo i bund og grund ikke forhandlers skyld at der er nogle dumme nok til at købe til dobbel pris.

Men er den holdningen den generelle så er der svært lidt en forhandler risikerer at tabe på at være umoralsk.

Han kan selvfølgelig ikke straffes af loven, fordi det han gør er ikke ulovligt. Han bliver heller ikke straffet af store deler af markedet fordi det er kun de kunderne der har tabt penge der kan se noget galt i det.

Dermed så er det frit frem, og det uden nogen risici for de der har lyst til at forsøge sig......og næste gang er det måske mig der bliver snydt

Problemet er at det ikke er ham der snyder dig. DU snyder dig selv.. Hypotetisk set, idet du jo ikke har købt noget der. I mine øjne har forhandler ikke gjort noget forkert.

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

waggy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:25 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
waggy skrev:
interfacelift skrev:
waggy skrev:

Jeg fatter SLET ikke noget. Hvorfor forsvarer i en forhandler der i DEN grad tager rø... på folk?

Det handler vel et sted om tillid, tillid til de forhandlere der vil sælge os vores drøm. Der må være en moral til stede, og den kan jeg altså ikke finde her. Summasumarum er, at High-Sound sælger en vare til dobbel pris. Det kan vel ikke benægtes?

At man skal undersøge nettet til bunds er korrekt, men helt ærligt venner, så kan vi jo ikke lave andet. At man kan blive snyd for en vis procentdel, det har vi vel alle prøvet, men det her grænser da til det helt vilde.

Jeg håber for High-Sounds skyld, at der kommer en forklaring!!

Det er jo i bund og grund ikke forhandlers skyld at der er nogle dumme nok til at købe til dobbel pris.

Det er muligt, men synes du ærlig talt ikke, at det er en ringe måde at køre forretning på?

Hvis alle mennesker så denne tråd, så er manden jo færdig! Det er da for dumt.

Derfor skal man stadig ikke stemple ham som en snyder, måske en dårlig forhandler. Men så lad dog være med at handle med ham hvis ikke i kan lide hans priser

Jeg nævnte ikke noget med at han snød, jeg talte derimod om tillid og moral!!

Selvfølgelig kan han ikke straffes pr. lov, men han kan da straffes af alle os der skal købe.....

kimC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2006
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Folk brokker sig osse når tingene koster det samme allesteder...... det er ik' let!

Til top Vis kimC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kimC

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 07 September 2008 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

waggy skrev:
interfacelift skrev:
waggy skrev:
interfacelift skrev:
waggy skrev:

Jeg fatter SLET ikke noget. Hvorfor forsvarer i en forhandler der i DEN grad tager rø... på folk?

Det handler vel et sted om tillid, tillid til de forhandlere der vil sælge os vores drøm. Der må være en moral til stede, og den kan jeg altså ikke finde her. Summasumarum er, at High-Sound sælger en vare til dobbel pris. Det kan vel ikke benægtes?

At man skal undersøge nettet til bunds er korrekt, men helt ærligt venner, så kan vi jo ikke lave andet. At man kan blive snyd for en vis procentdel, det har vi vel alle prøvet, men det her grænser da til det helt vilde.

Det er muligt, men synes du ærlig talt ikke, at det er en ringe måde at køre forretning på?

Derfor skal man stadig ikke stemple ham som en snyder, måske en dårlig forhandler. Men så lad dog være med at handle med ham hvis ikke i kan lide hans priser

Selvfølgelig kan han ikke straffes pr. lov, men han da straffes af alle os der skal købe.....

Du siger han tager røven på folk? Er det ikke at snyde folk?

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 07 September 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

kimC skrev:

Folk brokker sig osse når tingene koster det samme allesteder...... det er ik' let!

Jamen gud hvor har du ret!

waggy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:
waggy skrev:
interfacelift skrev:
waggy skrev:
interfacelift skrev:
waggy skrev:

Selvfølgelig kan han ikke straffes pr. lov, men han da straffes af alle os der skal købe.....

Du siger han tager røven på folk? Er det ikke at snyde folk?

Moralsk set jo......

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

ManicMiner skrev:
interfacelift skrev:

Men er den holdningen den generelle så er der svært lidt en forhandler risikerer at tabe på at være umoralsk.

Han kan selvfølgelig ikke straffes af loven, fordi det han gør er ikke ulovligt. Han bliver heller ikke straffet af store deler af markedet fordi det er kun de kunderne der har tabt penge der kan se noget galt i det.

Dermed så er det frit frem, og det uden nogen risici for de der har lyst til at forsøge sig......og næste gang er det måske mig der bliver snydt

Han er ikke blevet snydt, han har købt noget blingbling sådan er det.

Tør vædde med, at de fleste HighEnd-mærker ville ryge min. 33% ned i pris, hvis papkasse flyytefirmaer fik fingrene i dem.
Man kan jo så tage et mærke som onkyo, det koster ca. 30-40% mere herhjemme end i Tyskland, så ALLE der køber i Danmark bliver snydt ? NEJ, de køber her fordi der er andre vilkår og måske en bedre rådgivning og service, disse ting koster sådan er det.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:33 | IP-adresse registreret  

Hvad har firmaet gjort forkert

Sælger har leveret den aftalte vare
Prisen har på ingen måde været skjult af sælger
Sælger kan selv fastsætte prisen for sine vare

Derimod kommer her med flere udokumenteret anklager mod køber og brugere på HIFI4ALL
Køber end ikke taget kontakt til sælger for at beklage sin nød

Jeg fatter ikke at HIFI4ALL vil tillade en tråd som denne.

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Hans J skrev:

1/3 af prisen, hvem har solgt den til kr. 30.000,- ?

Du skriver en hel skov ? Når vi taler det specifikke produkt kan jeg se to.

Er det også umoralsk at Ferrari tager millioner for deres biler, de kunne garanteret sælge den til en halv million hvis de ville ?

HighSound tager den pris for en vare som HighSound mener markedet kan bære, nøjagtig som alle andre forhandlere. Forretninger har hver deres koncept, nogle sælger HiFi-oplevelser, andre flytter papkasser.

At trådstarter ikke undersøger markedet bedre kan aldrig blive highsounds problem.
Trådstarter var jo meget glad for sin forstærker, inden han fik at vide, den kunne købes billigere på nettet. Den er vel ikke blevet dårligere fordi den er blevet billigere.

Som jeg skrev i et tidligere indlæg, prisen er faldet med ca 33% omkring den 14. august, når du kigger på prisjakt.nu. Måske er det der flyttefirmaet komplett fik mulighed for at sælge dem ?

Jeg ville da også ægre mig over, den merpris jeg havde givet, kunne jo få lidt mere udstyr, men jeg kunne ikke drømme om at hænge en forhandler ud på sådan et grundlag, trådstarter har jo tilsyneladende ikke engang diskuteret dette her med highsound.

Jeg har siden i går set lidt nærmere på de prisene jeg finder på Highsounds hjemmeside sammenlignet med de fra prisjagt, og derfor er det ikke kun det ene produktet som jeg refererer eller linker til, men hele den delen af sortimentet der er i union.

Generelt så kan man på prisjagt finde de sammen produktene op til 1/3 billigere, men jævnt over ligger det omkring 1/2 pris, og de fleste produktene har ikke vært udsat for nogle større prisjusteringer på det seneste, selv om der er nogle der har blevet billigere, og andre der har blevet dyrere.

Sammenligningen med Ferrari holder ikke af åbenlyse grunde.

At Highsound så skulle sælge oplevelser og ikke hifi........., vel jeg tror i det mindste at Morten har haft en oplevelse

At det er købers ansvar at undersøge markedet, helt sikkert. Men ligeledes er det også den enkeltes ansvar at holde sig vække fra "ball&cup" jonglørene på strøget, uden at jeg nogle steder i media ser at den gemene hop kommer med støtte erklæringer på jonglørenes vegne.

Om jeg skal vælge side, så vil jeg som forbruger nok i udgangspunktet vælge forbrugerenes side. Og det ville være trist om vi altid sablet ned de som råber varsku her, fordi det er i vår alles interesse som forbrugere at de gør det.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Jamen, det er da okay han fortæller man kan købe CAV billigt hos komplett, men det er ikke ok at fremstille highsound som noget nær svindler.

Sammenligning med ferrai holder måske ikke 1:1, men den bliver også solgt til overpris, det samme gør Accuphase, hvis man kigger på produktions/udviklingsomkostninger alene, men så alligevel ikke, da folk jo køber det til de skyhøjepriser.

Alle forretninger kører efter én gylden regel, sælg så dyrt som muligt !!!!!!

Det vi sige så dyrt som muglit i forhold til forretningskoncept.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

Jeg tror det som er sket er at de store forskelle i priser afspejler hvornår forhandlererne har købt til lager set i forhold til produktlivscyklussen.

Nu har HighSound sikkert været hurtigt ude og købt et fedt "kødrand" produkt til lager og dette til en given pris. Hans førpris er uden tvivl helt korrekt og han skal ikke skrive andre forhandleres førpris her. Derfor er det reelt når han opgiver sin før og nu pris.

Så sker der det at produktet snart skal afløses af en nyere model og driftige handelsfolk køber klumper af restlageret hjem til rigtige spotpriser og kan derfor sælge til helt andre vilkår end den som var den første til at vise produktet på markedet.

Når man køber en vare af den pris velvidende at der altid vil være store prisforskelle set i lyset af omkostninger til fysiske forretninger i modsætning til e-handelfirmaets lageromkostninger. Derfor er det synd for køberen at han ikke har brugt den samme energi på at undersøge markedet som han bruger på at klandre forhandleren. Men skylden er altså købers - Sorry!

Hvis man ikke fatter ovenstående markedsvilkår synes jeg man burde miste sin "licence to buy", kravle ned i sit lille musehul og ophøre med smedekampagner som 1 fremstiller egen manglende omhu og 2 urimeligt og udokumenteret underminerer forretningsgrundlaget for en forretning.

Nej jeg har intet med foretningerne eller personerne at gøre.

mvh M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 07 September 2008 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Det lader til at både pro- og cons er kommet frem blandt de debatterende.

Og vi holder her inden vi ender ud i endnu mere mudderkast.

Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 4
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes