Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 09:29   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Forhandlere
 HIFI4ALL Forum : Forhandlere
Emne Emne: VdH hos HFK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 28 Oktober 2007
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Kim G skrev:
Er det med vilje at du undlader at gøre opmærksom på at der er tale om forskellige forstærkere?...

Jeg ved ikke hvad du taler om...

(Ups, fejlen er rettet

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 Maj 2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Munken skrev:

Mht. servicen i denne forbindelse, kan jeg så nævne for jer at HFK arrangerer to kurser, så alle medarbejdere (så vidt muligt, alle) vil få "undervisning" i kablerne af professoren "him self", så mon ikke det burde kunne gøre de fleste i stand til at servicere rigeligt?

Ja, så er man i hvert fald helt sikker på at kunden får den helt rigtige service. Det er meget betryggende.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Her er et eksempel fra den virkelige verden:

Jeg bestilte 1 meter VAN DEN HUL The OPTOCOUPLER MK II hos en (tidligere) forhandler i DK som skulle have DKK 462,- og det sælges nu hos HFK til 449,-

HFK er ikke hvad de var engang, men helt slemme er de sgu ikk'.

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 28 Maj 2008 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Jeg bestilte 1 meter VAN DEN HUL The OPTOCOUPLER MK II hos en (tidligere) forhandler i DK som skulle have DKK 462,- og det sælges nu hos HFK til 449,-

Hej Lars

De billigere kabler har fået et hak nedad i forhold til tidligere listepriser, og de rammer derfor ganske godt de priser VdH blev handlet til inden skiftet.

Det bliver interessant at se hvad prisen på de dyre modeller bliver. Kan godt frygte at den reelle pris på kabler i dette segment vil stige (dvs. listeprisen holdes).

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 21 Juni 2008 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

L.B. skrev:

Endnu et virkeligt eksempel :

Clearwater til 69,- kr pr meter hos Hifiklubben, normalpris/førpris hos Vassago 75,- kr.

http://www.hifi4all.dk/tilbudsavisen/KommercielAnnonce.asp?i Ad=7704

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley

Music4life
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 00:40 | IP-adresse registreret  

Prøv Deres Mainserver strømkabel. Det rykker

Det gør en god cdafspiller endnu bedre

Tillykke til Mikkel Kessler

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 02:09 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:

Clearwater til 69,- kr pr meter hos Hifiklubben, normalpris/førpris hos Vassago 75,- kr.

Nu har jeg kun handlet hos den ene af de her nævnte forhandlere, og da fandtes ordet rabat ikke da der skulle handles. Det modsatte, har jeg lade mig fortælle, gælder for den anden forhandler.

Så gad vide hvor det er/var bedst at handle  

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 22 Juni 2008 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

Stanley skrev:
L.B. skrev:

Ja det var prisen da jeg købte de kabler, har en hel mappe med udsalgs priser fra den gamle impotør.

Men hvad solgte nu deres pu condor til 13000kr, men hvad dem kan han ikke finde ud af at lave mere, alt for mange problemer med dem.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 07:16 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Nu har jeg kun handlet hos den ene af de her nævnte forhandlere, og da fandtes ordet rabat ikke da der skulle handles. Det modsatte, har jeg lade mig fortælle, gælder for den anden forhandler.

Det er selvfølgelig der hvor man ærligt og åbent reklamerer med hvad tingene koster.

Du kan jo ikke sammenligne priser ved at antage at du nok kan få det til samme pris hos den dyreste forhandler fordi du "har ladet dig fortælle at han giver rabat". Rabatten afhænger så af hvem man er og forhandlerens humør m.m. Det er jo ikke alle der får rabat, så nogle kunder har betalt 75,- kr pr meter hos Vassago.

Jeg vil ikke afgøre hvor det er bedst at handle, jeg syntes bare at annoncen var relevant for debatten om Hifiklubbens prissætning. Den viser jo at kablet har været solgt til en højere pris hos en anden forhandler.

Chr. R.
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Stanley skrev:
Det er selvfølgelig der hvor man ærligt og åbent reklamerer med hvad tingene koster.  

Taler vi kun pris, så må det vel det sted man betaler mindst (oppe ved kassen). Mange andre faktorer spiller selvfølgelig ind i en handel, men dit første indlæg gik kun på en prissammenligning.

Stanley skrev:
Du kan jo ikke sammenligne priser ved at antage at du nok kan få det til samme pris hos den dyreste forhandler fordi du "har ladet dig fortælle at han giver rabat". Rabatten afhænger så af hvem man er og forhandlerens humør m.m. Det er jo ikke alle der får rabat, så nogle kunder har betalt 75,- kr pr meter hos Vassago.

Jeg formoder at du ikke kender til hvad alle kunder har betalt hos Vassago for disse kabler, så du må "gætte" her ligesom mig. Jeg har så, modsat dig, en anden formodning om hvor varen er/var billigst at købe.

Stanley skrev:
Jeg vil ikke afgøre hvor det er bedst at handle, jeg syntes bare at annoncen var relevant for debatten om Hifiklubbens prissætning. Den viser jo at kablet har været solgt til en højere pris hos en anden forhandler.

Altid rart med indlæg det tilføre nye oplysninger til en debat. Men man kan vende infoen fra den pågældende annonce om, og dermed konkludere at det netop nu er det mest optimale tidspunkt at købe VdH kabler, for så snart andre forhandlere har solgt ud af deres lager, så stiger priserne hos den tilbageværende forhandler (HFK).

Ha' en god weekend

Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Juni 2008 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Chr. R. skrev:

Taler vi kun pris, så må det vel det sted man betaler mindst (oppe ved kassen). Mange andre faktorer spiller selvfølgelig ind i en handel, men dit første indlæg gik kun på en prissammenligning.

Ja, det skyldes at det primært er Hifiklubbens prissætning der debatteres/kritiseres i denne tråd. Annoncen viste at kritiken måske ikke var helt rimelig.

Chr. R. skrev:

Jeg formoder at du ikke kender til hvad alle kunder har betalt hos Vassago for disse kabler, så du må "gætte" her ligesom mig. Jeg har så, modsat dig, en anden formodning om hvor varen er/var billigst at købe.

Nej, det er kun dig der gætter. Jeg vælger at tro på hvad Vassago skriver i annoncen. En forhandler må ikke skrive en førpris medmindre varen rent faktisk har været solgt til den pris, andre forhandlere har fået dom for falske førpriser. Da jeg ikke har grund til at tro at Vassago gør noget ulovligt må jeg jo tro på hvad han skriver selvom du har en anden formodning. At han så i nogle tilfælde har givet rabat betvivler jeg ikke, men det er egentlig uvæsentligt. Mens jeg skrev mit andet indlæg har Jensen jo også skrevet et indlæg hvor han bekræfter at prisen var 75,- kr.

Chr. R. skrev:

Altid rart med indlæg det tilføre nye oplysninger til en debat. Men man kan vende infoen fra den pågældende annonce om, og dermed konkludere at det netop nu er det mest optimale tidspunkt at købe VdH kabler, for så snart andre forhandlere har solgt ud af deres lager, så stiger priserne hos den tilbageværende forhandler (HFK).

Nu gætter du igen. Det er klart at det kan betale sig at købe nu hvor flere forhandlere sælger ud af deres restlagre, men hvad der sker senere ved vi ikke noget om.

Jeg forholder mig kun til de oplysninger vi får fra Vassago og Hifiklubben. Du kan jo kalde mig naiv, men jeg vil hellere tro på dem indtil andet er bevist end  jeg vil beskylde dem begge for urent trav, som du gør, udelukkende på gæt og rygter.

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 September 2008 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

Nogle der ved hvornår HFK får resten af programmet? Specielt 501 og deres vinyl stuff? Og evt. hvad prisen på 501 bliver? 

Brian7500
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 September 2008 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Raskolnikov skrev:
Nogle der ved hvornår HFK får resten af programmet? Specielt 501 og deres vinyl stuff? Og evt. hvad prisen på 501 bliver? 

Jamen er det sikkert, at de får hele sortimentet?

Brian7500

Til top Vis Brian7500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian7500

Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 September 2008 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Brian7500 skrev:

Raskolnikov skrev:

Jamen er det sikkert, at de får hele sortimentet?

Det sagde de, da jeg spurgte...men ikke hvornår andet end "snart", men det er en mdr. siden så ville høre om der var andre der havde hørt noget.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 5
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes